Stránka 1 z 1

Land Rover IIA

Napsal: 17 úno 2008 18:43
od DanielDesign
Môžete mi povedať aký je rozdiel medzi: SII a IIA.
Obidve sú zo Series II.
A ako sa volá a aký je rozdiel medzi klasikou a autami, ktoré mali svetlá v blatníkoch? Ako Bug Eye, tak aj ten s integrovanými.
Nehnevajte sa, že vám otravujem. Ale ste tu povolaní a já vám budem fakt veľmi vďačný. :wink:

Napsal: 17 úno 2008 21:42
od 1960SeriesII
Mno, začlo to v září 1961 novým dieselovým motorem, který se ze dvou litrů posunul na kubaturu benzínového motoru, tj. 2286cc. Benzínové motory dostaly do vínku také pár úprav, např. vodní pumpu a zbytek chladícího systému.

Časem došlo k proměně palubní desky (změna z palubky v barvě karosérie na černou), model přišel o chromované obroučky čelních světel a na jaře 1968 nakonec i o světla mezi blatníky vůbec (zatím pouze u exportních modelů, vyvážených především do USA, kde si změnu vyžádaly dopravní předpisy - celkově S2A přišly o světla mezi blatníky v květnu 1969). Nakonec v roce 1971 došlo k proměně v S3.

Možná mě ještě někdo doplní, nejde asi o úplný výčet, info jsem "vykradl" ze stránek svého domovského klubu dvojkařů (link) :wink:

Napsal: 17 úno 2008 21:45
od DanielDesign
Díky díky díky moc! :D Len keby som vedel v akom roku to začalo v akom zmenili označenie a v akom išli tie inovácie. :wink:

SIIA

Napsal: 17 úno 2008 22:16
od Neklan
No SII se začala vyrábět v roce 1958 (takže má letos abrahámoviny) a v roce 1961 (jak správně uvedl 1960seriesII) se model změnil v SIIA. Těch změn bylo v průběhu let povícero - například změna volantu z drátěných ramen na celobakelit, změna topení , výměna dvou motorků stěračů (takže se ovládal každý zvlášť) na jeden s přepákováním atd. Ty roky si ani já přesně nepamatuji a nechce se mi to teď hledat, když povolanější osoby (např. Rover nebo Kryten) to mají v hlavě. Černá přístrojovka přišla tuším v r. 1966, ale ani tím si nejsem jistý. Jinak pohyb světel z masky směrem na blatníky se odehrál přesně tak, jak psal 1960seriesII, stejně jako přechod na SIII v roce 1971. Zajímavé je, že většinou se píše, že plně synchronizovanou převodovku dostaly až trojky, Rover má údajně plný synchron už na SIIA z roku 1970.
Rozdíly mezi dvojkou a trojkou jsou už pochopitelně větší.

Napsal: 17 úno 2008 22:38
od DanielDesign
Neklan, ďakujem moc moc veľmi pekne. Skutočne to úprimne oceňujem. :wink: :wink:

Kontakt brzdového světla

Napsal: 08 črc 2008 12:39
od Sybokcz
Zdravím,
dávám na svém IIa dohromady elektriku (za pomoci znamých, sám bych nezvládl) a mám dotaz, jak je řešený kontakt bzrdového světla. Je mechanický na brzdovém pedálu nebo nějak jinak?
Díky za případné odpovědi.

Napsal: 09 črc 2008 06:27
od eliott
Hydraulický spínač na potrubí, v místech kde pravá (u RHD) část rámu zabíhá pod bulkhead.

Napsal: 09 črc 2008 09:07
od Sybokcz
eliott píše:Hydraulický spínač na potrubí, v místech kde pravá (u RHD) část rámu zabíhá pod bulkhead.
Aha, takze pokud mam brzdy vicemene puvodni, tak by mel byt soucasti potrubi? Predpokladam s nejakymi kabely, ktere se budou dat pripojit?