Stránka 1 z 1
Přídavný chladič pro automatickou převodovku Disco2 ?
Napsal: 25 led 2018 19:15
od jbb
Před časem jsem tu řešil, jak upravovat manuální Disco 2 na tahání 3,5t přívěsu. Téma je na stole znovu - manuální Disco už přívěs tahá, ale rozšířili jsme se o auto pro manželku - volba padla na Disco 2 MY2004 Td5 v automatu. S tím tedy, že občas bychom vzali na tahání i tohle auto (anebo bychom tahali spíše automatem, pokud se nám bude jezdit lépe než s manuálem). Když jsem před svým servisákem (běžně LR nedělá, jenom to moje) zmínil, navrhl doplnit přídavný chladič na převodový olej, řkouc že všechny tyhle klasické automaty (jakým je i ZF4HP22) umřou na horký olej a že u každého auta co tahalo takovouto úpravu dělal.
Takže dotaz - máte někdo nějaký podobný přídavný chladič? Nebo to naopak považujete za zbytečnost (s tím, že převodovka je na to dimenzovaná i se svým současným chladičem?). Podotýkám, že se bavíme zhruba (maximálně!) o nájezdech kolem 5000 km/rok s přívěsem 2t a 1000km/rok s přívěsem 3,5t - nebudu se tím živit a je to hobby, ne výdělek...
Díky za odpovědi i zamyšlení...
Re: Přídavný chladič pro automatickou převodovku Disco2 ?
Napsal: 25 led 2018 21:17
od Balú
nejedna sa ani tak o kilometre v spojeni s hmotnostou privesu,ale kadial to potahas a ako dlho ,cize je rozdiel cojaviem 300km po rakuskej dialnici z viedne smerom na insbruck co je + - rovina a je rozdiel ist s takym istym privesom cojaviem na brenersky priesmyk tiez je to rakuska dialnica ,ale s trochu inymi parametrami

v prvom pripade sa nic nedeje a v druhom pripade sa disko tazky prives pacit nebude ,ja nad tym rozmyslam a to privesy taham minimalne ,ale ked je totalny hyc a idem dlhsie na redukcii v lese do kopca,alebo vymaknem partiu kamionov v dlhych prudkych stupaniach ,tak sa to prevodovke nepaci
Re: Přídavný chladič pro automatickou převodovku Disco2 ?
Napsal: 25 led 2018 21:28
od halo
No, viezol som minule na vleku bager a komplet mal tych 3.5t urcite. Disko to po rovine zvladalo ale kopce boli fakt problem zvlast pri odomknutom menici. Na dialnici by to asi bolo v pohode ked trojku zamyka pri cca 75kmh a potom sa to chova ako manual ale po okreskach v nizsich rychlostiach je to bieda. No a este jedno rada. 3.5t na vleku uz nieje malo a odporucam skontrolovat tazne zariadenie a teoreticky vymenit sroby ktore idu skrz ram. Moje uz boli v pokrocilom stave rozkladu. Predsalen moja diskoska ma 14 rokov a tazne od vyroby.
Re: Přídavný chladič pro automatickou převodovku Disco2 ?
Napsal: 25 led 2018 22:07
od habakuk
Bych to udělal takto. Jezdi až umře převodovka tak dáš repas převodovku s velkým měničem a pokud budeš moc chtít tak se dává místo sériového chladiče (on už tam jeden je) ten z benzínove V8.
Odesláno z mého Lenovo TB-X704F pomocí Tapatalk
Re: Přídavný chladič pro automatickou převodovku Disco2 ?
Napsal: 26 led 2018 07:25
od jbb
Aha, takže V8 má jiný chladič převodového oleje než Td5? U českých dodavatelů jsem našel na stránkách pouze chladič s označením PFZ100021, ale ten tam už asi mám. Existuje teda ještě nějaký jiný, větší? Případně neměl by ho někdo z P.T. zde přítomných na prodej?
Re: Přídavný chladič pro automatickou převodovku Disco2 ?
Napsal: 26 led 2018 08:46
od pojir
Ja myslim, ze u D2 je chladic automatu stejny u TD5 i V8. Ruzne pro benzin a naftu byly u D1... Mimochodem Alisport dela primo pro D2 TD5 vetsi chladic:
https://www.allisport.com/shop/performa ... il-cooler/
Re: Přídavný chladič pro automatickou převodovku Disco2 ?
Napsal: 26 led 2018 09:15
od habakuk
No někde to tady proběhlo myslím když to řešil Benjamin přehřívání svého automatu na D2, že se dá dát chladič s P38 4,6 který je větší, ale na druhou stranu pokud je převodovka již načatá je to jen oddálení problému.
Re: Přídavný chladič pro automatickou převodovku Disco2 ?
Napsal: 26 led 2018 09:22
od Hanys_a_Kaca
S chlazením automatu ti neporadím, ale jsem opravdu zvědavý na tvoje dojmy z porovnání těch tahounů manuál vs. automat. Jsou zastánci jednoho a druhého, ale je to spíš jak slávisti a sparťani, málokdo k tomu přistoupí bez předsudků a provede relativně "nezávislé" posouzení.
Re: Přídavný chladič pro automatickou převodovku Disco2 ?
Napsal: 26 led 2018 09:49
od MadTom
Na okraj - často se řešilo, že špatně fungují teplotní čidla přehřátí převodovky. Vzhledem k ceně digitálního teploměru bych ho tam prostě alespoň na zkoušku přidal, a hned uvidíš, jestli se to doopravdy hřeje, a je to dáno stylem jízdy, nebo se to hřeje, protože už toho má převodovka za ty roky dost, nebo ti jenom kecá čidlo.
Kdyby přehřátí nehrozilo, tak tam to čidlo vůbec nedávají, takže řešit určitě ano, ale nejdřív se přesvědčit, že se to skutečně hřeje.
Re: Přídavný chladič pro automatickou převodovku Disco2 ?
Napsal: 26 led 2018 10:09
od pojir
A ten teplomer spis nekam primo na prevodovku nez na trubky k chladici, kde je cidlo. At ukazuje smysluplne informace, pokud by byl chladic ucpany.
Re: Přídavný chladič pro automatickou převodovku Disco2 ?
Napsal: 26 led 2018 16:00
od Hubert
Na téma chlazení automatu jsem toho slyšel hodně ale co si sám nevyzkouším tak dále neposílám. Mám DI najeto jenom 10 tis km ale i tak nějakou tu zkušenost jsem posbíral.
DII má chladič AT mnohem lépe zakomponován něž DI cože je hodně důležité. Na DII je pěkně naspodu a je přes něj vrtulí na motoru stále nuceně hnán vzduch.
Na DI je umístění chladiče dost nešikovně před chladiči a jeho účinnost je mnohem horší. Dále je pak je u DII asi o 1/3 větší něž na DI.
Co je ale velký problém u DII je zanesení AT chladiče. Protože je naspod tak schytá všechen bor..l. No a taky jeho rychlo spony tomu moc nepomáhají. Časem začnou prolínat a vzlínající olej udělá své. Takže moje rada.
U DII chladič vyndat a pořádně vyčistit jak z venku tak zevnitř.
U DI chladič posunout proti spáře v masce. U mě to udělalo 30°C snížení teploty. Ano opravdu 30°C.
Origo umístění čidla je u DI na trubce od převodovky do chladiče. U DII je na chladiči ale zda je před chladičem a nebo za chladičem to teď nevím. Umístění je dle mě velice dobré protože je olej měřen v nejteplejším místě. Špatné je to, že čidlo je spínací u DII hodnoty neznám ale u DI je to zapne 130° a vypne 123°C. To je strašně moc. Proč je to moc? Oleji to moc nevadí. Problém jsou O-kroužky na pístech ty začnou tvrdnout při teplotě nad 80°C neztvrdnou hned ale postupně. Tudíž optimum je do 80°C. Američani uvádí že 80% automatu umře na časté přehřátí a to právě vlivem zanešeného chladiče nikoliv poddimenzovaného chlazení. Já nyní měřím teplotu na trubce co vede olej do převodovky po schlazení. Teto olej převodovku maže a řekněme že i chladí i když ji spíš ohřívá. Zdrojem ohřátí oleje je měnič takže maximální teplota je na výstupu z převodovky co vede do chladiče. A tam ho umísti i výrobce asi věděl proč. Teploměr mám obyčejný za 50Kč ze eBay.
Samosebou jsem zkoušel při tažení cca 2500 kg dávat autu co to dá a dá se to bez problému utavit to je jasný. Ale stačí jenom ubrat plyn místo D dát 3 nebo 2 a hned teplota klesne. A to mám origo DI AT chladič. Kola větší (235/85R16) ale zase převody z defa(1:1,41).