Stránka 1 z 1
Vibruje volant na D1 manual
Napsal: 10 dub 2016 15:19
od Macko
Po vymene predneho diferencialu mi trasie volant od rychlosti 40 km/h. Pri volnobehu netrasie. Pred vymenou som nemal s tym problem, kolesa, vyvazene. Prosim, poradte.

Re: Vibruje volant na D1 manual
Napsal: 10 dub 2016 15:22
od gibson
nalr povoleny panhard, vymlatene silentbloky...
Re: Vibruje volant na D1 manual
Napsal: 11 dub 2016 08:14
od faethor
geometrie
Re: Vibruje volant na D1 manual
Napsal: 18 dub 2016 21:34
od Macko
dakujem za radu,ale napokon som zistil ze zadny kardanovy kriz bol uplne rozbity. vymenil som ho a vsetko ok, ale teraz ked prejdem cez nerovnost na ceste 60-80km/h mi tak rozvibruje volant ze musim skoro az zastavit. Myslim ze mam trochu vole na panhartke a mozno by bolo vymenit aj tlmic riadenia,co vy na to? Capi vyzeraju ok
Re: Vibruje volant na D1 manual
Napsal: 18 dub 2016 21:46
od kupec18
Vem si někoho k ruce ať cuká volantem z leva do prava a ty si lehni pod auto a hned uvidíš co je volné.
Re: Vibruje volant na D1 manual
Napsal: 19 dub 2016 09:20
od MadTom
A nebo vem auto na STK a popros je, ať ti ho dají na ty jejich třepačky. Já jsem takhle našel dvě povolené matky, které jsem předtím nemohl najít. Bylo to během 5 minut a těch pár korun mi za to doopravdy stálo. Samozřejmě tím nemyslím absolvovat celou STK, ale jenom tuto částečnou prohlídku. Navíc ti chlapi co u toho dělají, to mají dost často v oku a ví kam se dívat.
Re: Vibruje volant na D1 manual
Napsal: 19 dub 2016 18:11
od Macko
Urobil som tak,(ze mi kamarat tocil volantom),a zistili sme ze silenblok na panhartke (lavy) ma volu,tak som hned objednal dva a aj tlmic riadenia. hned ako mi to pride nastane vymena. Myslim ze v dohladnej dobe budem musiet vymenit tyc riadenia, co vy nato? Je to problematicka robota?, myslim vymena.
Re: Vibruje volant na D1 manual
Napsal: 19 dub 2016 18:18
od kupec18
Macko píše:Urobil som tak,(ze mi kamarat tocil volantom),a zistili sme ze silenblok na panhartke (lavy) ma volu,tak som hned objednal dva a aj tlmic riadenia. hned ako mi to pride nastane vymena. Myslim ze v dohladnej dobe budem musiet vymenit tyc riadenia, co vy nato? Je to problematicka robota?, myslim vymena.
Určitě není, asi bych neměnil celou tyč, pokud není ohnutá nebo tak, ale jen ty čepy.
Až budeš měnit ty čepy tak si je odměř ať je zašroubuješ zhruba stejně a pak skočit na geometrii.
Ohledně silentbloku a vlastně všech dílu nekupuj nic jiného než originál nebo díly označené G.
Re: Vibruje volant na D1 manual
Napsal: 19 dub 2016 18:27
od Macko
Dakujem, a ved na litepe stoji cela tyc riadenia len 58euro
Re: Vibruje volant na D1 manual
Napsal: 19 dub 2016 18:30
od Macko
A silenbloky som kupil taketo ANR3410GAL114R (PY)
Re: Vibruje volant na D1 manual
Napsal: 19 dub 2016 18:33
od gibson
takze som mal pravdu...
prave ti napisal ze mas davat original...
Re: Vibruje volant na D1 manual
Napsal: 19 dub 2016 18:37
od kupec18
To je klidně možné, ale já jsem takový šetrný blázen.
Takže nevím proč měnit trubku který nic není když můžu vyměnit čepy a raději si koupit kvalitnější.
Tu spojovačku někdo musel vyrobit dát do toho nějakou tu energii, trochu u toho zkurvit prostředí, a v neposlední řadě je to originál, což z mých zkušenosti jsou prostě nejlepší díly. A když si koupíš zbytečně novou tak tohle vše jde do prdele, a to je ten náš kolotoč s neustálym ekonomickým růstem.
Geometrii se nevyhneš.
Asi jediné plus je že se nebudeš muset srát s povolováním zatuhlých čepu ale bude to pohoda.
Gibson: to nic, taky mi hned na začátku Land Jirka radil ať nekupuji nejlevnější, A připlatil jsem, nepřiplatil jsem.
Na zadním vrchním ramenu ten silentblok vydržel asi 15tkm a na tlumičích vlastně asi nic.
Re: Vibruje volant na D1 manual
Napsal: 19 dub 2016 18:45
od gibson
ak meni len tyc riadnenia alebo jej capy tak geometria nieje potrebna - sam uvidis ked ta niekde taha a na par krat to vyladis - mne sa do toho tak chce ze mam radsej volant nakrivo

Re: Vibruje volant na D1 manual
Napsal: 19 dub 2016 18:58
od Macko
Uvidim ako sa to bude spravat ked vymenim oba silentbloky na panhartke a tlmic riadenia (old man emu) teraz tum mam Celuler Dynamic uvidim aky bude rozdiel. Musim to vymenit do 29.04,lebo zacina Tisovec. Pre mna to na Tisovci bude premiera.
Re: Vibruje volant na D1 manual
Napsal: 19 dub 2016 19:09
od Steve
gibson píše:ak meni len tyc riadnenia alebo jej capy tak geometria nieje potrebna - sam uvidis ked ta niekde taha a na par krat to vyladis - mne sa do toho tak chce ze mam radsej volant nakrivo

Mám na to jiný názor
Párkrát se mi stalo, že se mi na určité cestě a určité rychlosti tak roztřepalo auto, až jsem myslel že se rozpadne. Ubral jsem a OK.
Rychlost cca 80 km/h, dvouproudová cesta u Příbora (na tom místě opakovaně).
Kontrola nic neodhalila, občas se to někde projevilo, vždy na nějaké nerovnosti, která tomu dala impuls.
Při nedávné větší a dlouhé opravě jsem si nechal vyměnit i čepy a zjistil jsem, že všechno je jinak - volant byl pak "bokem", na geometrii jsme zjistili, že jedno kolo potřebuje 3°! Mechanik totiž nedokázal pootočit tou kontamatkou a tak to doladil jen na jedné straně. Naštěstí chlap na geometrii byl po jídle a nakonec se mu to povedlo, ale sténal statečně.
A to přesto, že rozteč si mechoš změřil a pak to vlastně jen rozhodil, protože jsem chtěl volant rovně. Že mi to prý na geometrii doladí...
To by nic neznamenalo, ale...
Přestože jsem jezdil denně, necítil jsem žádné problémy, že by auto někam tahalo. Ale ujistil jsem, že předtím dobrá pravá přední guma je úplně sjetá na jedné straně.
Takže s tím, že by to poznal bych asi byl opatrnější - je to jako na kole, máš-li křivé šlapátko, napoprvé to poznáš, pak už ne, zvykneš si.
Ani já jsem necítil asymetrii.
Takže geometrii vřele doporučuju.
Jak kvůli jízdním vlastnostem, tak i kvůli bezpečnosti, nehledě na možné sjetí gum a tedy finanční újmu.
Mě geometrie stála okolo pětistovky a to snad za správné vlastnosti auta stojí, ne?

Re: Vibruje volant na D1 manual
Napsal: 19 dub 2016 19:16
od gibson
Steve píše:gibson píše:ak meni len tyc riadnenia alebo jej capy tak geometria nieje potrebna - sam uvidis ked ta niekde taha a na par krat to vyladis - mne sa do toho tak chce ze mam radsej volant nakrivo

Mám na to jiný názor
Párkrát se mi stalo, že se mi na určité cestě a určité rychlosti tak roztřepalo auto, až jsem myslel že se rozpadne. Ubral jsem a OK.
Rychlost cca 80 km/h, dvouproudová cesta u Příbora (na tom místě opakovaně).
Kontrola nic neodhalila, občas se to někde projevilo, vždy na nějaké nerovnosti, která tomu dala impuls.
Při nedávné větší a dlouhé opravě jsem si nechal vyměnit i čepy a zjistil jsem, že všechno je jinak - volant byl pak "bokem", na geometrii jsme zjistili, že jedno kolo potřebuje 3°! Mechanik totiž nedokázal pootočit tou kontamatkou a tak to doladil jen na jedné straně. Naštěstí chlap na geometrii byl po jídle a nakonec se mu to povedlo, ale sténal statečně.
A to přesto, že rozteč si mechoš změřil a pak to vlastně jen rozhodil, protože jsem chtěl volant rovně. Že mi to prý na geometrii doladí...
To by nic neznamenalo, ale...
Přestože jsem jezdil denně, necítil jsem žádné problémy, že by auto někam tahalo. Ale ujistil jsem, že předtím dobrá pravá přední guma je úplně sjetá na jedné straně.
Takže s tím, že by to poznal bych asi byl opatrnější - je to jako na kole, máš-li křivé šlapátko, napoprvé to poznáš, pak už ne, zvykneš si.
Ani já jsem necítil asymetrii.
Takže geometrii vřele doporučuju.
Jak kvůli jízdním vlastnostem, tak i kvůli bezpečnosti, nehledě na možné sjetí gum a tedy finanční újmu.
Mě geometrie stála okolo pětistovky a to snad za správné vlastnosti auta stojí, ne?

ak to spravne chapem tak sa nastavovala spojovacka - tyc riadenia je v predu
to uz je samozrejme
moj prispevok bol len ohladne tyce riadenia

Re: Vibruje volant na D1 manual
Napsal: 19 dub 2016 21:35
od MadTom
Ad tyče řízení - na D2 jsem je měnil, protože jeden kloub byl KO a u ostatních byly načaté manžety. Po více než 10 letech to beru jako dobrý stav. Dal jsem rovnou pevnostní tyče, protože byly jenom o maličko dražší, než samotné klouby do původních tyčí.
A kontrolu geometrie jednoznačně doporučuju, ony slušné gumy jsou docela drahé, tak proč je ničit špatným seřízením. Co se týče odměření původních kloubů a nastavení nový podle toho, tak samozřejmě ano, ať to na geometrii není moc velkej opruz a je jistota, že to vůbec půjde.
Re: Vibruje volant na D1 manual
Napsal: 19 dub 2016 23:48
od Steve
ak to spravne chapem tak sa nastavovala spojovacka - tyc riadenia je v predu
to uz je samozrejme
moj prispevok bol len ohladne tyce riadenia
Už přesně nevím, ale pokud byl volant mimo střed, tak přední.
Za sebe tvrdím, že jakékoliv zásahy by měly být překontrolovány na geometrii.
Je jedno, jestli přední nebo zadní - u obou musí být rozteč v pořádku.
A může se stát, že přední mírně ohneš (nemusí to být hned vidět - a geometrie se změní i bez výměny čepů.
Navíc tam vznikne napětí a čepy se opotřebují dřív.
Za sebe si myslím, že zkontrolovat vždy po nějakém zásahu.
