Stránka 1 z 1
Alternátor 300 Tdi -130A
Napsal: 30 pro 2015 07:22
od Radek J1
Mám dotaz, kde sehnat silnější alternátor na motor 300 tdi originál je 100A, protože mám dvě baterie 74 a 110 Ah a při vybité 110 Ah baterce se dost natrápí , chci dát silnější alternátor 130A raději 150A. Měnil někdo?
díky Radek
Re: Alternátor 300 Tdi -130A
Napsal: 30 pro 2015 10:27
od teslo
na seriovy uchyt je tusim origo max 120A. Ked nemas klimu, mozes na jej miesto dat druhy alternator. Tam si limitovany iba fantaziou

Alebo si mozes dat alternator vyrobit na mieru. Ja mam oba alternatory na mieru (poziadavka bola, aby do povodneho obalu natrepali co najvacsi vykon). Jeden je 12V 130A a druhy 24V 80A.
Re: Alternátor 300 Tdi -130A
Napsal: 30 pro 2015 14:29
od mr-tomas
Tak to by mě tedy zajímalo kde se dá nechat namotat silnější alternátor? Mám 100A na dvě 75Ah baterky a silnější by nebyl na škodu. Druhej dát nemohu, kompresor překáží.

Re: Alternátor 300 Tdi -130A
Napsal: 30 pro 2015 21:37
od teslo
priznam sa, ze neviem ci to je bezne, ale ja som mal stastie na cloveka, ktory repasuje alternatory a bol ochotny sa hrat - hladat a kombinovat co sa do obalu da este natrepat, aby to fungovalo. Tie parametre su co mi povedal, ze nameral na tych ich speci pristrojoch

Re: Alternátor 300 Tdi -130A
Napsal: 30 pro 2015 21:39
od teslo
Re: Alternátor 300 Tdi -130A
Napsal: 31 pro 2015 01:13
od mr-tomas
Re: Alternátor 300 Tdi -130A
Napsal: 31 pro 2015 04:58
od Hubert
Myslím že silnějším alternátorem se toho moc nevyřeší. Alternátor má vnitřní ochranu proti spálení takže postupně snižuje výkon, aby se nespálil. Taky mám dvě baterie 70 a 100 Ah. Navíc mám měřák napětí a proudu tedy V a A které vyrobí. Tak vím že 100 A alternátor dáví chvilkami i 110 A, ale jenom když je studený pak to spadne tak na 45 A a víc ani rána. Kamrád to celé předělal na 200A altík a ta samá zkušenost. Ale prý existují vodou chlazené alternátory tam by se měl problém s přehříváním vyřešit. Na tento test však nedošlo. Mě ten 100 A stačí a vím že dobít úplně vybitou baterii (11V) 100A trvá cca 3 -4 h chodu motoru.
Re: Alternátor 300 Tdi -130A
Napsal: 01 led 2016 23:48
od PatrikM
ja to mám takto
Re: Alternátor 300 Tdi -130A
Napsal: 08 led 2016 07:19
od Radek J1
Ještě dotaz jaké napětí vám dává alternátor na výstupu? Mně 14,1V.Zatím jsem zjistil, že nejsilnější alternátor je 130A.
R.
Re: Alternátor 300 Tdi -130A
Napsal: 08 led 2016 09:22
od RišoKE
Radek J1 píše:Ještě dotaz jaké napětí vám dává alternátor na výstupu? Mně 14,1V.Zatím jsem zjistil, že nejsilnější alternátor je 130A.
R.
14,4 V
mám 100 A a prešiel repasom asi pred pol rokom, menilo sa ložisko a regler
Re: Alternátor 300 Tdi -130A
Napsal: 08 led 2016 10:01
od MadTom
14,4V je maximum pro běžné olověné baterie, aby nezačaly nadměrně plynovat, což by u těch hermetických byl rozsudek rychlé smrti.
Re: Alternátor 300 Tdi -130A
Napsal: 08 led 2016 22:13
od Hubert
Origo 100A alternátor na 300 Tdi dává max. 14,7V, ale na baterku doteče max 14,4V.
Re: Alternátor 300 Tdi -130A
Napsal: 08 led 2016 22:21
od RišoKE
Na baterke mám 14,2 V a vraj je to pre moju baterku na hrane, ale je to Exide dual AGM EP 450
Re: Alternátor 300 Tdi -130A
Napsal: 08 led 2016 22:52
od Hubert
Někde to tu je. Mě alternátor dal max 14,2V a na baterku doteklo 13,9 a to bylo málo.
14,2 je po jaké době chodu motoru?
Re: Alternátor 300 Tdi -130A
Napsal: 08 led 2016 22:55
od RišoKE
Studený motor, tak do minúty od štartu..