Stránka 1 z 1
Dusenie a zhasnutie motora D2
Napsal: 12 zář 2017 12:10
od Jaro2846
Ahojte mám takýto problém s D2.
Z ničoho nič prestane mať auto výkon, na voľnobeh chvíľku ide, akonáhle zaradím rýchlosť a chcem pridať plyn začne ho dusiť a zhasne. Rozsvecuje sa kontrola motora a žhavenia, svieti červená kontrolka nad teplotou vody. Všetko naraz svieti. Teplota vody v norme.
Robí to aj za jazdy, stratí výkon a zhasne.
Auto postojí cca 15-20 min. a ide ďalej.
Vyčistené naftové čerpadlo, auto išlo cca 3 týždne a začalo to robiť zase.
Nový naftový filter
ďakujem za každú radu.
Re: Dusenie a zhasenie motora D2
Napsal: 12 zář 2017 12:11
od Bobo73
Váha vzduchu ? Sací ventil ?
Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk
Re: Dusenie a zhasnutie motora D2
Napsal: 12 zář 2017 12:30
od VencaZE
Něco podobnýho jsem tu měl- bylo to pojistkou ŘJ která vypadala že je v pořádku ale rozpadla se uvnitř takže to chvíli jelo, chvíli ne. Taky ukostření motoru si projdi.
Re: Dusenie a zhasnutie motora D2
Napsal: 12 zář 2017 13:08
od MadTom
A nebo špatné hadice za turbem, ve kterých se umí rozlepit jednotlivé vrstvy a uvnitř to potom udělá klapku, která sání ucpe. První kontrola je pohmatem - pokud jsou hadice jako žvýkačka, tak demontáž a kontrola. Nové hadice jsou docela tuhé.
Re: Dusenie a zhasnutie motora D2
Napsal: 13 zář 2017 06:12
od Mrky DII
Možná bych taky kouknul na kabel ke vstřikům od jednotky. Mě to jelo v klidu na 5, pak na 4, 3, 2. Na volnoběh za studena zase na 5 atd. Koukni jestli nemáš u jednotky na konektoru olej.
Re: Dusenie a zhasnutie motora D2
Napsal: 13 zář 2017 06:12
od Mrky DII
Možná bych taky kouknul na kabel ke vstřikům od jednotky. Mě to jelo v klidu na 5, pak na 4, 3, 2. Na volnoběh za studena zase na 5 atd. Koukni jestli nemáš u jednotky na konektoru olej.
Re: Dusenie a zhasnutie motora D2
Napsal: 13 zář 2017 14:06
od snusmumrik
A mne to robilo pri prasknutej hlave. Včuľ si vyber.
Re: Dusenie a zhasnutie motora D2
Napsal: 13 zář 2017 14:24
od MadTom
Jestli se rozsvěcují kontrolky, tak to napíchnout na diagnostiku - buďto tam bude nějaká chyba, nebo za jízdy pod výkonem zkouknout live-data, co se kde děje.
Re: Dusenie a zhasnutie motora D2
Napsal: 13 zář 2017 19:43
od masar
Šel bych od nejjednodušších věcí a osobně bych se přimlouval za hadici jak píše MadTom, zjistíš to snadno a navíc přesně takhle se to chovalo i mně. Po vystydnutí to jede právě než se ta hadice ohřeje a uvnitř se uvolní natolik že pak funguje jako membrána a dusí motor. Je to doprovázený šíleným smradem z výfuku.
Re: Dusenie a zhasnutie motora D2
Napsal: 13 zář 2017 20:05
od MadTom
Ty hadice jsem letos řešil na dvou autech - na jednom jsem to měnil sám, stačilo na hadici sáhnout a podezření bylo jasné. Majiteli to nevadilo, akorát občas auto nejelo, tak jel pomaleji. Druhé auto bylo po telefonu - jeli z Maďarska a auto jelo hezky, až okolo 80km/h se začalo dusit, motor cukat, až měl snahu při zastavení zhasnout, auto navíc hodně kouřilo. To se opakovalo pokaždé, když motor šel do výkonu okolo těch 80km/h, takže domů doskákali pomalu, servis si s tím hrál půl dne a na nic nepřišel. Po telefonické radě, ať zkontrolují hadice mi za 15 minut přišla MMS s fotkou zborceného vnitřku hadice.
TD5ka když nejede a kouří, tak má prostě málo vzduchu a motor se snaží nezdechnout - je tak navržený, protože je to od počátku motor pro terénní auto a snaží se hodně, aby nezdechnul. Pokud auto nejede a cuká, a nekouří, tak nemá naftu. Buďto je problém v čerpadlu v nádrži nebo někde po cestě v palivové soustavě, nebo v drátech mezi řídící jednotkou a vstřikovači. Případně se umí kvůli netěsnosti vstřikovačů motor sám zavzdušnit. Tohle už chce nejlépe diagnostiku.
A nebo je to něco jiného, což není nemožné, ale od tohoto bych začal, u TD5tek se to prostě opakuje. A oprava je většinou jednoduchá.
Rozebírání motoru a podobné věci bych nechal až po vyloučení toho jednoduššího.