Stránka 1 z 1

přídavka - olej

Napsal: 23 úno 2017 11:17
od Adam P.
po snad úspěšné výměně oleje (+ rotační, průtočný, vzduchový i palivový filtr) mám dva dotazy:

1) je správně, že se palivový filtr i po krátké jízdě zahřívá? ruka se na něm udržet dá. nikdy dříve jsem to nezkoumal, až teď jsem si toho všimnul, tekže nevím :)

2) zrovna jsem zkontroloval i olej v přídavce. ačkoliv už skoro rok trochu teče, tak byla téměř plná. to deci, co jsem tam dolil zase vyteklo :) co mě ale zarazilo, bylo jak ten olej uvnitř vypadal. byl hrozně špinavý, ne černý, ale jakýsi hnědý nebo co (dělal jsem to v noci). a přitom by měl být ani ne před rokem měněný :( divné. mám to vypustit a nalit komplet nový, nebo je to normál?

díkec!

Re: přídavka - olej

Napsal: 23 úno 2017 11:21
od Adam P.
sorry, jsem to chtěl hodit do rychlo-dotazů, ale nějak jsem se ukliknul :) kdyžtak prosím o přesun. děkuji.

Re: přídavka - olej

Napsal: 23 úno 2017 11:27
od MadTom
K naftovému filtru u TD5ky - jeho ohřívání je v pořádku. Nafta co leze z motoru má asi 130°C - kvůli tomu, jak je stlačovaná ve vstřikovačích, následně je chlazená ve výměníku chladící kapalinou motoru. Takže to co jde do hadice vedoucí zpátky do filtru má přes 80°C.
K oleji v přídavce - pokud je takovej dozlatova, tak to značí rozemleté bronzové podložky pod satelity v mezinápravovém diferenciálu. Jsou jenom ze slabého plechu a časem se prostě odřou. konkrétně jde o toto: http://www.litep4x4.cz/detail/defender/ ... ferencialu

Re: přídavka - olej

Napsal: 23 úno 2017 12:45
od Adam P.
aha, díkec. no jo, asi by se dalo říct, že to bylo dozlatova, jak jsem si svítil jen lampou, tak jsem to moc neviděl :) ale asi by to odpovídalo. takže zatím nechám tak a pak vyměním olej až se to bude opravovat? nebo je to třeba řešit akutně, hned?