Stránka 1 z 2
tlumič řízení a ložisko na přídavce
Napsal: 28 říj 2015 23:51
od vasek72
mám dvě otázky na D2.. u první jde spíš o váš názor.
1)při cca 80km/h se mi rozvibrujou kola - mám 33". vim že tady o tom bylo napsáno už spoustu a neptám se proč to dělá, ale spíš jak to schovat

mohla by se tu rozběhnout standardní diskuze ať mrknu na panhardku, čepy, siláče atd.. je to prostě od kol a nedělám si iluze, že ty pneu na modularech někdo dokáže perfektně vyvážit. Já tam teď zkusil nechal dát místo závaží ten prášek pro náklaďáky ale není to o nic moc lepší. Navíc když si člověk zajezdí v terénu a nalepí se do kol bahno, je to stejně jedno. Jak kdo máte řešený tlumič řízení? tak aby se to nechalo pořád řídit ale co nejvíc to otupit. mám tam celkem novej tenhle tlumič od terrafirmy
http://www.litep4x4.cz/detail/discovery ... iscovery-2
Teď přemíšlím, jestli tam nedát ještě jeden stejnej navíc, nebo bude lepší jen vyměnit třeba za
http://land-rover.eliott.in/cz/e-shop/2 ... c6009.html
nebo s pružinou
http://land-rover.eliott.in/cz/e-shop/2 ... tf835.html
Co si o tom kdo myslí?
2) nechá se vyměnit ložisko unašeče předního kardanu z přídavky na autě? nebo jí musim znovu vyndavat a rozebrat.. to se mi už moc cechce

Re: tlumič řízení a ložisko na přídavce
Napsal: 29 říj 2015 00:04
od gibson
pri 70tke mi vibroval volant kvoli povolenemu panhardu
pri 80tke v zakrutach kvoli blatu v pneumatikach
urcite by som to neriesil tlmicom riadenia ale hladal preco to je
lozisko sa da menit myslim aj bez vyberania pridavky
hladal by som vole na krdane alebo diferaku, po pripade vsetko ostane bezne - silentbloky

Re: tlumič řízení a ložisko na přídavce
Napsal: 29 říj 2015 00:27
od vasek72
ono je to tak.. cca před rokem bylo auto celé rozebrané, vše je nové a po všelijakých úpravách a opravách.. novej polibush - jen na panhardce jsem nechal org, jen nové. Kardan je zrepasovanej, jen to ložisko nejspíš vybruje.. to na přídavce. Spojovačka i s čepy je asi 2 měsíce stará. Nemá tam moc co jiného. Vždy se to zhoršilo s každou úpravou - to je jasný

lift- zhoršení, podložky - zhoršení, ráfky s menšim ET - vetší zhoršení, kola 31" - zhoršení, kola 33" - velké zhoršení. Co vim, je špatně úhel křížů na přednim kardanu ale není to moc řešitelný. upravil jsem sice záklon ale to pomůže řízení, kardan to naopak zhorší.. ale s tim se nic neudělá, jedině odřezat a pootočit koule na nápravě. Dozadu jesem dal místo hardyspojky kříž a taky změnil záklon.. tam je to dobře řešitelný.. taky jsem to předělal i v zadu na panhardku. Fakt to dělaj nevyvážený (možná nevystředěný) kola.. tak bitvu beru za prohranou a rád bych to aspoň zamaskoval pořádnym tlumičem popřípadě dvouma tlumičema
Re: tlumič řízení a ložisko na přídavce
Napsal: 29 říj 2015 00:43
od peppino
Ložisko v pohodě vytáhneš s unašečem.
Re: tlumič řízení a ložisko na přídavce
Napsal: 29 říj 2015 00:47
od vasek72
peppino píše:Ložisko v pohodě vytáhneš s unašečem.
s unašečem? dával jsem pomalejší přídavku z defa a musel jsem unašeč měnit na dvoukříž.. moc si to nevybavuju ale právě se mi nezdálo, že by to šlo tak lehce. Tam je kuželové?
Re: tlumič řízení a ložisko na přídavce
Napsal: 29 říj 2015 00:47
od gibson
zacal by som vylucovacou metodou takze von jeden kardan

Re: tlumič řízení a ložisko na přídavce
Napsal: 29 říj 2015 00:49
od vasek72
gibson píše:zacal by som vylucovacou metodou takze von jeden kardan

vyzkoušeno mnohokrát

auto už nevybruje ale řízení - volant vesele cuká dál
Re: tlumič řízení a ložisko na přídavce
Napsal: 29 říj 2015 07:15
od MadTom
D2 nemá na pření nápravě našroubované rejdové koule jako třeba D1 nebo Defík.
Koukal jsi se na vůle na převodce řízení a na tyči mezi volantem a převodkou?
Polybushe, rok staré a ježdění v terénu - doporučuju je všechny zkontrolovat, aby jsi se nedivil, že už je některý vymačkaný.
Re: tlumič řízení a ložisko na přídavce
Napsal: 29 říj 2015 08:35
od VencaZE
Když se ti nalepí na kola bahno nebo zmrazky, tak právě tohle ten prášek řeší- přemístí se po obvodu kola jinak. Takže nevyvážením kol to spíš nebude.
Re: tlumič řízení a ložisko na přídavce
Napsal: 29 říj 2015 10:06
od vasek72
to je důvod, proč jsem ho tam dával.. ale stejně je to bahno vždycky nakonec těžší než ten prášek
Re: tlumič řízení a ložisko na přídavce
Napsal: 29 říj 2015 12:06
od vasek72
spíš by mě zajímal ten tlumič.. Má někdo třeba s tou pružinou? co to dělá, jestli do pomůže a nebo jen pružina vrací volant do středu a nic víc
Re: tlumič řízení a ložisko na přídavce
Napsal: 29 říj 2015 12:29
od čuník
záleží jak to kolo vyvážili - na střed nebo na šrouby
Re: tlumič řízení a ložisko na přídavce
Napsal: 29 říj 2015 12:36
od vasek72
čuník píše:záleží jak to kolo vyvážili - na střed nebo na šrouby
na šrouby? to slyším poprvé.. každý to upíná kuželem na střed
Re: tlumič řízení a ložisko na přídavce
Napsal: 29 říj 2015 12:39
od vasek72
navíc si myslim, že to by mělo být jedno, kolo prostě musí být vyvážené od středu, kde je bod otáčení
Re: tlumič řízení a ložisko na přídavce
Napsal: 29 říj 2015 12:54
od čuník
at to vyvážej na šrouby
Re: tlumič řízení a ložisko na přídavce
Napsal: 29 říj 2015 12:59
od vasek72
zkusim se optat, kdo to tady dělá.. ale já tam stejně mám ten prášek - převažujou se mi při jízdě
Re: tlumič řízení a ložisko na přídavce
Napsal: 29 říj 2015 13:03
od čuník
ten prášek neznám , ale jeho možnosti budou omezený
Re: tlumič řízení a ložisko na přídavce
Napsal: 29 říj 2015 13:08
od vasek72
dřív jsem měl závaží a přišlo mi to stejný.. ale má to výhodu v tom, že v bahně se ti závaží neoloupou a když se pneu sjíždí a otrhávají, nemusíš to převažovat.. dělá se to samo
Re: tlumič řízení a ložisko na přídavce
Napsal: 29 říj 2015 13:13
od čuník
ono to funguje od nějaký rychlosti a taky ho tam musí být velmi přesný množství
Re: tlumič řízení a ložisko na přídavce
Napsal: 29 říj 2015 13:20
od VencaZE
vasek72 píše:navíc si myslim, že to by mělo být jedno, kolo prostě musí být vyvážené od středu, kde je bod otáčení
Jenže některý plechový disky nemuseji nutně mít středovou díru ve středu

. Takže proto má smysl vyvažovat kolo upnutím za díry...