Stránka 1 z 1

2,5 DSE spotreba, serizeni, automat, poznatky

Napsal: 04 srp 2016 19:07
od amadjr
Zdravim ve spolek.
uz vazne nevim kde se poptat, co udelat aby ta bestie zrala trochu strizliveji..
jezdim kombinovane za 16L/100, kdyz jedu ciste jen dalku a jedu slusne, tak mam 12L/100km..
auto po chipu a lehkem zvednuti tlaku turba zralo +- porad stejne, jen se s tim začlo dat jezdit.
dostal jsem radu ohledne serizeni pal. cerpadla, tudis jsme na dilne ubraly trochu nafty na cerpadle (posunuti na konusu). volnobeh se zklidnil, drive kolisal. auto jde trochu hur po plynu a ztratilo znatelne vykon.. (odhad jako po cipu bez zvedani tlaku)
po zmereni spotreby jsem zijstil, ze auto zere vlastne porad stejne.........
cip delal mistr, tlak ja, mereno aktuelne 1,36baru v maximu 3000rpm, pak jde tlak znatelne dolu. ve 3 500rpm ma jen 1bar.

neduhy motoru:
- auto se neda uchladit, i s rucne zaplyma saharama kdyz jej zenete do kopce (silnice, rychlost okolo 100km/h) tak jej zkratka neuchladite. stejna pisnicka na redukci v kopci. jedete pomalu a auto pece jak vztelky.. tak tak se nedotykate svitici kontrolky teploty. (se saharama!)
- automat radi desne vysoko. vpodstate aby jelo tak tocite 3500 a kdyz slapete min aby radilo driv tak nemate dost vykonu na to, aby se s tim dalo jezdit. neustale unasi, zamkne jedine az 4rku a to v rychlosti nad 80 pri delsi jizde.
- kdyz podrzite premka podlahu, ja nwm, rychly uprk z krizovatky tak auto huli jak cikansky mercedes.
- neskutecne cerni olej, lehce fouka skrze pisty do kliky (po dukladnem zalepeni merky olej nesakne)

panove vim ze se jedna o utopii, motor DSE je hroznej uz od vyroby a oproti uzasne zabirajici TD5 co jsem mel ted cest si projet po chipu od kokeska v disku II, je to totalni tragedie..
ale precijen snad nejake doporuceni by se mohlo najit. mam jit na serizeni vstriku? mam seridit cerpadlo nekde na stroji? co ten automat, nejde s tim neco udelat?

dekuji za jakykoliv postreh

Re: 2,5 DSE spotreba, serizeni, automat, poznatky

Napsal: 04 srp 2016 20:05
od ssang
Asi bych v rámci toho špatného chlazení vyměnil viskozní spojku s vrtulí číslo dílu PGG101290. Další problém by mohl být i zanesený chladič.

Re: 2,5 DSE spotreba, serizeni, automat, poznatky

Napsal: 05 srp 2016 00:46
od spata
A jaky je tam chip?Od koho?Po chipu nemuze radit ve vysokych otackach,to zacne radit uplne jinak.
Nebude problem v tom tlaku turba?
Vetsi tlak turba= vic vzduchu = vic nafty.......spotreba.

Re: 2,5 DSE spotreba, serizeni, automat, poznatky

Napsal: 05 srp 2016 01:09
od spata
Jinak mam sice manual chip od Kokeska a mnoho dalsich vymen dilu .
Solo jezdim okolo 2000otacek to uz turbo zacina zabirat.S privesem tocim motor vic,ale staci pod 3000 otacek a JEDE !
Solo prumer Praha centrum a nejaka dalnice 10 litru.Prives 3.7 metru vyska 6.5 lozna plocha , celkova 3,5 tuny 16 -17 litru na sto.Ve meste min,tam neni odpor vzduchu....
I kdyz ten motor je velky vyvijec tepla,tak kdyz je vse funkcni uchladi se i v nejvetsich kopcich s privesem a bez sahar.
V Mohelnicaku se ohral,ale do cerveneho mel velmi daleko.Visko spojka rve a motor uchladi.
A 180km/h take jede.
Ten motor je trapeni,ale kdyz mu das vse co potrebuje a vymenis vse co za dobu provozu a s majiteli pred tebou za ta leta uz neni funkcni,tak funguje jak ma!

Re: 2,5 DSE spotreba, serizeni, automat, poznatky

Napsal: 05 srp 2016 08:30
od amadjr
cip je taky od kokese, ale spotreba byla obrovska jeste pred chipem.
tocit 2000 nemuzu, automat me nenecha.. jedine pri plachteni kdyz udrzuji 50km/h..
jediny co mne snad jen napada je repas vstrikovacu a premereni cerpadla :(

Re: 2,5 DSE spotreba, serizeni, automat, poznatky

Napsal: 05 srp 2016 08:37
od eliott
Předvším si zkontroluj čidla teploty pro řídící jednotky.

Re: 2,5 DSE spotreba, serizeni, automat, poznatky

Napsal: 05 srp 2016 10:10
od uhlic
K tomu chladeniu: vymen cely chladiaci system aj s chladicom. Mne praskol 2 krat chladic po vymenie chladica, hadic, viskospojku (cisto novu), vodne cerpadlo, terostatu uchladi aj keby je 50 stupnou vonku.


Automat tu uz tiez niekto riesil tiez mu radil vo vysokych otackach. Problem bol v odpojenom konektore teploty.

Mne range spapa okolo 9,5 mesto dialnica okolo 8 - 8,5l.

Re: 2,5 DSE spotreba, serizeni, automat, poznatky

Napsal: 05 srp 2016 10:19
od teslo
eliott píše:Předvším si zkontroluj čidla teploty pro řídící jednotky.
Presne. Na diagnostike si to pripojene mal? Skontroluj vsetky cidla, aby si vylucil trivialnu chybu. Co sa prehrievania tyka (pokial ale nieje chyba v elektronike v nejakom cidle a ECU si iba mysli, ze je motor prehriaty), tak poriadne vycisti chladice - vymontovat a dobre preplachnut, nech su dokonale priechodne. Nasledne viskospojka. Pokial Ti nezopina viskospojka pri prehriati, tak je asi ozaj vadna. Pokial Ti zopina a huci ako sialena, tak to ozaj tipujem na tie chladice.

A spotreba moze priamo suvisiet s tou spotrebou. Pokial to mas cipnute a este aj zdvihnute turbo, tak tepla vznika este viac a si v zacarovanom kruhu.

Re: 2,5 DSE spotreba, serizeni, automat, poznatky

Napsal: 05 srp 2016 11:11
od amadjr
dekuji za rady. proverim teplomery. ono klidne az 2 litry nahoru muze delat ten neustale spojkujici automat..
visco na vrtuli praveze huci temer porad.. mam pocit ze jezdim s trambusem... ted o vikendu za mnou prijede kokesek tak ho prekecam aby neco ssebou vzal..
k tem vstrikovacim, ma smysl je repasovat? delal to nekdo?

Re: 2,5 DSE spotreba, serizeni, automat, poznatky

Napsal: 05 srp 2016 11:17
od MadTom
Jestli se ti protáčí automat "na prázdno", motor ti fouká ke klice, i když "jenom trošku", tak bych to považoval za dvě docela zásadní věci, které budou mít vliv na výkon a tedy i spotřebu. A řešit vstřikovače bez toho, aby jsi vědět, v jakém je vlastně stavu motor a automat asi nemá moc smysl.

Re: 2,5 DSE spotreba, serizeni, automat, poznatky

Napsal: 05 srp 2016 11:20
od teslo
amadjr píše:dekuji za rady. proverim teplomery. ono klidne az 2 litry nahoru muze delat ten neustale spojkujici automat..
visco na vrtuli praveze huci temer porad.. mam pocit ze jezdim s trambusem... ted o vikendu za mnou prijede kokesek tak ho prekecam aby neco ssebou vzal..
Pokial mas nepriechodne, alebo slabo priechodne chladice, tak vrtula sa moze aj zblaznit kolko vzduchu precerpa, ale ziadny cerstvy studeny sa jej nedostava.
Automat ma lockup iba 4 stupni, takze to ze lockne az po 80 je spravne. Ale to, ze neskor radi moze suvisiet s teplotou ako pisat Elliot.

Re: 2,5 DSE spotreba, serizeni, automat, poznatky

Napsal: 05 srp 2016 13:16
od pooh
celkom uzitocny je taky maly rucny infracerveny teplomer - za 12 ecek zistis problemove miesta popripade problemy s prietokom.

Re: 2,5 DSE spotreba, serizeni, automat, poznatky

Napsal: 05 srp 2016 13:49
od Maxsel
pooh píše:celkom uzitocny je taky maly rucny infracerveny teplomer - za 12 ecek zistis problemove miesta popripade problemy s prietokom.

Ten by mě taky mohl zajímat. Máš na nějaký konkrétní tip?

Re: 2,5 DSE spotreba, serizeni, automat, poznatky

Napsal: 05 srp 2016 13:57
od pooh
Maxsel píše: Ten by mě taky mohl zajímat. Máš na nějaký konkrétní tip?
ja mam nieco takove, osvedcil sa ked riesis problemy s chladenim, popripade ked testujes katalyzator, aj ked tam uz musis davat pozor, lebo tam su vyssie teploty a je to uz na hranici meraneho rozsahu pre niektore typy:
http://www.ebay.de/itm/Neu-Non-Contact- ... OSwg3FUbHb~

Re: 2,5 DSE spotreba, serizeni, automat, poznatky

Napsal: 05 srp 2016 14:02
od pooh
ale napriklad toto uz vraj do 550 Celsius:
http://www.ebay.de/itm/GM550-Non-Contac ... xyWmxSaOOt

Re: 2,5 DSE spotreba, serizeni, automat, poznatky

Napsal: 05 srp 2016 15:26
od MadTom
Když infrateploměr, tak je lepší připlatit si za takový, který umožňuje nastavit emisivitu. Ono něco jiného to bude ukazovat na kusu plechu natřeném černou barvou a něco jiného, když ten plech bude lesklý. V takovém případě rozdíl 50% není nemožný. Nicméně na porovnání dvou povrchově stejných věcí - třeba jednotlivých výfukových svodů to stačí, akorát absolutní teplota může být mimo.
Docela jsem si s tímhle vyhrál s termokamerou.

Re: 2,5 DSE spotreba, serizeni, automat, poznatky

Napsal: 06 srp 2016 06:28
od Kokesek
MadTom píše:Jestli se ti protáčí automat "na prázdno", motor ti fouká ke klice, i když "jenom trošku", tak bych to považoval za dvě docela zásadní věci, které budou mít vliv na výkon a tedy i spotřebu. A řešit vstřikovače bez toho, aby jsi vědět, v jakém je vlastně stavu motor a automat asi nemá moc smysl.

To je podle me cely problem, tlakujici motor a protacejci prevovodovka. Delal sem mikymu opravu mechatroniky na L322, a spotreba mu o dost klesla pouze pri tomto ukonu. Kazdopadne pokud motor tlakuje nema smysl nic resit. Jedina vec co bych udelal je kontrola predvstriku, ale pokud si vzpominam to uz sme asi delali...