Ventil vůle se nastavuje v ideálním případě když je píst v horní úvratí, pozor v horní úvrati je dvakrát během jednoho cyklu a pouze v jedné poloze můžeš seřizovat.
Správná poloha je výbuch kdy jsou oba ventily zavřeně a můžeš je tedy seřídit na 0,20mm.
Špatná je tzv. střih kdy píst jede do horní úvrati, vytlačuje zplodiny skrz otevřeny výfuková ventil a v horní úvrati už otevírá sací aby nasál čerstvou směs.
K samotnému seřízení.
Sundáš ventilové víko(3 šrouby, odpojíš vše co vede do víka jedna hadice a jeden plastový valeček oba jsou to oddechy).
Jde to i bez ale pokud to budeš dělat poprvé, vytáhni si žhavící svíčky. Bude se lehčeji točit s motorem. Navíc lehce pomoci strčeného šroubováku do díry po svíčce poznáš kdy je píst v horní úvrati.(Možná místo šroubováku kus zahnutého drátu vhodného průměru, s motorem toč opatrně aby se tam ten drát nevzpříčil.)
Točit motorem můžeš na šroubu klikovky, co drží tu spodní řemenici.
Nebo přeš čerpadlo. Na rozvodovém víku, v místě kde je vstřikovací čerpadlo je kulatá krytka na 3 šrouby. Tu sundáš a pod ní je uprostřed matice tuším 17tka klič. A 3 menší sroubky M6, ty drží polohu čerpadla proti tomu ozubenému kolu, nepovolovat.
Pomocí té centrální velké matky si můžeš taky točit motorem. A hledat si ty úvratí kde můžeš nastavovat.
Válce jdou v pořadí 1342. Natočíš příslušný válec a pomoci měrek zkusíš vůli. Pokud není ok, nasadíš ideálně očkový klič č.10 a šroubovák, šroubovákem držíš a klíčem povolíš kontra matku, potom šroubovákem přitáhneš/povolíš a dotáhneš kontra matku. A opět přeměříš, pokud jsi perfekcionalista nezoufej budeš to dělat třeba i 4 krát na jednom ventilu než se akorát trefíš.
Měrka by tam měla jít zatlačit trochu trhaně, ne moc volná ani ne moc na sílu, Ideál zkusit tam dat o 0,05mm větší a menší a hned uvidíš. Lepší než tam tu měrku cpát na přímo špičkou je dát si jí vedle té mezírky a tahem podobným jako bys něco krájel nožem tam s ní zajet, potom už tam s ní můžeš drandit jak chceš. Když to tam budeš rvát rovnou špičkou dlouho ti ty měrky nevydrží.
Pak natočit další válec a znova.
Nastavovat by se mělo na teplém motoru, samozřejmě to můžeš nechat decentně s chladnout ať si nepopálíš ruce ale neměl by byt studeny.
Utahovat ty kontra matičky pevně ale s citem je tam jemný závit a není třeba je úplně rvát na krev vši silou, ale to si vyzkoušíš až povolíš a dotáhneš.
Potom protočit motor, několikrát rukou , kdyby ses sekl a někde se ti měl potkat píst s ventilem přijdeš na to a nezničíš nic.
Složit zpět, ty 3 šrouby utahovat s citem spíš jemně a jezdit, když poteče, dotáhnout,,, když jsem je na poprvé dorval to viko se trošku prohlo a netěsnilo.
Patrně by se mělo to těsnění ventil víka měnit ale někdy vydrží a někdy ne. Pokud budeš měnit kup určitě s označením dílu G.
A pokud jsem se někde sekl tak mě snad někdo opraví
