RRC podvozok
Napsal: 31 črc 2016 14:22
Zdravim vospolok.
Na RRC '94 softdash mam pridavnu prevodovku Borg Warner. Kedze ma podla vsetkeho kusnutu viskospojku (v zatacke na sotoline / smyklavom povrchu preklzuju kolesa) uvazujem co dalej. Chcel by som ju vymenit za LT230. Guglil som ake problemy su s tym spojene, ale rad by som si tu overil niektore veci, kedze moja strojarska anglictina ma znacne medzery...
1. Tunel
Karoseria rrc / disco je v podstate zhodna, ale docital som sa, ze pre BW je inac tvarovany tunel. Nic detailnejsie som nezistil.
Kedze do starsich RRC sa LT montovali, predpokladam ze uprava sa robila, lebo povodny tunel bol pre BW maly.
Zamena opacnym smerom (BW->LT) by teda mala ist bez zasahov do karoserie. Mam pravdu?
2. Dlzka kardanov
Kedze LT230 ma ine rozmery, treba dat kardany prislusnych dlzok.
O zadnom som sa nic nedocital. Ten je pre obe prevodovky rovnaky?
Predny je zamenny s Disco1?
3. Mechanizmus radenia
Kulisa na LT je ina (tvar H) - ma polohu doboku pre radenie uzavierky. Da sa pouzit cena kulisa z Disco1 bez uprav?
4. Prevodove pomery.
Auto pouzivam na 95% po cestach, obcas taham prives, obcas sa potrebujem dostat do lesa. Ziaden tazky offroad sa nekona, vacsie kolesa neplanujem, na redukcii mi prevod bohate staci. Skor by som uvital nizsie otacky pri dialnicnych rychlostiach. Aky pomer a z akeho auta teda hladat?
5. vyvod PTO / overdrive.
Nejdem asi hned montovat, ale chcem si tuto moznost nechat otvorenu.
Niektore LT mali na konci hriadela prislusny tisichran, niektore ho nemali. Prevodovku z akeho auta teda hladat?
6. Zabudol som este na nejaku zaludnost?
Druhy problem tykajuci sa vole v prednom diferenciali. Ked dvihnem predne koleso, vola je asi 10cm na obvode kolesa. Nezda sa mi, ze by sa casom zasadne zvacsovala. Poloosi som mal nedavno vonku, klby su bez vole (dlha strana sa mi zda, ze ide az moc natesno), tisichrany v poriadku. Diferak som ale vonku nemal (kazdu poloosu som vyberal zvlast, takze nebola prilezitost), neviem ako vyzera vovnutri.
Kde cakat problem? V samotnom diferenciali, alebo tanier-hruska? Da sa to nejak poznat bez demontaze?
Je sanca, ze to len niekto blbo poskladal a ozubenia budu OK, alebo je to skor dosledok kusnutej viskospojky? Viem, tazko takto radit ked to clovek nevidi...
Dif z akeho auta teda hladat, aby mal rovnaky pomer?
Je predny a zadny dif. zamenny? Uvazujem, ze ak by bol tanier a hruska OK, tak ho vyberiem, kupim don ARB s uzavierkou, pripadne samosvor, dam ho dozadu a zadny dam dopredu. Pojde to?
Posledna vec (dakujem za trpezlivost, ak ste sa docitali az sem) - na zadnej naprave mam prehrdzaveny kryt diferencialu - tu polgulu s napustacim srobom. Je realne zohnat ten diel a navarit ho, alebo zhanat cely vylisok/obal napravy?
Dakujem za rady.
Na RRC '94 softdash mam pridavnu prevodovku Borg Warner. Kedze ma podla vsetkeho kusnutu viskospojku (v zatacke na sotoline / smyklavom povrchu preklzuju kolesa) uvazujem co dalej. Chcel by som ju vymenit za LT230. Guglil som ake problemy su s tym spojene, ale rad by som si tu overil niektore veci, kedze moja strojarska anglictina ma znacne medzery...
1. Tunel
Karoseria rrc / disco je v podstate zhodna, ale docital som sa, ze pre BW je inac tvarovany tunel. Nic detailnejsie som nezistil.
Kedze do starsich RRC sa LT montovali, predpokladam ze uprava sa robila, lebo povodny tunel bol pre BW maly.
Zamena opacnym smerom (BW->LT) by teda mala ist bez zasahov do karoserie. Mam pravdu?
2. Dlzka kardanov
Kedze LT230 ma ine rozmery, treba dat kardany prislusnych dlzok.
O zadnom som sa nic nedocital. Ten je pre obe prevodovky rovnaky?
Predny je zamenny s Disco1?
3. Mechanizmus radenia
Kulisa na LT je ina (tvar H) - ma polohu doboku pre radenie uzavierky. Da sa pouzit cena kulisa z Disco1 bez uprav?
4. Prevodove pomery.
Auto pouzivam na 95% po cestach, obcas taham prives, obcas sa potrebujem dostat do lesa. Ziaden tazky offroad sa nekona, vacsie kolesa neplanujem, na redukcii mi prevod bohate staci. Skor by som uvital nizsie otacky pri dialnicnych rychlostiach. Aky pomer a z akeho auta teda hladat?
5. vyvod PTO / overdrive.
Nejdem asi hned montovat, ale chcem si tuto moznost nechat otvorenu.
Niektore LT mali na konci hriadela prislusny tisichran, niektore ho nemali. Prevodovku z akeho auta teda hladat?
6. Zabudol som este na nejaku zaludnost?
Druhy problem tykajuci sa vole v prednom diferenciali. Ked dvihnem predne koleso, vola je asi 10cm na obvode kolesa. Nezda sa mi, ze by sa casom zasadne zvacsovala. Poloosi som mal nedavno vonku, klby su bez vole (dlha strana sa mi zda, ze ide az moc natesno), tisichrany v poriadku. Diferak som ale vonku nemal (kazdu poloosu som vyberal zvlast, takze nebola prilezitost), neviem ako vyzera vovnutri.
Kde cakat problem? V samotnom diferenciali, alebo tanier-hruska? Da sa to nejak poznat bez demontaze?
Je sanca, ze to len niekto blbo poskladal a ozubenia budu OK, alebo je to skor dosledok kusnutej viskospojky? Viem, tazko takto radit ked to clovek nevidi...
Dif z akeho auta teda hladat, aby mal rovnaky pomer?
Je predny a zadny dif. zamenny? Uvazujem, ze ak by bol tanier a hruska OK, tak ho vyberiem, kupim don ARB s uzavierkou, pripadne samosvor, dam ho dozadu a zadny dam dopredu. Pojde to?
Posledna vec (dakujem za trpezlivost, ak ste sa docitali az sem) - na zadnej naprave mam prehrdzaveny kryt diferencialu - tu polgulu s napustacim srobom. Je realne zohnat ten diel a navarit ho, alebo zhanat cely vylisok/obal napravy?
Dakujem za rady.