S II 109 1967

Předchůdci Defenderů a další veteráni

Moderátor: Rover

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
StaraPakna
Příspěvky: 199
Registrován: 14 bře 2009 21:13
tel.: +420602767865
auto: LR SII 109
Bydliště: S výhledem na kopec

Re: S II 109 1967

#81 Příspěvek od StaraPakna » 25 led 2020 13:17

http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... 14&t=40250

Kdyby snad někdo věděl jak na to :)
Koukám abych viděl a když už vidím nepřestávám snít.

Uživatelský avatar
StaraPakna
Příspěvky: 199
Registrován: 14 bře 2009 21:13
tel.: +420602767865
auto: LR SII 109
Bydliště: S výhledem na kopec

Re: S II 109 1967

#82 Příspěvek od StaraPakna » 07 pro 2020 21:00

:Pohoda: Tak zítra uplynou dva roky od pořízení radosti jménem Katy ....
Už jsem tady toho napsal dost, nicméně už jsme projelii pár cest s vámi, i bez vás, vyměnili a sežrali (dáma promine) litry oleje a vyžunkali hektolitry benzínu a piva a jedeme dál. :Pohoda:
Co se povedlo ?
Dělal jsem někde ve stodole nějakou elektriku a už když jsme tam jeli, tak startování na prd (startér po repasi a nic ) no čert by vás vzal že jo :Ja blb: ... no ve stodole nic, tak jsem prodloužil kabely od minusu až na kostru a chytla blbě ale jo. Takže doma hup pod Kačenu (všimněte si že majitel Serie pokud neladí motor, se vždy válí pod autem většinou skokem plavmo :P ) a opět dlouhé, předlouhé čumění. Nakonec rozborka půl auta (u šesti koňky vyndat startér nejde ani kundím chmatem), je třeba sundat tunel u fofrklacku, podlahu spolujezdce, vyndat topení a.... :angry no dobře :angel vodehnul jsem odšroubované topení přidělané na hadicích a vyndal startér. Po druhé pravda, šlo to o poznání lépe a rychleji asi o deset minut a dva krvavé šrámy míň. Oprava startéru (vycákaný cín odkudsi vlivem přehřátí) no dával sem mu slušně když nestartila to jo :Ja blb: :Ja blb: . Naměřený kabely byli k dodání s opraveným startérem a po serii nadávek na Serii, namontěny tam kam patří. Katy se při startovaní otočí jak čamrda a blafne skoro na hned. Dalším počinem bylo seřízení předstihu jó jasně, celý dva roky sem jezdil tak vo 5° hnutým předstihem takže netáhla, žrala a nestartovala :angry . To jsme poladili a tak nějak sem si myslel, že mám jako tak trochu uděláno a bude chvilku pokoj. Pán Bůh míní a Serie :angel mění na sraz do Kaplice, jsem jel v koloně z Prahy a my jsme jeli skoro 80 km/h a Kačena v tom vedru vyžungrala nejen benál, ale i volej takže zase dala najevo, že péče o dámu z ostrovů je nekončící seriál :blush .

Minulou neděli jsme s Alikem zaklekli do bloků a během 8mi hodin udělali repas přední nápravy. Alik vysvětloval, lisoval a vyklepával ložiska, já montoval hekal a vrhal se plavmo pod Katy (už zase). Celkový stav koulí už byl žalostný a levá strana naprosto tristní jediné co bylo plusem hromada vazelíny, díky které neskončila přední náprava fatálním krešem. Projetí se nekonalo neb ve 20:00 jsme byli schopni si říct s Alikem jen Tak čau ! Já jsem pak po koupeli padl do postele hubou napřed a zdálo se mi o raubířích.

Další díl tentokráte o motoru a olejovém apetitu Kačeny zase příště.

Omlouvám se všem fotomilcům já prostě zapomínám fotit takže fotky od mé maličkosti jsou vlastně vzácné :beer
Koukám abych viděl a když už vidím nepřestávám snít.

Ivoš Def
Příspěvky: 274
Registrován: 21 zář 2009 15:42
tel.: 728609347
Bydliště: Kaplice
Kontaktovat uživatele:

Re: S II 109 1967

#83 Příspěvek od Ivoš Def » 08 pro 2020 11:54

Pěkný příběh a zatím i stále nakonec s dobrým koncem! Tedy až na unavené královniny komoří, o kterých ale příběh není, že... :)

Uživatelský avatar
StaraPakna
Příspěvky: 199
Registrován: 14 bře 2009 21:13
tel.: +420602767865
auto: LR SII 109
Bydliště: S výhledem na kopec

Re: S II 109 1967

#84 Příspěvek od StaraPakna » 08 pro 2020 21:28

:angry :angry :angry Tak dneska dala Katy trumfa !! Nechtěnýho trumfa za všechny prachy :cash :angry :angry
Dojel jsem pro Katy, že pošteluju převodku řízení a tím vylepším zdokonalené jízdní vlastnosti tohoto naprosto nevšedního vozidla...(Ten anglán co to dělal chlastal Gin tak vehementně, že si zlámal všechny končetiny a tím to pak namaloval či co. :chuckle :chuckle )
Dostat se k převodce řízení u SIIA pod plech který je nabastlen brutálním způsobem, ale je čistě omylem z SIII tudíž nepasuje je voser. Povolit matici kterou namontil "Hamilton" na pondělní šichtě přes závit a pro jistotu oblil kýblem barvy, chce neutuchající náladu a entuziasmus tvůrce světa :Pohoda: :clap
Povedlo se vynosil sem sice z dílny půl vercajku, ale dal sem to telefonická konzultace s cecedou jak pak že to má vlastně fungovat aby to fungovalo a správně . Prima už to fachá jak má :angel :ty jeden...: Jedu to projet rejd parádní, sem netušil že to auto umí zatáčet takhle pěkně (joo málo velkej poloměr a tak jenomže mě Katy jaxi zatáčela eště nějak míň nebo co.), drží stopu i ve vyjetých kolejích no paráda. Dojel sem na pumpu nakapal za pětset a jal se čekat :time na doprovod :coffee , abych se mohl vrátit ze zimní stáje Katy jako člověk :yes a ne dvacet kiláků pěšmo. Tak a teď to přijde....
Dorazil Lukyn a poměřili jsme tlaky na válcích (olejová nenažranost té mojí modré navy bestie se vysvětlila na PÁTÉM VÁLCI SEŽRALA KROUŽKY :cry :cry ), zplkli jsme o léčbě stroje a vyrazili do bivaku.... brzdy na serii, jsou všichni víme, módním výstřelkem konstruktéra který potřeboval vyplnit kolonku v homologaci a rádi je používáme, neb cvičíme oči :O když je vypoulíme děsem, jak to že to zase nebrzdí, vždyť sem pod tím ležel fčera. No a moje Katy udělala ještě majstrštyk, vyslopla brzdovku a nebrzdila vůbec. První křižovatka mi v nadšení jak zatáčí nepřišla jako varovná a druhá už mi drnkla na nerv, "co to jako že to neto...." třetí kde se odbočuje do prava na most už sem šmejknul rovně zabrzdil "perfektně" fungující ručkou a očima o zastávku autobusu. Lukyn překvapen kam že se to sunu odvážně vystoupil z vozu a po odkrytí víčka nádobky jsem žasl já i Luky jen spojková výplň zůstala, brzdová kapalina na brzdy pryč. Otočit nenažrance zpátky na dílnu a přemýšlet kamže se ta kapalina vlastně vypařila je dnešním večerním úkolem :hmm: :hmm:
Telefonát o repasi motoru s Alíkem, který vrhal čísla jako když Bubka o tyči skákal zase příště .....
Koukám abych viděl a když už vidím nepřestávám snít.

Uživatelský avatar
Poly
Příspěvky: 341
Registrován: 11 říj 2010 12:20
auto: SIII_88, SIII_109STW
Bydliště: Šumperk

Re: S II 109 1967

#85 Příspěvek od Poly » 08 pro 2020 22:04

Jako zbytek osazenstva s napětím sleduji "Život s Katy"...Užíváte si...., jen co je pravda :sweat :( :nod

Každopádně jsem zvědav jak se dál bude vyvíjet příběh s motorem, protože naše 2,6l 109Stw má velmi podobné problémy a zatím jsme rozhodnutí o generálce neudělali, navzdory náhradní 2,6 co někde u Aleše čeká. Spíš přemýšlíme nad ekonomickou variantou 2,25 nebo 2,5...

Katy je každopádně nádherná, tak držím palce!!

Jirka

Uživatelský avatar
kryten
Příspěvky: 1874
Registrován: 11 kvě 2007 17:33
tel.: +420606042322

Re: S II 109 1967

#86 Příspěvek od kryten » 08 pro 2020 22:51

Hezké pohádky na dobrou noc pánové :grin: On to ten anglický inženýr tak blbě nevymyslel přesto že byl v té době v područí BLMC...jen to prošlo za ta léta spoustou majitelů,kteří si mysleli,že to umí opravit,a ke své nešikovnosti pro jistotu použili nejlevnější náhradní díly na trhu...a pak začne vznikat oblíbená pohádka,jak jsou ty landrovery nespolehlivé...
A uvažovat místo řádné opravy původního motoru o výměně za jiný,který do tvé 109SW nepatří,a to všechno z ekonomických důvodů,Jirko,to přece ne.... :ty jeden...:

Uživatelský avatar
StaraPakna
Příspěvky: 199
Registrován: 14 bře 2009 21:13
tel.: +420602767865
auto: LR SII 109
Bydliště: S výhledem na kopec

Re: S II 109 1967

#87 Příspěvek od StaraPakna » 09 pro 2020 14:52

Pavel píše: 08 pro 2020 23:07 Abych tě podpořil, nejsi v tom sám IMG_20201206_100451.jpg
Ty jsi to ROZBIL ??
Koukám abych viděl a když už vidím nepřestávám snít.

Uživatelský avatar
StaraPakna
Příspěvky: 199
Registrován: 14 bře 2009 21:13
tel.: +420602767865
auto: LR SII 109
Bydliště: S výhledem na kopec

Re: S II 109 1967

#88 Příspěvek od StaraPakna » 11 pro 2020 08:32

Tak jsem prohrabal fotky a našel fotografii nejstarší tachometr a ten co mám poslední.
Nejstarší je z 18.4.2018
Nejstarší je z 18.4.2018
Nejnovější
Nejnovější
Slušnou porci mil děvče najelo po cestách českých.
Koukám abych viděl a když už vidím nepřestávám snít.

Uživatelský avatar
Pama
Příspěvky: 181
Registrován: 10 led 2009 20:26
tel.: 724365722
auto: většina LR
Bydliště: Vyškov

Re: S II 109 1967

#89 Příspěvek od Pama » 01 led 2021 22:50

[quote=Pavel post_id=487374 time=1607688800 user_id=40]
To je skoro jako okolo zeměkoule :grin:
[/quote]

to je tak 3x zemegula

Uživatelský avatar
StaraPakna
Příspěvky: 199
Registrován: 14 bře 2009 21:13
tel.: +420602767865
auto: LR SII 109
Bydliště: S výhledem na kopec

Re: S II 109 1967

#90 Příspěvek od StaraPakna » 09 led 2022 08:41

V sobotu jsme na dílně poměřili tlaky na Kačenčiném srdci :heart :heart :heart a má tlak 9,5 na kg krom jednoho válce kde je 9. Pak jsem s pomocí šikovnějších než jsem já našteloval ventily.
Samozřejmě kdo zná 6-ti koňku, ví že rozeberete, ještě něco navíc, aby výfukové výfukovali s tolerancí 0,25 mm.
No a nakonec přišla na řadu vana, kdy po sundání jsme objevili poklad v podobě nánosu temné hmoty na jejím dně, problémy s mazáním za vyšších teplot (teorie) jsme vyřešili důkladným umytím sacího koše který jevil značné známky neprůhlednosti. Dle odborného oka vůle na klice jsou v toleranci a tak jsme opět naklapli vanu dolili olej a frrrrr do zimní rezidence ve stodole.
Dík patří Alešovi, Tomášovi a mému synovi Matesovi.
Přílohy
Oprava 8.1.2022 II.JPG
Naposledy upravil(a) StaraPakna dne 09 led 2022 09:48, celkem upraveno 2 x.
Koukám abych viděl a když už vidím nepřestávám snít.

Uživatelský avatar
StaraPakna
Příspěvky: 199
Registrován: 14 bře 2009 21:13
tel.: +420602767865
auto: LR SII 109
Bydliště: S výhledem na kopec

Re: S II 109 1967

#91 Příspěvek od StaraPakna » 09 led 2022 09:06

Ne tak to Pavle není, konečně jsem se odhodlal do toho vlítnout neb Katy si zaslouží abych méně otálel :)
Koukám abych viděl a když už vidím nepřestávám snít.

Odpovědět