Záměny pneu, možné kombinace apod. - na Disko II
Moderátor: Miky_CZ
Záměny pneu, možné kombinace apod. - na Disko II
Na Td5 mam kola 255x65R16 a rezervu 235x70R16. Kdysi jsem si podle nejakeho vzorecku vypocital, ze to je mozne pouzivat (stejny obvod). Ted bych potreboval overit i dalsi kombinace rozmeru ale vzorecek zaboha nemuzu najit... Nemate ho, prosim, nekdo nebo nevite ty kombinace ? Sla by ta rezerva (235x70) v pohode (i na delsi jizdu) ke kolum 245x70 ? Nebo da se nekde zjistit, kolik % rozdilu obvodu pneu Disko snese i pro delsi jizdu po silnici ? Diky !
Teprve s nakupem LR jsem zjistil, kolik veci na aute se vlastne muze pokazit...
- pojir
- Příspěvky: 2568
- Registrován: 20 zář 2013 12:29
- tel.: 602727915
- auto: D2
- Bydliště: u Blanska
- Kontaktovat uživatele:
Re: Záměny pneu, možné kombinace apod. - na Disko II
https://tiresize.com/tyre-size-calculator/ Boxik na leve strane, zalozka Tyre Comparison
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.
Re: Záměny pneu, možné kombinace apod. - na Disko II
pojir : diky !
Je mi jasny, ze s tim rozdilem obvodu to bude vselijak, jen se chci neceho chytit - do ted jsem mel vzdycky auta s vypinatelnym nahonem...
Je mi jasny, ze s tim rozdilem obvodu to bude vselijak, jen se chci neceho chytit - do ted jsem mel vzdycky auta s vypinatelnym nahonem...
Teprve s nakupem LR jsem zjistil, kolik veci na aute se vlastne muze pokazit...
- pojir
- Příspěvky: 2568
- Registrován: 20 zář 2013 12:29
- tel.: 602727915
- auto: D2
- Bydliště: u Blanska
- Kontaktovat uživatele:
Re: Záměny pneu, možné kombinace apod. - na Disko II
Konkretne u tech rozmeru co uvadis bych se toho vubec nebal. To je rozdil na prumeru pul palce, cili neco pres centimetr, tedy nejakych 6mm na polomeru. Diferaky v napravach se timhle neposerou a na ten mezinapravovy to urcite neni moc - pro ten to je stejny jakobys na jedne naprave mel o 3mm sjetejsi vzorek nez na druhe.
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.
- radekd
- Příspěvky: 305
- Registrován: 01 pro 2013 12:50
- tel.: 608337230
- auto: DII 2x 01 04, D4
- Bydliště: Pec pod Sněžkou
Re: Záměny pneu, možné kombinace apod. - na Disko II
...jinak jednoduše, když nemáš po ruce odkaz na zmíněný web, tak je to u(255x65) 65% z 255 a to máš výšku pneu k ráfku 165,75 a u druhé (235x70) je 70% z 235 to je 164,5. no a dál je to pak ZŠ ....vzoreček pro obvod kruhu........já vím web je jednoduššíazni píše:Na Td5 mam kola 255x65R16 a rezervu 235x70R16. Kdysi jsem si podle nejakeho vzorecku vypocital, ze to je mozne pouzivat (stejny obvod). Ted bych potreboval overit i dalsi kombinace rozmeru ale vzorecek zaboha nemuzu najit... Nemate ho, prosim, nekdo nebo nevite ty kombinace ? Sla by ta rezerva (235x70) v pohode (i na delsi jizdu) ke kolum 245x70 ? Nebo da se nekde zjistit, kolik % rozdilu obvodu pneu Disko snese i pro delsi jizdu po silnici ? Diky !

Ubytování v Krkonoších www.chatasohajka.cz, www.chataboubelka.cz
Re: Záměny pneu, možné kombinace apod. - na Disko II
pojir, radekd : mam teda na mysli kombinaci = rezerva 235x70R16 + kola 245x70R16...
Teprve s nakupem LR jsem zjistil, kolik veci na aute se vlastne muze pokazit...
- radekd
- Příspěvky: 305
- Registrován: 01 pro 2013 12:50
- tel.: 608337230
- auto: DII 2x 01 04, D4
- Bydliště: Pec pod Sněžkou
Re: Záměny pneu, možné kombinace apod. - na Disko II
..no tak
pro 235/70/16 obvod: 2 x 3,14 x 36,77 = 230,92 cm
(poloměr = 8 in x 2.54 + 16,45 = 36,77 cm)
pro 245/70/16 obvod: 2 x 3,14 x 37,47 = 235,31 cm
(poloměr = 8 in x 2,54 + 17,15 = 37,47 cm)
je to jen hra čísel, rozdíl na obvodu stejně ,,stejných,, sjetých/nových pneu je tedy cca 4,4 cm na jedno otočení. Jestli je to moc ti neřeknu.....a to si bohužel chtěl slyšet.
pro 235/70/16 obvod: 2 x 3,14 x 36,77 = 230,92 cm
(poloměr = 8 in x 2.54 + 16,45 = 36,77 cm)
pro 245/70/16 obvod: 2 x 3,14 x 37,47 = 235,31 cm
(poloměr = 8 in x 2,54 + 17,15 = 37,47 cm)
je to jen hra čísel, rozdíl na obvodu stejně ,,stejných,, sjetých/nových pneu je tedy cca 4,4 cm na jedno otočení. Jestli je to moc ti neřeknu.....a to si bohužel chtěl slyšet.

Ubytování v Krkonoších www.chatasohajka.cz, www.chataboubelka.cz
Re: Záměny pneu, možné kombinace apod. - na Disko II
radekd : jj, to jsem chtel slyset... ty vypocty mi ukaze i pojiruv odkaz - ale je to na jizdu nebo ne ?? Tot otazka... 

Teprve s nakupem LR jsem zjistil, kolik veci na aute se vlastne muze pokazit...
-
- Příspěvky: 15266
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Záměny pneu, možné kombinace apod. - na Disko II
Na krátké dojetí bych to neřešil, je to stejnej problém, jako když se jede jenom na jeden kardan. Oboje je nouzovka. Ale furt lepší, než vézt auto na odtahovce.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Záměny pneu, možné kombinace apod. - na Disko II
Jj, na jeden kardan nedavno kamarad dojel az dole z Recka a podobny dalky dojizdelo vic lidi, o podobnejch "vykonech" co se tyka gum bohuzel nevim, tak proto se ptam na zkusenosti. Co myslis "kratkym dojetim" ? Madarskou dalnici ?MadTom píše:Na krátké dojetí bych to neřešil, je to stejnej problém, jako když se jede jenom na jeden kardan. Oboje je nouzovka. Ale furt lepší, než vézt auto na odtahovce.

Teprve s nakupem LR jsem zjistil, kolik veci na aute se vlastne muze pokazit...
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6539
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: Záměny pneu, možné kombinace apod. - na Disko II
jéé další vlákno, kde se řeší zase to samé 
Já to teď zrovna řešil, když jsem měl na nouzovém, dojezdovém kolečku ujet ještě 200 km, no radši jsem splašil celou gumu.
Z toho by se dalo možná usuzovat: jaký je poměr nouzových koleček třeba u D3 a RR. Ale třeba rozdíl 5% na obvodu proste znamená, že nápravovej diferák točí na každej dvacet otočení kola jednou relativně, což, když člověk valí po dálnici, tak mi připadá celkem dost, ale nápravovej differák je ještě ok, dá se říci, že poloviční rozdíl musí točit diferák na přídavce (předpoklad, že mám 3 kola 100% obvodu a jedno kolo 95% ) tak předek a zadek se liší o 2,5 procenta, což pořád znamená, že otáčky diferáčku jsou čtřicetkrát (2,5 procenta) pomalejší než otáčky kardanů ! (a te´d řešma jestli jedno otočení na čtyřicet je moc nebo málo, podle mne dost - připomínám, že mezináprava nemá na satelitech ložiska!)
Co z toho vyplývá? podle mne to celé končí na úvaze o odvodu tepla teplu a o mazání.
jak to souvisí s dojezdem na jeden kardam mi teda jasný není
- ?
To je podle mne otázka namáhání úplně jinejch částí - resp. nejsou právě namáhaný tim točením, ale možná škubancema - pevnostně to asi jo, zrovna při dojezdu na jeden kardan, je mezinápravovej diferáček uplně vysmátej, protože po něm nikdo nic nechce.

Já to teď zrovna řešil, když jsem měl na nouzovém, dojezdovém kolečku ujet ještě 200 km, no radši jsem splašil celou gumu.
Z toho by se dalo možná usuzovat: jaký je poměr nouzových koleček třeba u D3 a RR. Ale třeba rozdíl 5% na obvodu proste znamená, že nápravovej diferák točí na každej dvacet otočení kola jednou relativně, což, když člověk valí po dálnici, tak mi připadá celkem dost, ale nápravovej differák je ještě ok, dá se říci, že poloviční rozdíl musí točit diferák na přídavce (předpoklad, že mám 3 kola 100% obvodu a jedno kolo 95% ) tak předek a zadek se liší o 2,5 procenta, což pořád znamená, že otáčky diferáčku jsou čtřicetkrát (2,5 procenta) pomalejší než otáčky kardanů ! (a te´d řešma jestli jedno otočení na čtyřicet je moc nebo málo, podle mne dost - připomínám, že mezináprava nemá na satelitech ložiska!)
Co z toho vyplývá? podle mne to celé končí na úvaze o odvodu tepla teplu a o mazání.
jak to souvisí s dojezdem na jeden kardam mi teda jasný není

To je podle mne otázka namáhání úplně jinejch částí - resp. nejsou právě namáhaný tim točením, ale možná škubancema - pevnostně to asi jo, zrovna při dojezdu na jeden kardan, je mezinápravovej diferáček uplně vysmátej, protože po něm nikdo nic nechce.
Re: Záměny pneu, možné kombinace apod. - na Disko II
Hanys : kde se to uz resilo ? A vyresilo ? 
Jinak ty kola fakt dilema a zadna sranda. Shanet cokoliv mimo civilizaci je pak boj (ona na Balkane je to boj i v civilizaci - clovek navic nestaci zirat jak rostou ceny, kdyz tam vidi, ze neco opravdu potrebujes...
)
Takze rozhreseni na dalky je asi takovy, ze bud leto/zima stejny gumy (coz nechci) nebo proste dve rezerva (klidne napul sjety ale stejneho rozmeru s autem) a prehazovat je podle toho, co je zrovna obute na aute...
Zlaty "odpojovaci" ctyrkolky...

Jinak ty kola fakt dilema a zadna sranda. Shanet cokoliv mimo civilizaci je pak boj (ona na Balkane je to boj i v civilizaci - clovek navic nestaci zirat jak rostou ceny, kdyz tam vidi, ze neco opravdu potrebujes...

Takze rozhreseni na dalky je asi takovy, ze bud leto/zima stejny gumy (coz nechci) nebo proste dve rezerva (klidne napul sjety ale stejneho rozmeru s autem) a prehazovat je podle toho, co je zrovna obute na aute...
Zlaty "odpojovaci" ctyrkolky...

Teprve s nakupem LR jsem zjistil, kolik veci na aute se vlastne muze pokazit...
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6539
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: Záměny pneu, možné kombinace apod. - na Disko II
Ale depak, v zimě prostě nepíchneš, z toho bych vycházel 

-
- Příspěvky: 15266
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Záměny pneu, možné kombinace apod. - na Disko II
Správnej postup jsou dvě rezervy - použím MTčko v zimě na umrzlém jako rezervu spolu s ostatními zimáky je stejně cesta do pekel, a opačně, použít někde v terénu jako rezervu k MTčku zimák je zadělávání si na cestu pro traktor. A zbytek už to padnul.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Záměny pneu, možné kombinace apod. - na Disko II
Znas to, kdyz je smula, tak i ...Hanys_a_Kaca píše:Ale depak, v zimě prostě nepíchneš, z toho bych vycházel


Teprve s nakupem LR jsem zjistil, kolik veci na aute se vlastne muze pokazit...
Re: Záměny pneu, možné kombinace apod. - na Disko II
MT uz roky nepouzivam, ty jdou nahradit srdickemMadTom píše:Správnej postup jsou dvě rezervy - použím MTčko v zimě na umrzlém jako rezervu spolu s ostatními zimáky je stejně cesta do pekel, a opačně, použít někde v terénu jako rezervu k MTčku zimák je zadělávání si na cestu pro traktor. A zbytek už to padnul.

Teprve s nakupem LR jsem zjistil, kolik veci na aute se vlastne muze pokazit...
Záměny pneu, možné kombinace apod. - na Disko II
Tak pokud plánuješ drandit na Norkapp v zimě tak by ti snad nemělo dělat problém dát nějaký 3 litry za odpovídající rezervu. V ceně celé cesty jsou to jen drobné. Připadá mě že zveličuješ problém který je jenom v neochotě koupit rezervu. Odpověď ti stejně nikdo nedá a rozhodnutí na cestě bude stejně jenom na tobě. Já třeba vím že bych v divočině obul co by bylo a jel do civilizace, ale bylo by to jenom moje rozhodnutí.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
Re: Záměny pneu, možné kombinace apod. - na Disko II
Blbost, to neni o ochote neco koupit nebo nekoupit, to je o hledani co nejjednodussiho a nejuniverzalnejsiho reseni - ne o bezmyslenkovitem hromadeni veci, ktere v budoucnu uz jen tezko (nebo vubec) vyuziju... A za ty tri litry se radeji hodnekrat dobre najime !habakuk píše:Tak pokud plánuješ drandit na Norkapp v zimě tak by ti snad nemělo dělat problém dát nějaký 3 litry za odpovídající rezervu. V ceně celé cesty jsou to jen drobné. Připadá mě že zveličuješ problém který je jenom v neochotě koupit rezervu. Odpověď ti stejně nikdo nedá a rozhodnutí na cestě bude stejně jenom na tobě. Já třeba vím že bych v divočině obul co by bylo a jel do civilizace, ale bylo by to jenom moje rozhodnutí.
Jinak presnou odpoved ani necekam, staci mi kdyz se ozve nekdo s tim, ze jel tolik a tolik km v nestandartni kombinaci kol a jak to slo/neslo...
Teprve s nakupem LR jsem zjistil, kolik veci na aute se vlastne muze pokazit...
Re: Záměny pneu, možné kombinace apod. - na Disko II
Tak pokud hledaš nejjednodušší a nejunivezálnější řešení je to jiná kup 5 gum a jezdi.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
Re: Záměny pneu, možné kombinace apod. - na Disko II
to je marný...
Teprve s nakupem LR jsem zjistil, kolik veci na aute se vlastne muze pokazit...