Stránka 1 z 2

D3 nejde nastartovat

Napsal: 23 lis 2015 12:48
od vladaz
Ahoj, nemá někdo zkušený nápad co s tím?

- D3 (2008) nejde nastartovat, vždy jen škytne a nic.

Po výměně vstřikovacího čerpadla normálně nastartovat šla, po ujetí pár km se u ní ale zase znova objevila závada kvůli které se měnilo čerpadlo (Transmission faul limited gears available, HDC fault system not available, Air suspension lowering - nízký tlak paliva v railu). Při laborování se vstřiky byl motor náhodně nastartován s jedním odpojeným vstřikem (od elektriky, pochopitelně). Rozběhl se, ale šel blbě. Tak jsme ho připojili a auto nastartovalo normálně. Druhý den už nastartovat nešlo.... a nejde.
Tlak paliva z nízkotlaké pumpy je 0,5at, což by mělo být O.K.
Diagnostika nepíše nic. Bez závady.

Any idea? Na diskuzních forech venku jsem tu závadu takhle popsanou našel, ale nikdy ne řešení....

Re: D3 nejde nastartovat

Napsal: 23 lis 2015 21:31
od Kokesek
Tak jako prvni bych se zamyslel nad tim proc se menilo cerpadlo. Potom bych premyslel kde se co odpojovalo konektory a vedeni paliva. A potom bych pripojil poradnou kšandu a podival se co se deje kdyz to odstavi vstrikovani. Neni v tom aute slozitych veci, akorat si to lidi delaji slozitejsi nez to je vetsinou sami.

Re: D3 nejde nastartovat

Napsal: 23 lis 2015 22:41
od iRRes
Mě občas nastartovat nešlo občas jo a nakonec co ?. Nakonec EGR, podle toho kde se zasekl a kdy se zase uvolnil :-)

Re: D3 nejde nastartovat

Napsal: 25 lis 2015 13:04
od Mike III
přesně, začal bych všemi konektory a kabely, když jste odpojovali vstřik mohli jste s něčím pohnout a kontakt se obnovil a pak se to vyklepalo. Zkontrolovat taky kostru. Ta hláška poslední - proč ji píšeš anglicko česky? Jak je originál anglicky?

Re: D3 nejde nastartovat

Napsal: 25 lis 2015 14:33
od Tomas K (tkala)
Moje začalo startovat hůř, po pár nastartování už nechytlo vůbec. Odtahovka - EGR.... Cca ve 100.000km.

Tom

Re: D3 nejde nastartovat

Napsal: 26 lis 2015 00:23
od vladaz
No, zarážející byl ten prudký přechod: výměna čerpadla, všechno O.K., pak jeden den běžela a další den nechytne a čerpadlo nedává...

Kdyby to byl EGR tak to bude v závadách na diagnostice, ne?

Kabely jsem už měřil, konektory taky...

to Kokesek: Tak kdybys měl cestu kolem Prahy a měl s sebou správnou kšandu, tak Tě rád uvidím...

Re: D3 nejde nastartovat

Napsal: 26 lis 2015 09:12
od libovka
Pokud dává to podávací čerpadlo 0,5 tak to je málo.Mělo by dávat cca 1,5bar.

Re: D3 nejde nastartovat

Napsal: 26 lis 2015 15:00
od vladaz
Myslím, že 1.5bar nemá být. Už v nádrži za čerpadlem je redukční ventil na 0.5bar. Když jsem nechal dělat měření vysokotlakého čerpadla, tak na stolici je vstupní tlak při testech 0.3bar (je to v protokolu).

Re: D3 nejde nastartovat

Napsal: 26 lis 2015 17:50
od libovka
Tohle píše výrobce u nového čerpadla VDO


kód motoru 276DT
tlak ( v barech) 1,4
druh provozu elektrický
Typ paliva diesel
číslo čerpadla DPI5.0
dodavane mnozstvi [l/h] 200
Doplnkovy vyrobek/ doplnkove info 2 s čerpadlem
Doplnkovy vyrobek/ doplnkove info 2 s filtrem
Doplnkovy vyrobek/ doplnkove info 2 s nadobou uklidnujici vireni paliva

Re: D3 nejde nastartovat

Napsal: 26 lis 2015 18:01
od vladaz
Nechci se dohadovat, jenom potřebuju vyřešit proč auto nejede a nemám na to asi dost znalostí. Ale fakt si myslím, že 0.5bar stačí a tam by problém být neměl. Tady je citace z Maintenance Manuálu na D3:
LR3 LP pump.png
LR3 LP pump.png (9.61 KiB) Zobrazeno 6148 x
Rozdíl je asi v tom, že Ty mluvíš o čerpadle jako takovém a já o tlaku co je na vstupu do vysokotlakého čerpadla.

Re: D3 nejde nastartovat

Napsal: 26 lis 2015 18:06
od vladaz
Jinak pro zájemce o problematiku nízkotlakého okruhu paliva je to moc hezky popsáno tady:

http://www.disco3.co.uk/forum/topic130062.html

Re: D3 nejde nastartovat

Napsal: 26 lis 2015 18:26
od libovka
No alespon jsem se přiučil. :mrk

Re: D3 nejde nastartovat

Napsal: 27 lis 2015 13:22
od vladaz
Dneska jsem z čirého zoufalství udělal "hard reset" celého auta a ejhle: s mírným zaváháním naskočila. Všechno v pořádku, běžela na volnoběh i přidaný plyn asi 20 min, jen asi 2x v té době zakašlala a běžela dál. Vyčtené chyby: P2290 (Injector control pressure to low), U0073 (Control module communication bus off), P0191 (Fuel rail pressure sensor range/performance).
Tak jsem s nadějí v srdci auto chípnul, smazal závady a zkusil nastartovat. A ono zase nic, točí, točí a jen slíbí a zas nic. Nejde nastartovat. Závady diag nehlásí žádné. Další pokus o reset už nepomohl...
Kašlu na to, na to nemám nervy. Jdu k Tygrovi na pivo....

Re: D3 nejde nastartovat

Napsal: 27 lis 2015 14:44
od Kokesek
no tak uz ses cim dal tim blize... cedlo tlaku railu, nebo vstrikovac...

jeste se zeptam jednou proc se menilo vysokotlake cerpadlo?

Re: D3 nejde nastartovat

Napsal: 27 lis 2015 18:12
od libovka
To vypadá jakoby vstřikovač přepouštěl do přepadu.Udělal bych baňkový test.

Re: D3 nejde nastartovat

Napsal: 27 lis 2015 19:01
od vladaz
Vstrikovace neprepousti, test jsem delal. Cidlo tlaku je nove. Pumpa se menila prave kvuli tomu, ze to předtím hlasilo nizky tlak v railu.

Re: D3 nejde nastartovat

Napsal: 28 lis 2015 08:39
od Kokesek
Testem myslis test treba na stanici v bosch servise nebo pouze banky? Banky jsou orientacni a neni to to prave orechove. Kolik mas tlak na railu kdyz tocis starterem. bez poradneho boostru nebo druhe baterky ti bude padat spojeni diagnostiky.

no a v neposledni rade....to cerpadlo co si tam daval, bylo testovane? Nebo nove?

Re: D3 nejde nastartovat

Napsal: 28 lis 2015 11:05
od vladaz
Čerpadlo je otestované na stolici, vstřiky jen na autě baňkama. Ale chodily všechny úplně stejně a přetok byl minimální. Tlak v railu při startu dosáhne cca 200bar, pak naskočí, ale okamžitě padne a motor neběží.

Teď se mi podařilo nastartovat, tlak v railu při volnoběhu 300, měřil jsem PCV a VCV jak diagmostikou tak osciloskopem. Při volnoběhu PCV cca 17%, VCV 25%. Kdyby protékal vstřik, tak by se VCV snažil víc otevírat, aby pokryl ten zvýšený odběr, ne? Tlak v railu se ale s přidáním otáček nezvyšuje jak by měl, dosáhne postupně jen cca 450 při 3000ot, ale PCV se neotevře na víc, aby tlak zvýšil.
Občas se za běhu stane, že tlak v railu se začne bez zjevné příčiny snižovat, PCV reaguje otevřením někam až k 60%, VCV pořád na cca 25%. Většinou to ale PCV nepodchytne a auto padne do nouzáku - pak běží pravidelně a PCV opět na 17%.

Na vstřik mi to nepřipadá. Nějaké čidlo?

Re: D3 nejde nastartovat

Napsal: 28 lis 2015 11:56
od Kokesek
vladaz píše:Čerpadlo je otestované na stolici, vstřiky jen na autě baňkama. Ale chodily všechny úplně stejně a přetok byl minimální. Tlak v railu při startu dosáhne cca 200bar, pak naskočí, ale okamžitě padne a motor neběží.

Teď se mi podařilo nastartovat, tlak v railu při volnoběhu 300, měřil jsem PCV a VCV jak diagmostikou tak osciloskopem. Při volnoběhu PCV cca 17%, VCV 25%. Kdyby protékal vstřik, tak by se VCV snažil víc otevírat, aby pokryl ten zvýšený odběr, ne? Tlak v railu se ale s přidáním otáček nezvyšuje jak by měl, dosáhne postupně jen cca 450 při 3000ot, ale PCV se neotevře na víc, aby tlak zvýšil.
Občas se za běhu stane, že tlak v railu se začne bez zjevné příčiny snižovat, PCV reaguje otevřením někam až k 60%, VCV pořád na cca 25%. Většinou to ale PCV nepodchytne a auto padne do nouzáku - pak běží pravidelně a PCV opět na 17%.

Na vstřik mi to nepřipadá. Nějaké čidlo?
sleduj co dela tlak z podavaciho cerpadla kdyz ti pada tlak na vystupu vyskotlaku

Re: D3 nejde nastartovat

Napsal: 28 lis 2015 11:58
od dava
vladaz píše:Čerpadlo je otestované na stolici, vstřiky jen na autě baňkama. Ale chodily všechny úplně stejně a přetok byl minimální. Tlak v railu při startu dosáhne cca 200bar, pak naskočí, ale okamžitě padne a motor neběží.

Teď se mi podařilo nastartovat, tlak v railu při volnoběhu 300, měřil jsem PCV a VCV jak diagmostikou tak osciloskopem. Při volnoběhu PCV cca 17%, VCV 25%. Kdyby protékal vstřik, tak by se VCV snažil víc otevírat, aby pokryl ten zvýšený odběr, ne? Tlak v railu se ale s přidáním otáček nezvyšuje jak by měl, dosáhne postupně jen cca 450 při 3000ot, ale PCV se neotevře na víc, aby tlak zvýšil.
Občas se za běhu stane, že tlak v railu se začne bez zjevné příčiny snižovat, PCV reaguje otevřením někam až k 60%, VCV pořád na cca 25%. Většinou to ale PCV nepodchytne a auto padne do nouzáku - pak běží pravidelně a PCV opět na 17%.

Na vstřik mi to nepřipadá. Nějaké čidlo?
Poslouchej, tohle hodně moc podobné mě potrápilo u jinýho motoru, nicméně založenýho taky na Bosch sestavě, byl to JTD. Nakonec to dělalo čerpadlo, ačkoliv na stolici v bosch centru vyšlo dobře.
Dělo se tam to, že tlak po startu se stabilizoval, ale při akceleraci padal, což DRV začal regulovat, ale nedal to a v závěru tlak kmitnul nahoru a v tu ránu to jednotka vypnula celý, auto chcíplo. Podle všeho čerpadlo nemělo už dostatečnou dávku aby dokázalo zásobovat lištu a DRV ventil pak nestíhal reagovat na změny podmínek . Tlak ale pumpa dosahovala plnej, proto byla na stolici hodnocená jako OK.
Prvně jsem tedy měnil jen DRV ventil na pumpě, ale to nezabralo.
Doplním že na menším motoru, kam jsem po čase pumpu nasadil klukovi na zkoušku jiný věci se to čerpadlo chovalo OK, problém nebyl (zlobilo na 2,4 - 5 válec a na 1,9 - 4 válec to ještě fungovalo normálně)

Edit: Kokesek - v popsaným případě mi tlak čerpadla v nádrži padnul hned po zakolísání a kmitnutí tlaku v railu nahoru - odpojila jednotka. Ještě jsem podávací pak odpojil a nechal natvrdo za jízdy na boostru, aby bylo stále v chodu, ale beze změny.