Stránka 1 z 3

P38 V8 - Problém s emisema

Napsal: 14 úno 2016 10:53
od bany.xf.cz
Ahoj lidi, tak jsem jel poprvé s mojí obludou na emise. Tam mi pán naměřil na volnoběh HC přes 1000 a CO kolem 8,5 tak mi řekl ať jedu rychle pryč a že prej jsem tam nikdy nebyl. Řekl mi k tomu, že to budou podpálený ventily, že už jak jsem přijížděl tak slyšel jak to šustí do vejfuku.
Nicméně hlavy jsem sundal a ventily na pohled vypadaj naprosto v pořádku. Ještě pošlu hlavy na otlakování ale nemyslim si že bude problém tady. Před emisema jsem měnil lambdy, katalyzátory, svíčky a kabely. Pán mi to ještě napojil na diagnostiku a řikal že je ve zkratu snímač klepání a lambda sondy.
A zřejmě nekecal, protože jeden snímač klepání je roztavenej :shock: a po výměně lambda sond jsou svíčky černý; se starejma lambdama byly krásně cihlový. Ještě jeden poznatek - za studena to auto jede jako kráva, ale když se ohřeje, řekl bych že má tak 100 kW. Hlavně se mu nechce do otáček. Leze to tam pomalu a přes 3500 otáček to drnčí s celym autem že se bojim že vyběhne klika.
Chci se tedy zeptat - stalo se někomu že by měl roztavenej snímač klepání na straně spolujezdce, případně co by ho mohlo roztavit? Vejfuky jsou docela daleko a na druhý straně ten snímač vypadá normálně tak se bojim jestli ho nevyzkratovala jednotka motoru.
Další dotaz - podle workshop manuálu bych měl mít někde u nádobky s chladící kapalinou nějakej CVS canister vent solenoid, kterej tam neni... Mám rok 2001. Vůbec nevim jestli to tam má bejt nebo ne a jestli by to mohlo mít vliv.
Při sundavání hlav jsem si všiml že sací potrubí ke hlavám neni vůbec utažený. Né že by bylo volný ale šrouby jsem povolil bez páky úplně v klidu (ráčnu jsem držel za hlavu). Kdyby to tam sálo falešnej vzduch tak to bude dělat spíš směs chudou ne?
Vůbec nevim co s tim... Teď do toho nasypu 20 tisíc, auto přes dva tejdny rozebraný a vypadá to, že to bude k ničemu :S

Re: P38 V8 - Problém s emisema

Napsal: 17 úno 2016 09:54
od sendo5
No zmes bude sice chuda ale auto nebude tahat .... pretože ti to "šidí "vahu vzduchu a podla toho to určuje palivo. Pokym je auto studene tak ti to ide na bohatu zmes preto to taha. Ale ked sa zohreje tak to popri sani bere viacej vzduch a zmes je už beztak chudobna tak to zriedi ešte viacej. Chlapna stk ti možno kecal a zbytočne si daval hlavu dole otlakovať da to dá aj bez toho aby sli dolu hlavy. Netesnost v sani alebo na vytlaku pri preplnovanych motoroch je vždy spojena s ubytkom vykonu. Každopadne sa ti to bije pri falošnom vzduchu nesedí udaj o množstve nasavaneho vzduchu tym padom sa lambdasonda snaží kompenzovať množtvo paliva takže prida zmesi palivo ale kedže nevie kolko je tam vzduchu tak nesedí davka zato su asi aj sviečky čierne, nespaluje to poriadne kedže je nespravna zmes.

Odoslané z D6503 pomocou Tapatalku

Re: P38 V8 - Problém s emisema

Napsal: 17 úno 2016 10:02
od kupec18
Jsem ten motor zatím viděl snad jen na obrázku ale pochybuju že to má turbo.
Tím pádem je blbost že to tam kvůli netěsnosti pere víc paliva.

Re: P38 V8 - Problém s emisema

Napsal: 17 úno 2016 10:57
od sendo5
Ja som to zle napísal ale mal som namysli že problem u atmosferickych benzinakov je že ked to taha falošny vzduch tak to meni zmes a pri preplnovanych motoroch to byva vytlak od turba.

Odoslané z D6503 pomocou Tapatalku

Re: P38 V8 - Problém s emisema

Napsal: 17 úno 2016 17:44
od teslo
mna by zaujimalo, ako bol roztaveny ten knock senzor (senzor klepani)? od vyfuku by sa asi roztavit nemal...zvody by taku teplotu mat nemali. ako daleko su katalyzatory? nieje vidno dalsie znamky prehriatia? Knock sensor, sluzi na zmensenie predzapalu v pripade, ze vznikaju detonacie. Cim vyssie otacky tym ma byt predzapal vacsi. A knock senzor to strazi v pripade, ze je uz privelky. Takze ak je poskodeny, je pravdepodobne, ze to moze vyrazne ovplyvnit chovanie v zavislosti na otackach...to by mohlo vysvetlovat to divne chovanie nad 3500ot.

aky je celkovy stav motora? kolko km? vacka, rozvody, hydrostely...

Re: P38 V8 - Problém s emisema

Napsal: 17 úno 2016 19:28
od Hubert
Pokud byly emise vysoké na volnochod soustředil bych se na ty lambdy. To přisávání by naopak mělo emise výrazně snížit.

Re: P38 V8 - Problém s emisema

Napsal: 17 úno 2016 23:39
od teslo
knock senzor by som nepodcenoval. pokial je vadny (kdeze je roztaveny, tak pravdepodobne ano), tak to urcite ovplyvnuje chod motora.

Re: P38 V8 - Problém s emisema

Napsal: 18 úno 2016 09:27
od bany.xf.cz
Jo no, ten knock sensor když je ve zkratu, tak je to asi pro motor peklo... Když jsem sundaval sání, byl tam jeden šroub jinej než originál, tak to vypadá že někdo autogenem řezal v motorovym prostoru a nevšiml si že roztavil sensor takže podle mě lidská chyba.
Našel jsem ještě tento článek... http://www.ladaklub.com/faq/emise.pdf
Je tam popsáno když je nějaká hodnota velká, co za to může a tak. Může se to všem hodit! Například je tam napsáno že když je směs bohatá, bude něco vysoký a když je chudá bude to taky vysoký (viz. Hubert). Bohužel jsem ten článek četl až po měření takže mě nenapadlo říct pánovi ať mě ještě změří ve zvýšenejch otáčkách. Pak by se vidělo podle uhlovodíků, jestli za to může netěsná spalovací komora nebo špatný zapalování.
Jinak moc dík za tipy. Hlavy jsem možná sundaval zbytečně ale aspoň v tomhle budu mít jistotu a objevil jsem ten Knock zničenej :chuckle
Nejvíc mě na tom všem mrzí že místo toho jezdim Fiestou za 6 litrů na sto :envy Na benzínce už mi nadávali že tam vůbec nejezdim a že budou tenhle měsíc bez prémií.

Re: P38 V8 - Problém s emisema

Napsal: 18 úno 2016 09:58
od sendo5
Ja len neviem prečo si daval dole hlavy pretože ak to pôjde popri pieste tak budeš musieť zložit hlavy dole znovu.

Odoslané z D6503 pomocou Tapatalku

Re: P38 V8 - Problém s emisema

Napsal: 18 úno 2016 10:20
od teslo
sendo5 píše:Ja len neviem prečo si daval dole hlavy pretože ak to pôjde popri pieste tak budeš musieť zložit hlavy dole znovu.

Odoslané z D6503 pomocou Tapatalku
myslis knock senzor? ten je na bloku pod hlavami. hlavy sa nemusia zhodit.

Ked uz si mal hlavy dole, mohol si skusit zmerat vole ventilov ci su vsetky rovnake. Teraz by som sa zameral na knock senzor, prip. lamda sondy.

BTW. ten clanok co si poslal. Je dobry, ale neviem ci nehovori iba o starych karburatorovych motoroch bez katalyzatorov. S katmi sa podla mna tie hodnoty vyrazne lisia.

Re: P38 V8 - Problém s emisema

Napsal: 18 úno 2016 14:14
od sendo5
Nie ja som myslel otlakovanie priamo na motore pretože tlak bud unikne cez ventily alebo popri pieste, poprípade cez nejaku prasklinu v hlave. Ešte by ma zaujimalo či tam nieje kedže sa tam robilo s plamenom nahodou plastove sanie a nejaky dobrak ho neprižhavil a nezdeformoval alebo či nieje nejak poškodene.

Odoslané z D6503 pomocou Tapatalku

Re: P38 V8 - Problém s emisema

Napsal: 18 úno 2016 15:08
od teslo
asi som sa v tom pripade stratil/nepochopil...hlavy mas teraz demontovane?
Ak to je teraz cele rozobrate, tak by som sa rovno pozrel na opotrebenie hydrostelov a vacky, prip. rozvody. Skontroloval ventily ci maju rovnaku vysku (od toho sa odvijaju vole).

Re: P38 V8 - Problém s emisema

Napsal: 19 úno 2016 11:55
od bany.xf.cz
Hlavy jsem sundaval předčasně, přiznávám. Mohl jsem nejdřív změřit tlaky. No co už, teď jsou dole, poslal jsem je na srovnání, otlakování a zabroušení ventilů, výměnu simeringů apod...
-
Ten článek se týká všech motorů. Všude je princip stejnej... Poměr směsi, kvalita jiskry a expanze... Katalyzátory snížej emise jen trochu, to je něco navíc. Ale úplně na konci je popsáno co je s motorem, když některá hodnota neni v normě - a to se týká všech motorů, ať maj karburátor nebo vstřikování nebo katalyzátory nebo ne...
-
S tou ventilovou vůlí - já měl za to, že to vymezej ty hydroštely. Co jsem takhle rukou zkoušel tak vahadlo bylo vždy pevně na ventilu.
-
EDIT: Já teda nevim... Všude čtu jak se všechno změní když je špatnej hydroštěl ale na internetu kolikrát davy lidí píšou hovadiny... Já když se logicky zamyslim (snad nebudu za blbce :D ) tak když přijde ta pravá chvíle na otevření ventilu, celej proces vypadá tak, že se z hydrostavu nejprve všechen olej vytlačí, hydrostav je plně stlačen na doraz, pak teprv se začne otvírat ventil, udělá se co se potřebuje a ventil se zavírá; po zavření ventilu se pak začne povolovat zdvihátko, to se naplní olejem a takhle furt dokola... A podle mě tohle všechno je k tomu, aby se snížila hlučnost motoru kvůli tomu že vahadlo nenarazí na ventil díky vůli, ale všechno je na sobě namačkaný bez vůlí relativně pevně.
K tomu mě dovedly myšlenky že:
1) Novej motor má vyšší tlak oleje než motor kterej má najeto 200 000 km takže vlivem stárnutí motorů by se zdvih ventilu snižoval protože tlak ve zdvihátku by byl nižší.
2) Tlak mazacího oleje by musel bejt hooodně vysokej aby zůstal v hydroštelu i ve chvíli kdy se začne stlačovat ventilová pružina a kdyby teda ten tlak stačil, bylo by možný to vypočítat a zkonstruovat tak, aby ve všech 16 hydrostavech (u jinejch motorů i víc) byl ten tlak stejnej a tim pádem i objem oleje stejnej ve všech hydrostavech při stlačení?
3) Tlak oleje je závislej taky na otáčkách a teplotách takže při vyšších otáčkách za studena by byl zdvih ventilu větší než při nízkejch otáčkách při ohřátym motoru...
Třeba melu blbosti ale má někdo nějakej odbornej názor?

Re: P38 V8 - Problém s emisema

Napsal: 19 úno 2016 12:44
od teslo

Re: P38 V8 - Problém s emisema

Napsal: 19 úno 2016 12:50
od teslo
pdf manual

ked som teraz skladal hlavy s novou vackou, tak som mal hydrostely komplet mimo toleranciu a velke rozdiely aj medzi jednotlivymi ventilmi.

Re: P38 V8 - Problém s emisema

Napsal: 19 úno 2016 13:16
od bany.xf.cz
Tak moc děkuju za návod! :)
Zběžně jsem to prošel a ta angličtina... :? Neni moje kamarádka takže používám google translate :?
Nemohl by mě někdo trochu nakopnout "co s tim"? Znamená to že mezi hlavou a kozlíkem mám mít nějakou pevně nastavenou mezeru a pak meřit vůli mezi vahadlem a ventilem (dříkem) a celá ta vůle se nastavuje v hydrostavu?

Re: P38 V8 - Problém s emisema

Napsal: 19 úno 2016 14:27
od teslo
ked to mas zlozene, hydrostely prazdne (vytlaceny olej) a ventil zatvoreny, mal by si mat v hydrostely predpisanu volu. Je to vlastne predpatie. Ak je vzdialenost velka, tak sa ventil dostatocne neuzavrie a ked je mala je to velmi volne a ventil sa dostatocne neotvori. kazdy sa meria individualne a potom celu klaviaturu nastavujes na nejaku priemernu hodnoty v ramci tolerancie. Ak to potrebujes podkladat, tak pod vsetky podstavce (na jednej hlave) je potrebne dat rovnako hrubu podlozku.

Re: P38 V8 - Problém s emisema

Napsal: 19 úno 2016 15:16
od bany.xf.cz
Jestli tomu rozumim dobře, tak při úplně zavřenejch ventilech má bejt hydrostav stlačenej o tu hodnotu 0,040" až 0,060" a když teda hydrostav bude stlačenej víc tak se dává podložka mezi hlavu a kozlík (podstavec klaviatury)?
To zas neni tak složitý jak sem si původně myslel :clap

Re: P38 V8 - Problém s emisema

Napsal: 19 úno 2016 16:12
od teslo
jj
zlozite nie, ale je dolezite, aby boli zarovnane ventily. Ja som si ich musel nechat zbrusit, lebo mali velke rozdiely.

Re: P38 V8 - Problém s emisema

Napsal: 19 úno 2016 18:24
od spata
sendo5 píše:No zmes bude sice chuda ale auto nebude tahat .... pretože ti to "šidí "vahu vzduchu a podla toho to určuje palivo. Pokym je auto studene tak ti to ide na bohatu zmes preto to taha. Ale ked sa zohreje tak to popri sani bere viacej vzduch a zmes je už beztak chudobna tak to zriedi ešte viacej. Chlapna stk ti možno kecal a zbytočne si daval hlavu dole otlakovať da to dá aj bez toho aby sli dolu hlavy. Netesnost v sani alebo na vytlaku pri preplnovanych motoroch je vždy spojena s ubytkom vykonu. Každopadne sa ti to bije pri falošnom vzduchu nesedí udaj o
množstve nasavaneho vzduchu tym padom sa lambdasonda snaží kompenzovať množtvo paliva takže prida zmesi palivo ale kedže nevie kolko je tam vzduchu tak nesedí davka zato su asi aj sviečky čierne, nespaluje to poriadne kedže je nespravna zmes.

Odoslané z D6503 pomocou Tapatalku
Asi se zeptam hloupe,ale jak jse odtlakovat hlava motoru bez demontaze?To neznam,a treba ted na svem bych to velmi potreboval.