Stránka 1 z 2

Zdochne mi kedy sa mu zachce...

Napsal: 07 bře 2008 11:49
od Karolcom
Zdravim ludia, potreboval by som poradit..
Mojej diskoteke padaju otacky ako sa mu zachce, neviem co s tym a servis tiez.. :roll:

Napsal: 07 bře 2008 12:21
od karel
A co v tom servise zjistili na diagnostice?Měl jsem podobné problémy ale s kolísáním otáček a pomohla výměna stepper motoru.Postupně jsem odpojoval čidla teploty vody , váhy vzduchu , teploty paliva a motor vždy zdechnul,po odpojení stepperu se nic zásadního nezměnilo.Po výměně bylo vše OK.

Napsal: 07 bře 2008 12:28
od Karolcom
Dik moc za radu, kuknem na to.. snad to bude ok..
No to skoda o tom hovorit... Zevraj diagnostika ukazuje vsetko v poriadku.. potom ze rozdelovac bol uplne mokry.. a ze nech s tym jazdim a ked nieco nech sa vratim :shock:

Napsal: 07 bře 2008 19:15
od alap
Mám jeden dotaz. I když nemám Disku, ale RR ale mám tam taky V8 4,0. Co je to ten Stepper a kde ho najdu? Mám taky docela problémy s volnoběhem a na diagnostice bylo všechno OK. Popřípadě kolik ta součástka stojí? Díky

Napsal: 07 bře 2008 19:19
od Sláma Karel
Koukám, že benzínové Discárny mají samí Karlové. Mě teda doufám nezůstane, ale třeba jí koupí taky nějakej Karel.

Karelcom nenapsal jestli to chcípá jenom na volnoběh nebo i za jízdy.

Jinak to kolísání a chcípání motoru může dělat to co psal Karel. Ta věc se stará o množství vzduchu který teče kolem zavřené klapky na volnoběh. Což znamená, že pokud nefunguje, množství vzduchu neodpovídá palivu a auto na volnoběh houpá nebo chcípá. Podle mého diagnostika 3,5 a 3,9 V8 neumí nijak zkoumat. Ten počítač je dost primitivní a ani si neukládá chyby jako v P38 nebo DII. Takže diagnostika je na nic.

Zkus ten ventil vyndat a regulovat to prstem jestli se to zlepší.

Hodně štěstí, protože jak se začne sr.t tenhle typ vstřikování je oprava běh na dlouhou trať. Ted dělám RRC 3,9 což má téměř stejnou stříkačku a vyměnili jsme už skoro všechno. Chvíli to běží, ale když přidáš tak ve vyšších otáčkách se to začne dusit. Někdy to zase neběží vůbec, nejdou vstřiky ani pumpa. Asi drátek.

Takže pátrej K

Napsal: 07 bře 2008 20:16
od karel
alap píše:Mám jeden dotaz. I když nemám Disku, ale RR ale mám tam taky V8 4,0. Co je to ten Stepper a kde ho najdu? Mám taky docela problémy s volnoběhem a na diagnostice bylo všechno OK. Popřípadě kolik ta součástka stojí? Díky
Najdeš to na zadní straně motoru, jakoby před předním sklem nejdříve povolíš konektor a pak vyšroubuješ.Někdy pomůže jen pročištění a rozchození vratné pružinky.Jinak nový stojí v Anglii od 55liber+VAT

Napsal: 07 bře 2008 20:57
od jezbera ivan
Tak sa mi to paci, konecne sa tu bavime i o inom ako o palive do kachiel :D
Stepper motor - presne tak, najcastejsia vec nekludneho volnobehu (nie vsak pravidlo) je stepper motor. Najdes ho na zadnej strane plenum inlet manifold (ta hlinikova vec s napisom 3.9), je to solenoid kt. svojim pohybom reguluje prietok vzduchu pri volnobehu (pri zavretej klapke vzduchu ovl. plyn. pedalom). Treba ho odpojit, vysroubovat, dekarbonizovat, premazat a vlozit spat (na locktide alebo silikon). Tiez je dobre precistit cely bypas v ktorom je nasroubovany.
Tiez je dobre si skontrolovat predzapal - odpojeny podtlak rozdelovaca a pri volnobehu cca 700-800 ot. nastavit 6stup. do minusu.
Tiez je dolezite mat vsetky podtlakove hadice v poriadku a spravnom mieste, a mat istotu ze sanie nechyta falosny vzduch mimo stepper motor a vahu vzduchu!
Dalsia vec co lubi ovplyvnit hladky volnobeh je snimac rychlosti pohybu auta na prid. prevodovke.
Potom by bolo dobre zmerat tlak paliva pred regulatorom, po zapnuti kluca ma byt 2,4-2,6 kgf/cm2. Po vypnuti moze padat o 0,7 za min.
Cidlo teploty paliva a vody nema vplyv na volnobeh, iba na bohatsiu zmes pri nizkch teplotach (s tym spojene zle starty v studenom pocasi.)
Diagnostika nenacita stepper motor- nacita lambdy, cidlo vody a paliva, vahu vzduchu. Chyba v elektronike je zriedkava (aspon tak pisu na mudrych forach).
Na pril. obr. su veci kt. vstupuju do hry, chyba tam cidlo rychl. pohybu auta na prid. prevodovke a pumpa paliva v nadrzi.
To co ma Karel by mohol byt aj potenciometer klapky vzduchu, rozstelovany, povoleny, pokazeny?

Napsal: 07 bře 2008 21:16
od default
"Zdochne mi kedy sa mu zachce" - me to dela taky... jo to kdyz mi bylo 25... to byla jina...
Asi si necham neco privezt od Discoverera (ma lekarnu)

Napsal: 07 bře 2008 21:18
od karel
To jezbera:věděl jsem, že nezklameš :shock:Teda klobouk dolů :!:

Napsal: 07 bře 2008 21:39
od Sláma Karel
Jestli jsi myslel mě tak to už bylo všechno vyměněný dvakrát. Taky jsem to typoval na váhu vzduchu nebo malej tlak paliva. Váhy jsem tam měl už dvě jiný, jiný čerpadlo, jinej volnoběžnej ventil, dva počítače, odpojený lambdy, relátka, podtlak rozdělovače, čidla a bůh ví co ještě. Tam bude asi zrada v kabeláži. Jestli jo tak se mi to měnit nechce. Buď to dám karbce nebo to někdo koupí jak to je s ND na opravu co si řekne i dodatečně, nebo ho zvrakuju. Bude to sice škoda, protože je to docela pěknej RRC 91 v kůži. Ani není moc zničenej ani schnilej, ale kšeft je kšeft. K

Napsal: 07 bře 2008 21:41
od Sláma Karel
Ten ventil paliva je namalovanej na nějakým divným místě ne? Vdyť je přeci z tohoto pohledu vlevo pod volnoběžným ventilem K

Napsal: 07 bře 2008 22:32
od jezbera ivan
Ano, mal by byt viac vlavo nakresleny z tohoto pohladu. A ked si uz vsetko vymenil, tak tam uz je kazda rada tazka...

Napsal: 07 bře 2008 23:12
od Sláma Karel
To bude drátek potvora. K

Napsal: 08 bře 2008 13:42
od Karolcom
Docela zaujmave... bal som sa ze taky prob ma len ja.. :?
Mne to ale zdochyna pri jazde... teda ked brzdim motorom, a na koniec vyhodim neutral padnu mi otacky.. alebo mi rucicka padne skoro na zdochnutie, a ked trosku postojim na brzde, zdvihnu sa pomalicky na tych 800 ot/min..
Ale na tom volnobehu probl nemam..

Napsal: 08 bře 2008 13:57
od Sláma Karel
Tak to bych typoval na ten ventil. Protože když šlápneš na brzdu tak ti přisává podtlakovej posilovač brzd vzduch a tím se vyrovná to že ten ventil je divnej. K

Napsal: 08 bře 2008 16:42
od jezbera ivan
Ako pise karel, priznaky pre stepper motor

Napsal: 08 bře 2008 18:45
od karel
jezbera píše:Potom by bolo dobre zmerat tlak paliva pred regulatorom, po zapnuti kluca ma byt 2,4-2,6 kgf/cm2. Po vypnuti moze padat o 0,7 za min.
Možná blbá otázka, ale jak se dá změřit tlak paliva o kterém tu Ivan píše?Znamená to, rozpoji potrubí vedoucí od čerpadla k motoru a našrubovat na hadici nějaký měřák :?: Mám totiž problém, že při prvním startování točí startér asi 3s motor naskočí a cca po 5 s zdechne. Následně je slyšet jak po otočení klíčku čerpadlo natlačí další benzín a teď znovu motor naskočí a dál běží v pohodě.Proto mi to připadá, že čerpadlo dá malý tlak, nebo je hůř průchodný čistič paliva.Ten mámjiž koupený nový, ale ještě jsem ho nevyměnil.

Napsal: 09 bře 2008 00:23
od jezbera ivan
Tlak palva ma byt po zapnuti kluca 2.4 az 2.6kgf/cm2 (34-37 psi) a po vypnuti zapalovania ma klesat max 0.7kgf/cm2 (10 psi) za min. Zmerias ho jednoducho, niekde medzi filter paliva a regulator tlaku paliva das Tcko a nan manometer (na anglickom ebay ich je plna prdel i s teckom, hladaj "Fuel pressure gauge", alebo si to vyrobis z lokalne zohnaneho budika). Ja by som ho mozno dal i nastalo pred regulator tlaku paliva a mas furt prehlad.
Ten tvoj problem karle asi nebude v paliv. filtry lebo to by sa prejavilo najma v situaciach kedy je velky odber paliva. Palivova pumpa sa zopne na cca 3 sec. po kazdom zapnuti klucika i ked je tlak paliva ok. Nadbytocny tlak/palivo prepusti regulator tlaku paliva spat do nadrze. To skor vypada ze ti niekde okolo regulatora vznikne vzduch medzera (ak ma na to cas), ktora sa po starte posunie palivovou rampou az k injektorom, kt. na chvilku stratia palivo (teda ak by to bolo palivom a nie nieco ine).

Napsal: 09 bře 2008 11:29
od karel
Díky Ivane tak nějak jsem to myslel a budu to muset, projít v nejbližší době.Chci do auta přidat víc budíků,tlakoměr oleje, teploměry oleje motoru a převodovky a voltmetr takže o jeden víc jako tlakoměr paliva už se snese.
Po neděli chci celé auto pořádně umýt i ze spodku a včetně motoru a pak provést ošetření podvozku.

Napsal: 10 bře 2008 09:16
od jezbera ivan
No, tie budiky nebudu na skodu, aspon clovek ma prehlad o tlakoch bez toho aby ich meral a v pripade nejakej poruchy vie rychlejsie diagnostikovat. Tlak paliva si i ja chcem osadit napevno.