Stránka 1 z 1

benzín nebo nafta?

Napsal: 05 bře 2008 17:48
od Zabra
Ahojte a děkuji několika z vás za odpovědi na koupi tohoto parádního vozu. Mám ještě jednu otázku a to jestli benzín nebo naftu....přijde mi že nafta je úspornější...děkuji za odpovědi a hezký zbytek dne...Petr

Napsal: 05 bře 2008 17:55
od OC
Inu, nafťák má menší spotřebu, takže (a) ušetříš, (b) máš větší akční radius.

Jenže :ty jeden...: ona totiž nafta patří do kamen :!: Protože ty saze jsou fuj.

Obrázek

Napsal: 05 bře 2008 18:17
od Kolda.o
Muzete me zacit kamenovat ale myslim si ze naftacek ma v tomhle vozitku i vetsi silu a lepsi tah. :-)

Napsal: 05 bře 2008 21:17
od Admin
Výkonově jsou podobné TD4 a 1.8 16V
Diesel jde líp odspoda, benzín tahá až ve vyšších otáčkách.
Diesel bude mít menší spotřebu, benzín zase levnější údržbu.
Záleží taky kolik km najezdíš za rok a na jak dlouhé trasy.

Napsal: 05 bře 2008 21:47
od Zabra
díky za radu...jde spíše o jezdění přes léto a asi tak 3000km za rok...

Napsal: 05 bře 2008 22:11
od karel
Zabra píše:díky za radu...jde spíše o jezdění přes léto a asi tak 3000km za rok...
pokud jen 3 tisíce, tak rozhodně benzín, investice do nafty se nevyplatí

Napsal: 06 bře 2008 08:37
od Voldemort
Rozhodně benzín. Rozdíl v pořizovací ceně bývá u nafťáka cca + 30 tisíc Kč. A jestli najedeš 3000 km za rok, není co řešit... V případě častějšího používání se pak vyplatí přestavba na LPG (i když za to mě tu určitě taky pár jedinců ukamenuje :P )

Napsal: 06 bře 2008 08:56
od Zabra
děkuji ti a jdu do benzínu.....potom pošlu foto...takže ročník 2001 a výš...Petr

Napsal: 06 bře 2008 10:55
od Hunter
2001 a vys bylo kvuli naftovemu motoru, coz ty nebudes mit, ale dulezite bude otazka IRD prevodovky, pak by to melo byt 2002 a vyse.

Napsal: 06 bře 2008 11:07
od Voldemort
Nevím, jak moc řešíš cenu, ale ještě bych možná zvážil, jaká je pořizovací cena auta z r. 2001 nebo 2002 (s novou IRD) nebo starších typů a cena její případné výměny. Ceny IRD byly tady http://www.landroverforum.cz/forum/viewtopic.php?t=1107, stejně jako další věci o této problematice. Když najdeš slušnej a zachovalej starší exemplář, možná by se vyplatil koupit třeba r. 99 i za cenu případné budoucí výměny některých dílů...

Napsal: 06 bře 2008 15:42
od geršák
já mám free 1,8 rok 99 a IRD drží a pokud mělo bejt to IRD špatné,tak ho dávno někdo vyměnil v záruce vozu,to je můj názor.

Napsal: 17 črc 2008 14:20
od dobrezetak
mam free 2.5l V6 myslím že motorově je to skvělá volba. mam již dva roky rok výroby 2003 a nemůžu si stěžovat

Napsal: 17 črc 2008 15:20
od Daniel
dobrezetak píše:mam free 2.5l V6 myslím že motorově je to skvělá volba. mam již dva roky rok výroby 2003 a nemůžu si stěžovat
Jak jezdí ten 2,5 litrový drobek?

Napsal: 17 črc 2008 20:41
od Maxsel
Daniel píše:
dobrezetak píše:mam free 2.5l V6 myslím že motorově je to skvělá volba. mam již dva roky rok výroby 2003 a nemůžu si stěžovat
Jak jezdí ten 2,5 litrový drobek?
A jak je na tom se spotřebou?
Líbí se mi Free 2.5l G4 Challenge.

Napsal: 18 črc 2008 14:47
od dobrezetak
feecko jezdí parádně je taky celkem nové má najeto zatím 30 000 mil. Zatím nebyl žádny problem, jen výměna motorku u zadního okýnka. Narozdíl od nižších obsahů je auto pružné a docela i akceleruje. Se spotřebou je to horší v případě že si člověk dává bacha udrží se okolo 10 avšak když se na to trochu šlape spotřeba se výrazně zvýší. Myslím, že to za to ale stojí. Převážně auto stejně nijak moc nehonim, jen když člověk chce občas předjet kolonu trochu síly uvítá. Zatim čus a Land Roverům zdar. Doufam že se mi brzo rodinka rozroste.