Stránka 1 z 1

Rozdiely medzi hlavami podla objemu V8

Napsal: 25 pro 2015 19:27
od Macej
Keďže sa obávam toho, že mám podpálený niektorý ventil začínam sa pohrávať s myšlienkov ktorá mi už dlhšie vrta v hlave a k tomu potrebujem vyjadrenie vás znalejších a skúsenejších.
Tak matne viem, že 3,5 a 3,9 by mali mať zhodné hlavy. Záujíma ma, či by bolo možné na 3,9tku nasadiť 4,6tkové hlavy bez niakej újmi alebo úprav. Samozrejme viem, že moja 3,9 má narozdiel od 4,6 o 4 šroby na hlave naviac. jedná sa mi skôr o rozdiely v spalovacích priestoroch a či by to teoreticky bolo schopné oživenia?

Aby som to zhrnul - mám k dispozícii 4,6tkové hlavy ktoré chcem po zrovnaní a zabrúsení ventilov obuť na 3,9tku to všetko v rámci úspory času kedy by som musel mať odstavené auto behom toho, ako budú hlavy na wellness pobyte.

PS: Mám ešte jednu 3,5ťkovú hlavu naviac tak teoreticky si viem pomerať niektoré rozdiely, iba by som chcel od vás radu ktorým smerom merať.

Každý názor a rada (prípadne možné zdvihnutie kompresie a výkonu :D) sú vítané

Ďakujem

Re: Rozdiely medzi hlavami podla objemu V8

Napsal: 25 pro 2015 21:24
od eliott
Rozdíly v kompresi se řešily rozdílnými písty, spalovací prostor bude podle mne stejný. Určitě to ale bude vědět Mirko

Re: Rozdiely medzi hlavami podla objemu V8

Napsal: 26 pro 2015 16:00
od Mirko
Eliot má pravdu,náhodou vím. Hlavy z 4,6 mají menší spalovací prostor,aby vyrovnali větší tloušťku kompozitního tesnení. Pokud dáš 4,6 (nebo 4,0) hlavy na plechový tesneni, zvedne kompresi o cca. 0,5.

Re: Rozdiely medzi hlavami podla objemu V8

Napsal: 26 pro 2015 19:25
od Macej
Keď si zoberiem, že tie hlavy ktoré mám je treba určite dať zrovnať lebo ten motor bol pár krát uvarený... Asi by som sa dostal na zaujímavé čísla kompresie.

Veľmi pekne ďakujem za rady :yes

Re: Rozdiely medzi hlavami podla objemu V8

Napsal: 26 pro 2015 20:09
od Mirko
Myslí ale na to, že už pak budeš muset tankovat aspoň RON 98.

Re: Rozdiely medzi hlavami podla objemu V8

Napsal: 26 pro 2015 20:21
od Macej
Myslíš kvôli kompresii? S tým nemal byť problém a hlavne keď jazdím primárne na LPG (to má ak sa nemýlim ešte viac oktánov) by to malo zvládnuť nie?
A takú špecialitku... neviem či málo oktánov nejak neprospieva motoru ale v 2dveráku mám 9,75:1 a navyše zrovnané hlavy a všetko v poriadku funguje a aj zvnútra vyzerá. A je to ten najlepší motor ktorý mám tak by som sa toho asi nebál. Ale ak máš niaku vedomosť prosím podel sa :wink:

Re: Rozdiely medzi hlavami podla objemu V8

Napsal: 26 pro 2015 21:21
od eliott
Na plyn bych se toho nebál

Re: Rozdiely medzi hlavami podla objemu V8

Napsal: 26 pro 2015 22:34
od teslo
Macej píše:Myslíš kvôli kompresii? S tým nemal byť problém a hlavne keď jazdím primárne na LPG (to má ak sa nemýlim ešte viac oktánov) by to malo zvládnuť nie?
A takú špecialitku... neviem či málo oktánov nejak neprospieva motoru ale v 2dveráku mám 9,75:1 a navyše zrovnané hlavy a všetko v poriadku funguje a aj zvnútra vyzerá. A je to ten najlepší motor ktorý mám tak by som sa toho asi nebál. Ale ak máš niaku vedomosť prosím podel sa :wink:
9,75:1 ? original, alebo nejakou upravou?

Re: Rozdiely medzi hlavami podla objemu V8

Napsal: 27 pro 2015 12:11
od Macej
Podla toho čo sa mi podarilo vypátrať to nieje origo motor z RRC. Podla kódu motora je to o rok mladší motor od auta tj. 1980 z Roveru SD1 Vitesse (údajne maximálna výbava) ktorý mal ževraj už v tom roku vstrekovanie podla písomných prameňov.
Tak asi to bude najskôr tak ako písal Eliott pretože aj na internete čo som tak okrajovo našiel tak je niekolko verzií piestov ale nikdy som tomu nevenoval pozornosť.
Foto je slabá ale....
9,75:1CR
30A 25744
Snímka0566.jpg

Re: Rozdiely medzi hlavami podla objemu V8

Napsal: 27 pro 2015 12:33
od Mirko
To tak bude. Vitessy meli vyšší kompresi. Range nemel vyšší než 9.35