Prasklá hlava, těsnění nebo máte lepší nápad? :-)

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
pojir
Příspěvky: 2547
Registrován: 20 zář 2013 12:29
tel.: 602727915
auto: D2
Bydliště: u Blanska
Kontaktovat uživatele:

Re: Prasklá hlava, těsnění nebo máte lepší nápad? :-)

#21 Příspěvek od pojir » 01 lis 2022 22:09

Tak z motoru jde hadice c. 14, tak nekam na ni mezi natrubek c. 11 a rozvetveni by se to vejit melo. (schema je z defa, ale tahle cast je stejna)
Vlastne by to slo pridat i na ten natrubek samotny (pridat dalsi diru) - na nem uz je to existujici cidlo.
Obrázek
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Prasklá hlava, těsnění nebo máte lepší nápad? :-)

#22 Příspěvek od MadTom » 01 lis 2022 23:45

Vedle stávajícího čidla to sice jde, ale neřeší to problém, když je v motoru málo vody. Pak to nemá co měřit.
Jinak originální budík 'ukazujíci teplotu" se dá upravit, aby víc odpovídal teploměru a nikoliv skoro nepohyblivé ručičce.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Míra27
Příspěvky: 135
Registrován: 22 lis 2009 18:29
tel.: 736685320
Bydliště: Praha Modřany

Re: Prasklá hlava, těsnění nebo máte lepší nápad? :-)

#23 Příspěvek od Míra27 » 02 lis 2022 09:28

Co k tomu potřebuji, kromě návštěvy Olomouce? : ) Mechaniku zvládnu, ale elektro, to jsem úplně mimo...

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Prasklá hlava, těsnění nebo máte lepší nápad? :-)

#24 Příspěvek od MadTom » 02 lis 2022 10:47

Podobně jako se dá přemapovat řízení motoru, aby to lépe jelo (tj. aby to dávalo víc nafty), tak se dá upravit chování ukazatele teploty, protože i ten je řízený řídící jednotkou motoru.
Jednotka si to z čidla snímá velmi precizně, ale výsledek filtruje a upravuje tak, aby se rafička "skoro nehýbala". Je tedy nutné upravit tento převod v řídící jednotce na něco, co se bude více podobat teploměru, než stojící rafičce. Takže v principu je potřeba diagnostika a úprava mapy v řídící jednotce motoru.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
JulieZvire
Příspěvky: 158
Registrován: 25 led 2019 10:09
auto: 2x D2
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Prasklá hlava, těsnění nebo máte lepší nápad? :-)

#25 Příspěvek od JulieZvire » 02 lis 2022 17:20

Míra27 píše: 01 lis 2022 19:52 O té expanzní nádobce jsem četl na UK fórech, ale model který by šel jen zaměnit jsem už nenašel. Starší kusy mají trochu jinou konstrukci, na vrchu mají venkovní závit na tohle čidlo: https://www.c3bmw.co.uk/coolant-level-s ... itch/p/557
Což tam utěsnit přes šroubení půjde. Mě šlo ale přímo o hlídání teploty vody ve stupních...?
PS: je to 10P
Dá se koupit i nová BMW číslo je 17111712641. Měla by být v modelech E30, E36, Z3
Taky to budu řešit protože mi jednou za čas najednou zmizne 1 cm kapaliny. Divné je že, za 1000 km vůbec nic, pak ujedu třeba 50km a ten 1 cm najednou zmizne.
Kapky nikde nedělá, asi se to někde stihne odpařit.
Jan
2x D2: shnilá a překulená

Hunting and travelling

S pozdravem J&J

Kyanid Sodný
Příspěvky: 305
Registrován: 09 kvě 2016 16:35

Re: Prasklá hlava, těsnění nebo máte lepší nápad? :-)

#26 Příspěvek od Kyanid Sodný » 02 lis 2022 18:05

Míra27 píše: 02 lis 2022 09:28 Co k tomu potřebuji, kromě návštěvy Olomouce? : ) Mechaniku zvládnu, ale elektro, to jsem úplně mimo...
Mám pro tebe dobrou zprávu. Dřív se v autech používaly teploměry s kapilárou , a dá se to sehnat .
napřiklad ze Zetora.
žádná elektrika ,prostě navrtáš díru , vložíš tam konec kapiláry ,který má na konci šroubení dáš gumový těsnění a .přitáhneš to převlečnou matkou ,no a to je celý , a budeš mít na palubce další budík .

Uživatelský avatar
habakuk
Příspěvky: 2559
Registrován: 10 črc 2011 20:45
auto: Discovery II
Bydliště: Blansko

Re: Prasklá hlava, těsnění nebo máte lepší nápad? [emoji3]

#27 Příspěvek od habakuk » 02 lis 2022 18:24

JulieZvire píše:
Míra27 píše: 01 lis 2022 19:52 O té expanzní nádobce jsem četl na UK fórech, ale model který by šel jen zaměnit jsem už nenašel. Starší kusy mají trochu jinou konstrukci, na vrchu mají venkovní závit na tohle čidlo: https://www.c3bmw.co.uk/coolant-level-s ... itch/p/557
Což tam utěsnit přes šroubení půjde. Mě šlo ale přímo o hlídání teploty vody ve stupních...?
PS: je to 10P
Dá se koupit i nová BMW číslo je 17111712641. Měla by být v modelech E30, E36, Z3
Taky to budu řešit protože mi jednou za čas najednou zmizne 1 cm kapaliny. Divné je že, za 1000 km vůbec nic, pak ujedu třeba 50km a ten 1 cm najednou zmizne.
Kapky nikde nedělá, asi se to někde stihne odpařit.
Jan
Zkontroluj hadice co jsou pod turbem jsou většinou teplem dost zkřehlé tedy více plastové než gumové a sákne to tudy. Může rosit i vodní pumpa.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy

Uživatelský avatar
JulieZvire
Příspěvky: 158
Registrován: 25 led 2019 10:09
auto: 2x D2
Bydliště: Uherské Hradiště

Re: Prasklá hlava, těsnění nebo máte lepší nápad? [emoji3]

#28 Příspěvek od JulieZvire » 02 lis 2022 18:50

habakuk píše: 02 lis 2022 18:24
Zkontroluj hadice co jsou pod turbem jsou většinou teplem dost zkřehlé tedy více plastové než gumové a sákne to tudy. Může rosit i vodní pumpa.
Hadice a chladič jsem měl komplet venku když jsem měnil vodní pumpu po té co se mi rozsypala hydraulická pumpa řízení. Všechny byly v pohodě. Zadělal jsem konce a tlakoval je.
2x D2: shnilá a překulená

Hunting and travelling

S pozdravem J&J

Míra27
Příspěvky: 135
Registrován: 22 lis 2009 18:29
tel.: 736685320
Bydliště: Praha Modřany

Re: Prasklá hlava, těsnění nebo máte lepší nápad? :-)

#29 Příspěvek od Míra27 » 02 lis 2022 19:14

Moc všem děkuji za nápady, já totiž nepřišel na to proč to "odešlo", voda se mi nikdy neztrácela (po dolití a odvzdušnění klesla cca 1cm pod rysku) tak zůstala léto-zima několik T.km.
Letos na jaře jsem ale měnil všechny hadice, vodní pumpu, termostat (původně jsem dělal turbo : ), ale když už to bylo tak hezky sundané... Tak nevím, odvzdušnění dle RAWE. Teplota na budíku mi nestoupla, dřív to natlakovalo tak že "bouchlo" víčko. Vím že origo teploměr má velký rozsah 80-115C se ani nehne(zůstává uprostřed)
PS: všechny díly LR
Na UK fórech se to občas řeší, ale nikdo nenapíše výsledek nebo proč. Nejhorší to bylo na 5. válci (nejhůř se asi chladí)

Kyanid Sodný
Příspěvky: 305
Registrován: 09 kvě 2016 16:35

Re: Prasklá hlava, těsnění nebo máte lepší nápad? :-)

#30 Příspěvek od Kyanid Sodný » 02 lis 2022 21:05

To je nějaká záhada,
Víčko má přece pojištovací ventilek, nastavený na 1,4bar, tak si to při provozu lehce odfoukne, a při vychladnutí zase lehce "dofoukne".a takhle ten ventilek pendluje a nic dramatickýho se neděje . Když se tam ale objevuje nějaký extremní tlak, tak silný že prdne např. hadice apod. tak jediný vysvětlení je ,že v hlavě je nějaká rafinovaná prasklina ,která se i malým teplem a zejména v rytmu rázu spalovacího cyklu rozvírá a zavírá ,(- může se jednat o setinky mm) prostě do chladicí vody prostupuje tlak ze spalovacího prostoru, Ten tlak muže být po krátký době chodu motoru opravdu značný .

Nechat udělat tlakovou zkoušku hlavy ,ale né za studena :!: , prostě aby hlava při zkoušce měla těch 80-90 st.
No na konec pak zjistíš, že celý problém bylo nekvalitní těsnění pod hlavou :grin:

Odpovědět