Stránka 1 z 1

TD5 MAF MAX SIGNAL CLAMP

Napsal: 15 kvě 2016 15:25
od emo
Nazdar vie mi to tu niekto blizsie opisat alebo ma stym uz niekto skusenost
TD5 MAF MAX SIGNAL CLAMP
Dakujem

Re: TD5 MAF MAX SIGNAL CLAMP

Napsal: 15 kvě 2016 16:29
od MadTom
Zkušenost s tím nemám, ale pochopil bych to tak, že když už turbo fouká a tedy i saje moc, tak MAF, tedy váha vzduchu, se dostane mimo rozsah, ve kterém umí měřit - tedy výstupní napětí bude moc vysoké - přiblíží se 5V, co že maximální napětí z čidel, co TD5ka používá. Proto se buďto používá částečnej by-pass váhy vzduchu - aby část vzduchu šla mimo ni, nebo lépe MAF stavěná na větší maximální průtok.
A co jsi vlastně chtě vědět?

Re: TD5 MAF MAX SIGNAL CLAMP

Napsal: 15 kvě 2016 16:34
od DanoDEF
asi uz je na hrane a hadze mu to chybu.

Re: TD5 MAF MAX SIGNAL CLAMP

Napsal: 15 kvě 2016 17:06
od mipr
MAF senzor ma "dost" /privysoky tlak/ :coze:

nemas nahodou zvysovany vykon motora? :angel

Re: TD5 MAF MAX SIGNAL CLAMP

Napsal: 15 kvě 2016 17:10
od DanoDEF
mipr píše:nemas nahodou zvysovany vykon motora? :angel
... ma ho skoro v seriovom stave.

Re: TD5 MAF MAX SIGNAL CLAMP

Napsal: 15 kvě 2016 17:30
od emo
MadTom píše:Zkušenost s tím nemám, ale pochopil bych to tak, že když už turbo fouká a tedy i saje moc, tak MAF, tedy váha vzduchu, se dostane mimo rozsah, ve kterém umí měřit - tedy výstupní napětí bude moc vysoké - přiblíží se 5V, co že maximální napětí z čidel, co TD5ka používá. Proto se buďto používá částečnej by-pass váhy vzduchu - aby část vzduchu šla mimo ni, nebo lépe MAF stavěná na větší maximální průtok.
A co jsi vlastně chtě vědět?
Myslel som ze senzor vie dat este viac vzduchu do motora tym padom mozem este dvihnut vykon

Re: TD5 MAF MAX SIGNAL CLAMP

Napsal: 15 kvě 2016 18:17
od MadTom
Tak koukám do tabulky, co jsem si kdysi udělal když jsem měl jednotku na stole, připojenej Nanocom na zobrazení live-dat a simuloval jsem si jednotlivá čidla pomocí regulovatelného zdroje napětí.
MAF má rozsah od zhruba 0,5V do zhruba 2,2V, takže tady nebude problém ve výstupním napětí, ale v tom, že jednotka už bude větší hodnoty považovat za nesmyslné, protože tam prostě víc vzduchu jít nemůže.
Tabulku se opíšu:
kg/h V
4,4 0,04
17,6 0,9
27,7 1,27
43,8 1,70
61,8 2,04
68,9 2,15

kde kg/h by mělo být to, co Nanocom zobrazuje a V je napětí ve voltech na výstupu MAF čidla.

Ten průběh není úplně lineární. Každopádně u Euro2 motoru je hlavní věc pro řízení motoru MAP (čidlo tlaku z sání), a MAF je spíš pro EGR. U Euro3 motorů už je to svázané dohromady a využívá se obojího.

Re: TD5 MAF MAX SIGNAL CLAMP

Napsal: 15 kvě 2016 21:28
od mipr
@MadTom: super prace/info :yes

@emo: ak sa s tym chces hrat, kup si vecicku co oklame maf/ecu - napriklad:

https://secure.bellautoservices.co.uk/s ... nal-clamp/

Re: TD5 MAF MAX SIGNAL CLAMP

Napsal: 15 kvě 2016 22:04
od MadTom
Hezké, a třeba to bude i trošku lepší a sofistikovanější než boost-box k čidlu tlaku vzduchu v sání. Každopádně je to jenom limiter, tedy řídící jednotka nemá šanci podle MAFu něco nadále řídit, protože při plném výkonu je ten signál zmršenej.
Lepší řešení, i když trošku složitější, je modifikace signálu z MAFu tak, aby se jenom změnil jeho průběh, a to nejlépe nelineárně, kdy při malém výkonu zůstane průběh stejný a při velkém se "srazí" hodnoty k sobě, aby se tím zvýšil rozsah.
Ale nejlepší řešení je úprava SW v řídící jednotce, která si s tím poradí. Ale k tomu je potřeba trošku víc znalostí, než jenom změna mapy s dávkováním nafty.

Re: TD5 MAF MAX SIGNAL CLAMP

Napsal: 15 kvě 2016 22:14
od hifi
OffTrack z Australie pracuje na rekalibracii MAP-u v ECU. pouzije MAP senzor s vacsim rozsahom ale musi si najskor nastudovat ako to potom v ECU chodi (no on toho inac vie velmi vela)a pak sa to tam pokusi napisat podla noveho MAP-u

Re: TD5 MAF MAX SIGNAL CLAMP

Napsal: 15 kvě 2016 22:16
od MadTom
Vím, ale MAP a MAF jsou různé věci. A překódovat to na jinej senzor je jedna věc, udělat z toho SW kterej bude fungovat a dá to víc výkonu věc druhá. Hlavně je to fůra práce, která někoho musí strašně moc bavit. A louskat zpětně celou jednotku je hodně velkej opruz.

Re: TD5 MAF MAX SIGNAL CLAMP

Napsal: 15 kvě 2016 22:21
od hifi
tak si myslim ze on je v tom reverse engineeringu uz zorientovany, jemu to pojde rychlo len ma rozrobenych vela projektov. normalne niekedy uvazujem o tom namiesto vsetkych senzorov dat na palubku same potaky a pustat to do ECU z potakov ako na syntenzatore :yx

Re: TD5 MAF MAX SIGNAL CLAMP

Napsal: 15 kvě 2016 22:46
od MadTom
No proč ne, a když to nepojede tak dobře jako minule, tak si vyvětráš, aby ti nebylo horko. :grin:
On ten ďábel je v detailech. A nejzásadnější detail je možnost opakovaně testovat pro ověření, že změna kterou jsi udělal se projevila tak, jak jsi očekával. V tom mi obrovsky pomohla možnost přepínat dvě mapy za jízdy, ale i tak je to furt fůra práce. A dynamometr (válce) si asi v dohledné době nepořídím.

Re: TD5 MAF MAX SIGNAL CLAMP

Napsal: 16 kvě 2016 08:59
od emo
mipr píše:@MadTom: super prace/info :yes

@emo: ak sa s tym chces hrat, kup si vecicku co oklame maf/ecu - napriklad:

https://secure.bellautoservices.co.uk/s ... nal-clamp/
Nazdar jednu vecicku uz mam td5 booster , westgate ventil som dal prec vymenil som ho za boost control tlak na turbe si ovladam manualne prave ze idem posielat ecu jednotku do bellauto prave na ten td5 maf max signal som tu zalozil temu chcel som sa nieco o tom dozvediet mam to komplikovane s anglictinou ked komunikujem s bellauto tak najprv musim napisat bratovy do kanady ten mi to prelozi a potom to posielam do bellauta tak ze komunikacia na dlhe lakte odpisal ze mi to poladi tak som zvedavy :inlove

Re: TD5 MAF MAX SIGNAL CLAMP

Napsal: 16 kvě 2016 09:04
od MadTom
Jestli chceš pomoci s komunikací do UK, tak není problém. A jestli u Pete Bell má tohle vyřešené, tak nemá smysl vymýšlet něco jiného. On je jeden z mála, kdo válce na měření výkonu reálně má a používá.