Stránka 1 z 1

Úprava chlazení P38 diesel

Napsal: 22 dub 2018 12:11
od Cihla
Ten původní chladič co má oba vývody nahoře,nemůže nikdy fungovat,protože ta vřelá voda proteče vrchem z jednoho vývodu do druhýho,v chladiči žádná přepážka není a teplá voda jak známo dolu nepoleze,ledažeby to v anglii měli opačně,konstruktér toho chladiče by měl dostat trubkou přes prsty,nebo se vrátit do školy,Hlavně motory tds jsou známé prudkým nárustem teploty,proto v bmw je el.vrtule před chladičem na klimu spínaná jednak po zapnutí klimy,ale hlavně čidlem přímo v hlavě,nikoliv v chladiči,to vše aby vše začlo rychle a v čas.u P38 ty dva srandovní ventilátorky,uchladí pouze klimu,navíc je ovládá snímač teploty chladiva v klimě,přehřátý motor se musí spolehnout pouze na visco vrtuli,která spíná pozdě,protože do chladiče ta teplá voda vleze až když se motoru zdá o čertech.Tu el.vrtuli a klimachladič musím ještě dořešit,ale určitě velký větrák zase z BMW spínaný jak klimou,tak čidlem v hlavě.Jezdím s vlekem žádný kopec mu nepovolím,dřív jsem musel.Takže chladič vody nový značkový třeba Nissens cca 3500kč,hadice orig.bmw,horní cca 1000kč,dolní cca 700,-pod chladič jsou potřeba gumové špalíky a plastové držáčky na nosníky a horní obdélníkové gumové vložky pro uchycení,vše z bmw 525tds e34 rok třeba 94.u nového chladiče ty držáky nejsou,ale starší chladiče bývají zarostlý-nekupovat.Držáčky sehnat na vrakáči nebo obj.u bmw,katalog dílů s klasickým stromem je na www.bmwklub.cz v levém sloupci ETK.Na vývody z manuální převodovky jsem napojil olejový chladič přez běžné hydraulické šroubení upravené na soustruhu.Chladič je původně olejový z motoru bmw 750i e32,jde tam dát jakýkoliv hlavně pozor ať v sobě nemá termostat,náplň v manuálu o cca 1L výce- další výhoda.Cooler mám v nárazníku,nejezdím v terénu,může být i v masce,ideálně e39 530d,nezakreje celou masku a lépe se trubkama obejde vodní chladič,který je o něco širší.Plastová sahara jde upravit ta původní.Veškeré držáčky dělané bez výkresu a na místě z časových důvodů,přesto po otevření kapoty docela koukatelné.Když se mi sem nepodaří dostat fotky,protože to asi neumím,pošlete někdo kdo to dovede svůj mail smskou na 728 228 135 a já mu je přepošlu.

Re: Úprava chlazení P38 diesel

Napsal: 22 dub 2018 12:35
od Cihla
Jo,ještě jsem zapoměl,na fotkách nebude vidět,ty spodní plastový držáčky se provrtaj a přišroubujou na vršek nosníku v místě výřezu,do nich sedne chladič těma gumovejma špalíkama a výškově to vychází přesně,horní držáky už na fotkách budou vidět.

Re: Úprava chlazení P38 diesel

Napsal: 22 dub 2018 12:42
od Lukasino
Foto :idea:

Re: Úprava chlazení P38 diesel

Napsal: 22 dub 2018 12:42
od Lukasino
:idea:

Re: Úprava chlazení P38 diesel

Napsal: 22 dub 2018 12:43
od Lukasino
A poslední, pěkná úprava :yes

Re: Úprava chlazení P38 diesel

Napsal: 22 dub 2018 12:50
od Cihla
Ještě jednou díky za pomoc s fotkama,mimochodem ten držák nádobky serva je z okapového háku.

Re: Úprava chlazení P38 diesel

Napsal: 23 dub 2018 07:15
od Amon
Diky moc za fotky :yes mam nad cim zase premyslet :rofl Jelikoz ten muj povoz zase blbne, ale zatim jsem nad nim nezlomil hul, tak je fajn vedet o takove funkcni uprave

Re: Úprava chlazení P38 diesel

Napsal: 23 dub 2018 22:07
od Cihla
Hůl nad ním nezlomíš,oni v továrně to tenkrát asi napouštěli nějakým afrodisiakem a začneš být závislý,jako třeba někdo na chlastu.Jinak si to nedokážu vysvětlit,protože od malička jsem úchyl na bavoráky a vždycky když jsem si koupil něco jinýho,třeba jen na zimu a začlo mě to trestat hned jsem to kopnul do pr...,ale P38 pořád spravuju a hrozně rád s ním jezdím,má kolem sebe nějakou pozitivní auru nebo co.Vždycky když už myslím že nad ním vítězím,tak mě sejme a tak to je pořád dokola,ale je fakt že mě vždycky dovezl domů,nikde mě nenechal,tak to s ním ještě nějaký pátek vydržím