Stránka 1 z 1

Alternátor 300 Tdi -130A

Napsal: 30 pro 2015 07:22
od Radek J1
Mám dotaz, kde sehnat silnější alternátor na motor 300 tdi originál je 100A, protože mám dvě baterie 74 a 110 Ah a při vybité 110 Ah baterce se dost natrápí , chci dát silnější alternátor 130A raději 150A. Měnil někdo?
díky Radek

Re: Alternátor 300 Tdi -130A

Napsal: 30 pro 2015 10:27
od teslo
na seriovy uchyt je tusim origo max 120A. Ked nemas klimu, mozes na jej miesto dat druhy alternator. Tam si limitovany iba fantaziou ;) Alebo si mozes dat alternator vyrobit na mieru. Ja mam oba alternatory na mieru (poziadavka bola, aby do povodneho obalu natrepali co najvacsi vykon). Jeden je 12V 130A a druhy 24V 80A.

Re: Alternátor 300 Tdi -130A

Napsal: 30 pro 2015 14:29
od mr-tomas
Tak to by mě tedy zajímalo kde se dá nechat namotat silnější alternátor? Mám 100A na dvě 75Ah baterky a silnější by nebyl na škodu. Druhej dát nemohu, kompresor překáží. :grin:

Re: Alternátor 300 Tdi -130A

Napsal: 30 pro 2015 21:37
od teslo
priznam sa, ze neviem ci to je bezne, ale ja som mal stastie na cloveka, ktory repasuje alternatory a bol ochotny sa hrat - hladat a kombinovat co sa do obalu da este natrepat, aby to fungovalo. Tie parametre su co mi povedal, ze nameral na tych ich speci pristrojoch :)

Re: Alternátor 300 Tdi -130A

Napsal: 30 pro 2015 21:39
od teslo

Re: Alternátor 300 Tdi -130A

Napsal: 31 pro 2015 01:13
od mr-tomas
:yes :yes :yes

Re: Alternátor 300 Tdi -130A

Napsal: 31 pro 2015 04:58
od Hubert
Myslím že silnějším alternátorem se toho moc nevyřeší. Alternátor má vnitřní ochranu proti spálení takže postupně snižuje výkon, aby se nespálil. Taky mám dvě baterie 70 a 100 Ah. Navíc mám měřák napětí a proudu tedy V a A které vyrobí. Tak vím že 100 A alternátor dáví chvilkami i 110 A, ale jenom když je studený pak to spadne tak na 45 A a víc ani rána. Kamrád to celé předělal na 200A altík a ta samá zkušenost. Ale prý existují vodou chlazené alternátory tam by se měl problém s přehříváním vyřešit. Na tento test však nedošlo. Mě ten 100 A stačí a vím že dobít úplně vybitou baterii (11V) 100A trvá cca 3 -4 h chodu motoru.

Re: Alternátor 300 Tdi -130A

Napsal: 01 led 2016 23:48
od PatrikM
ja to mám takto

Re: Alternátor 300 Tdi -130A

Napsal: 08 led 2016 07:19
od Radek J1
Ještě dotaz jaké napětí vám dává alternátor na výstupu? Mně 14,1V.Zatím jsem zjistil, že nejsilnější alternátor je 130A.
R.

Re: Alternátor 300 Tdi -130A

Napsal: 08 led 2016 09:22
od RišoKE
Radek J1 píše:Ještě dotaz jaké napětí vám dává alternátor na výstupu? Mně 14,1V.Zatím jsem zjistil, že nejsilnější alternátor je 130A.
R.
14,4 V
mám 100 A a prešiel repasom asi pred pol rokom, menilo sa ložisko a regler

Re: Alternátor 300 Tdi -130A

Napsal: 08 led 2016 10:01
od MadTom
14,4V je maximum pro běžné olověné baterie, aby nezačaly nadměrně plynovat, což by u těch hermetických byl rozsudek rychlé smrti.

Re: Alternátor 300 Tdi -130A

Napsal: 08 led 2016 22:13
od Hubert
Origo 100A alternátor na 300 Tdi dává max. 14,7V, ale na baterku doteče max 14,4V.

Re: Alternátor 300 Tdi -130A

Napsal: 08 led 2016 22:21
od RišoKE
Na baterke mám 14,2 V a vraj je to pre moju baterku na hrane, ale je to Exide dual AGM EP 450

Re: Alternátor 300 Tdi -130A

Napsal: 08 led 2016 22:52
od Hubert
Někde to tu je. Mě alternátor dal max 14,2V a na baterku doteklo 13,9 a to bylo málo.
14,2 je po jaké době chodu motoru?

Re: Alternátor 300 Tdi -130A

Napsal: 08 led 2016 22:55
od RišoKE
Studený motor, tak do minúty od štartu..