v skratke: kamaz nema peniaze, nasser ide na toyote, loprais na buggyre, sherpu stihli postavit, prokop ide na zapletalovom aute, dvaja slovaci maju ambicie na beduina v motorkach;-)
Re: Dakar 2017
Napsal: 17 pro 2016 17:31
od Neklan
Nejmenší účast za poslední roky, v Bolívii katastrofální sucha, takže to hrozí pěkným průšvihem, nejméně Čechů za poslední roky pokud bereme všechny kategorie, ale 6 motorkářů a 3 quadisté je zase hodně, navíc Pepa Macháček se vrací na quadu ve svých 60-ti letech. Jediné auto - Martin Prokop na autě z dílen Mirka Zapletala, který letos jede Africa Race (trubkový prostorový rám, motor Ford Mustang 5,0 V8 benzín, silueta Ford F150), pokud všechno bude fungovat mohl by dojet na úrovni loňského umístění, což myslím bylo 14. místo s tovární Toyotou. Start MP je také oslím můstkem ke kamionům, protože Karel Trněný pojede s MANem jako rychlá asistence (tedy přímo v závodě) jak pro MP, tak pro team Buggyra. Jak již bylo zmíněno, ten postavil druhý Phoenix, takže Fat Boy jde do důchodu a za volanty Kolomajz a Aleš Loprais, oba pojedou na výsledek. Dopředu se určitě také bude tlačit mladý Martin Macík, který má nové auto, samozřejmě opět Liazku. Bonver nakonec nasadí jenom jednu Tatru Jamalku, tu s ručním řízením pro Andořana Alberta Lloveru. Sousedé roudnické Buggyry, tedy MKR ze Židovic nasadí 3 Renaulty, z nich jeden je kapotová Sherpa, kterou se pro Martina Van Den Brinka podařilo postavit v rekordním čase, poté, co ta původní kompletně shořela. Také druhý Renault teamu Mammoet i ten teamu Riwald budou řídit Holanďané. Jak už psal Visby, Rusové měli finanční problémy, ale prý jsou z toho venku, takže jedou opět se dvěma auty na Africa Race a čtyřmi na Dakar. jedou ale opět s trambusovými budkami, přestože intenzivně testovali kapotové Kamazy. Další favorité jsou pochopitelně Iveca De Rooye a Villagry, stejně jako MANy Staceyho a Versluise a nesmíme zapomínat na stále se lepšící běloruské MAZy.
Re: Dakar 2017
Napsal: 17 pro 2016 19:03
od Neklan
Co se aut týká, tak špičkové tovární teamy Pugeot, X-Raid (Mini/BMW) a Gazoo (Toyota) mají nová auta, u Toyoty zkoušeli i 2WD, ale zdá se, že nakonec jedou se 4WD, takže jenom Peugeot je 2WD. Jinak sestava Pugeotu je obvyklá (Perhansel, Sainz, Loeb a Despres + Dumas a Al Quasimi), u Mini je odchod Nani Romy k Toyotě odkud ale přišel Al Rajhi, dále je tam Miko Hirvonen, Terranova nebo Američan Menzies, Toyota je silná - Al-Attiyah, De Villiers, Roma.
Jak jsem už psal, do Afriky jede Mirek Zapletal a samozřejmě Tomáš Tomeček
Re: Dakar 2017
Napsal: 17 pro 2016 19:07
od zidon
Zajimavy
I tak to budu bedlive sledovat jako kazdy rok a fandit
Re: Dakar 2017
Napsal: 17 pro 2016 20:08
od Mirko
Ten Hirvonen je nepoučitelný, zase jede v seriálu, kde je i Loeb...
Jak to letos vypadá s Wildcatama, Bowlerama atd?
Re: Dakar 2017
Napsal: 17 pro 2016 20:32
od Neklan
Wildcaty už na mezinárodní scéně moc nejezdí, ve startovce je jeden Bowler Nemesis (čumák a světla z RRS 1. generace, nezávislé zavěšení, motory buď Jag V8 benzin nebo klasický SDV6 3,0 diesel), pak jeden Land Rover bez bližšího označení, což může být cokoli a jeden Desert Warrior, což mívalo čumák z Freelandera, ale zkoušeli i kastli ve stylu Evogue, motor BMW 3,0 turbo diesel.
LR by musel trochu víc investovat do závodů, aby měla značka úspěch na Dakaru. Bowler se teď soustředí na Defender Chalenge, což je chválihodné, navíc připravil nový model pro cross-country závodění s poměrně revolučním šasi a karoserií poskládanou z dílů Defendera, tak uvidíme, ale na Dakar to zrovna moc nevypadá. Co se ukáže na Africa Race, to se teprve uvidí.
Jinak v Bolívii se pojede, ale prý bude velmi přísný režim používání vody a Dakar rally bude co se vody týká soběstačný, takže se bude do Bolívie dovážet. to znamená, že vozidla pravděpodobně nebudou každé ráno nablýskaná jako doposud.
Re: Dakar 2017
Napsal: 19 pro 2016 13:27
od RudaK
brudr píše: Čumím na TV a co nevidím, Loprais jede v Buggyra týmu
Tos pěkně zaspal Lopik byl s Buggyrou už v Senici.......
Re: Dakar 2017
Napsal: 19 pro 2016 14:06
od brudr
No zaspal,žena dvě děti to dá zabrat ale zase ubyla starost s LR
Re: Dakar 2017
Napsal: 21 pro 2016 10:28
od stiinek
Neklan píše:pak jeden Land Rover bez bližšího označení, což může být cokoli
Jo, to by mohlo být ono a je to opravdu poměrně poctivý LR s tuhými nápravami, převodovkou R380 a přídavkou LT230, motor je TGV 2,8 HSI International, což není nic jiného, než upravená a v Brazílii vyráběná 300tdi.
Re: Dakar 2017
Napsal: 27 pro 2016 00:27
od Neklan
Tak nakonec to vypadá, že Toyota opravdu nasazuje na Dakar Hiluxy 2WD s motorem uprostřed
Re: Dakar 2017
Napsal: 27 pro 2016 08:03
od Wiki
nějak mě už ten Dakar v posledních letech nebaví, -čim dál víc samá bugina či jakýsi speciál "sesmrkaný z lešenářských trubek" nebo naopak upravený silniční auto . Pravý offroad už tak max. jako doprovod. vozidlo a i to vytlačujou dodávky typu Tranzit , VW atd. Jako to jednou začalo, tak to jednou musí skončit.
Re: Dakar 2017
Napsal: 27 pro 2016 10:49
od zidon
Re: Dakar 2017
Napsal: 27 pro 2016 10:57
od zidon
Vruuuuum!
Trochu blaticko
Re: Dakar 2017
Napsal: 27 pro 2016 22:03
od Neklan
Wiki píše:nějak mě už ten Dakar v posledních letech nebaví, -čim dál víc samá bugina či jakýsi speciál "sesmrkaný z lešenářských trubek" nebo naopak upravený silniční auto . Pravý offroad už tak max. jako doprovod. vozidlo a i to vytlačujou dodávky typu Tranzit , VW atd. Jako to jednou začalo, tak to jednou musí skončit.
No oni to vždycky byly speciály, konec konců i vítězné Range Rovery z osmdesátek měly laminátovou karoserii... Slavný Bowler Wildcat neměl ani šasi, jenom trubkový prostorový rám a na něm laminátová karoserie, co připomínala Defendera. Nápravy byly z Disca 2, rozvor 107" a motor Rover V8.
Jinak motory jsou i teď sériové, jen lehce upravené.
Dneska jsem se byl rozloučit s Tomášem Tomečkem při odjezdu na Africa Eco Race a jeho Tatrovka je opravdu 100% Tatra bez elektroniky se vzduchem chlazeným tatrováckým V12 o objemu 19 litrů. Dává přes 700 koní a víc už z toho dostat nejde, takže říká, že si jde hlavně zajezdit a užít si atmosféru opravdového afrického závodění do opravdového Dakaru. I s tímto přístupem vyhrál kamiony vždycky, když nejely Kamazy a loni dojel druhý a jeden Kamaz nechal za sebou. Naproti tomu Jarda Valtr s Bonveráckou Tatrou má motor od Maria Kresse (postavený na bázi 13-ti litrového šestiválce Renault) a ten má výkon kolem 950-ti koní, možná ještě víc. S Afrikou nemá zkušenosti, takže bych se nedivil, kdyby ho Tomáš i porazil, stát se může vše. Jinak s Bonveráky bude úzce spolupracovat i Mirek Zapletal a dokonce i Honza Husák s Vojtou Morávkem ml. letos jedou dělat zpravodajství ne pro Tomáše, ale pro Bonveráky. Tomáš sám pracuje v poměrně skromných podmínkách a velice skromně i vystupuje, zatímco Vrátného, podle jeho slov, plně profesionální tým, má jiné ambice. Uvidíme, ani on letos nedal dohromady rozpočet na Jiho-americký Dakar, kde má jenom jedno auto s Lloverou, druhé s Valtrem v Africe a třetí po přestupu Ardavichuse k MANu doma.
Zacatek slibnej, ale ted se nasim nejak nevede ... :/
Ale do cile je jeste daleko
Holandani maji taky pekny sestrihy
Re: Dakar 2017
Napsal: 06 led 2017 13:56
od kupec18
Hlavně tedy hrozná škoda Pepy Macháčka, hrozně jsem mu přál aby dojel, ale zas obdiv že i když říkal že jede naposled tak za to od začátku tahal.
I tak hrozný obdiv v tom věku je to úžasné.
A že někoho na dakaru zasáhne Blesk, a navíc našeho,, no prostě
Dotaz?
Jsem ještě toho Prokopova raptora neviděl naloženého gumama,,,špatně koukám, nebo si sebou jako neveze alespoň ty 2 rezervy jak bývalo zvykem,,,to samé Hiluxky.
Ví někdo co má ta Zubatá klobasky pojídající žába za problemy s technikou?? Ty nejisty zprávy mě celkem děsí.
Re: Dakar 2017
Napsal: 06 led 2017 14:17
od tomáš štěpnička
mě teda drtí ta poruchovost(to jsme teprve na začátku ) ...porucha servopumpy to už vůbec nechápu