Stránka 1 z 1

Visko spojka síla odporu NM.

Napsal: 26 čer 2017 13:37
od fanda.blazek
Nazdárek všichni tak minulí týden jsem se stal novým držitelem Freelanderu 12/2003 s motorem Td4 82 KW a mam dotaz nezkoušel někdo z vás jakou silou by měla jit pootočit ta viskospojka třeba momentový klíč nebo neco podobněho čím jde změřit jakou má mýt přesně odpor to co je tady psáno že auto tlačit ,nebo zvednout jedno kolo to je pěkné ,ale každý ma jinou představu o tom co je uz velký odpor a co malý. Třeba např. zkusil jsem zvednout zadní kolo a ručně pootočit a to se povedlo sice vcelku silou ,ale jo to samé s tlačením utlacím ,ale kde je ta hranice.
Předem díky za odpověd.

Re: Visko spojka síla odporu NM.

Napsal: 26 čer 2017 14:05
od HonzaF
Tři příspěvky, všechny stejný. Asi si z nás děláš blázny. Jinak o visco je tady napsáno tuny příspěvků,stačí tomu věnovat trochu času a počíst si. :ty jeden...:

Re: Visko spojka síla odporu NM.

Napsal: 26 čer 2017 14:20
od fanda.blazek
Omlouvam se ,ale myslím že jsem za poslední tři dny přečetl vše na tomto foru co se týká visko spojky,ale nikde jsem nenašel konkretní odpověd na muj dotaz. Nikde není napsan moment (od do) při kterém jde s viskospojkou pootačet. Neveděl jsem že nemohu položit stejný dotaz do dvou již založených témat zato se ještě jednou omlouvám.

Re: Visko spojka síla odporu NM.

Napsal: 28 čer 2017 11:36
od fanda.blazek
Tak nakonec jsem to zjistil předepsaný odpor viskospojky je 360 - 440 Nm ,ale pokud jeydíte převážne silnice tak je lepsí jí mít nastavenou na menší odpor kolem 300 Nm

Re: Visko spojka síla odporu NM.

Napsal: 29 čer 2017 09:24
od Hunter
To přesně to, co tu chybělo. Díky za info.

Re: Visko spojka síla odporu NM.

Napsal: 25 říj 2017 22:00
od cermen
fanda.blazek píše:Tak nakonec jsem to zjistil předepsaný odpor viskospojky je 360 - 440 Nm ,ale pokud jeydíte převážne silnice tak je lepsí jí mít nastavenou na menší odpor kolem 300 Nm
Zdravím, mohl by jsi prosím sdělit zdroj tohoto tvrzení? To má být kroutící moment v rozmezí 360 - 440 Nm který je potřeba aby se spojka uvedla do prokluzu? Přijde mi to jako přehnané, když si představím tento moment např. při utahování momentovým klíčem. Dále, tyto hodnoty se vztahují přímo pro visco freelander? A s jakou motorizací? Myslím že např. 2,5 V6 benzín měl také rozdílnou visco než běžný freelander... Jen tak pro představu jaký asi kroutící moment používají na tomto videu: https://m.youtube.com/watch?v=0jkvamLKorc

Odesláno z mého Power pomocí Tapatalk


Re: Visko spojka síla odporu NM.

Napsal: 26 říj 2017 09:47
od fanda.blazek
Tuhle informaci jsem dostal ze Slovenska myslím pan Baláž ,ale nakonec jsem jsi ji repasoval sám a zkoušku jsem provedl podle tohoto videa:( https://www.youtube.com/watch?v=L0ytdkWyEsQ ) momentálně již několikrát vyzkoušeno. Zkoušel jsem to měřit přímo ve svěráku ,ale moc jsem jsi nebyl jist správnosti měření tak jsem to nakonec udělal tak ,že jsem visko-spojku naplnil na plno uzavřel jenom červíkem a namontoval zpět na auto a tam jsem to postupně doladil odpouštěním. Zatím to funguje na jedničku :yes :-) .

Re: Visko spojka síla odporu NM.

Napsal: 26 říj 2017 10:54
od fanda.blazek
Použil jsem račnu na ni jsem dal trubku 120 cm dlouhou a postupně jsem zkoušel měnit zaváží. Zaváží jsem věšel ve vzdálenosti 120 cm od středu kola zvedl jsem něco kolem 55°a pustil jak se trubka dostala na 45°tak jsem spustil stopky a ve vodorovné poloze zastavil.
zaváží na 120 cm . . čas
3.0 kg . . . . . . . . . 70-80.0 seconds
4.1 kg . . . . . . . . . 44-49.5 seconds
5.0 kg . . . . . . . . . 31-35.5 seconds
6.2 kg . . . . . . . . . 22-25.0 seconds
7.1 kg . . . . . . . . .18-20.0 seconds
8.0 kg . . . . . . . . .15-16.0 seconds
8.9 kg . . . . . . . . .13-14.0 seconds
10.0 kg . . . . . . . .12.0 seconds
na cestu je příjemnější když jsou časy kratší ,ale nesmí se to přehnat at vám 4x4 bere dostatečne každý podle potřeby.

Re: Visko spojka síla odporu NM.

Napsal: 26 říj 2017 12:16
od Krasty
Presne jak pises...pokud by nekdo jezdil jen nekde v blate, tak by bylo skoro jedno, respektive vyhodou, ze ji ma skoro uplne ztuhlou, pokud nekdo jezdi jen silnici, tak tam zase je dobry ji mit hodne "nalehko". Nebo klidne i sundanej kardan, ale holt pak uz bez vyhody pohonu 4x4... A vovovovovovo tom to je.
Takze si myslim, ze ty rady zde na foru jsou dostacujici a je na kazdem z nas, jak si to nastavi. neni to elektronicky spinani dle prokluzu...je to mechanicky dle tuhosti naplne (alespon teda u tech starych Free). Nedavno jsem v kopci v lese zustal skoro viset ... predni kola hrabaly a zadni staly, pac jsem byl do kopce. V tu chvili, dkyz by byla visko vice tuha, tak bych krasne vyjel, na druhou stranu bych asi to auto oddelal nekde na asfaltu pri te vyssi tuhosti pri plnych rejdech.

Zavidim ti ten cas na to zkoumani a zjistovani, ale slusi se i napsat, ze tohle je fajn tu mit k dispozici.

Re: Visko spojka síla odporu NM.

Napsal: 09 led 2020 20:18
od ladislav5
Pánbu zaplať za tyto rady. I když je to už moje druhé Fríčko ( teď nafta). Použil jsem výše uvedenou tabulku a můj čas při 5 kg zátěži byl 1 min. 45 sec. Auto brzdilo při pomalé jízdě dopředu jako by někdo tahal za prdel a při jízdě dozadu a plném rejdu se zadní kola zablokovávaly. Majiteli od kterého jsem Free koupil vyměnili v servisu silenbloky na zadním diferáku a ložiska na kardnu, ale s visko nedělali nic. Ovšem tvrdili, že je po kompletní opravě. Okamžitě jsem vymontoval a vezu do ValMezu k p.Pešlovi, který stále funguje. Oni ti chlapci servisoví už těm starším autí moc nerozumí. :lol:

Re: Visko spojka síla odporu NM.

Napsal: 09 led 2020 21:32
od deyva
"starším autům" a co teprv takový stodvacítky nebo favority :-D To už dneska nikdo nedělá :-D