Stránka 1 z 1
Voda v nádržce za provozu není, po otevření víčka se celá naplní
Napsal: 01 říj 2015 08:30
od discovery_plzen
Ahoj,
chci se zeptat zda je normální, že mám studené auto a v nádržce chladící kapaliny je skoro plno, pak nastartuji, projedu, auto se ohřeje a voda je fuč - je tam jen třeba 4 cm po dně. Když pomalu otevírám, tak odchází hodně vzduchu a voda se vrací do nádržky. Vodu ani olej to nežere, ale hadice mě přijdou hodně tvrdý...
Re: Voda v nádržce za provozu není, po otevření víčka se celá naplní
Napsal: 01 říj 2015 12:41
od discover
Řekl bych, že máš ucpaný přívod hadičky, pod víčkem expanzky, kterou se vrací voda z chladiče ... Profouknout nebo nečím měkkým prošťoucnout ...

Re: Voda v nádržce za provozu není, po otevření víčka se celá naplní
Napsal: 01 říj 2015 19:22
od forester
No neviem!

Ale toto robí tesnenie pod hlavou!!!
Re: Voda v nádržce za provozu není, po otevření víčka se celá naplní
Napsal: 01 říj 2015 20:56
od libovka
Kámošovi to dělá to samé.Auto jezdí a funguje normálně.
Ještě jsem neviděl jak by tohle mohlo dělat těsnění pod hlavou.Těsnění spíš tlakuje.
Re: Voda v nádržce za provozu není, po otevření víčka se celá naplní
Napsal: 01 říj 2015 22:27
od forester
: Když pomalu otevírám, tak odchází hodně vzduchu a voda se vrací do nádržky.
Natlakuje systém,hadice sa nafúknu a hladina klesne,povolí,hadice spľasnú a hladina stúpne.Pri zapchatí akejkoľvek časti chladiaceho systému nevzniká nadmerný tlak,ten sa tam musí od niekade dostať,tj.tesnenie pod hlavou ,mikroprasklina hlavy alebo bloku.To ,že sa netratí voda skôr ukazuje na tesnenie a časom sa začne strácať.Najlepšie sa to dá určiť tak ,že naplníš nádržku doplna a necháš bežať motor,ak sa budú objavovať bubliny vo vode mám pravdu ,ak nie je to paranormálny jav a o tie u Land Roverov nieje núdza.To znamená ,dolej vodu a jazdi ono sa to časom prejaví.

Re: Voda v nádržce za provozu není, po otevření víčka se celá naplní
Napsal: 01 říj 2015 22:43
od petr pp
No tak isto by som dal hlavu dole a vlastne ma to caka za par dni ale na D1take iste prznaky ale voda predsa len minimalne unika len dufam ze nebude prasknuta hlava

Re: Voda v nádržce za provozu není, po otevření víčka se celá naplní
Napsal: 02 říj 2015 07:54
od libovka
forester píše:: Když pomalu otevírám, tak odchází hodně vzduchu a voda se vrací do nádržky.
Natlakuje systém,hadice sa nafúknu a hladina klesne,povolí,hadice spľasnú a hladina stúpne.Pri zapchatí akejkoľvek časti chladiaceho systému nevzniká nadmerný tlak,ten sa tam musí od niekade dostať,tj.tesnenie pod hlavou ,mikroprasklina hlavy alebo bloku.To ,že sa netratí voda skôr ukazuje na tesnenie a časom sa začne strácať.Najlepšie sa to dá určiť tak ,že naplníš nádržku doplna a necháš bežať motor,ak sa budú objavovať bubliny vo vode mám pravdu ,ak nie je to paranormálny jav a o tie u Land Roverov nieje núdza.To znamená ,dolej vodu a jazdi ono sa to časom prejaví.

Teorie je to dobrá.Ale pokud by to dělalo tak jak píšeš tak by byl chladící systém zachvilku nafouklej jak balon a určitě by se zavzdušnoval. To auto funguje normálně.Nevaří,netlakuje,hadice nejsou tvrdé,topení topí.
Re: Voda v nádržce za provozu není, po otevření víčka se celá naplní
Napsal: 02 říj 2015 21:18
od Steve
forester píše:No neviem!

Ale toto robí tesnenie pod hlavou!!!
Taky bych to tak viděl.....
Hadice se tlakem vzduchu mírně roztáhnou, proto "zmizí" dočasně voda, po otevření nádržky vzduch odejde a netlačí, voda se vrátí.
Nějak podobně se mi to chovalo a díky zrovna nefunkčnímu teploměru (občas přestal ukazovat) jsem "vařil".
A byla prasklá hlava - časem začala mizet i voda, nepomohlo odvzdušňování.
Re: Voda v nádržce za provozu není, po otevření víčka se celá naplní
Napsal: 02 říj 2015 21:52
od discovery_plzen
To jste mi moc nepotěšili s tou hlavou
Dnes jsem se s tim zabýval a nezjistil jsem nic. Prostě auto normálně jede, topí, hadice jsou tuhé, ale jdou promáčknout, myslím si, že normální. V nádržce je voda jen po dně, když je motor ohřatý a nádržka zavřená. Pokud ji otevřu, tak se naplní celá kapalinou a auto přestane topit. Doleji ji do plna, zavřu nechám auto běžet na volnoběh, voda do toho pomalu zmizí a začne v pohodě topit a v nádržce je akorát. Jedu se projet cca 20 km, nádržka zas po dně, to co bylo navíc (netušim kdy se to stalo) vyteklo přepadem z nádržky, otevřu a je zas plná. Potom jsem ujel asi 150 km docela fofrem a v nádržce pořád stejně po dně, po otevření zase plná. Dal jsem i nové víčko expanzky. Jo a když naplnim do plna, nechám nastartované, tak žádné bubliny nejdou. Zabublá to jen, když je to chcíplé a já otevřu nádržku a ona se začne plnit
Jsem z toho opravdu jalovej
Re: Voda v nádržce za provozu není, po otevření víčka se celá naplní
Napsal: 04 říj 2015 19:55
od Acon
Re: Voda v nádržce za provozu není, po otevření víčka se celá naplní
Napsal: 04 říj 2015 23:46
od eveUSO
dělá mi to taky tři roky a jezdím, zatím nepozoruju nějakou chybu...
Re: Voda v nádržce za provozu není, po otevření víčka se celá naplní
Napsal: 19 čer 2017 13:03
od masar
Nechci zakládat nové téma, ale mám z části podobný problém. Ztrácí se voda... vzhledem k tomu, že s autem jezdím dost sporadicky a jednou 800 km a příště zas třeba jen 20 km, tak ani neumím odhadnout kolik se dolévá. Pod autem nikde ani kapka, v nádobce chybí třeba 4 cm, otevře se víčko a 2 cm doběhnou a zbytek se musí dolít na max., příště zas podobně - půlka vyběhne, půlka na dolití. Auto topí, v kopcích ani v zátěži nevaří, táhnul jsem sním z Trutnova Freelander na platě bez sebemenšího problému. Nějaký nápady co by to mohlo být?
Pozn. Koupil jsem teď Passata a mechanik mi říkal, že u něj ve 250 - 300 tkm. skoro jistě odejde těsnění pod hlavou a začne se ztrácet voda. Údajně hlavu drží jen 8 šroubů, takže se postupem času zkroutí. Je mi jasný, že LR není Passat, ale nemůže to být podobný problém?
Re: Voda v nádržce za provozu není, po otevření víčka se celá naplní
Napsal: 19 čer 2017 13:30
od habakuk
No já to mám na Td5 tak, že když doliji kapalinu po risku na nádržce tak do pár dní, týdnu klesne tak na 3cm pod risku a tam se drží dlouhodobě. Tak to beru jako vlastnost motoru. Neřeším dělá to tak co auto mám.
Re: Voda v nádržce za provozu není, po otevření víčka se celá naplní
Napsal: 19 čer 2017 13:32
od pojir
U me se to chova docela stejne. Mam pocit, ze ta riska neukazuje, jak vysoko ma byt voda v prubehu beznyho provozu, ale jenom jak vysoko se ma dolivat.
Re: Voda v nádržce za provozu není, po otevření víčka se celá naplní
Napsal: 19 čer 2017 13:34
od habakuk
pojir píše: 19 čer 2017 13:32
U me se to chova docela stejne. Mam pocit, ze ta riska neukazuje, jak vysoko ma byt voda v prubehu beznyho provozu, ale jenom jak vysoko se ma dolivat.
Ano, risce je myslím napsaná Cold Level tedy kolik má být za studena.
Re: Voda v nádržce za provozu není, po otevření víčka se celá naplní
Napsal: 19 čer 2017 13:37
od masar
Taky uz s tim nejakou dobu jezdim, ale myslim ze treba pred rokem to nedelalo, schvalne to necham jak rikate na uroven kam to klesne a budu to sledovat. Zase ale na druhou stranu kam podeje tak dolita voda?

Re: Voda v nádržce za provozu není, po otevření víčka se celá naplní
Napsal: 19 čer 2017 14:16
od MadTom
U několika TD5tek jsem řešil ztrácení vody a vždy to byly úniky, které se stačili odpařit - většinou kabelové pásky které neutahovali pořádně, často ještě původní pružinové. Poznalo se to buďto podle růžově zbarvených krystalků vodního kamene okolo hadice, nebo po natlakování soustavy u neběžícího motoru, že to začlo kapat.
Re: Voda v nádržce za provozu není, po otevření víčka se celá naplní
Napsal: 19 čer 2017 14:36
od masar
MadTom: Děkuju za tip

Re: Voda v nádržce za provozu není, po otevření víčka se celá naplní
Napsal: 21 čer 2017 06:41
od mato_srubka
Mne na D2 V8 to robilo vičko na expanzke + rôzne úniky v systéme.
Takmer všetky úniky chladiva som poriešil až na vyhrievanie škrtiacej klapky, ktoré mi stále slzí. Čo bolo ale príčinou najmasívnejšej straty chladiva? Bola to prasknutá expanzná nádoba na spodnom napojení z prepadu chladiča, kde to pekne striekalo, ale V8 generuje toľko tepla, že sa to počas jazdy rozfrkalo po celom motore a stíhalo sa to odpariť. Taktiež som badal veľké tlakovanie systému a bál som sa o hlavy motora alebo prasknutý blok. Tiež mi od toho tlakovania kolísala hladina a ten pretlak spôsoboval aj veľké úniky všetkými smermi.
Na základe dlhých úvah som sa rozhodol kúpiť novú expanzku a nové origo LR víčko expanzky.
1. novo zakúpené origo LR víčko vyzerá opticky inak ako to, čo som tam mal
2. nová expanzka vylúčila najväčší únik
3. po výmene prestalo brutálne tlakovanie
4. hladina sa ustálila a už kolíše len v malej miere
To kolísanie hladiny môže spôsobovať aj to tlakovanie systému, teda všetká voda bude v napnutých hadiciach a v expanzke takmer nič.
Moje odporúčanie, skúsiť prinajmenšom nové víčko. Nie je až tak drahé.
Re: Voda v nádržce za provozu není, po otevření víčka se celá naplní
Napsal: 21 čer 2017 06:47
od MadTom
Ještě doplním - tlakoval jsem to na cca 0,7At, případně lehounce více. U TD5ky by při 1,4 At měl otevřít bezpečnostní ventil ve víčku expanzky, u jedné otevíral už při 0,3 At. Tlak jsem pouštěl do slabé odvzdušňovací hadičky, která propojuje vršek chladiče a expanzní nádobku. Tím se dalo odzkoušet i víčko na expanzce.