Stránka 1 z 1
TDV6 alternator dobija na 13.6V max.
Napsal: 12 črc 2015 20:28
od RangeRoverSport
Zdravim. Minuly tyzden ked som isiel s autom, tak mi zacal blikat LCD displej kde je gps. Za 2 minuty sa mi zobrazila kontrolka suspension fault. Skusil som vypnut auto a uz som nenastartoval. Musel som sa nakopnut cez kable. Po nastartovani som odmeral napatie a ukazovalo 12.2v a pri zosliapnuti plynu 12.6. Dal som repasovat alternator (diody,loziska,uhliky a bola vymenena doska za bosch) po repase a nahodeni alternatoru naspat pri nastartovani ukazovalo 13.6v pri otackach 3000. S autom som najazdil 130 km a zobrazila sa mi cervena kontrol dobijania. Po chvilke zhasla a za par minut znova zacala svietit. Nasledovalo hdc fault, transmission fault vsetky kontrolky zacali nezmyselne blikat, vypol som motor a uz nenatocil.. znova startovanie cez kable. Chcem sa spytat, ci alternator na tomto RR sport rok 2007 je ovladany riadiacou jednotkou ktora moze byt zla (mechanik mi povedal ze novsie auta maju zvlast RJ aj na alternator a podla toho ako tento alternator vyzera ma svoju RJ) alebo sa znova pokazil alternator cize zly repas, resp. moze byt este nejaky iny problem? (volnobezka je ok a remen pekne sedi na svojom mieste). Alternator by mal na volnobeh ukazovat 14.5v nie ? Vdaka za odpoved

Re: TDV6 alternator dobija na 13.6V max.
Napsal: 10 pro 2019 22:37
od Marek RRS 2,7
No takýto problém mám aj ja, všetky uvedené kontrolky mi začali blikať, alternátor nedobijal. Išiel na repas. Po repase 60km kľud zhruba dva dni a znova blikaju uvedené kontrolky. Premeral som to na voľnobehu to ukazuje 14,5V ale napätie stúpa až na 15,45V. Keď vypnem auto baterka ukazuje 13,4V. Už som z toho zúfalý


, ty si to už nejak po riešil?
Re: TDV6 alternator dobija na 13.6V max.
Napsal: 11 pro 2019 09:32
od peppino
Altík by měl dávat 13,8-14,2. To co je mimo je buď málo nebo moc a obojí je špatně.
Re: TDV6 alternator dobija na 13.6V max.
Napsal: 11 pro 2019 10:22
od Marek RRS 2,7
Teraz som bol v predajni akumulátorov a tam mi spravily zatazovy test tak baterka je OK , dobijanie OK a ešte tam skontrolovali aj štartér a ten je tiež OK . Tak už neviem
Re: TDV6 alternator dobija na 13.6V max.
Napsal: 11 pro 2019 12:40
od Rennie
peppino píše:Altík by měl dávat 13,8-14,2. To co je mimo je buď málo nebo moc a obojí je špatně.
Nesrovnavej novodobý elektrárny se starými. Dnes už tohle pravidlo dávno neplatí a RJ si to řídí jak potřebuje
Re: TDV6 alternator dobija na 13.6V max.
Napsal: 11 pro 2019 12:44
od Marek RRS 2,7
Ešte som rozmýšľal ci to nezapricunuje vydny SAS krúžok pod volantom
Re: TDV6 alternator dobija na 13.6V max.
Napsal: 11 pro 2019 13:08
od myso87
Rennie píše: 11 pro 2019 12:40
peppino píše:Altík by měl dávat 13,8-14,2. To co je mimo je buď málo nebo moc a obojí je špatně.
Nesrovnavej novodobý elektrárny se starými. Dnes už tohle pravidlo dávno neplatí a RJ si to řídí jak potřebuje
kym je tam baterka klasickej konstrukcie. Jedno ci AGM, gelova, bezudrzbova, udrzbova, napatie musi byt do 14.2. Inak zacne plynovat a straca elektrolyt. Aj ked moderne "inteligentne" dobijanie aut, ktore maju start/stop tam pusta az do 16V neznamena to ze to tej baterke neskodi. Rovnako udrzovanie bat v stave takmer vybitej okolo 12.2V je tiez strasne psycho (lebo emisie su smrt, tak preco zatazovat motor dobijanim). Baterka sulfatuje a ide do zadnice.
Re: TDV6 alternator dobija na 13.6V max.
Napsal: 11 pro 2019 13:45
od Rennie
myso87 píše:Rennie píše: 11 pro 2019 12:40
Nesrovnavej novodobý elektrárny se starými. Dnes už tohle pravidlo dávno neplatí a RJ si to řídí jak potřebuje
kym je tam baterka klasickej konstrukcie. Jedno ci AGM, gelova, bezudrzbova, udrzbova, napatie musi byt do 14.2. Inak zacne plynovat a straca elektrolyt. Aj ked moderne "inteligentne" dobijanie aut, ktore maju start/stop tam pusta az do 16V neznamena to ze to tej baterke neskodi. Rovnako udrzovanie bat v stave takmer vybitej okolo 12.2V je tiez strasne psycho (lebo emisie su smrt, tak preco zatazovat motor dobijanim). Baterka sulfatuje a ide do zadnice.
Bohužel taková je doba ať se nám to líbí nebo ne. Už jsem v US narazil na 500A alternator což je 5kw brzda motoru a běžně jsou 200A což za socika bylo 45A
Na svým jsem asi jen 2x za 3 roky viděl že to vylezlo na cca 15,4 jinak běžně se 14,7 po delším stání a po ujetí pár km klidně 13,6 dle odběru