Stránka 1 z 1
D2, automat, couvani
Napsal: 02 čer 2018 08:51
od bobbyp
Zdravim panove,
nevim jestli se tu uz neresilo, ja to nenasel, ale zajimalo by me jak to ma automat na D2 s couvanim. Mozna jsem zblblej z ostatnich aut, co mam nebo jsem mel, ale zadnej automat nepustil auto couvnout, kdyz jsem se postavil cumakem do kopce, zaradil D a pustil brzdu. Posledni dobou jsem zkousel nekolik diskosek a vsechny couvaly. Je to chyba nebo vlastnost? Rekl bych, ze by couvat nemely.
Diky za vase nazory, vysvetleni

B
Re: D2, automat, couvani
Napsal: 02 čer 2018 10:03
od Kokesek
Jak das hd menic tak mozna necouvnou.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: D2, automat, couvani
Napsal: 02 čer 2018 10:10
od pojir
Je to vlastnost. Ono to trochu podrzi, ale pokud je kopec strmejsi, tak ta sila nestaci a auto couve. S HD menicem je to lepsi - vydrzi to strmejsi kopec. Ale pokud je opravdu hodne strmy, tak to bez redukce stejne neudrzi. A ze to zadne jine auto nedela bych uplne nesouhlasil. Megane 1 1.6 16V se ZF 4HP20 mi to drzi jeste min nez D2 TD5 s HD menicem.
Re: D2, automat, couvani
Napsal: 02 čer 2018 10:28
od bobbyp
Mam zkusenosti se vsemi treni modely opel omega, vzdy sestivalec a ted mb e-type. Zadny z nich v kopci necouvne, naopak se snazi rozjet. myslim normalni, znackou neznacene kopce:)
takze myslite, ze je to poddimenzovanym menicem?
Re: D2, automat, couvani
Napsal: 03 čer 2018 10:26
od Acon
Pre boha, nemôžeš porovnávať neporovnateľné. Veľké motory spojené s prevodovkou meničom skoro bez preklzu s motorom skoro poľovníckeho výkonu a prenosom Nm naladenym do terénu. Porovnávas traktor s limuzinou. To skrátka nejde
Re: D2, automat, couvani
Napsal: 03 čer 2018 11:35
od vlado742
Mne to z HD meničom podrží v kopci zatiaľ sa nestalo aby cúvol pri zaradenom D, ale keď treba cúvať do kopca tak sa mu nechce........ ale mam iný problém... keď idem plynulo pustím plyn (stačí na niekoľko sekúnd) a zase pridám tak počujem také ťuknutie / buchnutie / zaber to by nemalo robiť nie ?...
Re: D2, automat, couvani
Napsal: 03 čer 2018 12:38
od pojir
Kdyz pustis plyn, tak to brzdi motorem. Jakmile pridas, tak motor zacne zase tahnout. No a pokud jsou v diferencialech a/nebo pridavce nejake vule, tak zakonite musi trochu bouchnout.
Re: D2, automat, couvani
Napsal: 03 čer 2018 12:52
od vlado742
Dúfam že to ešte niečo vydrží.........
Re: D2, automat, couvani
Napsal: 03 čer 2018 12:53
od MadTom
Zkontroluj kardany - nejlépe je vyndat. Já jsem měl na jednom kříži vůli a auto tak různě cvakalo a klepalo. Na autě jsem na to nepřišel.
Re: D2, automat, couvani
Napsal: 03 čer 2018 19:47
od bobbyp
acon: nejde o porovnavani traktoru s limuzinou. myslel jsem, ze vsechny automaty jsou dimenzovane tak, aby necouvaly. prijde mi to logicke. s couvanim se ztraci cast vyhod automaticke prevodovky. proto se ptam po zkusenostech. zatim to vypada ze je to vlastnost, se kterou se clovek musi naucit zit
madtom: kardany by auto pustily kousek, nezpusobily by couvani. teda myslim:)
Re: D2, automat, couvani
Napsal: 03 čer 2018 20:02
od MadTom
Ta kontrola kardanů byla k bouchání někde v převodovém traktu, nikoliv k couvání.
K couvání ještě jedna drobnost - je třeba porovnat taky váhu auta - osobák okolo 1,5t, D2 přes 2,5t. Zkus si za ten osobák dát 1t vozík, jestli si necouvne. Ono i to auto s automatem má brzdový pedál, takže ho stačí lehce přišlápnout, a ono si to necouvne. V terénu, pokud je to doopravdy terén, tak se dává často redukce, a tam je to asi 3krát více zpomalené, takže je třeba 3krát větší síla (kopec), aby si auto couvlo.
A ano, originál automat v D2 s motorem TD5 není díky malému měniči moc šťastné řešení.
Re: D2, automat, couvani
Napsal: 03 čer 2018 20:22
od bobbyp
ono to neboucha ani nic jineho podezreleho nedela. jen couva. a to me znepokojilo
na jedne diskosce jsem zkousel i stall test a v poho. jen v kopci couvala. ale asi je to vazne tim, ze je maly menic a neudrzi to
Re: D2, automat, couvani
Napsal: 03 čer 2018 21:39
od Hubert
Acon píše: 03 čer 2018 10:26
Pre boha, nemôžeš porovnávať neporovnateľné. Veľké motory spojené s prevodovkou meničom skoro bez preklzu s motorom skoro poľovníckeho výkonu a prenosom Nm naladenym do terénu. Porovnávas traktor s limuzinou. To skrátka nejde
Musím plně souhlasit s Aconem. Rešíte nesmysly. Pokud máš pocit že je něco v nepořádku zastav se na někým kdo má to samé auto a nebo za tím kdo tomu rozumí on ti řekne zde je to OK nebo ne. Není to jen o měniči ale taky o volnoněhu, oleju teplotě atd..
Re: D2, automat, couvani
Napsal: 03 čer 2018 22:06
od bobbyp
neresim nesmysly. jen chci vedet jak to ma byt. na limuzinach, co znam, je to jak jsem psal. pokud nekdo vi, jak do ma byt na D2, tak at to rekne. vse ostatni je OT
Re: D2, automat, couvani
Napsal: 03 čer 2018 22:23
od Acon
bobbyp píše: 03 čer 2018 19:47
acon: nejde o porovnavani traktoru s limuzinou. myslel jsem, ze vsechny automaty jsou dimenzovane tak, aby necouvaly. prijde mi to logicke. s couvanim se ztraci cast vyhod automaticke prevodovky. proto se ptam po zkusenostech. zatim to vypada ze je to vlastnost, se kterou se clovek musi naucit zit
Nie. Automat nemá riešiť to ci auto bude alebo nebude cuvat. Menič je nastavený na prenos nejakého Nm pri nejakých otáčkach. Malý menič skrátka pri voľnobehu neprináša takmer nič a preto nemôže 2t auto v kopci udržať. Rovnako ako nedokáže napr z kopca na 4 brzdiť motorom. Je to skrátka malý menič. Médium už to zvláda lepšie no tiež hodne preklzuje. Veľký do TD5 nejde no po istých úpravách hej a ten už to udrží aj v kopci. Kašli na to. Je to normálne.
Re: D2, automat, couvani
Napsal: 04 čer 2018 15:38
od Kokesek
Ano kasli na to. U 4hp mas byt rad ze to vubec jede dopredu. Zpatecka je vlastne neco navic. A potom udelali jeste jednu zmenu a porad nechapu jak se jim to povedlo. Ze 4hp se stala 5hp a ziskala o dalsi rychlostni stupen navic
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: D2, automat, couvani
Napsal: 04 čer 2018 20:27
od mato_srubka
S mojím D2 V8 nemám takýto "bug". Ale hydromenč na V8 je väčší ako na TD5.
Je to proste vlastnosť auta a TD5 s malým meničom sa proste správa ako "Babeta". Rátaj s tým, že gravitácia ťahá dole kopcom 2,5 tony a nie osobák, ktorý má o tonu menej. Ak sú na ňom ešte väčšie kolesá, tak to bude ešte horšie.
Ak ti to vadí, tak skús HD menič alebo choď do V8.