Stránka 1 z 2

D2 - Zesílení zadních pružin pro tahání vleku?

Napsal: 21 dub 2017 10:38
od jbb
Používám své DiscoII hlavně na tahání (samostatně skoro nejezdím, terén vůbec ne) - buď vlek či vodu kolem baráku (1t), velmi často malý konibus (1800kg). Teď se chystáme tahat i velký konibus (3500kg) - ten má psaných 150kg na kouli a co mohu posoudit, tak tam i po naložení koní budou...
Jasně, Disco má v manuálu dokonce přípustných 250kg na kouli, ale nebylo by vhodnější vyměnit zadní pružiny či nějak jinak ten podvozek v zádu podepřít? Zatím testujeme pouze nakládání koní, ale autíčko má tendenci docela zvedat čumák... Případné zhoršení jízdních vlastností bez vleku by mi tolik nevadilo, protože jak už jsem psal, tak bez vleku vpodstatě nejezdím...

Re: D2 - Zesílení zadních pružin pro tahání vleku?

Napsal: 21 dub 2017 10:46
od MadTom
Ideálním řešením jsou měchy - tedy SLS, na zadní nápravě. D2 toto standardně umožňovalo. Auto se "bez ohledu na zatížení" automaticky dorovná na správnou výšku. Dá se to do auta případně i doplnit, pokud to tam dnes není. Standardně to musela mít pouze 7 místná auta, ostatní volitelně.
Druhá možnost jsou přídavné měchy zasunuté do současných pružin a ty dofoukout podle potřeby.
Třetí možnost jsou pružiny na větší zatížení, tady ale prázdné auto, nebo auto bez přívěsu, bude mít snahu poskakovat, což je všechno jiné než pohodlné.

Doporučuju vyzkoušet originální měchy, třeba i na jiném autě.

Re: D2 - Zesílení zadních pružin pro tahání vleku?

Napsal: 21 dub 2017 11:34
od jbb
Díky, auto jsem koupil relativně nedávno a tudíž jsem si podvozek nevybíral ;-) Mám teda čistokrevné pružiny, SLS ne...
Co ty přídavné měchy? Co to asi koštuje? Varianta "nafouknout a v případě (ne)potřeby zase ufouknout" by mi asi stačila. V běžném provozu budu asi hlavně jen měnit ten vlek 1800kg/75kg s tím 3500kg/150kg.

Re: D2 - Zesílení zadních pružin pro tahání vleku?

Napsal: 21 dub 2017 11:39
od pojir
Pridavny mechy vyjdou asi tak na tohle: http://www.litep4x4.cz/vyhledavani?IE=1 ... searching=

Re: D2 - Zesílení zadních pružin pro tahání vleku?

Napsal: 21 dub 2017 11:46
od Benjamin
Ahoj, montoval jsem to na svou expediční DII - tady to máš i s foto:
viewtopic.php?p=325901#p325901

Montáž je snadná, funguje to dobře.

Benjamin :hi

Re: D2 - Zesílení zadních pružin pro tahání vleku?

Napsal: 21 dub 2017 12:05
od habakuk
No pokud nemáš měchy tak bych v první fázi začal výměnou pružin za co nejvíce zátěžové co jsou na trhu. Klidně už můžeš mít stávající K.O. a pokud nebude výsledek uspokojiví tak jak radí přídavné měchy.

Re: D2 - Zesílení zadních pružin pro tahání vleku?

Napsal: 21 dub 2017 12:12
od MadTom
Tak přídavné měchy popsané. Možnost že jsou stávající pružiny unavené je pravděpodobná, ale s výměnou za pružiny na vyšší zatížení bych byl opatrnej - pokud totiž potom jede auto nezatížené, tak má snahu poskakovat. A tím zmizí jedna ze zásadních výhod D2 - pohodlnost.
Druhá věc je, že to chce stejným způsobem prověřit i přední pružiny a hlavně tlumiče. Jestli jsou ještě původní, tak už to také mohou mý za sebou.

Na foukání těch přídavných měchů stačí i obyčejná pumpa na kolo a měchy vyvedené na ventilky. Měchy bez automatiky mají jedno nevýhodu - je potřeba se o to starat a ručně je dofukovat nebo odfukovat. Když jsou nafouknuté zbytečně moc, tak je zadní strana auta zbytečně vysoko a drncá to. To ale nemusí být velkej problém. Horší je, když se to nafoukne málo, tak hrozí že ten měch proleze do pružiny a ta ho rozmáčkne a zničí.

Re: D2 - Zesílení zadních pružin pro tahání vleku?

Napsal: 21 dub 2017 12:34
od jbb
Díky... Jak ověřit, zda jsou pružiny ještě OK? Auto má najeto lehce přes 300 a asi původní budou

Re: D2 - Zesílení zadních pružin pro tahání vleku?

Napsal: 21 dub 2017 12:53
od MadTom
Jedině porovnat s jiným autem, a na vlastním zkontrolovat, jestli některá pružina není zlomená (ulomený závit). LR má velmi dlouhé pružiny a i pokud neprasknou, tak se časem unaví a auto celé klesne.

Re: D2 - Zesílení zadních pružin pro tahání vleku?

Napsal: 21 dub 2017 13:42
od habakuk
Chystáš se tahat 3,5t vozík tak si auto stejně zaslouží nějakou tu údržbu aby fungovalo jak pro tebe, koně a ostatní účastníky provozu bezpečně. On ten parametr 3,5t na tažný vnímám stejně jenom jako marketingový tah na nějaké pravidelné ježdění to není. Pohodlnost u auta s tuhejma nápravama není rozhodně ta hlavní devíza.

Re: D2 - Zesílení zadních pružin pro tahání vleku?

Napsal: 21 dub 2017 14:18
od MadTom
Tak nevím, 3,5t to docela v pohodě tahá, samozřejmě to není kamion, aby se s tím denně kroutila celá evropa. A jako se vším se s tím musí umět jezdit.
A co se týče pohodlnosti a tuhých náprav - měchy tomu výrazně pomáhají.
Když se vezou koně, a umí se to, tak v případě problému se dají alespoň vyložit, a buďto auto vyjede s prázdným vlekem, nebo se na koni dojede pro traktor. :mrgreen:

Re: D2 - Zesílení zadních pružin pro tahání vleku?

Napsal: 21 dub 2017 14:48
od jbb
Tak i od koní vím, že jak nenasypu do žlabu, tak to nejezdí, v tom nejsme ve sporu ;-)

Na druhou stranu určitě nechci měnit věci zbytečně, tak se zajímám. Moje Disco určitě nevypadá jako břichoplaz a dokonce s klasickým dvoukoňákem tedy 1,8t) nejde čumák vzhůru a jízda je pohodová a klidná i kolem rychlosti 100km/h (rychleji to opravdu nevalím). Jak jsem psal, zatím jsem neměl naložený ten 3,5t všemi čtyřmi koni (zatím je učíme nastupovat a vyvíjíme SOPky...) - ale pokud naložím ty koně jen dva (dopředu), tak si auto na zadek lehne a to fest. Takže jsem zvědav, jak to bude vypadat až tam nacpu všechny čtyři - mělo by se to srovnat, aspoň částečně, ale kdyžtak bych tomu chtěl pomoci (asi pomocí těch doplňkových měchů). Samozřejmě budu vozit vždy jen čtyři koně nebo prázdný vlek. Na přepravu jen dvou koní to sloužit nemá a nebude.

Co se týká tahání 3,5t. Jasně, je to na hraně. Ale je větší prasečina tahat 2t vlek Yettim nebo Oktávkou 4x4, nebo je větší prasárna tahat 3,5t Diskoškou? Když chcete vozit čtyři koně najednou, tak mnoho možností jak to udělat nemáte - buď dodávka na 2 koně plus přívěs (velmi drahé na pořízení), nebo kamión 7,5t (velmi drahé na provoz) a anebo holt velký vlek a k tomu tažné auto. A ono není moc vhodnějších aut na 3,5t, než LR, ne?

Re: D2 - Zesílení zadních pružin pro tahání vleku?

Napsal: 21 dub 2017 15:36
od Balú
no nejake sa najdu okrem LR napr. T LC100, MB G ,pokial to musi byt offroad na tahanie vleku 3.5t ja by som isiel do toho Landcruisra ,je trochu tazsi,vecsi a vykonnejsi motor,vecsi razvor. ale uplne najlepsie by si mal na kone tu 7.5t ,ta ekonomika tam bude podobna ,limitovat ta bude iba tachograf a myto ,naviac stalym vlacenim tazkych vozikov tu D2 zlikvidujes ,ale naprikad pre take atego,alebo cargo...to bude brnkacka :wink:

Re: D2 - Zesílení zadních pružin pro tahání vleku?

Napsal: 21 dub 2017 15:48
od jbb
Dobrá rada nad zlato, obzláště když to zlato platí někdo jinej, že jo ;-)
Tak já chci najet cca 1000-2000 ročně s velkým vlekem a místo toho si mám koupit kamión, udělat C, chodit každý rok na stk, platit ranec povinného ručení, atd? Tak tomu říkám "nebude to ale vůůůbec dražší...
Jako sorry, ale opravdu si tu někdo myslí že při takovémhle nájezdu zk* tu Diskošku dříve neż nám EU stejně všechny diesely zakáže?

Re: D2 - Zesílení zadních pružin pro tahání vleku?

Napsal: 21 dub 2017 15:54
od habakuk
Tak nevím proč se rozčiluješ trošku neadekvátní. Plánovaný nájed jsi nepsal tak se nemůžeš divit. Auto má sice na kouly 3,5t ale na každodenní nájezdy stovek km to není. To je vše co ti tu chceme říct aby jsi nebyl sklamaný, že je Disco šmejd.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: D2 - Zesílení zadních pružin pro tahání vleku?

Napsal: 21 dub 2017 16:13
od jbb
Tak na stovky km denně je opravdu nejlepší kamión...Ale my jsme jen hobíčkářI co potřebují občas vyvézt na výlet celou sestavu ;-)

Re: D2 - Zesílení zadních pružin pro tahání vleku?

Napsal: 21 dub 2017 16:24
od Balú
jbb píše: 21 dub 2017 15:48 Dobrá rada nad zlato, obzláště když to zlato platí někdo jinej, že jo ;-)
Tak já chci najet cca 1000-2000 ročně s velkým vlekem a místo toho si mám koupit kamión, udělat C, chodit každý rok na stk, platit ranec povinného ručení, atd? Tak tomu říkám "nebude to ale vůůůbec dražší...
Jako sorry, ale opravdu si tu někdo myslí že při takovémhle nájezdu zk* tu Diskošku dříve neż nám EU stejně všechny diesely zakáže?
to si ako mam vycucat z prstu ,ze sa s tym mienis motat okolo komina ,ano ? keby si hned napisal ze chces najazdit s takouto supravou 1000-2000km ,tak ti nepisem o 7,5t ...najekonomickejsie to budes mat ked na tych konoch prebehnete ....

Re: D2 - Zesílení zadních pružin pro tahání vleku?

Napsal: 21 dub 2017 17:50
od MadTom
Chce to klid. Znám několik lidí, co s D2 tahají pravidelně 3,5-4t vlek, sice většinou na vzdálenosti do 100km, ale naprosto bez problémů několik let.
Je to o tom, jak se s tím jezdí, a s koňovlekem se jezdí vždy velmi klidně.
Domluv se s někým kdo má D2 v okolí a podívej se, jak moc je to tvoje auto sedlé. Nebo někoho, kdo tyto auta zná (opravuje pravidelně), ať ti na to zespodu koukne a poradí co s tím, případně co všechno je potřeba řešit. Ono to auto je podvozkově taková malá V3Ska, takže je to celé velmi jednoduché, a opraví to každej slušnej mechanik. Je to ale potřeba mít trošku v oku, aby se našly rychle případné problémy a následně jsi měl klid. A jestli to budou nové pružiny, pružiny na větší zatížení, měchy do pružin nebo jenom měchy následně uvidíš.
Už mi rukama prošlo několik D2, které měly vzadu pružiny, protože majitel myslel, že je to levnější a lepší, než opravit problémy s měchy, a hlavně jeho mechanik tomu nerozuměl, protože normálně dělal škodovky a podobné. Jedno auto už jsem na měchy vracel - dali jsem nové měchy místo pružin, opravili jednu zlomenou hadičku a celé to zkalibrovali a bylo to. On tam předchozí majitel všechno ostatní nechal, když tam dával pružiny.
Takhle na dálku se spolehlivě dají maximálně vyjmenovat možnosti.
A pak je tu ještě jedna věc - taková vlastnost těchto LR - ze svých majitelů dělají mechaniky. Pokud umíš anglicky, tak na webu se dá najít RAVE, což je přímo fabrická servisní příručka.

Re: D2 - Zesílení zadních pružin pro tahání vleku?

Napsal: 22 dub 2017 07:55
od jbb
Děkuju MadTomovi. Cizí jazyky jsou pro mne asi to nejmenší, takže si RAVE příručku opatřím a nahlédnu.

Co se týká toho sednutí - aby nebylo mýlky - nejen že auto není sedlé bez vleku, ale ani s menším vlekem (těch 1,8t) a dokonce když jsem vezl na platu trámy (celkem to mělo nějakých 3t), tak zadek také nebyl níže. Spíš mám pocit, že je to vlastností toho velkého koňského vleku - na rozdíl od všeho ostatního, co jsem kdy táhl, tento má čtyři nezávisle odpružená kola (pružiny plus tlumiče). Vypadá to nějak takto: http://chevalliberte.dk/media/1012/img_ ... height=416
Mělo by to být velmi pohodlné a dobře sedět na silnici, ovšem už když je kůň nakládán a jde od zadní rampy přes vlek dopředu, tak je to jak vlnobití... Buď jak buď, dnes či zítra bychom měli mít poprvé naložené všechny čtyři koně a tak během dvou týdnů přijdou první testy kolem komína. Pak budu asi moudřejší, jak se to vlastně plné za jízdy chová (zatím jsem to vezl několikrát jen prázdné a tam těch 1,5t Disco vůbec necítí - subjektivně mi vadí pouze šířka 2,3m).

Re: D2 - Zesílení zadních pružin pro tahání vleku?

Napsal: 22 dub 2017 10:50
od Kusto
A nemáš moc rozdíl výšek tažné verzus závěs? Koně se vozí dost blbě, trochu jak voda :D