Stránka 1 z 1
DII životnost
Napsal: 05 zář 2015 10:07
od lukk
Ahoj, chtěl bych požádat majitele D2 automat o zkušenosti Klady/Zápory a investice. Také zda se mě vyjádříte k reálné životnosti D2 v km. Mám v plánu koupit tohoto krasavce .:
http://www.sauto.cz/osobni/detail/land- ... oFrom=list .
Zainvestovat do komplet podvozku na pružiny atd. + GO motoru a výměn všech možných části (sil.hadice těsnění atd.).
Jezdit bud 70/30 silnice /teren. A má NEJ otázka je zda při pečlivém servise je v D2 TD5 reálné najed 400tis a více.
Investici počítám 150-200tis. Aby byl jak nový. Děkuji moc za postřehy,rady,názory. Případně i o info zda nevíte o nějaké D2 TD5 Automat na prodej.
Děkuji moc všem. Ať už jsem v Rodině.
Re: DII životnost
Napsal: 05 zář 2015 10:58
od dava
lukk píše:Ahoj, chtěl bych požádat majitele D2 automat o zkušenosti Klady/Zápory a investice. Také zda se mě vyjádříte k reálné životnosti D2 v km. Mám v plánu koupit tohoto krasavce .:
http://www.sauto.cz/osobni/detail/land- ... oFrom=list .
Zainvestovat do komplet podvozku na pružiny atd. + GO motoru a výměn všech možných části (sil.hadice těsnění atd.).
Jezdit bud 70/30 silnice /teren. A má NEJ otázka je zda při pečlivém servise je v D2 TD5 reálné najed 400tis a více.
Investici počítám 150-200tis. Aby byl jak nový. Děkuji moc za postřehy,rady,názory. Případně i o info zda nevíte o nějaké D2 TD5 Automat na prodej.
Děkuji moc všem. Ať už jsem v Rodině.
Blázen...
400 tisíc je nájezd úplně v klidu pro motor, převody budou na 400 už hlučný ale asi v pohodě.
Takový km má většina aut kolem roku 2000 už najetý. Kdybys se ptal na 600, tak chápu, ale 400 je normál při poctivý údržbě.
Moje předchozí DII měla při prodeji něco přes 300 a dělaly se tam za její život jen ložiska v kolech, kříže kardanů, jednou turbo v záruce při 40000, jednou spojka a při 50000 km diferák na záruku. Při prodeji rozvody a vodní pumpa. Byl to manuál na pružinách.
To turbo podle mě byla chyba servisu (AMT), v knížce potom byl ještě cooler výměna za děravej, asi měsíc po turbu

Re: DII životnost
Napsal: 05 zář 2015 12:20
od lukk
Tak raději se zeptám. Ale díky za zprávu a zkušenosti.
Re: DII životnost
Napsal: 05 zář 2015 12:56
od Balú
neviem preco vymyslas z takymi chobotinami ako je generalka motora a oplieskanim tolkych prachov...sak si hadam nekupis vybehaneho vreda ...či? po kupe si vyries veci co sa robia bezne u vsetkych aut -oleje,filtre...poprecitavaj si to tu a ked uz chces silou mocou menit,tak vymen preventivne nejake chronicke zalezitosti,ktore sa urcite raz objavia a je to len otazka casu,za mna by som vymenil pri vymene oleja a filra v automate tie nestastne trubkohadice co idu z prevodovky do chladica oleja,tie sa casom poseru isto ,hlavne sa snaz kupit zachovale auto o ktore bolo starane,najlepsie z fora

a v ktorom je uz dost prachov nasypane byvalym majitelom

Re: DII životnost
Napsal: 05 zář 2015 17:10
od Acon
A ak by aj automat blbol, oprava Ťa nezrujnuje. Kompletný repas výmenným sposobom z UK je za 750Ł a v CZ sa tiež dá poriešiť rozumne. D2 je dobré auto, hodne vydrží a ceny opráv a ND sú určite jedni z najpriaznivejších. 400 000 tu už pár ľudí prekročilo vedome a mnoho ľudí nevedome. Len preto, že veria stavu tachometru

Re: DII životnost
Napsal: 05 zář 2015 21:09
od mipr
lukk, s takym rozpoctom budes v servise velmi vitany, "uděláme cokoliv si budete přát"...
Teraz vazne:
- to auto nemusi mat 200 tisic ako vidis na tachaci, D2 vydrzi hodne dlho
- na D2 by som radsej bral manual ako automat (myslim ze sa tam viac hodi)
- ako tu uz chalani pisali, ak to malo dobry servis pred tebou, nemas sa coho bat
- zober si do bazaru so sebou servisaka, ten ti poradi...
michal
Re: DII životnost
Napsal: 06 zář 2015 07:17
od MadTom
Vzhledem ke stáří těchto aut primárně řešit korozi - mohou v tom být veliké rozdíly - jednou auto úplně v pohodě, druhé celé shnilé. A potom teprve mechaniku jako takovou.
Re: DII životnost
Napsal: 07 zář 2015 14:06
od default
Takže moje DII manuál 1999 má (POZOR) poctivých 310 000 km.
Aby to jezdilo, dostává základní servis (oleje, filtry, a podobné prkotiny) u autorizovaných.
To že jsem častým tazatelem ohledně servisních a opravních rad je dáno tím, že se v tom s oblibou hrabu a dokážu dojebat i věci, které jsou v zásadě nedojebatelné. Jako že tam Ája naleje 30l benzínu a pak se diví co s tím ta TD5 dělá.
Ale po pravdě. Co jsem nezničil při ježdění a pokusech o osobité upgrade/update:
Zámky dveří (to je prostě průser)
Přední kardan (to má na svědomí vesnický debil-servis)
Hadice chlazení (taková ta s 4 vývody).
Chladič motoru
Jednotka karoserie (ta šla asi do háje sama bez jakéhokoliv výrazného přispění z mé strany - doufám).
A poslední dobou (letos) to moc neklimatizuje (no ale je to r.v. 1999 - tak na to asi má nárok). Ale to by snad mohli vyřešit v tom servise v Praze Letňanech - (ale musí to stihnout dřív než se na to podívám) až tam opět dorazím (a mimochodem doporučuji).
Re: DII životnost
Napsal: 07 zář 2015 16:52
od hifi
default píše:...To že jsem častým tazatelem ohledně servisních a opravních rad je dáno tím, že se v tom s oblibou hrabu a dokážu dojebat i věci, které jsou v zásadě nedojebatelné...
som velmi rad ze nie som sam. dnes sa mi bude lepsie zaspavat

Re: DII životnost
Napsal: 07 zář 2015 20:13
od mipr
spravne. a nemyslite si ze sa aj v servise niekedy veci nedojebu. treba to vsak nakoniec aj opravit...

Re: DII životnost
Napsal: 07 zář 2015 21:52
od dava
A proto já do servisu nejezdím vůbec a radši se v tom ani moc nehrabu... Dolejvám akorát ostřikovač a naftu. Akorát jsem ze současnýho kusu lehce nervozní, jestli není ta DII nějaká vadná, když z toho nekape olej.
Re: DII životnost
Napsal: 07 zář 2015 21:54
od Steve
Asi tam už žádný nemáš, jinak by určitě kapal - to není vlastnost ale fičura

I pes si značkuje trasu

Re: DII životnost
Napsal: 07 zář 2015 21:58
od dava
Steve píše:Asi tam už žádný nemáš, jinak by určitě kapal - to není vlastnost ale fičura

I pes si značkuje trasu


si děláš prdel, ale já se tam fakt několikrát radši koukal, i když jsem to všecko hned po dovozu vyměnil
Re: DII životnost
Napsal: 08 zář 2015 17:13
od čuník
jsou v podstatě 2 olejové varianty: a/ s kapajícím olejem ,b/ s nekapajícím olejem
a/ pokud olej kape je to OK,- /zatím tam je / , až přestane kapat je zaděláno na pruser.
b/ pokud olej nekape, je to OK, až začne kapat je zaděláno na pruser.
Záleží s jakou variantou chceš žít.
