Stránka 1 z 1
problem s chadením
Napsal: 17 lis 2016 23:03
od LukasSk
Zdravím na mojom LR Sport 2.7 mám problém že sa auto nevie zohriať na prevádzkovú teplotu. resp. ak ho aj napr. ťahaním prívesu zohreje tak si nevie udržať teplotu a pri kludnej jazde klesne skoro na nulu. Termostaty sú vymenené. V originál servise nič nenašli žiadnu chybu. Zaujímavé je že sa spušťa ventilátor aj keď motor nieje zohriaty. Klíma je vypnutá kúrenie je na manuál.
Prosím o radu
Ďakujem
Re: problem s chadením
Napsal: 18 lis 2016 01:58
od Maxsel
Ventilátor by mohl mít špatnou viscopojku. Je ovládaná elektronicky a pokud je špatná, hučí ventilátor jak vysavač, protože jede pořád na plno. Jen nevím, jestli to může uchladit motor až tak moc... Prošel bych ještě jednou ten termostat.
Re: problem s chadením
Napsal: 18 lis 2016 09:38
od LukasSk
Termostat je vymenený 2x vždy originál. A ten ventilátor nejde stále naplno ale spusti sa napr. keď je teplota v tretine ukazovatelia čo moze byt nejakých 40-50 stupnov. Niekedy sa spustí aj skôr.
Re: problem s chadením
Napsal: 18 lis 2016 10:34
od mipr
Lukas, to podchladenie motora je podozrive. V tomto pripade by som odporucal pristupit k tradicnym metodam - klasicky "rucny" teplomer a uzatvaranie jednotlivych okruhov chladenia, aby si identifikoval problem....
...teoreticky to moze byt aj el. chyba ukazovatela teploty, resp. snimaca teploty - pozerali telotu motora cez diagnosticky sw?
Re: problem s chadením
Napsal: 18 lis 2016 11:32
od LukasSk
V LR servise v Trenčíne som s tým bol na diagnostiku, kde mi povedali že jedinú chybu ktorú tam našli je že je pokazené čidlo hladiny vody vo vyrovnávacej nadržke. Túto chybu som odstránil (nové čidlo + nádržka).
Potom som ešte skúsil isť s odpojeným ventilátorom čo malo za následok že prevodovka sa mi hodila do nudzoveho režimu ale teplota vystupala normalne a zostala tak ako ma byť. Ale bola to velmi krátka trasa cca 2km ale auto sa zohrialo neuveritelne rychlo asi tak do minuty a nemalo snahu sa prehriat (vonk. teplota bola tak 4-5 stupnov ).
Viete mi poradiť či ten ventilátor nemá náhodou nejaké vlastné čidlo ktoré ho spúšta ? pretože čidlo teploty vody ktoré je v T-kuse pre vstupom do chladiča sa tvári že je v poriadku.
ďakujem
Re: problem s chadením
Napsal: 18 lis 2016 12:03
od jancho
Já měl podobný problém na D2 Td5 - sice jiný motor, ale za zkoušku nic nedáš. Nechtělo se mi to ohřát a když už se to po dlouhé době ohřálo, tak si to teplotu neudrželo. Myslel jsem, že to bude termostat, tak jsem koupil novej, ale jelikož jsem si nebyl úplně jist, tak jsem koupil i nové teplotní čidlo. Termostatem to bylo, byl stále otevřený. Když už jsem ale měl nové čidlo, tak jsem ho tam taky dal a staré si naštěstí schoval. Jel jsem to projet, trvalo to sice dýl než před poruchou termostatu, ale ohřálo se to a pak to teplotu drželo. Jezdil jsem s tim nějaký čas a bral to jako normál, že se to déle ohřívá. Pak mě jednou napadlo tam na zkoušku vrátit staré čidlo - no a bylo po problému.
Re: problem s chadením
Napsal: 18 lis 2016 12:31
od Sláma Karel
No vzhledem k tomu, že když sundáš tu vrtuli, tak to funguje, tak bych řešil nejspíš tu vrtuli.
K

Re: problem s chadením
Napsal: 18 lis 2016 12:37
od mipr
vrtula tdv6 je riadena elektronicky, po nastarovani studeneho motora by mala ist "naplno" cca pol minuty, potom sa len pozvolna otaca do momentu, kym ju RJ nezapne... to ale so samotnym chladenim nema velky suvis - hlavnu rolu ma termostat, ak pracuje spravne, vrtula sa moze tocit kolko chce, teplota motora sa udrzi...
...este by som pozrel v akom stave je chladic oleja automat. prevodovky (ak je to verzia chladena vodou chladenia motora). Nezda sa mi vsak, ze by ti trvalo dokazal odoberat tolko tepla co motor vyrobi...
Re: problem s chadením
Napsal: 22 lis 2016 10:50
od LukasSk
Na dialnici sa ta teplota pekne drží, akonáhle zídem z diaľnice dolu začne to klesať a naopak.