L322 4,4i - vada na motoru - jak dál ?
Napsal: 01 říj 2016 14:25
Zdravím moudré a zkušené.
můj RR 2004 4.4i s 270tis km a LPG Tartarini se rozhodl, že mne potrápí psychicky i finančně.
Jemné cvakání (dle předchozího majitele byly na vině hydroštely-chtěl jsem měnit, ale závada mě předběhla o měsíc) se změnilo na hlasité klepání. Nemám ten zvuk nahraný, ale znělo mi to jakoby pod ventilovým víkem pravé řady válců permoník klepal kovovým kladivem.
Auto jelo samozřejmě na odtahovku a do servisu a ani po výměně hydraulických zdvihátek klepání nepřestalo.
Mechanik zkontroloval rozvody - byly nové a vypadají v pohodě. Napínáky taky.
Klepání se ozývá od cca 1000ot/min výš, vypadá že z pravé řady.
Sundala se hlava a na 2. a 4. válci jsou cititelné i viditelné rýhy (obr.1 a 2). Otázkou je, čím byly způsobené. Svíčky tam byly prý v hrozném stavu, tak jestli z nich, nebo jestli něco vletělo do sání, nevím.
Odhaduji, ale že to klepání bude mít příčinu ještě někde jinde - šály na klice ?
Motor zatím není venku, jenom se sundalo přední čelo z auta aby byl přístup k motoru.
Pokud jsem správně vyčetl, vnitřek válců je z nikasilu, takže oprava bude stát asi raketu + zatím nejasná příčina toho klepání.
Jaké jsou možnosti a co by jste doporučovali?
Pokud bych dával jiný motor, je potřeba ho nějako "spárovat" s ŘJ ? Stejné motory se používali do BMW 540i, 740i a X5 - jsou lehce změnitelné (až na tu dolní část s výstupkem - obr.3) ?
Jde motor u RR vytáhnout (asi i s převodovkou) předem?
Pokud se někomu doma válí zbytečný dobrý motor za rozumnou cenu, možná se domluvíme.
Předem dík za rady.
můj RR 2004 4.4i s 270tis km a LPG Tartarini se rozhodl, že mne potrápí psychicky i finančně.
Jemné cvakání (dle předchozího majitele byly na vině hydroštely-chtěl jsem měnit, ale závada mě předběhla o měsíc) se změnilo na hlasité klepání. Nemám ten zvuk nahraný, ale znělo mi to jakoby pod ventilovým víkem pravé řady válců permoník klepal kovovým kladivem.
Auto jelo samozřejmě na odtahovku a do servisu a ani po výměně hydraulických zdvihátek klepání nepřestalo.
Mechanik zkontroloval rozvody - byly nové a vypadají v pohodě. Napínáky taky.
Klepání se ozývá od cca 1000ot/min výš, vypadá že z pravé řady.
Sundala se hlava a na 2. a 4. válci jsou cititelné i viditelné rýhy (obr.1 a 2). Otázkou je, čím byly způsobené. Svíčky tam byly prý v hrozném stavu, tak jestli z nich, nebo jestli něco vletělo do sání, nevím.
Odhaduji, ale že to klepání bude mít příčinu ještě někde jinde - šály na klice ?
Motor zatím není venku, jenom se sundalo přední čelo z auta aby byl přístup k motoru.
Pokud jsem správně vyčetl, vnitřek válců je z nikasilu, takže oprava bude stát asi raketu + zatím nejasná příčina toho klepání.
Jaké jsou možnosti a co by jste doporučovali?
Pokud bych dával jiný motor, je potřeba ho nějako "spárovat" s ŘJ ? Stejné motory se používali do BMW 540i, 740i a X5 - jsou lehce změnitelné (až na tu dolní část s výstupkem - obr.3) ?
Jde motor u RR vytáhnout (asi i s převodovkou) předem?
Pokud se někomu doma válí zbytečný dobrý motor za rozumnou cenu, možná se domluvíme.
Předem dík za rady.