Stránka 1 z 1
Disko 300TDI - otáčkoměr
Napsal: 21 zář 2015 15:29
od sorgon
Ahoj
Asi tak půl roku zlehka kmital otáčkoměr, občas lehce poskočil dolu o maly kousek, ale včera kmital docela dost ( až do nuly ) a po hodině jízdy si lehnul a asi usnul navždy. Dočetl jsem se že první co můžu udělat je očistit kontakty na alternátoru, že si tam snímá otáčky. Poradil by mi nekdo, na který kontakt se zaměřit ? A když to nepomůže, tak kam se podívat dál ?
díky za rady, přátelé

Re: Disko 300TDI - otáčkoměr
Napsal: 21 zář 2015 16:59
od mr-tomas
Dělá to často uklepanej konektor viz. obrázek.
Re: Disko 300TDI - otáčkoměr
Napsal: 22 zář 2015 20:53
od Miky214
Ono tam těch kablíku zas tolik není. Hele mě taky zlobil až lehnul úplně, tak jsem udělal novou svorku toho kabelu na altík, napojil a ...nic. On se mi totiž neuklepal konektor, ale odešel altík. Nejdřív proměř při běžícím motoru baterku, kolik na ní je napětí, ať víš, jestli Ti ten altík pracuje, to je asi tak nejjednodušší čím začít

Re: Disko 300TDI - otáčkoměr
Napsal: 24 zář 2015 08:41
od sorgon
Miky214 píše:Ono tam těch kablíku zas tolik není. Hele mě taky zlobil až lehnul úplně, tak jsem udělal novou svorku toho kabelu na altík, napojil a ...nic. On se mi totiž neuklepal konektor, ale odešel altík. Nejdřív proměř při běžícím motoru baterku, kolik na ní je napětí, ať víš, jestli Ti ten altík pracuje, to je asi tak nejjednodušší čím začít

Ahá, bezva zpráva.
On mi taky lehnul, ale sem tam se ručička pocukává

( neměla by se při vadném altíku rozsvítit kontrolka baterie ? )
Kolik by to mělo ukazovat, baterka je v docela dobré kondici ( a na zimní spánek jí stehuji do gráže na chytrou dobíječku )
Re: Disko 300TDI - otáčkoměr
Napsal: 24 zář 2015 09:31
od Miky214
Mě nevítila kontrolka, protože jsem měl prasklou žárovku v palubce

Na baterce by mělo být myslím 14,4V nebo tak nějak podobně. Zkus ten kontakt na altíku a uvidíš. Ten kablík poznáš, je dole vzadu jako by k motoru (když stojíš z boku od řidiče)
Re: Disko 300TDI - otáčkoměr
Napsal: 24 zář 2015 10:37
od MadTom
Pokud nebude alternátor dobíjet vůbec, tak se kontrolka nejspíše rozsvítí, pokud ale bude dobíjet málo, tak může jenom lehounce poblikávat a to nemusí být vidět.
Takže voltmetr a změřit přímo na kontaktech baterky - ne na svorkách. Mělo by tam být 13,8-14,2V a to i při zatížení (světla, ventilátor, ...). 14,4 je horní hranice pro běžné baterky.
A kontrolovat jak na volnoběh, tak při zvýšených otáčkách - už jsem se potkal s tím, že to na volnoběh dávalo, ale po roztočení začal váznout uhlík a alternátor dával málo.
Re: Disko 300TDI - otáčkoměr
Napsal: 24 zář 2015 13:14
od sorgon
Ok, díky za rady, o víkendu na to kouknu a budu doufat v ten kabel
Sorgi
Re: Disko 300TDI - otáčkoměr
Napsal: 24 zář 2015 17:48
od Land Jirka
pokavaď to někdo nepředělal, tak na třístovce vedou k altíku tři dráty
dva s očkem
a jeden na plochej konektor tam je nejčastější problém, protože konektor bývá vyhřátej od výfuku a má špatný kontakt
Re: Disko 300TDI - otáčkoměr
Napsal: 29 zář 2015 11:09
od sorgon
Tak máte pravdu domorodcí, výměna konektoru ( ten původní tam sice byl, ale ze svazečku drátu to bylo propojený jen dvěma - proto to kolísání otáček ) pomohla.
U vyfuku je to opravdu kousíček ...
Jako součástí této jednoduché opravy jsem ještě s kolegou přelepil šíbr ke střeše a podzimní deště můžou přijít :-D