Stránka 1 z 1

Trhnutie pri zaradení rychlostneho stupňa

Napsal: 12 črc 2015 10:55
od juraj maco
Prosím o radu. Ked stlačím spojku a zaradím jednotku tak cítim ako trhne v prevodovke ako keby som zaradoval rychlost bez spojky. môže to byť spojkové ložisko? alebo niečo horšie? Dakujem za postrehy.

Re: Trhnutie pri zaradení rychlostneho stupňa

Napsal: 12 črc 2015 11:55
od dava
Může to být víc věcí... jedna z nich je spojka, ale asi ne snad vypínací ložisko, jako spíš buď problém na přítlačáku (projetá dosedací plocha pro ložisko), nebo jen zatuhlé opěrné ložisko v klice. Nebo jen problém s ovládáním spojky, přenos od pedálu na páku. Podle RAVE máš spojku kapalinovou, tak koukni kolik máš kapaliny a jestli ti nepeče, jestli se pedál nechová nezvykle, tedy hlavně jestli nemá krátký chod nebo není měkčí než u jiných friťáků... Váleček odejde spíš dole, bo se tam drží voda a vyrezne to.
Prostě spojka lehce unáší.

Taky můžeš vyzkoušet jestli to udělá, když místo jedničky dáš třeba 4 a pak teprve jedničku. Vyřaď, nepouštěj spojku a po 5 vteřinách ji zkus znova zařadit. Pokud napodruhé zařadíš bez hluku, tak je už volná převodovka (synchronizace) nebo ne úplně vhodnej olej, nebo i málo oleje.
V tomto případě spojka neunáší, ale uvolněná vstupní hřídel s lamelou se setrvačností dotáčí a synchron ji neumí přibrzdit

Re: Trhnutie pri zaradení rychlostneho stupňa

Napsal: 12 črc 2015 14:23
od Matz
Má Td4,takže hydraulický spojkový ložisko = častý zdroj poruch spojky...

Re: Trhnutie pri zaradení rychlostneho stupňa

Napsal: 12 črc 2015 16:07
od juraj maco
Matz píše:Má Td4,takže hydraulický spojkový ložisko = častý zdroj poruch spojky...
Asi to bude to ložisko lebo mam najazdených 153000km.a poruchy čo píše./dava/ na tieto kilometre asi nemali byť, to by tie auta nestali zanič.a to auto ešte v terene nebolo..