Stránka 1 z 1
Discovery III 4.4 zdvihátka
Napsal: 26 bře 2018 20:44
od fedo01
Zdravím všechny, pořídil jsem Discovery III 4.4 220kw. Auto má po nastartování nepravidelný chod a diagnostika píše výpadky hoření na dvou válcích. Bylo mi řečeno ze je to určitě zdvihátkama. Máte někdo zkušenost s výměnou? váčky jsou hnaný řetězema? Co všechno musím rozebrat? Moc děkuji všem za tipy
Re: Discovery III 4.4 zdvihátka
Napsal: 26 bře 2018 21:00
od mato_srubka
Daj zmerať tlaky. To je prvá mechanická diagnostika, ktorá napovie o stave spaľovacieho priestoru.
Ak to aj boli zdvihatka a vôle ventilov sú mimo toleranciu, tak pozor na podpálené ventily.
Re: Discovery III 4.4 zdvihátka
Napsal: 26 bře 2018 21:23
od Paczqo
Rozvody hnané řetězem
než se pustiš do zdvihatek a ventilu ktere jsou servisně u tohodle motoru trochu nočni mura tak dopravdy nejdřiv cestou tlaků, připadně pokud jsou vypadky hoření tak co svíce - existuji pouze dva typy co funguji ostatni nefungují, cívky ?
LPG v tom je nebo ne ?
Re: Discovery III 4.4 zdvihátka
Napsal: 26 bře 2018 21:26
od fedo01
LPG v tom je. Prins. Najeto 190tkm. Jaké svíčky na tomhle motorů lu fungují?
Re: Discovery III 4.4 zdvihátka
Napsal: 26 bře 2018 21:30
od mato_srubka
V prvom rade spojazdniť do bezproblémového stave na benzín, potom skúšať dať dokopy LPG.
BTW, na mojom D2 V8 som mal chvíľu problém s nepravidelným chodom a kuckaním. Boli to pokašľané sviečkové káble.
Re: Discovery III 4.4 zdvihátka
Napsal: 26 bře 2018 21:32
od Paczqo
NGK iridium nebo Champion Platinum nic jineho, nedejbože když se tam daj svice pro LPG.
prins by měl na tomhle motoru z mych zkušenosti funguje velmi dobře.
Každopadně nejdřiv zkoukni svice, civky, kabely pak tlaky a pak řešit ventily a zdvihatka.
Re: Discovery III 4.4 zdvihátka
Napsal: 27 bře 2018 23:12
od fedo01
Mužů poprosit o radu, ohledně číslování válců u tohoto motoru? Předpokladam že když stojím před autem a dívám se do motoru tak vlevo u chladiče je 1. Válec, 2. Válec je vpravo u chladiče, 3. Válec je vlevo další řadě od chladiče, 4. Válec vpravo v druhé řadě od chladiče ..... Je to tak nebo se pletu?
Re: Discovery III 4.4 zdvihátka
Napsal: 28 bře 2018 04:38
od Paczqo
vlevo - 1,3,5,7
vpravo - 2,4,6,8
Re: Discovery III 4.4 zdvihátka
Napsal: 28 bře 2018 23:53
od fedo01
tak jsem dnes prohrazel z valce 5(P0305 - výpadek hoření) cívky na 1. válec a následně i svíčky prohodil problém stále stejný. Na volnoběh nepravidelný chod, vyhazující hláška engine performance reduced a opet chyba P0305. Co doporučujete??? První vyměnit zdvihátka, složit a uvidí se nebo jít rovnou po ventilech??? Jak zjistit že by byli vadné kabely k civkám????
Re: Discovery III 4.4 zdvihátka
Napsal: 29 bře 2018 00:35
od lenham3
A to se deje na benzin nebo na plyn?
Re: Discovery III 4.4 zdvihátka
Napsal: 29 bře 2018 05:42
od fedo01
Na plyn i na benzín
Re: Discovery III 4.4 zdvihátka
Napsal: 29 bře 2018 21:27
od lenham3
Tak bych zmeril tlaky ,vymenil svicky a zkontroloval kabelaz ke střikum kde se pripojoval plyn a taky prohlidnout plyn stav plynovych strikovacu ,pukud se zacne neco dit z plynem tak muze i rozhodit i benzinovou jednotku
Re: Discovery III 4.4 zdvihátka
Napsal: 13 dub 2018 13:56
od universal
Z největší pravděpodobností se jedná o problém se zaklepanými ventilovými sedly v hlavě motoru.
Při provozu na plyn dochází ke zvýšení teploty ve spalovacím motoru a následně i větším teplotám ve výfukovém systému. Zdá se, že motor 4.4 není bez dodatečného přimazávání ventilů úplně nejspolehlivější na provoz na LPG, hlavně při vyjížďkách do terénu, kde dochází při relativně malé rychlosti (horší chlazení) k velkému tepelnému namáhání všech částí motoru. No konec teorie.
Pokud se problémy s nepravidelným chodem na volnoběh a samozápaly projevují výrazněji u studeného motoru a při ohřátí se zmírní, problém je se zaklepanými sedly - ventil "zajede" více směrem k vačce a zmizí předepsaná ventilová vůle. Při ohřátí motoru dojde k tepelnému roztažení hlavy a tím se nepatrně ventilová vůle zvětší - proto teplý motor jde trochu lépe než studený.
U motorů 4.4 je ventilová vůle řešena "hrníčky" resp. tloušťkou dna těchto hrníčků tzn. vymezovacími podložkami. Hydraulické zdvihátka by byla jednoznačně lepší.
Pro ověření vůle ventilů je nutné:
- demontovat víka ventilů obou hlav motoru a změřit vůle na ventilech (studený motor)
- porovnat hodnoty s hodnotami výrobce
Pro výměnu "hrníčků" je třeba:
- demontovat alternátor, klimakompresor, všechny kladky+řemeny (řemenici na klice s přípravky)
- demontovat kryt rozvodů
- demontovat řetězové rozvody
- demontovat všechny 4 vačky
- porovnat hodnoty vůlí s hodnotami výrobce a dopočítat potřebné tloušťky - na každém "hrníčku" je vyražena hodnota
- objednat nové "hrníčky" s novou tloušťkou - POZOR: u ventilu, který nemá již žádnou vůli je třeba ještě tloušťku o něco zmenšit, neb ventil může být již v předepjatém stavu. Nejlépe odzkoušet jiné zdvihátko s menší vůlí a dopočítat
- po výměně "hrníčků" namontovat jen vačky a vše přeměřit a popř. znovu objednat a doladit
- vše zase smontovat dohromady
Práce tak na 2 dny + čekání na díly
Samozřejmě je lepší hlavy sundat, nechat udělat nová ventilová sedla z tvrdokovu, seřídit ventilové vůle a znovu sesadit. Ale sundat hlavy znamená demontáž motoru a to tuším znamená sundat karosérii. Ale bude to echte.
Re: Discovery III 4.4 zdvihátka
Napsal: 13 dub 2018 13:59
od universal
opravuji samozápaly na missfires - tzn. vynechávání zápalů
Re: Discovery III 4.4 zdvihátka
Napsal: 13 dub 2018 16:39
od Maxsel
Kouknoul bych, zda nejsou ty ventily podpálené. Přestože tady fóru pár lidí píše, že jim LPG funguje dobře, byly tyhle
motory při provozu na LPG vždycky považovány za problémovější. Obzvláště pak přeplňované Sch. Fungují dobře převážně jako polykači km, kdy běží motor v optimálním režimu.
Re: Discovery III 4.4 zdvihátka
Napsal: 16 dub 2018 19:33
od fedo01
Koukám že tady se někdo vyzná. Ty jsi ty hlavy ještě už dával dolů když píšeš motor ven = karoserie dolů???
universal píše: 13 dub 2018 13:56
Z největší pravděpodobností se jedná o problém se zaklepanými ventilovými sedly v hlavě motoru.
Při provozu na plyn dochází ke zvýšení teploty ve spalovacím motoru a následně i větším teplotám ve výfukovém systému. Zdá se, že motor 4.4 není bez dodatečného přimazávání ventilů úplně nejspolehlivější na provoz na LPG, hlavně při vyjížďkách do terénu, kde dochází při relativně malé rychlosti (horší chlazení) k velkému tepelnému namáhání všech částí motoru. No konec teorie.
Pokud se problémy s nepravidelným chodem na volnoběh a samozápaly projevují výrazněji u studeného motoru a při ohřátí se zmírní, problém je se zaklepanými sedly - ventil "zajede" více směrem k vačce a zmizí předepsaná ventilová vůle. Při ohřátí motoru dojde k tepelnému roztažení hlavy a tím se nepatrně ventilová vůle zvětší - proto teplý motor jde trochu lépe než studený.
U motorů 4.4 je ventilová vůle řešena "hrníčky" resp. tloušťkou dna těchto hrníčků tzn. vymezovacími podložkami. Hydraulické zdvihátka by byla jednoznačně lepší.
Pro ověření vůle ventilů je nutné:
- demontovat víka ventilů obou hlav motoru a změřit vůle na ventilech (studený motor)
- porovnat hodnoty s hodnotami výrobce
Pro výměnu "hrníčků" je třeba:
- demontovat alternátor, klimakompresor, všechny kladky+řemeny (řemenici na klice s přípravky)
- demontovat kryt rozvodů
- demontovat řetězové rozvody
- demontovat všechny 4 vačky
- porovnat hodnoty vůlí s hodnotami výrobce a dopočítat potřebné tloušťky - na každém "hrníčku" je vyražena hodnota
- objednat nové "hrníčky" s novou tloušťkou - POZOR: u ventilu, který nemá již žádnou vůli je třeba ještě tloušťku o něco zmenšit, neb ventil může být již v předepjatém stavu. Nejlépe odzkoušet jiné zdvihátko s menší vůlí a dopočítat
- po výměně "hrníčků" namontovat jen vačky a vše přeměřit a popř. znovu objednat a doladit
- vše zase smontovat dohromady
Práce tak na 2 dny + čekání na díly
Samozřejmě je lepší hlavy sundat, nechat udělat nová ventilová sedla z tvrdokovu, seřídit ventilové vůle a znovu sesadit. Ale sundat hlavy znamená demontáž motoru a to tuším znamená sundat karosérii. Ale bude to echte.
Re: Discovery III 4.4 zdvihátka
Napsal: 16 dub 2018 22:28
od fedo01
Tlaky změřene: 1. Válec - 0,7MPa, 3. Válec - 0,65MPa, 5. Válec - méně jak 0,4Mpa.... Dále jsem radši neměřil. Je pravda že 5. Válec to píše pořád. Takže minimálně zde je problém. Teď jde o to, jak zjistit zda i mimo špatných zdvihátka nejsou i podpálene ventily. Udělat zdvihátka a uvidí se?
Re: Discovery III 4.4 zdvihátka
Napsal: 16 dub 2018 22:35
od MadTom
A co zkusit endoskop - kouknout do válce dírou po svíčce? Pokud by se vešel, tak ty do USB stojí pár set korun. Akorát pokud by byl s nasazovacím zrcátkem, tak ho doporučuju extra přivázat na vlasec, umí sklouznout. Píst dolů, ventily zamáčkout a už by mohlo být něco vidět. Případně se zavřenýma ventilama si tam posvítit z druhé strany - přes výfukové kanály, a podívat se, jestli prosvítá světlo. To by mohlo být vidět ještě lépe.
Re: Discovery III 4.4 zdvihátka
Napsal: 18 dub 2018 20:23
od fedo01
Doporučí mi někdo kam to odvézt? Asi jsem rozhodl to udělat jednou a pořádně. Tedy hlavy dolů, ventilový sedla z tvrdokovu, zdvihátka,... okolí Prahy někdo šikovný?