Stránka 1 z 1
P38 - el. ventilátory klimatizace
Napsal: 13 črc 2015 09:05
od KDB
Ahoj kolegové,
jak se Vám spouští sahara klimatizace u benzínových P38 - automaticky při sepnutí kompresoru, nebo podle jiné logiky ?
Stalo se Vám, že by se se spustily i kvůli chlazení chladiče vody ?
Mě se nerozeběhly za celou dobu ani jednou...
Klima, po výměně chladiče, chladí.
Žeby běžně klimu chladil visco-ventilátor + nápor a jen když to nestačí, spínají el. sahary ?
Z popisu v RAVE jsem to jednoznačně nevyčetl, jen to, že u benzínu dává povel k sepnutí motorová ŘJ...
Re: P38 - el. ventilátory klimatizace
Napsal: 13 črc 2015 18:03
od KDB
Re: P38 - el. ventilátory klimatizace
Napsal: 14 črc 2015 07:55
od KDB
Opravdu to nikdo netuší ?
Re: P38 - el. ventilátory klimatizace
Napsal: 14 črc 2015 14:40
od jbizik
Re: P38 - el. ventilátory klimatizace
Napsal: 14 črc 2015 16:01
od KDB
Díky za odkaz, hledal jsem to jen v sekci Range Roveru - tohle je sice na Disco, ale přece jen se dá předpokládat, že logika by mohla být podobná.
Jen jedno by nesouhlasilo - když jsem měnil vodní pumpu, tak jsem to bez viscovrtule při odvzdušňování ohřál až skoro červenému a el. ventilátory nic....
Uvidím o víkendu - má být přes 30, tak by se teoreticky měli při stojícím autě a puštěné klimě spustit.
Re: P38 - el. ventilátory klimatizace
Napsal: 14 črc 2015 16:29
od teslo
zalezi ako je kalibrovany ukazovatel teploty - aka teplota prislucha polohe rucicky...V8 z Disco1 a RRC je cidlo na spustenie vrtuli tusim na 105st. C a to uz moze byt cervene pasmo ako vysite...
pokial chces iba vyskusat ci sa tocia vrtle, tak by som nasiel cidlo a "zopol" ho manualne
Re: P38 - el. ventilátory klimatizace
Napsal: 17 črc 2015 14:20
od KDB
Takže resume:
Včera jsem u studeného, i teplého motoru zkoušel ohřát (32°C) čidla vstupního vzduchu a nic.
Dnes, při teplotě 34°C, tak při větším odběru z klimatizace se seply oba dva na nižší rychlost a při ještě větším na vyšší rychlost. Při malém (vent. topení 2 čárky, teplota 20 až HI) jede jen viskoza.
Takže je tam zjevně vazba několika faktorů - vnější teplota, tlak chladiva, možná teplota motoru, požadavky HEVACu....
Konec dobrý, všechno dobré - jsem rád, že při všelikém proměřování jsem nic neodpráskl

- zařvala jen jedna pojistka ventilátoru.
Kdyby byla v RAVE jednoznačněji popsaná funkce a logika, mohl jsem si to ušetřit....na druhé straně vím leccos o klima v P38

.