Stránka 1 z 1

Voda v nádržce za provozu není, po otevření víčka se celá naplní

Napsal: 01 říj 2015 08:30
od discovery_plzen
Ahoj,

chci se zeptat zda je normální, že mám studené auto a v nádržce chladící kapaliny je skoro plno, pak nastartuji, projedu, auto se ohřeje a voda je fuč - je tam jen třeba 4 cm po dně. Když pomalu otevírám, tak odchází hodně vzduchu a voda se vrací do nádržky. Vodu ani olej to nežere, ale hadice mě přijdou hodně tvrdý...

Re: Voda v nádržce za provozu není, po otevření víčka se celá naplní

Napsal: 01 říj 2015 12:41
od discover
Řekl bych, že máš ucpaný přívod hadičky, pod víčkem expanzky, kterou se vrací voda z chladiče ... Profouknout nebo nečím měkkým prošťoucnout ... :-)

Re: Voda v nádržce za provozu není, po otevření víčka se celá naplní

Napsal: 01 říj 2015 19:22
od forester
No neviem! :Ja blb: Ale toto robí tesnenie pod hlavou!!!

Re: Voda v nádržce za provozu není, po otevření víčka se celá naplní

Napsal: 01 říj 2015 20:56
od libovka
Kámošovi to dělá to samé.Auto jezdí a funguje normálně.

Ještě jsem neviděl jak by tohle mohlo dělat těsnění pod hlavou.Těsnění spíš tlakuje.

Re: Voda v nádržce za provozu není, po otevření víčka se celá naplní

Napsal: 01 říj 2015 22:27
od forester
: Když pomalu otevírám, tak odchází hodně vzduchu a voda se vrací do nádržky.
Natlakuje systém,hadice sa nafúknu a hladina klesne,povolí,hadice spľasnú a hladina stúpne.Pri zapchatí akejkoľvek časti chladiaceho systému nevzniká nadmerný tlak,ten sa tam musí od niekade dostať,tj.tesnenie pod hlavou ,mikroprasklina hlavy alebo bloku.To ,že sa netratí voda skôr ukazuje na tesnenie a časom sa začne strácať.Najlepšie sa to dá určiť tak ,že naplníš nádržku doplna a necháš bežať motor,ak sa budú objavovať bubliny vo vode mám pravdu ,ak nie je to paranormálny jav a o tie u Land Roverov nieje núdza.To znamená ,dolej vodu a jazdi ono sa to časom prejaví. :rock

Re: Voda v nádržce za provozu není, po otevření víčka se celá naplní

Napsal: 01 říj 2015 22:43
od petr pp
No tak isto by som dal hlavu dole a vlastne ma to caka za par dni ale na D1take iste prznaky ale voda predsa len minimalne unika len dufam ze nebude prasknuta hlava :wink:

Re: Voda v nádržce za provozu není, po otevření víčka se celá naplní

Napsal: 02 říj 2015 07:54
od libovka
forester píše:: Když pomalu otevírám, tak odchází hodně vzduchu a voda se vrací do nádržky.
Natlakuje systém,hadice sa nafúknu a hladina klesne,povolí,hadice spľasnú a hladina stúpne.Pri zapchatí akejkoľvek časti chladiaceho systému nevzniká nadmerný tlak,ten sa tam musí od niekade dostať,tj.tesnenie pod hlavou ,mikroprasklina hlavy alebo bloku.To ,že sa netratí voda skôr ukazuje na tesnenie a časom sa začne strácať.Najlepšie sa to dá určiť tak ,že naplníš nádržku doplna a necháš bežať motor,ak sa budú objavovať bubliny vo vode mám pravdu ,ak nie je to paranormálny jav a o tie u Land Roverov nieje núdza.To znamená ,dolej vodu a jazdi ono sa to časom prejaví. :rock
Teorie je to dobrá.Ale pokud by to dělalo tak jak píšeš tak by byl chladící systém zachvilku nafouklej jak balon a určitě by se zavzdušnoval. To auto funguje normálně.Nevaří,netlakuje,hadice nejsou tvrdé,topení topí.

Re: Voda v nádržce za provozu není, po otevření víčka se celá naplní

Napsal: 02 říj 2015 21:18
od Steve
forester píše:No neviem! :Ja blb: Ale toto robí tesnenie pod hlavou!!!
Taky bych to tak viděl.....
Hadice se tlakem vzduchu mírně roztáhnou, proto "zmizí" dočasně voda, po otevření nádržky vzduch odejde a netlačí, voda se vrátí.
Nějak podobně se mi to chovalo a díky zrovna nefunkčnímu teploměru (občas přestal ukazovat) jsem "vařil".
A byla prasklá hlava - časem začala mizet i voda, nepomohlo odvzdušňování.

Re: Voda v nádržce za provozu není, po otevření víčka se celá naplní

Napsal: 02 říj 2015 21:52
od discovery_plzen
To jste mi moc nepotěšili s tou hlavou :-(

Dnes jsem se s tim zabýval a nezjistil jsem nic. Prostě auto normálně jede, topí, hadice jsou tuhé, ale jdou promáčknout, myslím si, že normální. V nádržce je voda jen po dně, když je motor ohřatý a nádržka zavřená. Pokud ji otevřu, tak se naplní celá kapalinou a auto přestane topit. Doleji ji do plna, zavřu nechám auto běžet na volnoběh, voda do toho pomalu zmizí a začne v pohodě topit a v nádržce je akorát. Jedu se projet cca 20 km, nádržka zas po dně, to co bylo navíc (netušim kdy se to stalo) vyteklo přepadem z nádržky, otevřu a je zas plná. Potom jsem ujel asi 150 km docela fofrem a v nádržce pořád stejně po dně, po otevření zase plná. Dal jsem i nové víčko expanzky. Jo a když naplnim do plna, nechám nastartované, tak žádné bubliny nejdou. Zabublá to jen, když je to chcíplé a já otevřu nádržku a ona se začne plnit

Jsem z toho opravdu jalovej

Re: Voda v nádržce za provozu není, po otevření víčka se celá naplní

Napsal: 04 říj 2015 19:55
od Acon

Re: Voda v nádržce za provozu není, po otevření víčka se celá naplní

Napsal: 04 říj 2015 23:46
od eveUSO
dělá mi to taky tři roky a jezdím, zatím nepozoruju nějakou chybu...

Re: Voda v nádržce za provozu není, po otevření víčka se celá naplní

Napsal: 19 čer 2017 13:03
od masar
Nechci zakládat nové téma, ale mám z části podobný problém. Ztrácí se voda... vzhledem k tomu, že s autem jezdím dost sporadicky a jednou 800 km a příště zas třeba jen 20 km, tak ani neumím odhadnout kolik se dolévá. Pod autem nikde ani kapka, v nádobce chybí třeba 4 cm, otevře se víčko a 2 cm doběhnou a zbytek se musí dolít na max., příště zas podobně - půlka vyběhne, půlka na dolití. Auto topí, v kopcích ani v zátěži nevaří, táhnul jsem sním z Trutnova Freelander na platě bez sebemenšího problému. Nějaký nápady co by to mohlo být?

Pozn. Koupil jsem teď Passata a mechanik mi říkal, že u něj ve 250 - 300 tkm. skoro jistě odejde těsnění pod hlavou a začne se ztrácet voda. Údajně hlavu drží jen 8 šroubů, takže se postupem času zkroutí. Je mi jasný, že LR není Passat, ale nemůže to být podobný problém?

Re: Voda v nádržce za provozu není, po otevření víčka se celá naplní

Napsal: 19 čer 2017 13:30
od habakuk
No já to mám na Td5 tak, že když doliji kapalinu po risku na nádržce tak do pár dní, týdnu klesne tak na 3cm pod risku a tam se drží dlouhodobě. Tak to beru jako vlastnost motoru. Neřeším dělá to tak co auto mám.

Re: Voda v nádržce za provozu není, po otevření víčka se celá naplní

Napsal: 19 čer 2017 13:32
od pojir
U me se to chova docela stejne. Mam pocit, ze ta riska neukazuje, jak vysoko ma byt voda v prubehu beznyho provozu, ale jenom jak vysoko se ma dolivat.

Re: Voda v nádržce za provozu není, po otevření víčka se celá naplní

Napsal: 19 čer 2017 13:34
od habakuk
pojir píše: 19 čer 2017 13:32 U me se to chova docela stejne. Mam pocit, ze ta riska neukazuje, jak vysoko ma byt voda v prubehu beznyho provozu, ale jenom jak vysoko se ma dolivat.
Ano, risce je myslím napsaná Cold Level tedy kolik má být za studena.

Re: Voda v nádržce za provozu není, po otevření víčka se celá naplní

Napsal: 19 čer 2017 13:37
od masar
Taky uz s tim nejakou dobu jezdim, ale myslim ze treba pred rokem to nedelalo, schvalne to necham jak rikate na uroven kam to klesne a budu to sledovat. Zase ale na druhou stranu kam podeje tak dolita voda? :)

Re: Voda v nádržce za provozu není, po otevření víčka se celá naplní

Napsal: 19 čer 2017 14:16
od MadTom
U několika TD5tek jsem řešil ztrácení vody a vždy to byly úniky, které se stačili odpařit - většinou kabelové pásky které neutahovali pořádně, často ještě původní pružinové. Poznalo se to buďto podle růžově zbarvených krystalků vodního kamene okolo hadice, nebo po natlakování soustavy u neběžícího motoru, že to začlo kapat.

Re: Voda v nádržce za provozu není, po otevření víčka se celá naplní

Napsal: 19 čer 2017 14:36
od masar
MadTom: Děkuju za tip :yes

Re: Voda v nádržce za provozu není, po otevření víčka se celá naplní

Napsal: 21 čer 2017 06:41
od mato_srubka
Mne na D2 V8 to robilo vičko na expanzke + rôzne úniky v systéme.

Takmer všetky úniky chladiva som poriešil až na vyhrievanie škrtiacej klapky, ktoré mi stále slzí. Čo bolo ale príčinou najmasívnejšej straty chladiva? Bola to prasknutá expanzná nádoba na spodnom napojení z prepadu chladiča, kde to pekne striekalo, ale V8 generuje toľko tepla, že sa to počas jazdy rozfrkalo po celom motore a stíhalo sa to odpariť. Taktiež som badal veľké tlakovanie systému a bál som sa o hlavy motora alebo prasknutý blok. Tiež mi od toho tlakovania kolísala hladina a ten pretlak spôsoboval aj veľké úniky všetkými smermi.

Na základe dlhých úvah som sa rozhodol kúpiť novú expanzku a nové origo LR víčko expanzky.
1. novo zakúpené origo LR víčko vyzerá opticky inak ako to, čo som tam mal :roll:
2. nová expanzka vylúčila najväčší únik :yes
3. po výmene prestalo brutálne tlakovanie :yes
4. hladina sa ustálila a už kolíše len v malej miere :yes

To kolísanie hladiny môže spôsobovať aj to tlakovanie systému, teda všetká voda bude v napnutých hadiciach a v expanzke takmer nič.
Moje odporúčanie, skúsiť prinajmenšom nové víčko. Nie je až tak drahé.

Re: Voda v nádržce za provozu není, po otevření víčka se celá naplní

Napsal: 21 čer 2017 06:47
od MadTom
Ještě doplním - tlakoval jsem to na cca 0,7At, případně lehounce více. U TD5ky by při 1,4 At měl otevřít bezpečnostní ventil ve víčku expanzky, u jedné otevíral už při 0,3 At. Tlak jsem pouštěl do slabé odvzdušňovací hadičky, která propojuje vršek chladiče a expanzní nádobku. Tím se dalo odzkoušet i víčko na expanzce.