Jak donutit vzduchový podvozek zůstat v off-road poloze při vyšší rychlosti?
Moderátor: Acon
- Maxsel
- Příspěvky: 3654
- Registrován: 23 zář 2007 19:49
- auto: Land Rover
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Jak donutit vzduchový podvozek zůstat v off-road poloze při vyšší rychlosti?
Nemáte někdo info jak donutit vzduchový podvozek na RR, D3, D4 apod. zůstat v offroad poloze i při rychlosti nad 45km/h nebo jak nastavit vyšší rychlost než klesne. Některé novější modely aut mají tu rychlost vyšší (L405) a podezřívám LR, že se to i liší dle určení trhu, kam šlo auto jako nové. Ví někdo?
Tedy samozřejmě pokud nepočítám LLAMS.
Tedy samozřejmě pokud nepočítám LLAMS.
- merlin
- Příspěvky: 862
- Registrován: 02 led 2009 00:16
- tel.: 602620817
- auto: RRC 2door, RR 4,4
- Bydliště: Horní Staré Buky
Re: Jak donutit vzduchový podvozek zůstat v off-road poloze při vyšší rychlosti?
RRC 2 door, RR L322 4.4 V8 JAG
Tailored & powered by Merlin
Tailored & powered by Merlin
- Maxsel
- Příspěvky: 3654
- Registrován: 23 zář 2007 19:49
- auto: Land Rover
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak donutit vzduchový podvozek zůstat v off-road poloze při vyšší rychlosti?
Není tam název toho udělátka a ten odkaz nefunguje.
- jareku
- Příspěvky: 1738
- Registrován: 09 zář 2012 23:25
- tel.: 737 347 753
- auto: RR L322+DEF+SIII
- Bydliště: Blansko
Re: Jak donutit vzduchový podvozek zůstat v off-road poloze při vyšší rychlosti?
Ahoj, tady je odkaz na Matzker - mélo by to být ono - píší, že se auto dá zvednout i v pozici "silnice - standard" a jet tak po špatných cestách a mít "extra delší" tlumení a tím i větší komfort...
http://www.matzker.de/Technik-Zubehoer/ ... :3592.html
http://www.matzker.de/Technik-Zubehoer/ ... :3592.html
Live long and prosper.
- Mike III
- Příspěvky: 415
- Registrován: 06 črc 2010 10:39
- tel.: +420777251521
- auto: DIII, L322
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak donutit vzduchový podvozek zůstat v off-road poloze při vyšší rychlosti?
Může to být podle trhu. Někde jsem četl, že je to kvůli EURONCAP srážce s chodcem.
- Maxsel
- Příspěvky: 3654
- Registrován: 23 zář 2007 19:49
- auto: Land Rover
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak donutit vzduchový podvozek zůstat v off-road poloze při vyšší rychlosti?
No, to by byla největší pecka, kdyby to šlo jen úpravou softu.
- xxx
- Příspěvky: 2563
- Registrován: 25 bře 2013 09:51
- tel.: 777 945 9jedna4
- auto: byla D3, teď D4
- Bydliště: Severní Morava
Re: Jak donutit vzduchový podvozek zůstat v off-road poloze při vyšší rychlosti?
nejlevnější řešení jsou kratší táhla
- Maxsel
- Příspěvky: 3654
- Registrován: 23 zář 2007 19:49
- auto: Land Rover
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak donutit vzduchový podvozek zůstat v off-road poloze při vyšší rychlosti?
Táhla zvednou auto trvale i v silniční poloze. Já řeším, aby drželo v off-road výšce do cca 60 km/h na místo stávajících čtyřiceti.
- merlin
- Příspěvky: 862
- Registrován: 02 led 2009 00:16
- tel.: 602620817
- auto: RRC 2door, RR 4,4
- Bydliště: Horní Staré Buky
Re: Jak donutit vzduchový podvozek zůstat v off-road poloze při vyšší rychlosti?
Co si pamatuju, byli to Kanaďani ale jak se jmenovali to uz nevímMaxsel píše:Není tam název toho udělátka a ten odkaz nefunguje.
Sent from my iPhone using Tapatalk
RRC 2 door, RR L322 4.4 V8 JAG
Tailored & powered by Merlin
Tailored & powered by Merlin
Re: Jak donutit vzduchový podvozek zůstat v off-road poloze při vyšší rychlosti?
možná tohle?
https://www.gap-diagnostic.com/products/eascontrol/
https://www.gap-diagnostic.com/products/eascontrol/
Disco2 Td5 2004
Nanocom Evolution (D2 + Td5)
T4 TestBook Hand Held Tester (Def, Free1, D1, D2, P38)
Nanocom Evolution (D2 + Td5)
T4 TestBook Hand Held Tester (Def, Free1, D1, D2, P38)
- merlin
- Příspěvky: 862
- Registrován: 02 led 2009 00:16
- tel.: 602620817
- auto: RRC 2door, RR 4,4
- Bydliště: Horní Staré Buky
Re: Jak donutit vzduchový podvozek zůstat v off-road poloze při vyšší rychlosti?
Dohledal jsem komunikaci nebo spíše část
Zkus email na gapinnovation
Jsou tam i některé odpovědi
Hi Roman
Excellent, thanks for your feedback. We have modified our User and Installation manual according to your comments.
If you need anything else, please dont hesitate
Regards
2010/12/1 Roman Merlin <krejcik.roman@gmail.com>
Hi Patrick and Chris,
EASC is installed, thanks for your help. Working well as you described.
Regards
Roman
2010/12/1 Patrick Meilleur <PMeilleur@gapinnovation.com>
Hi Roman
To navigate through the menu of the EASC, you simply use the buttons for the cruise control on the steering wheel. I have attached a picture of the buttons.
Top one is Resume (looks like a speedometer).
The other two you will use are the + and – button under the resume button.
Regards
2010/11/30 Roman Merlin <krejcik.roman@gmail.com>
Hi Patrick, I have next q
In inst manual is:
Put the vehicle in park and the key to the on position. Wait 30 seconds and press the resume button.
Keep the button pressed for at least 10 seconds and then release it. The ECU Control message should
appear on the information display. You are now ready to use your EASC. For operating instructions,
please refer to the user manual.
Where can I locate the resume button? On instrument cluster or cruise control or where?
Thx
Roman
2010/11/30 Patrick Meilleur <patrick.meilleur@gmail.com>
Hi Roman
My pleasure, please do not hesitate to contact me if you need anything else.
Regards
2010/11/30 Roman Merlin <krejcik.roman@gmail.com>
Hello Patrick, thank you for fast answer. Tomorow I do that.
Regards
Roman
2010/11/30 Patrick Meilleur <patrick.meilleur@gmail.com>
Hello Roman
My name is Patrick and I work with Christian on the EASC.
“Must be connectors (white and black) connected to the ECU when I´m twisting-connecting EASC wires? (If not, easier is disconnect only white and black connectors from ECU to twisting wires)”
Well, you can disconnect the ECU connector but you have to be careful or you will create an error code: First, remove the fuse number 57 in the glove box, this is the fuse that powers the ECU. You can also disconnect the battery. This way you will have no error code created. In fact, it is better to do so as you won’t short any wires while plugging them. I will modify the instruction manual to include this issue. Thanks for pointing that out.
Must the fuse holder be connected on one end to the ECU and second end to the EASC?
Yes, the fuse holder is to be put between the RED wire of the ECU and the RED wire of the EASC. Is it to protect the wires if something bad happens.
(Why one side of fuse holder is not connected to EASC connector profesionaly from you?)
Many aftermarket devices come this way. We preferred to concentrate our effort into offering better features. You are right, it is better to have it already on the harness, this is why will eventually design and order the harness this way but its not a priority right now.
Regards
2010/11/30 Christian Simard <CSimard@gapinnovation.com>
De : Roman Merlin [mailto:krejcik.roman@gmail.com]
Envoyé : 30 novembre 2010 13:41
À : chris1_frw6395ugfa@members.ebay.ca
Cc : support@gapinnovation.com
Objet : Re: chris_189a sent a message about Range Rover L322 EAS Calibration, Diagnostic & Reset #190467505731
Hallo Sir,
I am not sure, that I understand instalation steps well.
Must be connectors (white and black) connected to the ECU when I´m twisting-connecting EASC wires? (If not, easier is disconnect only white and black connectors from ECU to twisting wires)
Must the fuse holder be connected on one end to the ECU and second end to the EASC? ( Why one side of fuse holder is not connected to EASC connector profesionaly from you?)
Thank you for help
Zkus email na gapinnovation
Jsou tam i některé odpovědi
Hi Roman
Excellent, thanks for your feedback. We have modified our User and Installation manual according to your comments.
If you need anything else, please dont hesitate
Regards
2010/12/1 Roman Merlin <krejcik.roman@gmail.com>
Hi Patrick and Chris,
EASC is installed, thanks for your help. Working well as you described.
Regards
Roman
2010/12/1 Patrick Meilleur <PMeilleur@gapinnovation.com>
Hi Roman
To navigate through the menu of the EASC, you simply use the buttons for the cruise control on the steering wheel. I have attached a picture of the buttons.
Top one is Resume (looks like a speedometer).
The other two you will use are the + and – button under the resume button.
Regards
2010/11/30 Roman Merlin <krejcik.roman@gmail.com>
Hi Patrick, I have next q
In inst manual is:
Put the vehicle in park and the key to the on position. Wait 30 seconds and press the resume button.
Keep the button pressed for at least 10 seconds and then release it. The ECU Control message should
appear on the information display. You are now ready to use your EASC. For operating instructions,
please refer to the user manual.
Where can I locate the resume button? On instrument cluster or cruise control or where?
Thx
Roman
2010/11/30 Patrick Meilleur <patrick.meilleur@gmail.com>
Hi Roman
My pleasure, please do not hesitate to contact me if you need anything else.
Regards
2010/11/30 Roman Merlin <krejcik.roman@gmail.com>
Hello Patrick, thank you for fast answer. Tomorow I do that.
Regards
Roman
2010/11/30 Patrick Meilleur <patrick.meilleur@gmail.com>
Hello Roman
My name is Patrick and I work with Christian on the EASC.
“Must be connectors (white and black) connected to the ECU when I´m twisting-connecting EASC wires? (If not, easier is disconnect only white and black connectors from ECU to twisting wires)”
Well, you can disconnect the ECU connector but you have to be careful or you will create an error code: First, remove the fuse number 57 in the glove box, this is the fuse that powers the ECU. You can also disconnect the battery. This way you will have no error code created. In fact, it is better to do so as you won’t short any wires while plugging them. I will modify the instruction manual to include this issue. Thanks for pointing that out.
Must the fuse holder be connected on one end to the ECU and second end to the EASC?
Yes, the fuse holder is to be put between the RED wire of the ECU and the RED wire of the EASC. Is it to protect the wires if something bad happens.
(Why one side of fuse holder is not connected to EASC connector profesionaly from you?)
Many aftermarket devices come this way. We preferred to concentrate our effort into offering better features. You are right, it is better to have it already on the harness, this is why will eventually design and order the harness this way but its not a priority right now.
Regards
2010/11/30 Christian Simard <CSimard@gapinnovation.com>
De : Roman Merlin [mailto:krejcik.roman@gmail.com]
Envoyé : 30 novembre 2010 13:41
À : chris1_frw6395ugfa@members.ebay.ca
Cc : support@gapinnovation.com
Objet : Re: chris_189a sent a message about Range Rover L322 EAS Calibration, Diagnostic & Reset #190467505731
Hallo Sir,
I am not sure, that I understand instalation steps well.
Must be connectors (white and black) connected to the ECU when I´m twisting-connecting EASC wires? (If not, easier is disconnect only white and black connectors from ECU to twisting wires)
Must the fuse holder be connected on one end to the ECU and second end to the EASC? ( Why one side of fuse holder is not connected to EASC connector profesionaly from you?)
Thank you for help
Naposledy upravil(a) merlin dne 10 lis 2016 15:40, celkem upraveno 1 x.
RRC 2 door, RR L322 4.4 V8 JAG
Tailored & powered by Merlin
Tailored & powered by Merlin
Re: Jak donutit vzduchový podvozek zůstat v off-road poloze při vyšší rychlosti?
věřím že by šlo tou správnou diagnostikou to polechtat a zadat řídící j. vyšší limit km/h. /ale dost funkci diag. je "Top sekret" a myslím že tahle bude nejspíš taky /
- merlin
- Příspěvky: 862
- Registrován: 02 led 2009 00:16
- tel.: 602620817
- auto: RRC 2door, RR 4,4
- Bydliště: Horní Staré Buky
Re: Jak donutit vzduchový podvozek zůstat v off-road poloze při vyšší rychlosti?
tak se domnívám, že se jenom přejmenovali
dříve gapinovation
a teď
https://www.gap-diagnostic.com/
a to fungovalo super
dříve gapinovation
a teď
https://www.gap-diagnostic.com/
a to fungovalo super
RRC 2 door, RR L322 4.4 V8 JAG
Tailored & powered by Merlin
Tailored & powered by Merlin
Re: Jak donutit vzduchový podvozek zůstat v off-road poloze při vyšší rychlosti?
Meline, co jde prosím přesně tímhle nastavit? Jde auto přizvedávat jako trvale? Resp co přibližně to všechno umí? Stránky jsem prolezl, ale Tvá osobní zkušenost bude cennější. V podstatě stojím před rozhodnutím jestli koupit LLmas, tohle, vydržet počkat na Honzu na jeho Lifter nebo Anitas od Mudtechu. V létě mě čeká Island, tak to potřebuju pomalu nějak rozlousknout. Dík
Discovery II, III, IV KTM 990 Adv, EXC400
- merlin
- Příspěvky: 862
- Registrován: 02 led 2009 00:16
- tel.: 602620817
- auto: RRC 2door, RR 4,4
- Bydliště: Horní Staré Buky
Re: Jak donutit vzduchový podvozek zůstat v off-road poloze při vyšší rychlosti?
Rr ma 4 polohy a každou z nich si nastavis jak chceš myslím po milimetrech a to jenom pomoci tlačítek na volantu. Jak nastavis tak to je a polohy přepínáš standardně ovladačem nastavení výšky podvozku. Dálnice se snižuje sama na tvou nastavenou výšku podle dosažené rychlosti. Jestli ale potřebuješ jet vyšší rychlostí na vysokém podvozku, tak to nastaviš.
Když potřebuješ aby ti nastoupila babička nebo seš vysokej v garážich, tak to během par vteřin pustiš až dolu a když uvizneš na břiše ve sněhu, tak to během par vteřin změníš na max výšku, sice to neperuje ale v tu chvíli pomůže. Takže jak si to uděláš, tak to máš.
Já jsem používal největší kola co se vešly a ty při fabrickym systemu škrtaly. Buď bych udělal mechanické úpravy hlavně podbehu a nebo jsem si nastavil vyšší výšky a bylo to vše OK
Sent from my iPad using Tapatalk
Když potřebuješ aby ti nastoupila babička nebo seš vysokej v garážich, tak to během par vteřin pustiš až dolu a když uvizneš na břiše ve sněhu, tak to během par vteřin změníš na max výšku, sice to neperuje ale v tu chvíli pomůže. Takže jak si to uděláš, tak to máš.
Já jsem používal největší kola co se vešly a ty při fabrickym systemu škrtaly. Buď bych udělal mechanické úpravy hlavně podbehu a nebo jsem si nastavil vyšší výšky a bylo to vše OK
Sent from my iPad using Tapatalk
RRC 2 door, RR L322 4.4 V8 JAG
Tailored & powered by Merlin
Tailored & powered by Merlin
- OC
- Příspěvky: 1583
- Registrován: 12 říj 2006 04:46
- Bydliště: Nová Ves pod Pleší
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak donutit vzduchový podvozek zůstat v off-road poloze při vyšší rychlosti?
Na tu rychlost se ptá zjevně tolik lidí, že to mají ve FAQ:
“This is not currently available. It may be done in the future depending on how easy/difficult it is to implement. For safety reasons, we will limit the speed maximum increment. For example, from stock 50 km/h to 60 km/h.”
“This is not currently available. It may be done in the future depending on how easy/difficult it is to implement. For safety reasons, we will limit the speed maximum increment. For example, from stock 50 km/h to 60 km/h.”
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
- RudaK
- Příspěvky: 8487
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
Re: Jak donutit vzduchový podvozek zůstat v off-road poloze při vyšší rychlosti?
Já to vyřešil tím Llamsem a je hotovo http://www.llams.com.au/ . Taky mě to rozčilovalo při jízdě v písku . Táhla jsem vyzkoušel a pak vyměnil za Llams . A následně přestal v písku jezditMaxsel píše:Táhla zvednou auto trvale i v silniční poloze. Já řeším, aby drželo v off-road výšce do cca 60 km/h na místo stávajících čtyřiceti.
p.s. Off-road výška se sice spusí ( když ji máš zaplou ) ale s zvedlým Llamsem ti to v Off-road výšce vlastně zůstane . ( a i v 180 km/hod )
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
-
- Příspěvky: 14954
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Jak donutit vzduchový podvozek zůstat v off-road poloze při vyšší rychlosti?
Jedna drobnost - pokud je třeba jenom upravit výšky a to fixně - tedy aby auto bylo trvale víš, třeba kvůli větším kolům, tak buďto ty tyčky, nebo by to mohlo jít diagnostikou. A teď mi to potvrďte, že i u D3 to takhle je, že se jednotlivá čidla respektive výšky kol kalibrují přes diagnostiku. Takže pro jednorázovou trvalou akci není podle mě potřeba vymýšlet nic složitého. Složité (resp. složitější), je to akorát v případě, že to chci přepínat. Jiná věc je automatické přepínání (změna výšky) při překročení nějaké rychlosti.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 298
- Registrován: 21 lis 2009 17:04
- auto: RR L322 TD6
- Bydliště: Brno
Re: Jak donutit vzduchový podvozek zůstat v off-road poloze při vyšší rychlosti?
Mě nedávno kalibrovali podvozek na RR ( L322) na správnou výšku v Cartecu v Brně a udělali to dobře. Kalibruje se to přímo na centimetry/milimetry přes orig. diagnostiku. Museli kvůli mě rozjet nějakou starší, kterou už prý nepoužívají.....
- RudaK
- Příspěvky: 8487
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
Re: Jak donutit vzduchový podvozek zůstat v off-road poloze při vyšší rychlosti?
Jak jsem už psal . Kombinace krátkých táhel a Llamsu je špatné ( vyzkoušeno ) Jen krátké táhla znamenají novou geometrii ( odklony - taky vyzkoušeno ) Prostě mě nevíc oslovil ten Llams už jen proto,že auto je seřízeno na originál hodnoty , 32' kola tam vlezou i v orig seřízení podvozku a tak máš možnost výběru různých výšek při různých rychlostech tak jak se ti to zrovna líbí nebo hodí ( a to i ultra spuštění kvůli nasedání seniorů - taky vyzkoušeno obojí řešení a zas měl navrch ten Llams )
Abych to zkrátil - trochu víc jsem s tím laboroval a vyšlo mě to s Llamsem nejlíp. Je jedno jestli je to krabička australská,německá nebo česká - jde jen o zkreslení údaje rychlosti auta pro ŘJ
Abych to zkrátil - trochu víc jsem s tím laboroval a vyšlo mě to s Llamsem nejlíp. Je jedno jestli je to krabička australská,německá nebo česká - jde jen o zkreslení údaje rychlosti auta pro ŘJ
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "