Stránka 1 z 1

Td5 - bílý kouř při studeném, prvním startu

Napsal: 20 srp 2015 18:56
od radekd
Ahoj, pozoruji na Td5 FL, že při prvním studeném startování, těžký rozběh - ale chytne, mi jde z výfuku bílý kouř. Po ohřátí, už je to ok. Vede mě to k názoru, že by se mi přes vstřiky dostával např. přes noc olej do válců. Děkuji za názory a rady.

Re: Td5 - bílý kouř při studeném, prvním startu

Napsal: 20 srp 2015 20:14
od dava
Bílej kouř je spíš problém s tlakama... Olej by u Td5 kolem vstřiků neměl projít, nanejvejš nafta. Mohly by kapat vstřiky.

Ale kouknul bych na filtry. Voda taky není moc pravděpodobná u Td5

Re: Td5 - bílý kouř při studeném, prvním startu

Napsal: 20 srp 2015 20:49
od radekd
dava píše:Bílej kouř je spíš problém s tlakama... Olej by u Td5 kolem vstřiků neměl projít, nanejvejš nafta. Mohly by kapat vstřiky.

Ale kouknul bych na filtry. Voda taky není moc pravděpodobná u Td5
Filtry jsou nový, tak asi přetěsnění vstřiků bude nejjednoduší první krok....

Re: Td5 - bílý kouř při studeném, prvním startu

Napsal: 21 srp 2015 19:29
od Kokesek
radekd píše:
dava píše:Bílej kouř je spíš problém s tlakama... Olej by u Td5 kolem vstřiků neměl projít, nanejvejš nafta. Mohly by kapat vstřiky.

Ale kouknul bych na filtry. Voda taky není moc pravděpodobná u Td5
Filtry jsou nový, tak asi přetěsnění vstřiků bude nejjednoduší první krok....

pretesneni ti nepomuze. budou ti ukapat spicky kdyz budou teple. odkape to na pist a pak se to dopaluje po startu. ocuchej to jestli je to stiplave ten rani start. pokud ano tak je to nafta ktera ve valci uz je. pokud to je hutny nestiplavy kour pak je to principem spalovani tedy horsi tlak nebo vzduch ci voda v palivu.

Re: Td5 - bílý kouř při studeném, prvním startu

Napsal: 21 srp 2015 21:13
od radekd
díky, zítra zkusím..... to ukapávání by bylo na repas vstřiků? Voda mi nemizí.

Re: Td5 - bílý kouř při studeném, prvním startu

Napsal: 22 srp 2015 09:11
od radekd
Tak kouř mi přijde jako štiplavý, hustý určitě není. Ještě pozoruji, že po těžším rozběhu pak při přidání plynu motor jde mezi volnoběhem a cca 1000 otáčkami s většími otřesy (jako kdyby nešel na všechny válce) a spíše šedobílým štiplavým kouřem. Po 10 minutách chodu, tedy lehkém ohřátí (dnes ráno u nás st. 10 ) se vše sklidní a motor jde bez kouře a normálně za plynem. Díky.

Re: Td5 - bílý kouř při studeném, prvním startu

Napsal: 24 srp 2015 12:43
od MadTom
Já bych to zkusil za studena napíchnout na diagnostiku a podíval se, co to ukáže na okamžitých hodnotách, a až potom začal rozebírat.
Celé vstřikovače se dají dát na stolici, akorát ne každá firma tyhlety umí - TD5 není moc rozšířená.

Re: Td5 - bílý kouř při studeném, prvním startu

Napsal: 24 srp 2015 12:59
od Hanys_a_Kaca
Já bych to přestal očuchávat, do zrcátek moc nekoukat,při jízdě radši před sebe nebo na spolujezdkyni...

Nemáš nějak upravené sání, není to kondenzát (vodní) ze sání, nebo i z výfuku? že by to zlobilo než to odejde..

Re: Td5 - bílý kouř při studeném, prvním startu

Napsal: 25 srp 2015 11:22
od radekd
Tak, problém zdá se být vyřešen, bude to chladící kapalina. Ale pěkně od začátku....při výměně těsnění olejové vany a dotažení ,,pověstného šroubu,, na mě z místa příruby spojky a motoru vytekla chladící kapalina, tak jsem začal pátrat a zjistil jsem že mě kape chl. kapalina mezi hlavou a motorem a stéká po přírubě spojky okolo startéru a z druhé strany dolů k vaně. Už jsem tady dával dotaz, zda to někdo neměl viewtopic.php?f=6&t=6271. Usoudil sem že mi sákne těsnění pod hlavou, ale jen ven ne do motoru, jiné příznaky nebyli. Vzhledem k časové tísni jsem pouze vyměnil těsnění pod hlavou ( bez tlakování a rovnání). Týden pak byl klid a pak se dostavil tento problém s kouřem po startu. Nakonec jsem se tedy odhodlal, hlavu včera znovu vyndal s tím, že :Ja blb: a měl jsem hned poprvé brousit a tlakovat. Už když jsem hlavu poprvé vyndaval, tak jsem si všiml, že někdo futroval nové díry na svody výfuku a jeden je trochu ohlý( pátý válec), ale na vyndání svodů to vliv nemělo. Ale abych to nenatahoval, dnes jsem odvezl hlavu na tlak a tam zjistili, že pánové v Itálii(auto dovoz It) navrtali díru pro futro šteftu svodu ,,trochu nakřivo a až do hlavy skrz celou stěnu :head . Tak tím se dostávala voda do svodů přes ventil asi nakapala i do pátého válce - horší chod při startu a tím se zakouřilo :lol: :lol: .

Re: Td5 - bílý kouř při studeném, prvním startu

Napsal: 25 srp 2015 12:10
od Hanys_a_Kaca
tak to je dobra detektivka, todle člověk fakt nevymyslí...

Re: Td5 - bílý kouř při studeném, prvním startu

Napsal: 27 srp 2015 20:55
od radekd
Tak hlava opravená doma, ale vrátili mi jí rozpůlenou :hmm: , tak bych měl dva dotazy na zasvěcené, čím jsou těsněné k sobě části hlavy a pak ještě jestli jsou dotahovací momenty u přebroušené hlavy stejné jako u nové( silnější těsnění).Dík za info.
Děkuji.

Re: Td5 - bílý kouř při studeném, prvním startu

Napsal: 28 srp 2015 07:22
od Kokesek
pekne si tu italskou sifru prolomil. Vitam te v klubu detektivu :clap
jinak kvalitni silikon reinz nebo wurth, momenty samozrejmne stejne :roll:

Re: Td5 - bílý kouř při studeném, prvním startu

Napsal: 28 srp 2015 07:47
od radekd
Kokesek píše:pekne si tu italskou sifru prolomil. Vitam te v klubu detektivu :clap
jinak kvalitni silikon reinz nebo wurth, momenty samozrejmne stejne :roll:
Díky. :yes

Re: Td5 - bílý kouř při studeném, prvním startu

Napsal: 30 srp 2015 21:08
od dava
Hanys_a_Kaca píše:tak to je dobra detektivka, todle člověk fakt nevymyslí...
Jo, tohle se mi taky povedlo... vrtám u pežota J5 2,5TD díru do ulomenýho šteftu svodů na vytahovák. Jedu jedu, nejde to ani prd a najednou hop a už mi valila voda do xichtu.... :Ja blb:

Dělal jsem tehdy kolem forem na plasty, tak mi kluci dali takovej modrej tmel co se používá na poškozené pracovní plochy - tvary. Snese dilataci, formy jsou podobně tepelně namáhané. Vystřík jsem to benzínem, nechal uschnout, nacpal dovnitř tmel a za ním natočil novej šteft. Drželo to pak už nafurt... a dobře