Stránka 1 z 3
					
				Nepříjemné zjištění - DPF filtr LR Disovery 3, r.v. 2009
				Napsal: 07 úno 2017 19:47
				od marsant
				Ahoj kluci, 
chtěl bych se s vámi podělit o něpříjemnou zkušenost a poprosit o radu ... 
Před cca 1 měsícem jsem koupil ojeté LR Dicovery 3, r.v. 2009, motro 2,7 TDV6. Díky dnes nově provedené diagnostice v autorizovaném 
servisu LR jsme zjistili, že z auta byl násilně vymontovaný filtr pevných částic (DPF filtr) a následně přeinstalován systém vozu tak, aby tuto 
skutečnost ignoroval. Tím, že bylo dnes do systému zasáhnuto, se systém asi restartoval a chybu začal hlásit - auto je nyní nepojízdné, nebo jen 
v "nouzovém režimu" a je nutné zakoupit nový DPF filtr, který není zrovna levný. 
Je divné, že auto po koupi prošlo důkladnou technickou kontrolou včetně emisí a na nic se nepřišlo. 
Chci se s vámi poradit, jak by jste tuto situaci řešili? 
Případně nevíte o někom, kdo by prodával nový, nebo použitý DPF filtr? 
Budu rád za všehchny rady. 
Díky a mějte se! 
Martin
			 
			
					
				Re: Nepříjemné zjištění - DPF filtr LR Disovery 3, r.v. 2009
				Napsal: 07 úno 2017 19:53
				od komin
				Navarit rozsirujucu trubku do obalu filtra, cidla porovnavaju tlak pred a za filtrom a tym za tam nieje tak je ten tlak rovnaky.
			 
			
					
				Re: Nepříjemné zjištění - DPF filtr LR Disovery 3, r.v. 2009
				Napsal: 07 úno 2017 19:58
				od MadTom
				A nebo správně - reklamovat jako skrytou vadu u prodávajícího. Docela špatně se mu to bude vysvětlovat, pokud to není uvedeno v kupní smlouvě.
O úrovni STK si iluze nedělám - když jim diagnostika nehlásí chybu a není vyloženě vidět, že by na DPF bylo něco špatně, tak to nemají moc jako poznat. A to ještě jenom za předpokladu, že vědí co dělají. A u LR bych o tom nebyl přesvědčen - ty auta u nás nejsou běžná.
			 
			
					
				Re: Nepříjemné zjištění - DPF filtr LR Disovery 3, r.v. 2009
				Napsal: 07 úno 2017 21:31
				od Maxsel
				MadTom píše: 07 úno 2017 19:58
A nebo správně - reklamovat jako skrytou vadu u prodávajícího. Docela špatně se mu to bude vysvětlovat, pokud to není uvedeno v kupní smlouvě.
O úrovni STK si iluze nedělám - když jim diagnostika nehlásí chybu a není vyloženě vidět, že by na DPF bylo něco špatně, tak to nemají moc jako poznat. A to ještě jenom za předpokladu, že vědí co dělají. A u LR bych o tom nebyl přesvědčen - ty auta u nás nejsou běžná.
 
 
 Jednoznačně reklamovat. Jinak jde DPF koupit neorigo a stojí výrazně méně. Případně sehnat starý plný vyhozený a doma vypálit plamenem. Vydrží pak ještě docela hodně.
 
			
					
				Re: Nepříjemné zjištění - DPF filtr LR Disovery 3, r.v. 2009
				Napsal: 07 úno 2017 22:27
				od victom
				komin píše: 07 úno 2017 19:53
Navarit rozsirujucu trubku do obalu filtra, cidla porovnavaju tlak pred a za filtrom a tym za tam nieje tak je ten tlak rovnaky.
 
Rozsirujuca trubka ma zaujala. Skus to trocha rozpísať podrobnejšie, poprípade nakresliť.
Ja to DPF mám a mám ku nemu odpor a chcel by som ho dostať z auta von.
Možno aj pre prípad keď doslúži, a bude musieť ísť von kvôli nefunkčnosti.
Emisie prejdem - to už mám potvrdené od technika čo mi roby STK a EK. Len asi od budúceho roka (asi) takže skôr či neskôr to príde, a budem podstupovať emisnú spolu s diagnostikou.
A preto ma zaujíma ako oje...ť ten bazmek počítač. Aby sa tváril, že DPF má.
 
			
					
				Re: Nepříjemné zjištění - DPF filtr LR Disovery 3, r.v. 2009
				Napsal: 08 úno 2017 08:38
				od Rover
				victom píše: 07 úno 2017 22:27
komin píše: 07 úno 2017 19:53
Navarit rozsirujucu trubku do obalu filtra, cidla porovnavaju tlak pred a za filtrom a tym za tam nieje tak je ten tlak rovnaky.
 
Rozsirujuca trubka ma zaujala. Skus to trocha rozpísať podrobnejšie, poprípade nakresliť.
Ja to DPF mám a mám ku nemu odpor a chcel by som ho dostať z auta von.
Možno aj pre prípad keď doslúži, a bude musieť ísť von kvôli nefunkčnosti.
Emisie prejdem - to už mám potvrdené od technika čo mi roby STK a EK. Len asi od budúceho roka (asi) takže skôr či neskôr to príde, a budem podstupovať emisnú spolu s diagnostikou.
A preto ma zaujíma ako oje...ť ten bazmek počítač. Aby sa tváril, že DPF má.
 
Vyndavat z auta DPF je pěkná prasárna vůči lidem kteří nechtějí mít rakovinu plic. Pokud to tam nechceš mít tak sis měl koupit auto s benzinovým motorem.
 
			
					
				Re: Nepříjemné zjištění - DPF filtr LR Disovery 3, r.v. 2009
				Napsal: 08 úno 2017 09:33
				od habakuk
				Rover píše: 08 úno 2017 08:38
Vyndavat z auta DPF je pěkná prasárna vůči lidem kteří nechtějí mít rakovinu plic. Pokud to tam nechceš mít tak si měl koupit auto s benzinovým motorem.
 
Tesat do kamene
 
			
					
				Re: Nepříjemné zjištění - DPF filtr LR Disovery 3, r.v. 2009
				Napsal: 08 úno 2017 09:43
				od Mahatma
				Jezdit s vykuchaným DPF je fakt prasárna. Schválně jsem se díval, za kolik se dá sehnat a narazil jsem na částku 13 107,- Kč. Fakt je to tak moc?
			 
			
					
				Re: Nepříjemné zjištění - DPF filtr LR Disovery 3, r.v. 2009
				Napsal: 08 úno 2017 09:54
				od Skalik
				Vyndavat z auta DPF je pěkná prasárna vůči lidem kteří nechtějí mít rakovinu plic. Pokud to tam nechceš mít tak sis měl koupit auto s benzinovým motorem.
[/quote]
Pod tohle se taky podepíšu
			 
			
					
				Re: Nepříjemné zjištění - DPF filtr LR Disovery 3, r.v. 2009
				Napsal: 08 úno 2017 10:01
				od VencaZE
				Podobná prasárna je ale i probíhající čistící cyklus DPF někde uprostřed města. To si auto určuje samo. Navíc zvýšená spotřeba nafty, takže škodlivost auta s vykuchaným versus funkčním filtrem je přinejmenším sporná.
			 
			
					
				Re: Nepříjemné zjištění - DPF filtr LR Disovery 3, r.v. 2009
				Napsal: 08 úno 2017 10:08
				od Mahatma
				VencaZE píše: 08 úno 2017 10:01
Podobná prasárna je ale i probíhající čistící cyklus DPF někde uprostřed města. To si auto určuje samo. Navíc zvýšená spotřeba nafty, takže škodlivost auta s vykuchaným versus funkčním filtrem je přinejmenším sporná.
 
V manuálu je pro čištění DPF požadavek na ustálenou jízdu min. 80km/h na 20min bez řazení (nebo tak nějak), takže předpokládám, že ve městě to asi tyto podmínky nesplňuje a tudíž k čištění nedochází.
 
			
					
				Re: Nepříjemné zjištění - DPF filtr LR Disovery 3, r.v. 2009
				Napsal: 08 úno 2017 10:14
				od David Š
				Mahatma píše: 08 úno 2017 09:43
Jezdit s vykuchaným DPF je fakt prasárna. Schválně jsem se díval, za kolik se dá sehnat a narazil jsem na částku 13 107,- Kč. Fakt je to tak moc?
 
...to sice ano, DPF není tak nedostupný, ale primárně nejde o PDF filtry ale většinou o výměny (servis) a pořizování EGR ventilů, dinosaurus D3 má dvě větve, takže pokud s ním žiješ, Dinosaurus žere EGRY jako mláďátka.... 
 
 
...i když někdo tu už psal že dokáže ultrazvukem vyčistit i ty zadřené egry...
ale prasárna to je, to jo...na druhou stranu páni ekologové by si měli odpojit i bufíky v Dinosaurovi, protože hulí taky dost... 

 
			
					
				Re: Nepříjemné zjištění - DPF filtr LR Disovery 3, r.v. 2009
				Napsal: 08 úno 2017 11:38
				od victom
				Prasarna je vyrábať veci zo zivotnostou 3 roky. Emisie z výfuku su neporovnatelne mensie, nez emisie minute na vyvoj a výrobu novych veci, aj aut.
Cely svet chce elektrifikovať osobnú dopravu, a vobec nikomu nevadi, ze sme mali elektrifikovanu nákladnú dopravu, a ta je zrušená a nahradená cestnou .
Dam priklad mimo automobilový priemysel:
Mam doma profi mycku, ktora je vraj velmi neekonomicka na prevádzku, tj aj neekologicka, lenze ta masina má vyse 25 rokov a funguje. je cela z nereze = 100% recyklovatelna. Prívod vody som prerobil na solar, a zrazu je aj ekonomická prevadzka.
Otazka: je ekologickejsie stale vyvíjat nove veci? 
DPF filter tie emisie len zbiera, potom ich naraz niekde vypusti, a ked je zaneseny popolom, tak sa vymení. To znamena, ze tie emisie sa len porozdeluju na rozne miesta. Ale stale to zostava na zemi a v nasej atmosfére.
To iste aj cisticka odpadových vôd. Tak isto sa tie sracky len rozdelia, no nic sa nelikviduje.
			 
			
					
				Re: Nepříjemné zjištění - DPF filtr LR Disovery 3, r.v. 2009
				Napsal: 08 úno 2017 11:42
				od mason
				Tak si o tom nekde neco precti. Mas deti?
			 
			
					
				Re: Nepříjemné zjištění - DPF filtr LR Disovery 3, r.v. 2009
				Napsal: 08 úno 2017 11:47
				od Rover
				mason píše: 08 úno 2017 11:42
Tak si o tom nekde neco precti. Mas deti?
 
 
 
			
					
				Re: Nepříjemné zjištění - DPF filtr LR Disovery 3, r.v. 2009
				Napsal: 08 úno 2017 12:00
				od marsant
				Mahatma píše: 08 úno 2017 09:43
Jezdit s vykuchaným DPF je fakt prasárna. Schválně jsem se díval, za kolik se dá sehnat a narazil jsem na částku 13 107,- Kč. Fakt je to tak moc?
 
Za 13 107 Kč do Disco 3? Kde? 

 Díky!
 
			
					
				Re: Nepříjemné zjištění - DPF filtr LR Disovery 3, r.v. 2009
				Napsal: 08 úno 2017 12:06
				od Mahatma
				victom píše: 08 úno 2017 11:38
Prasarna je vyrábať veci zo zivotnostou 3 roky. Emisie z výfuku su neporovnatelne mensie, nez emisie minute na vyvoj a výrobu novych veci, aj aut.
Cely svet chce elektrifikovať osobnú dopravu, a vobec nikomu nevadi, ze sme mali elektrifikovanu nákladnú dopravu, a ta je zrušená a nahradená cestnou .
Dam priklad mimo automobilový priemysel:
Mam doma profi mycku, ktora je vraj velmi neekonomicka na prevádzku, tj aj neekologicka, lenze ta masina má vyse 25 rokov a funguje. je cela z nereze = 100% recyklovatelna. Prívod vody som prerobil na solar, a zrazu je aj ekonomická prevadzka.
Otazka: je ekologickejsie stale vyvíjat nove veci? 
DPF filter tie emisie len zbiera, potom ich naraz niekde vypusti, a ked je zaneseny popolom, tak sa vymení. To znamena, ze tie emisie sa len porozdeluju na rozne miesta. Ale stale to zostava na zemi a v nasej atmosfére.
To iste aj cisticka odpadových vôd. Tak isto sa tie sracky len rozdelia, no nic sa nelikviduje.
 
Tvůj příspěvek je plný lží a demagogie.
Co je to ta elektrifikovaná nákladní doprava? Jako vlaky? Elektrické všude? Jak ti dojede vlak do krámu co máš vedle?
Jde o to, že je rozdíl kde ty emise vyprodukuješ - jak ovlivní životní prostředí. Jestliže je vyprodukuješ / nashromáždíš na jednom místě, dají se lépe likvidovat / neutralizovat.
Taky tu hraje roli pokrok a lidské pohodlí. Vlastně by ti stačil k dopravě kůň, ten je ekolgický a 100% recyklovatelný. Vlastně toho hodně sežere, asi jako tři lidi, takže choď radši pěšky.
 
			
					
				Re: Nepříjemné zjištění - DPF filtr LR Disovery 3, r.v. 2009
				Napsal: 08 úno 2017 12:07
				od victom
				Ano mam.
			 
			
					
				Re: Nepříjemné zjištění - DPF filtr LR Disovery 3, r.v. 2009
				Napsal: 08 úno 2017 12:08
				od Mahatma
				marsant píše: 08 úno 2017 12:00
Mahatma píše: 08 úno 2017 09:43
Jezdit s vykuchaným DPF je fakt prasárna. Schválně jsem se díval, za kolik se dá sehnat a narazil jsem na částku 13 107,- Kč. Fakt je to tak moc?
 
Za 13 107 Kč do Disco 3? Kde? 

 Díky!
 
http://bazar.automedik.cz/AMD2975421095 ... /discovery 
			
					
				Re: Nepříjemné zjištění - DPF filtr LR Disovery 3, r.v. 2009
				Napsal: 08 úno 2017 12:10
				od marwak
				victom píše: 08 úno 2017 11:38
Prasarna je vyrábať veci zo zivotnostou 3 roky. Emisie z výfuku su neporovnatelne mensie, nez emisie minute na vyvoj a výrobu novych veci, aj aut.
Cely svet chce elektrifikovať osobnú dopravu, a vobec nikomu nevadi, ze sme mali elektrifikovanu nákladnú dopravu, a ta je zrušená a nahradená cestnou .
Dam priklad mimo automobilový priemysel:
Mam doma profi mycku, ktora je vraj velmi neekonomicka na prevádzku, tj aj neekologicka, lenze ta masina má vyse 25 rokov a funguje. je cela z nereze = 100% recyklovatelna. Prívod vody som prerobil na solar, a zrazu je aj ekonomická prevadzka.
Otazka: je ekologickejsie stale vyvíjat nove veci? 
DPF filter tie emisie len zbiera, potom ich naraz niekde vypusti, a ked je zaneseny popolom, tak sa vymení. To znamena, ze tie emisie sa len porozdeluju na rozne miesta. Ale stale to zostava na zemi a v nasej atmosfére.
To iste aj cisticka odpadových vôd. Tak isto sa tie sracky len rozdelia, no nic sa nelikviduje.
 
Však o to přece jde, ne? Problém emisí a obecně negativních produktů lidské činnosti je povětšinou ten, že jich je moc na jednom místě (typicky ve městě) a v takové koncentraci si s tím ekosystém neporadí. A proto se to všechno dělá.¨
A u DPF filtru jde přeci hlavně o to, abys to nedýchal v malém množství rozptýlené po městě, kdy to skoro nepoznáš, ale ukládá se ti to v plicích a zakládáš si na rakovinu. To, že se to vypálí ve velkém množství při jízdě někde na dálnici je přece nesrovnatelně menší problém (nakonec i pro ten ekosystém).