Jak donutit vzduchový podvozek zůstat v off-road poloze při vyšší rychlosti?

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Maxsel
Příspěvky: 3654
Registrován: 23 zář 2007 19:49
auto: Land Rover
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Jak donutit vzduchový podvozek zůstat v off-road poloze při vyšší rychlosti?

#1 Příspěvek od Maxsel » 03 lis 2016 17:05

Nemáte někdo info jak donutit vzduchový podvozek na RR, D3, D4 apod. zůstat v offroad poloze i při rychlosti nad 45km/h nebo jak nastavit vyšší rychlost než klesne. Některé novější modely aut mají tu rychlost vyšší (L405) a podezřívám LR, že se to i liší dle určení trhu, kam šlo auto jako nové. Ví někdo?

Tedy samozřejmě pokud nepočítám LLAMS.
Discovery 4 TDV6 HSE
Discovery 2 TD5

http://www.youtube.com/maxselcz

Uživatelský avatar
merlin
Příspěvky: 862
Registrován: 02 led 2009 00:16
tel.: 602620817
auto: RRC 2door, RR 4,4
Bydliště: Horní Staré Buky

Re: Jak donutit vzduchový podvozek zůstat v off-road poloze při vyšší rychlosti?

#2 Příspěvek od merlin » 04 lis 2016 20:16

Tady,
Odzkouseno a super vecicka

viewtopic.php?t=11448#p149518
Sent from my iPad using Tapatalk HD
RRC 2 door, RR L322 4.4 V8 JAG
Tailored & powered by Merlin

Uživatelský avatar
Maxsel
Příspěvky: 3654
Registrován: 23 zář 2007 19:49
auto: Land Rover
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak donutit vzduchový podvozek zůstat v off-road poloze při vyšší rychlosti?

#3 Příspěvek od Maxsel » 04 lis 2016 22:36

Není tam název toho udělátka a ten odkaz nefunguje.
Discovery 4 TDV6 HSE
Discovery 2 TD5

http://www.youtube.com/maxselcz

Uživatelský avatar
jareku
Příspěvky: 1738
Registrován: 09 zář 2012 23:25
tel.: 737 347 753
auto: RR L322+DEF+SIII
Bydliště: Blansko

Re: Jak donutit vzduchový podvozek zůstat v off-road poloze při vyšší rychlosti?

#4 Příspěvek od jareku » 06 lis 2016 19:19

Ahoj, tady je odkaz na Matzker - mélo by to být ono - píší, že se auto dá zvednout i v pozici "silnice - standard" a jet tak po špatných cestách a mít "extra delší" tlumení a tím i větší komfort...

http://www.matzker.de/Technik-Zubehoer/ ... :3592.html
Live long and prosper.

Uživatelský avatar
Mike III
Příspěvky: 415
Registrován: 06 črc 2010 10:39
tel.: +420777251521
auto: DIII, L322
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak donutit vzduchový podvozek zůstat v off-road poloze při vyšší rychlosti?

#5 Příspěvek od Mike III » 07 lis 2016 21:38

Může to být podle trhu. Někde jsem četl, že je to kvůli EURONCAP srážce s chodcem.

Uživatelský avatar
Maxsel
Příspěvky: 3654
Registrován: 23 zář 2007 19:49
auto: Land Rover
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak donutit vzduchový podvozek zůstat v off-road poloze při vyšší rychlosti?

#6 Příspěvek od Maxsel » 07 lis 2016 23:48

No, to by byla největší pecka, kdyby to šlo jen úpravou softu.
Discovery 4 TDV6 HSE
Discovery 2 TD5

http://www.youtube.com/maxselcz

Uživatelský avatar
xxx
Příspěvky: 2563
Registrován: 25 bře 2013 09:51
tel.: 777 945 9jedna4
auto: byla D3, teď D4
Bydliště: Severní Morava

Re: Jak donutit vzduchový podvozek zůstat v off-road poloze při vyšší rychlosti?

#7 Příspěvek od xxx » 08 lis 2016 20:34

nejlevnější řešení jsou kratší táhla

Uživatelský avatar
Maxsel
Příspěvky: 3654
Registrován: 23 zář 2007 19:49
auto: Land Rover
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak donutit vzduchový podvozek zůstat v off-road poloze při vyšší rychlosti?

#8 Příspěvek od Maxsel » 08 lis 2016 20:53

Táhla zvednou auto trvale i v silniční poloze. Já řeším, aby drželo v off-road výšce do cca 60 km/h na místo stávajících čtyřiceti.
Discovery 4 TDV6 HSE
Discovery 2 TD5

http://www.youtube.com/maxselcz

Uživatelský avatar
merlin
Příspěvky: 862
Registrován: 02 led 2009 00:16
tel.: 602620817
auto: RRC 2door, RR 4,4
Bydliště: Horní Staré Buky

Re: Jak donutit vzduchový podvozek zůstat v off-road poloze při vyšší rychlosti?

#9 Příspěvek od merlin » 10 lis 2016 14:08

Maxsel píše:Není tam název toho udělátka a ten odkaz nefunguje.
Co si pamatuju, byli to Kanaďani ale jak se jmenovali to uz nevím


Sent from my iPhone using Tapatalk
RRC 2 door, RR L322 4.4 V8 JAG
Tailored & powered by Merlin

Uživatelský avatar
stiinek
Příspěvky: 648
Registrován: 20 pro 2013 23:27
auto: D2 Td5 2004
Bydliště: Pošukov

Re: Jak donutit vzduchový podvozek zůstat v off-road poloze při vyšší rychlosti?

#10 Příspěvek od stiinek » 10 lis 2016 14:47

Disco2 Td5 2004
Nanocom Evolution (D2 + Td5)
T4 TestBook Hand Held Tester (Def, Free1, D1, D2, P38)

Uživatelský avatar
merlin
Příspěvky: 862
Registrován: 02 led 2009 00:16
tel.: 602620817
auto: RRC 2door, RR 4,4
Bydliště: Horní Staré Buky

Re: Jak donutit vzduchový podvozek zůstat v off-road poloze při vyšší rychlosti?

#11 Příspěvek od merlin » 10 lis 2016 15:40

Dohledal jsem komunikaci nebo spíše část
Zkus email na gapinnovation
Jsou tam i některé odpovědi

Hi Roman

Excellent, thanks for your feedback. We have modified our User and Installation manual according to your comments.

If you need anything else, please dont hesitate

Regards

2010/12/1 Roman Merlin <krejcik.roman@gmail.com>
Hi Patrick and Chris,
EASC is installed, thanks for your help. Working well as you described.
Regards
Roman

2010/12/1 Patrick Meilleur <PMeilleur@gapinnovation.com>

Hi Roman

To navigate through the menu of the EASC, you simply use the buttons for the cruise control on the steering wheel. I have attached a picture of the buttons.



Top one is Resume (looks like a speedometer).

The other two you will use are the + and – button under the resume button.



Regards

2010/11/30 Roman Merlin <krejcik.roman@gmail.com>
Hi Patrick, I have next q

In inst manual is:
Put the vehicle in park and the key to the on position. Wait 30 seconds and press the resume button.
Keep the button pressed for at least 10 seconds and then release it. The ECU Control message should
appear on the information display. You are now ready to use your EASC. For operating instructions,
please refer to the user manual.

Where can I locate the resume button? On instrument cluster or cruise control or where?

Thx
Roman

2010/11/30 Patrick Meilleur <patrick.meilleur@gmail.com>

Hi Roman

My pleasure, please do not hesitate to contact me if you need anything else.

Regards


2010/11/30 Roman Merlin <krejcik.roman@gmail.com>

Hello Patrick, thank you for fast answer. Tomorow I do that.
Regards
Roman

2010/11/30 Patrick Meilleur <patrick.meilleur@gmail.com>

Hello Roman

My name is Patrick and I work with Christian on the EASC.

“Must be connectors (white and black) connected to the ECU when I´m twisting-connecting EASC wires? (If not, easier is disconnect only white and black connectors from ECU to twisting wires)”

Well, you can disconnect the ECU connector but you have to be careful or you will create an error code: First, remove the fuse number 57 in the glove box, this is the fuse that powers the ECU. You can also disconnect the battery. This way you will have no error code created. In fact, it is better to do so as you won’t short any wires while plugging them. I will modify the instruction manual to include this issue. Thanks for pointing that out.


Must the fuse holder be connected on one end to the ECU and second end to the EASC?

Yes, the fuse holder is to be put between the RED wire of the ECU and the RED wire of the EASC. Is it to protect the wires if something bad happens.

(Why one side of fuse holder is not connected to EASC connector profesionaly from you?)

Many aftermarket devices come this way. We preferred to concentrate our effort into offering better features. You are right, it is better to have it already on the harness, this is why will eventually design and order the harness this way but its not a priority right now.

Regards




2010/11/30 Christian Simard <CSimard@gapinnovation.com>




De : Roman Merlin [mailto:krejcik.roman@gmail.com]
Envoyé : 30 novembre 2010 13:41
À : chris1_frw6395ugfa@members.ebay.ca
Cc : support@gapinnovation.com
Objet : Re: chris_189a sent a message about Range Rover L322 EAS Calibration, Diagnostic & Reset #190467505731



Hallo Sir,

I am not sure, that I understand instalation steps well.

Must be connectors (white and black) connected to the ECU when I´m twisting-connecting EASC wires? (If not, easier is disconnect only white and black connectors from ECU to twisting wires)

Must the fuse holder be connected on one end to the ECU and second end to the EASC? ( Why one side of fuse holder is not connected to EASC connector profesionaly from you?)



Thank you for help
Naposledy upravil(a) merlin dne 10 lis 2016 15:40, celkem upraveno 1 x.
RRC 2 door, RR L322 4.4 V8 JAG
Tailored & powered by Merlin

Wiki
Příspěvky: 512
Registrován: 18 čer 2016 07:34

Re: Jak donutit vzduchový podvozek zůstat v off-road poloze při vyšší rychlosti?

#12 Příspěvek od Wiki » 10 lis 2016 15:59

věřím že by šlo tou správnou diagnostikou to polechtat a zadat řídící j. vyšší limit km/h. /ale dost funkci diag. je "Top sekret" a myslím že tahle bude nejspíš taky / :|

Uživatelský avatar
merlin
Příspěvky: 862
Registrován: 02 led 2009 00:16
tel.: 602620817
auto: RRC 2door, RR 4,4
Bydliště: Horní Staré Buky

Re: Jak donutit vzduchový podvozek zůstat v off-road poloze při vyšší rychlosti?

#13 Příspěvek od merlin » 09 pro 2016 16:50

tak se domnívám, že se jenom přejmenovali
dříve gapinovation
a teď
https://www.gap-diagnostic.com/

a to fungovalo super
RRC 2 door, RR L322 4.4 V8 JAG
Tailored & powered by Merlin

Badus
Příspěvky: 696
Registrován: 06 říj 2009 15:45

Re: Jak donutit vzduchový podvozek zůstat v off-road poloze při vyšší rychlosti?

#14 Příspěvek od Badus » 04 led 2017 16:22

Meline, co jde prosím přesně tímhle nastavit? Jde auto přizvedávat jako trvale? Resp co přibližně to všechno umí? Stránky jsem prolezl, ale Tvá osobní zkušenost bude cennější. V podstatě stojím před rozhodnutím jestli koupit LLmas, tohle, vydržet počkat na Honzu na jeho Lifter nebo Anitas od Mudtechu. V létě mě čeká Island, tak to potřebuju pomalu nějak rozlousknout. Dík
Discovery II, III, IV KTM 990 Adv, EXC400

Uživatelský avatar
merlin
Příspěvky: 862
Registrován: 02 led 2009 00:16
tel.: 602620817
auto: RRC 2door, RR 4,4
Bydliště: Horní Staré Buky

Re: Jak donutit vzduchový podvozek zůstat v off-road poloze při vyšší rychlosti?

#15 Příspěvek od merlin » 04 led 2017 22:48

Rr ma 4 polohy a každou z nich si nastavis jak chceš myslím po milimetrech a to jenom pomoci tlačítek na volantu. Jak nastavis tak to je a polohy přepínáš standardně ovladačem nastavení výšky podvozku. Dálnice se snižuje sama na tvou nastavenou výšku podle dosažené rychlosti. Jestli ale potřebuješ jet vyšší rychlostí na vysokém podvozku, tak to nastaviš.
Když potřebuješ aby ti nastoupila babička nebo seš vysokej v garážich, tak to během par vteřin pustiš až dolu a když uvizneš na břiše ve sněhu, tak to během par vteřin změníš na max výšku, sice to neperuje ale v tu chvíli pomůže. Takže jak si to uděláš, tak to máš.
Já jsem používal největší kola co se vešly a ty při fabrickym systemu škrtaly. Buď bych udělal mechanické úpravy hlavně podbehu a nebo jsem si nastavil vyšší výšky a bylo to vše OK


Sent from my iPad using Tapatalk
RRC 2 door, RR L322 4.4 V8 JAG
Tailored & powered by Merlin

Uživatelský avatar
OC
Příspěvky: 1583
Registrován: 12 říj 2006 04:46
Bydliště: Nová Ves pod Pleší
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak donutit vzduchový podvozek zůstat v off-road poloze při vyšší rychlosti?

#16 Příspěvek od OC » 05 led 2017 02:09

Na tu rychlost se ptá zjevně tolik lidí, že to mají ve FAQ:

“This is not currently available. It may be done in the future depending on how easy/difficult it is to implement. For safety reasons, we will limit the speed maximum increment. For example, from stock 50 km/h to 60 km/h.”
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8487
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

Re: Jak donutit vzduchový podvozek zůstat v off-road poloze při vyšší rychlosti?

#17 Příspěvek od RudaK » 05 led 2017 08:00

Maxsel píše:Táhla zvednou auto trvale i v silniční poloze. Já řeším, aby drželo v off-road výšce do cca 60 km/h na místo stávajících čtyřiceti.
Já to vyřešil tím Llamsem a je hotovo http://www.llams.com.au/ . Taky mě to rozčilovalo při jízdě v písku . Táhla jsem vyzkoušel a pak vyměnil za Llams . A následně přestal v písku jezdit :)
p.s. Off-road výška se sice spusí ( když ji máš zaplou ) ale s zvedlým Llamsem ti to v Off-road výšce vlastně zůstane . ( a i v 180 km/hod :mrgreen: )
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

MadTom
Příspěvky: 14954
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Jak donutit vzduchový podvozek zůstat v off-road poloze při vyšší rychlosti?

#18 Příspěvek od MadTom » 05 led 2017 09:29

Jedna drobnost - pokud je třeba jenom upravit výšky a to fixně - tedy aby auto bylo trvale víš, třeba kvůli větším kolům, tak buďto ty tyčky, nebo by to mohlo jít diagnostikou. A teď mi to potvrďte, že i u D3 to takhle je, že se jednotlivá čidla respektive výšky kol kalibrují přes diagnostiku. Takže pro jednorázovou trvalou akci není podle mě potřeba vymýšlet nic složitého. Složité (resp. složitější), je to akorát v případě, že to chci přepínat. Jiná věc je automatické přepínání (změna výšky) při překročení nějaké rychlosti.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

pan klobouk
Příspěvky: 298
Registrován: 21 lis 2009 17:04
auto: RR L322 TD6
Bydliště: Brno

Re: Jak donutit vzduchový podvozek zůstat v off-road poloze při vyšší rychlosti?

#19 Příspěvek od pan klobouk » 05 led 2017 10:03

Mě nedávno kalibrovali podvozek na RR ( L322) na správnou výšku v Cartecu v Brně a udělali to dobře. Kalibruje se to přímo na centimetry/milimetry přes orig. diagnostiku. Museli kvůli mě rozjet nějakou starší, kterou už prý nepoužívají.....

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8487
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

Re: Jak donutit vzduchový podvozek zůstat v off-road poloze při vyšší rychlosti?

#20 Příspěvek od RudaK » 05 led 2017 19:49

Jak jsem už psal . Kombinace krátkých táhel a Llamsu je špatné ( vyzkoušeno ) :Sorry: Jen krátké táhla znamenají novou geometrii ( odklony - taky vyzkoušeno ) :Sorry: Prostě mě nevíc oslovil ten Llams už jen proto,že auto je seřízeno na originál hodnoty , 32' kola tam vlezou i v orig seřízení podvozku a tak máš možnost výběru různých výšek při různých rychlostech tak jak se ti to zrovna líbí nebo hodí ( a to i ultra spuštění kvůli nasedání seniorů - taky vyzkoušeno obojí řešení a zas měl navrch ten Llams ) :yes
Abych to zkrátil - trochu víc jsem s tím laboroval a vyšlo mě to s Llamsem nejlíp. :Pohoda: Je jedno jestli je to krabička australská,německá nebo česká - jde jen o zkreslení údaje rychlosti auta pro ŘJ :mrgreen:
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Odpovědět