Stránka 1 z 1

RRC - kontrolka EFI

Napsal: 04 led 2016 21:39
od macejky1
Ahoj vsem.
V sobotu jsem se svym RRC 3.5 EFI (hotwire) trosku pojezdil v Jihlave po tankodromu a vyrobil jsem si tam nejakou zavadu. Nejdrive mi pri prudkych vyjezdech (ale sotva na pul plynu) nebo spis pri poskoceni na vetsi nerovnosti obcas problikla kontrolka vstrikovani. Casem se z toho stalo neco jako DIRA - sviti, dalsi DIRA - nesviti. Az nakonec cestou domu po asfaltu uz svitila porad. Na chod motoru ani vykon to nemelo zadny vliv a kvuli hpdne nizke venkovni teplote nemuzu posoudit jestli se to nejak neprojevilo na kourivosti. Byla zima takze jsem trochu kouril cely den :-)

Podle priznaku jsem nejspis nekde vyklepal nejaky drat. Na dilne ale ted nemam misto a hledat to v tomhle pocasi venku nebo v nevytapene stodole je hroznej opruz. Takze bych rad pozadal zkusenejsi jestli nemate nekdo nejaky typ nebo osobni zkusenost kde zacit s hledanim abych to mel co nejdrive za sebou.

Predem diky za napady.
PS na labda sondy uz jsem koukal pri odbahnovani na vapce a zdaji se byt OK. (nejsou na nich utrzene draty)

Re: RRC - kontrolka EFI

Napsal: 04 led 2016 22:23
od Mirko
Ono ne každá blbost tu kontrolku rozsvítí, zkus se podívat napřed na konektor váhy vzduchu, tam je ten spoj takový slabší. Má ten tvůj už diagnosticky konektor?
https://encrypted-tbn2.gstatic.com/imag ... ZnbVBUkxXg
pod sedadlem spolujezdce. Kdyby ano, tak bych to to v Brně mohl napíchnout....Ale to asi raději budeš hledat, co?

Re: RRC - kontrolka EFI

Napsal: 05 led 2016 00:26
od macejky1
Mirko dik za radu. Po tom konektoru se kouknu ale nemyslim si ze by tam byl.

Re: RRC - kontrolka EFI

Napsal: 02 úno 2016 19:35
od macejky1
Tak svítící kontrolka EFI je zatím vyřešena. Uvidíme jestli to vydrží nebo jestli se chyba časem vrátí, pokud ano budu na ni snad připraven a vyřeším to definitivně.

Nějak mi ale není jasné proč přesně dnes zhasla :-)
Moje řídící jednotka je PRC6977 z roku 87-88 a vstřikování s označením 13CU ( Lukas L-jetronic ). Nemám "hranatou" diagnostickou zásuvku ale pouze "triangularní" zásuvku pro TESTBOOK. Takže čistě teoreticky by diagnostika Ecumate like RG kterou mi prozatím zapůjčil Thomas neměla fungovat a vlastně by ani neměla jít připojit z důvodu jiného konektoru. ( viz. přiložený soubor ) Ale světe div se konektor pasoval, tak jsem to zkusil. Diagnostika naběhla, projela standardní přihlašovací protokol, NEVYPSALA ŽÁDNOU CHYBU, a skončila ve stavu čekání na připojení PC se softem Rovergauge. Červená kontrolka EFI na palubní desce samozřejmě zhasla, motor šlape pořád stejně dobře s tím vlastně nikdy problém nebyl jen s tou kontrolkou.

Tak teď jsem z toho trochu jelen protože pouhé připojení diagnostiky smazalo chybu a je snad pokoj. Napadá mě jediné vysvětlení a to že chyba která původně rozsvítila kontrolku byla náhodná ( stalo se to při blbnutí v terénu - skoro plný plyn do kopce na malou dvojku, hodně vlhkosti, bahna apod. ) důvod který ji způsobil pominul ale jednotka si ji zapamatovala. A teď nevím jestli ta diagnostika funguje tak, že nejdřív po připojení sama smaže chyby z paměti a potom nějaká čas kontroluje zda se neobjeví nové ale toto jsem se v návodu myslím nedočetl. Nebo mě napadla ještě jiná myšlenka a to k čemu na té testbookové zásuvce vlastně bývá ta "zkratovací propojka" která je vidět v přiloženém návodu. Já ji tam totiž nemám tak mě napadá jestli tam není právě na nějaké to automatické mazání chyb které netrvají a mě dnes to samotné připojení konektoru diagnostiky nenasimulovalo funkci té propojky ještě během selftestu diagnostiky a proto nevypsala žádný chybový kód a kontrolka v budíkách hned zhasla.

Nebo nevíte někdo k čemu je tam ta propojka na konektoru pro testbook ? Rád se poučím.

Zítra ještě vyzkouším připojení k PC a aplikaci Rovergauge.

Re: RRC - kontrolka EFI

Napsal: 02 úno 2016 20:04
od Mirko
počkat, ten černej konektor je odjakživa pro americký trh a takový druh onboard diagnostiky. Ten bílý triangular je právě diagnostická zásuvka...
Ty chyby se mohou jednorázově načíst. Jsou to pak obvykle nějaké nesrovnalosti mezi váhou vzduchu a snímačem klapky. Chyby lze normálně smazat odpojením baterky na cca. 30s. To si za celou dobu neměl odpojenou baterku?