Stránka 1 z 2
D I 300 vs. D II
Napsal: 25 bře 2016 11:03
od karolwwi
Zdravim vsetkych,
neviem ci som v dobrej teme, ale rozhodujem sa pre Discovery I 300
a D II.
Potreboval by som pre porovnanie zosumarizovat rozdiely medzi nimi.
Skusal som to nastudovat,ale je to dost obtiazne a pokial by sa nasiel
niekto ochotny,ktory to ma v hlave,velmi by mi to pomohlo.
Dakujem za ochotu.
Re: D I 300 vs. D II
Napsal: 26 bře 2016 14:48
od Acon
Ja furt tvrdím, že tu je už povedané všetko

A keď možno trochu pracne hladáš, dozvieš sa strááášne veľa užitočných info. Ale toto bolo rýchle, 15s. Pokračuj prosím tam
viewtopic.php?f=6&t=23419
Re: D I 300 vs. D II
Napsal: 26 bře 2016 18:44
od karolwwi
Vdaka za napovedu,
treti den lustim forum,ale do konca je este asi velmi daleko,
ale uz pomaly som si urobil nejaky obraz...
Viem ze chcem LR,ze to chcem urobit a upravit na svoj obraz,
len sa mi paci aj Disco ale aj RR,preto sa snazim urobit nejakym
sposobom porovnanie,podla coho by som sa mohol rozhodnut do
coho sa pustit.
Zatial sa vrtam v Disco a este chcem prejst RR,sucasne pozeram inzeraty
a je neskutocne co vsetko sa predava a za ake ceny....
Preto som chcel nejak urychlit ten rozhodovaci proces,aby som napriklad
neprepasol nieco zaujimave.
Este raz dakujem za kazdy nazor.
Re: D I 300 vs. D II
Napsal: 26 bře 2016 18:48
od gibson
napis na co to chces a kolko chces za auto dat
od toho sa da dobre odpichnut

Re: D I 300 vs. D II
Napsal: 26 bře 2016 20:07
od karolwwi
Chcel by som to na denne pouzivanie,asfalt/teren:90/10
D I ,nafta,
5 dverovy
automat
vzhladom nato,co som sa tu docital,co vsetko treba kontrolovat a menit,
tak asi by bolo lepsie lacnejsie a peniaze strcit do preventivnej opravy
a vymeny dielov a opravy karoserie,aby som vedel co mam...
alebo potom nieco,co by malo skutocne urobene vsetko potrebne.
Nieco som schopny urobit svojpomocne,nieco za pomoci znamych,
ale to co si zazil ty pri prerabke tvojho auta ma az tak celkom nelaka....
Asi tak nejak....
Re: D I 300 vs. D II
Napsal: 26 bře 2016 20:08
od karolwwi
PS. neviem preco ma zobrazuje ako nepripojeneho?
Re: D I 300 vs. D II
Napsal: 26 bře 2016 20:10
od karolwwi
a uz som pripojeny?
tak ok
Re: D I 300 vs. D II
Napsal: 26 bře 2016 20:14
od gibson
ak 90% cesta tak TD5 a kup si to rovno z diagnostikou nech nemas problemy
je to asi o 10cm dlhsie nez DI a vzhladom na to ze je to vychytanejsie a novsie tak to je menej zhnite aj ked sa uz sice zacinaju ukazovat aj nejake zhnite TD5 tak je to v porovnani z 300vkami rarita
Re: D I 300 vs. D II
Napsal: 26 bře 2016 20:16
od VencaZE
Ale hlavně ti Acon na začátku psal aby jsi pokračoval v už existujícím tématu. Takhle je tady úplně zbytečně další téma navíc. A právě proto se pak ve fóru něco těžko hledá.
Re: D I 300 vs. D II
Napsal: 26 bře 2016 20:23
od pete805
gibson píše:ak 90% cesta tak TD5 a kup si to rovno z diagnostikou nech nemas problemy
je to asi o 10cm dlhsie nez DI a vzhladom na to ze je to vychytanejsie a novsie tak to je menej zhnite aj ked sa uz sice zacinaju ukazovat aj nejake zhnite TD5 tak je to v porovnani z 300vkami rarita
som nevedel že mám raritu

Re: D I 300 vs. D II
Napsal: 26 bře 2016 20:23
od gibson
VencaZE píše:Ale hlavně ti Acon na začátku psal aby jsi pokračoval v už existujícím tématu. Takhle je tady úplně zbytečně další téma navíc. A právě proto se pak ve fóru něco těžko hledá.
ano, spravne
tuto temu by som vymazal pripadne presunul do existujuceho vlakna
je jasne ze medzi mnozstvom tem sa tazsie hlada ale na tomto fore je problem vsetko pod ikonkou
Hledat vyhladavanie funguje s diakritikou a kedze je to CZ/SK forum a nie kazdy (ako ja) pouziva diakritiku, je takmer nemozne hladat cokolvek, aj pre pokrocileho uzivatela fora - tym netvrdim ze sa tam nieco najst neda, napriklad vlastne prispevky mozno clovek najde a aj temy aj ked niekedy to bolo v profile

Re: D I 300 vs. D II
Napsal: 26 bře 2016 21:18
od dava
DI je dobrá, na jednu stranu míň pohodlná, je to víc koza než DII.Na druhou se mi líp jeví v terénu, čitelnější podvozek, motor ctyřválec se líp dávkuje, auto je lehčí. Radost z terénu skoro jako v defíku, podvozek je totiž stejně udělanej.
Ale pěknou nedojebanou, neshnilou už budeš dneska hledat hodně těžko a až ji najdeš, tak stejně bude potřeba ji rozebrat a ošetřit, jinak je do roka a do dne pohnilá. Prostě čas nezastavíš.
DII se sehnat dá pěkná, akorát pokud jde o korozi tak rám vzadu vlevo u výfuku hnije. Budou tam načnutý skoro všecky, ale dá se to snadno opravit. Na silnici je dobrá, hezky a rychle se s ní dá jezdit. Td5 se chová příkladně a tahá pěkně vleky. Má typickej pětiválcovej průběh - tedy tahá ale motor se jakoby nepřirozeně projevuje v reakci na plyn. DII nekupuj v automatu, originál to je děsná šaškárna. Nebo si připrav nějaký peníze na výměnu měniče za větší a chip. Pak je to OK. V terénu se mi DII nelíbí, je těžká, dlouhá, tupá. Ale projede hodně, to jo, jen to je takový furt trápení, plus je potřeba si zvyknout na odlišnej styl chování díky TC, ACE a případně na měchách. Podržet plyn a počkat, to na ni platí, je to zezačátku nezvyk. Takovej tereňák pro lamy to je, nezábavnej.
Re: D I 300 vs. D II
Napsal: 26 bře 2016 22:41
od karolwwi
D I sa mi paci kvoli jednoduchosti a absencii elektroniky.
Ale asi je pravda,ze bude tazsie najst nieco suce.
Co sa tyka presunutia temy inde,rad by som to urobil,ale neviem ako

Re: D I 300 vs. D II
Napsal: 26 bře 2016 23:22
od karolwwi
to dava:
kolko stoji ten vacsi menic a cipovanie?
Re: D I 300 vs. D II
Napsal: 27 bře 2016 00:11
od Petro
Vsetko ohladne prevodoviek , menicov, medzinapravovych prevodoviek, diferencialov
http://www.ashcroft-transmissions.co.uk/
Motory, hlavy apod.
http://turner-engineering.co.uk/.
Ked si to poriadne pozries vacsina dielov na 300TDi je stale ovela lacnejsia ako na TD5. Na druhej strane DI dnes iba asi komplet rozobrat a vyvarit Gibson ma pekne vlakno o tom.
Chip TD5 napriklad tu
http://www.alivetuning.com/shop/discove ... overy-td5/, ale aj clenovia fora MadTom, Kokesek.
Porovnanie motorov 300TDi a TD5 je tu vo vlakne landroverforum.cz/forum/viewtopic.php?f=1&t=29086&hilit=akej+Defender
Momentalne je dost inzeratov na DII a ceny su naozaj nizke (3-5tis Eur), najst DI v dobrom stave je nadlho, ale to ti tu uz viacej ludi naznacilo. Za vyvarenie a generalku DI zaplatis asi tolko ze za to mas rovno DII a este ti aj nieco ostane

ale ak to urobis sam mozno to je cesta ...
Je rok 2016, ak to auto bude hltat km na dialniciach po SK ci EU tak klima , ABS, vacsi vykon motora su urcite plus. TC, HDC potesia a ak by si potreboval ARB vzduchove uzavierky naprav kupis (to by si musel aj u DI). Mne osobne o 11 cm vacsi kufor vyhovuje kedze v nom spavam

. Su tu ale aj ludia, ktori naopak mensi previs nad zadnym kolom ocenia v terene. Sam si zvaz kolko ti to auto bude jazdit po tankodromoch a kolko po ceste.
Re: D I 300 vs. D II
Napsal: 27 bře 2016 14:00
od jareku
Ahoj, píšeš, že chceš auto na denní ježdění a 90% silnice a 10% terén... předpokládám ježdění do práce...Takže než něco koupíš, jeď se v DI i DII projet... zkus i dálniční tempo a uvidíš. A nakonec si zkus DIII nebo RR...
Re: D I 300 vs. D II
Napsal: 27 bře 2016 17:56
od karolwwi
Hmmm,
to ma logiku,s tym povozenim.
Inac systematicky to studujem,ale je to zamotane,ten system vyhladavania je nic moc,
takze idem zaradom.Niektore veci co som chcel vediet,uz som pochopil,ak sa zmierim s elektronikou,
tak by bola idealna D II,s tym co pise -dava- riesit menic a cip,a urobit konzervaciu podvozku a
preventivne vymeny rozvodov,naplni a kontrolu poruchovych veci.
Otazka je ,co to vsetko obnasa-jednak fyzicky a tiez financne.
To by som potreboval vediet ...
Re: D I 300 vs. D II
Napsal: 27 bře 2016 18:37
od Petro
karolwwi je tu vela pisaneho a problemoch DII od zatekajucich sibrov cez nepravidelny chod motora az ku stavitkam v zamku spinacky atd. Link na orientacne ceny menica (torque converter) som ti posielal (aschcroft). Za mna ak si kupis auto s najazdom ku 300tis co je dnes uz vacsina predavanych, mozes rovno zacat opravovat rad za radom vsetky poruchy ake tu najdes na fore spomenute (preto sa tu o nich aj pise

). Mam DII tusim treti rok a kupoval som ju od clena fora ktory sa o nu "staral", auto pouzivam denne (najazd rocne okolo 30tis), momentalne 340tis. nagulane a uz som na nom vymenil snad vsetko teda pardon motor pojde von asi az tento rok

.
Re: D I 300 vs. D II
Napsal: 27 bře 2016 19:03
od habakuk
No hele D2 opravdu není na 90% ježdění po silnici, ale podívej se po jiné značce která má přední nebo obě nápravy nezávislé.
Re: D I 300 vs. D II
Napsal: 28 bře 2016 10:11
od karolwwi
Zaujimave!
Mas na mysli nieco konkretne?