Stránka 1 z 2

Dotaz před koupí L322 - tradiční dotazy potencionálního kupce co o tom nic neví :-D

Napsal: 09 srp 2018 09:00
od only_one
Ahoj, lovím informace. Pročetl jsem forum nějaké odpovědi jsem našel, ale i tak se radeji zeptám.
Rád bych benzín s plynem. Diesel nepreferuji ani nevyhledávám. Pokud jsem to dobře pochopil, je k tomuto účelu nejvhodnější verze 4,4 BMW. Ovšem moc dobře jsem asi nepochopil, co je příčinou toho problému s vodou u těhle motorů a lze to nějak objektivněji diagnostikovat v tu chvíli co potencionální auto bude možné prohlídnout před koupí? Je u těchle aut nějaký mezník kdy to fakt není dobrý nápad a zlom kdy se třeba něco podařilo vychytat?

Lze nějak poznat, že je přední diferenciál vyměněný pro někoho, kdo to ze spodu uvidí prvně?

Trošku mi nejsou jasné výbavy a jak to bylo s faceliftama. Uplně si nejsem v tom jist co případně sledovat a co bych si neměl nechat ujít krom standardních mechanických věcí. Má to auto něco, co by bylo technicky ultra zle a díly nejsou nebo ultra nesmyslně drahé? Jsem trošku vycvičen z jednoho youngtimera co mám v garáži, neb to je trošku limitka i když vypadá vše stejně, jsou díly jiné a používají koeficient ceny x4 a třeba chladič je X tisíc dolarů. Já bych rád RR používal denně a potřeboval bych ho udržet v provozu za přiměřené náklady k dané technice vozu. (tím chci říct, že nehledám stokorunové položky, ale tisícidolarové už jsou dost...) :-)

Rozpočet mám kolem 300 tisíc na auto +- 11 tis Euro což už na výběr pár vozidel je a mohlo by se někde něco hezkého milého objevit.

Omlouvám se, pokud sem dané dotazy někde v tom balíku témat přehlédl, ale je toho přes 40 stran.

Případné postřehy a korekce domněnek ocením. Je třeba nějaká změna, neb už mám 3 týdny 2 leté auto s úžasným Euro 6 v servisu s DPF .. a asi stačí, pochopil jsem a raději budu mít špinavé ruce z mechanické práce na RR s V8 ,než dobrovolně provozovat novodobé pohrobky konzumní společnosti.. :devil :D

Re: Dotaz před koupí L322 - tradiční dotazy potencionálního kupce co o tom nic neví :-D

Napsal: 09 srp 2018 15:16
od tom199
Ahoj, jsem relativně čerstvý (rok?) majitel tebou žádané motorizace, tak co vím povím. Na plyn skutečně nejvhodnější BMW motor, pozdější už ne. S tou vodou - on to není ani tak problém, jako prostě úchylárna by design. Kvůli vyšší teplotě spalování a nižším emisím motor schválně pracuje s teplotou chladiva 105 •C (dokonce je vyhřívaný termostat, aby tím mohl přivírat okruh). A z toho pochází většina problémů - jak tlakem tak vyšší teplotou jsou namáhané prvky chladící soustavy. Rovněž olej rychleji degraduje a degradovaný snadněji ničí plastové části na rozvodech. Dlouho jsem váhal, nakonec jsem nechal instalovat termostat klasický co otevírá při 80. Tak snad bude klid. Jinak pokud budeš chtít l322 s BMW, tak jsou to roky 2002 až 2005. Takže počítej, že i když najdeš hezký kousek, něco do něj padne. Já kupoval hezký od místního člena a stejně jsem tam za hrůzu peněz (nic si teda nedělám sám, kromě olejů) a pořád něco... Naposled kroužek na volantu od středových tlačítek, předtím zámek řízení, a tak... Ale když ho miluješ... :D
Diferenciál před svolávačkou poznáš snadno, spojení kardan / diff je pouze tisícihranem, inovovaná verze je přes šroubovaný unašeč.
Starý :
https://goo.gl/images/ZD9862

Nový :
https://goo.gl/images/4DHQS5

Více zde:
https://www.rangerovers.net/repairdetai ... ecall.html


Re: Dotaz před koupí L322 - tradiční dotazy potencionálního kupce co o tom nic neví :-D

Napsal: 09 srp 2018 18:08
od only_one
děkuji za zajímavé vodítka. Píšu si do seznamu :-)

Re: Dotaz před koupí L322 - tradiční dotazy potencionálního kupce co o tom nic neví :-D

Napsal: 09 srp 2018 20:51
od only_one
Kdepak nakupujete díly na RR? Britishparts na ty drobnůstky mám zafixováno společně od Jaguárů, ale speciálky na RR ? Nějaký tip? Chtěl bych obhlídnout ceny dílů na případný ponákupní seznam

Re: Dotaz před koupí L322 - tradiční dotazy potencionálního kupce co o tom nic neví :-D

Napsal: 10 srp 2018 13:12
od tom199
Kde se dá, já něco u Eliottů, něco LRDirect, něco e-bay...

Re: Dotaz před koupí L322 - tradiční dotazy potencionálního kupce co o tom nic neví :-D

Napsal: 12 srp 2018 15:10
od only_one
Tak mám prvních pár dotazů po prvopočáteční obhlídce pár aut, aby zjistil co se dá - jako první stojí jeden RR v AAA byl nejblíž tak nakukačku pro zajímavost. Auto mělo přes 40 chyb v paměti. Z toho 12 klimatizace, 1 byl nefunkční senzor obsazení sedačky airbagu, nefunkční lampa xenonu naklápění. Pak jen nějaké kody, které nebyly v seznamu.. no bylo toho dost. Na motoru a pohonu chyby nebyly a ani žádná uložená v podvozku. Alespoň nebyla mojí základní čtečkou icarsoft na RR a JAG zjistitelné. Ale na dost jednotek to došáhlo a chyb jak mraky.

Pneumatický podvozek - jak se má správně chovat? Auto se zvedlo na nějakou střední pozici. Tam drželo a svítila kontrolka středové polohy. Povel zvednout nahoru někdy auto zvedlo, někdy jen zadek, předek ne, pak zase nechtěl předek spadnout. kontrolka blikala stále. KOmpresor byl tichej, ale občas vubec nereagoval ovladač na výšku - prostě nic, ani nesvítili kontrolky. Pomohlo jen vypnout klíček a znova nastartovat. A obcas nahlasil chybu podvozku na display a auto bylo šikmo. Jinak jízdně fungoval, když byl na středu - ale výšky mu moc nešly.
Mohl by mi někdo popsat jak se to má chovat standardně správně, jak rychle a co může být základním případem obdobného chování? Protože kompresor byl tichý a neměl asi problém se vzduchem a těsností, takže buď nějaké čidla výšky nebo nějaká pneumatická záležitost - nějak ventily a pod?

Auto mělo zcela mrtvé spolujezdcovi dveře - okno, centrál, zrcátko. FUngoval jen zvuk, který nejede přes CAN. Dveře mají nějakou samostatnou jednotku ve dveřích nebo někde v autě který by mohla umřít? Netrpí ty auta na nějaké uvolněné konektory a pod? Dál nefungovala couvací kamera, venture kamera mrtvá, chyběl DO od DVD, pouze jeden klíč... no prostě typicky AAA auto s popisem "vyjímečný stav" :-D

No jinak auto vevnitř dobité, držák na nápoje nesložitelný, rachtalo klima, klapky nebo nějaké ložisko, v motoru málo chladiva, obě přední sedačky na 200tis km docela dost používané, auto oparkované, ale zespoda vypadalo relativně dobře. Nějaké čepy a podvozek by byl až na to perovaní asi ok.

Nicméně k výbavě - tohle konkrétní auto mělo televizi, CD měnič a Subwoofer v kufru, kam se pak dává kompresor po přestavbě na LPG?

Když má auto vestavěnou telku, dá se dneska s tím něco dělat a doplnit to na příjem DBV-T2? KDyž už by to nějaký případný povoz měl tak zdali by to šlo nějak doupravit pro plnou funkci.


Ovšem když pominu mraky závad, tak v tom autě mi bylo velmi příjemně. Tohle asi vážně chci, nemáte někdo na prodej opečovávaný L322? :-)

Re: Dotaz před koupí L322 - tradiční dotazy potencionálního kupce co o tom nic neví :-D

Napsal: 15 srp 2018 00:27
od Maxsel
Odpovědi nejsou zas tak složité a i na fóru je toho popsáno dost.

Nahoru dolu musí podvozek prostě běhat bez zavání během pár vteřin. Že jde někdy nejprve jen předek, nebo zadek je normální, ale žádný prodlevy a zastavování. Prostě šup nahoru šup dolu. Střední poloha je normál, dole je nástupní, nahoře off-road. Na závady kompresorů L322 zas tak netrpí (je schovaný uvnitř v rezervě), takže bych hledal jinde, ale neznamená to, že bych kompresor neprověřil.

Problémy s el. dveří nebo zámků prostě občas LR trápí. Problém jsou zámky (motůrky), spínače i jednotky, takže to chce diagnostikovat vylučovací metodou. Couvací kamera často umírá díky oxidaci, ale jde lehce nahradit kdejakou čínou, která sedne rozměrově. Někdy je oxidace na kabelech. VentureCAM většinou nejde díky mrtvé vnitřní AKU (je lepená, tak to vyžaduje trochu násilí a pak trochu lepidla).

Ovladač k DVD měli jen verze s LCD v opěrkách, pokud chybí, smůla nebo bazary, eBay apod. Dodělání DVB-T je celkem pakec, přidání externího je zase pakec s ovládáním (obzvlášť pokud máš ještě další LCD v sedačkách).

Nesložitelný držák na nápoje bude prostě prasklý, takže na výměnu. Rachtající klimu, ložiska atd snad není třeba komentovat... a málo chladiva vzhledem k tomu, co sám píšeš výše o motorech asi také ne... Po přestavbě na LPG se kompresor pořád vejde do prostoru rezervy, jen se musí posunout víc k sedačkám a vyrobit držák.

Ohledně faceliftu. Od roku 2004 (model year se láme většinou někdy koncem léta) se na autě každý rok něco změnilo. orientačně: MY 2005 výplně dveří, rádio, infotainment a budíky, MY 2006 světla, nárazníky, benzínové motory, 6st automaty, MY 2007 naftové motory, 6st automaty ZF, palubka, středová konzola, dveřní výplně, terrain response, klíčky... Podobně to pokračovalo každý rok, ale to už jsou ročníky, co tě asi nezajímají....

Re: Dotaz před koupí L322 - tradiční dotazy potencionálního kupce co o tom nic neví :-D

Napsal: 15 srp 2018 07:59
od strycek2
Podvozok musí chodiť hore aj dolu, ako už bolo písané. Základná poloha je stred, horna off-road, spodná nastupovacia alebo niekde do podzemky. Horná aj spodná poloha by mali byť len do nejákych 40km/h, potom automaticky stred.
Hore obvykle podvozok ide najprv prdel, potom predok, dole celé naraz. Keď to nechodí, môže to byť snímač výšky alebo v tom niekto papral a nie je to skalibrované atd.

No a keby som to mal zhodnotiť celkovo, mám to auto hrozne rád, ale je to hrozný paskvil. Tento rok servis za bezmála 300 000Kč.Inak každý rok na servise zhltne od 50 do 100 000Kč. Ja mám síce diesla, ale ku podivu, motor je tá nejmenej poruchová časť auta u mňa.

Re: Dotaz před koupí L322 - tradiční dotazy potencionálního kupce co o tom nic neví :-D

Napsal: 15 srp 2018 12:53
od only_one
ty jo, 300 K kč? Ze zvědavosti - co jsi za tenhle balík řešil?

Díky za typy a ujasnění nějakých věcí. Potencionální auta oťukávám a hlavně zjišťuji co je tedy ještě snesitelné a co už není i ve vztahu ke komfortní výbavě a možnosti nějakého funkčního uservisování mechanických věcí a dlouhodobém provozu. Ceny spotřebních věcí mě přijdou relativně rozumné, aftermarket je relativně široký a ceny "normální".

To výše zmíněné auto mělo celé pravé dveře mrtvé. U Kokeše S-typa mám v každých veřích jednotku, co se o tyhle elektrověci stará, když odejde, je to mrtvé taky celé. Tak mě zajímalo jestli to je nějak obdobně u RR a není to třeba nějaká plošná závada.

Jak to je s těmi diagnostikami na tyhle auta. Pročítal jsem forum, někdo píše Foxcon a další zařízení. Já mám jen čtečku icarsoft, zatím na autech viděla docela dost věcí, ale je to jen čtečka.. Je v současné době něco funkčního za přijatelnou cenu pro domácí použití, co by umělo rozšířené nastavení a podrobnější čtení jednolivých jednotek? I s ohledem na ty kalibrace podvozků. S mechanikou si poradím, to mě baví, ale ta elektronická část mi zvedá obočí do výrazné výše

Prozatím ně to ale nestačilo nijak odradit, krom výše zmíněného auta, který bylo chybové jak pytel blech.

Re: Dotaz před koupí L322 - tradiční dotazy potencionálního kupce co o tom nic neví :-D

Napsal: 15 srp 2018 13:57
od speedy
Kompresor vzd. podvozku má teplotní čidlo. Pokud překročí určitou teplotu (80°C ?), přestane pracovat dokud se nezchladí - aby se nezničil. Pokud někdo zkouší nahoru a dolů a nahoru a dolů, věřím, že tohle může být důvod, proč kontrolka např. na offroad polohu bliká, že se auto chce dostat do horní polohy, ale auto se nezvedá a čeká na ochlazení kompresoru. Já jsem na to přišel když mi jeden mechanik po opravě manžety na homo-kloubu opačně namontoval senzor výšky a pak jsme to chvílí zkoušeli jestli to funguje.
Nevím, jestli jízda pomůže ochlazení, možná ano.
Diagnostiku používám Foxwell - umí kalibrovat, vyčte live data ze senzorů, … co nefunguje alespoň u mne je automatický výběr auta, musím si typ a rok ručně navolit a neumí(m) nastavit některé komfortní funkce, jako aby se nenastavoval volant při zasunutí a otočení klíčku.

Re: Dotaz před koupí L322 - tradiční dotazy potencionálního kupce co o tom nic neví :-D

Napsal: 15 srp 2018 14:06
od Mike III
strycek2 píše: 15 srp 2018 07:59
No a keby som to mal zhodnotiť celkovo, mám to auto hrozne rád, ale je to hrozný paskvil. Tento rok servis za bezmála 300 000Kč.Inak každý rok na servise zhltne od 50 do 100 000Kč. Ja mám síce diesla, ale ku podivu, motor je tá nejmenej poruchová časť auta u mňa.
Asi jde o kus , já jsem řešil jenom výměnu oleje a novej chladič klimy.

Re: Dotaz před koupí L322 - tradiční dotazy potencionálního kupce co o tom nic neví :-D

Napsal: 20 srp 2018 22:50
od yorkin
Já za rok a čtvrt, tedy skoro 60kkm jsem zatím něco přes kilo. Mimo normálního servisu po 15kkm v tom jsou dvě ramena, jeden měch, teď jedna hadice ke chladiči (to tedy není započítáno, ještě se uvidí, kolik si za to Taloš řekne), zadní třmeny a destičky, nějaká drobnost na kompresoru a hlavně těsnění mezi motorem a svody (plus první díl svodů na jedné straně). No, levný to není, něco by se ale vys_alo u čehokoli a mimo oktávky by to asi stálo stejně, měch je spotřebák a daň za vzduchový podvozek, ty svody byly hovadina brutálně drahá na práci. Kdo najede 12kkm za rok, tak o nákladech ani neví, já se snažím momentálně snižovat nájezd ježděním na motorce, když nemám děti ;-)

Re: Dotaz před koupí L322 - tradiční dotazy potencionálního kupce co o tom nic neví :-D

Napsal: 25 srp 2018 20:52
od strycek2
only_one píše: 15 srp 2018 12:53 ty jo, 300 K kč? Ze zvědavosti - co jsi za tenhle balík řešil?
Tento rok to bola klasika olej, olejový filter, vzduchové filtre, palivový filter, kabínový filter, olej v automate aj s filtrom, čo je vlastne vaňa prevodovky, nejáke čapy, ramená, všetky remene, všetky kladky a napínáky, oleje v diferákoch, kalibrácia podvozku, kablibrácia šíbru, nová viskospojka s vrtulou, nový klima kompresor, chladič oleja, snímače v predných tlmičoch, kruhové plastové sanie s gumami, baterka, lambda sondy, výhrev sedanky, brzdové kotúče predné aj zadné s platňami, čistenie kompresora, geometria a ešte nejáke drobnosti...filtre boli man, diely nápravy lemforder a ostatok je origo... :nech

tento rok som ešte menil xenon výbojku. Okrem toho už sa v minulých dvoch rokoch menili predné mechy, stabilizároy prednej nápravy, rameno, nejáke čapy, silentbloky, xenon a ďalšie somariny...

Re: Dotaz před koupí L322 - tradiční dotazy potencionálního kupce co o tom nic neví :-D

Napsal: 25 zář 2018 21:00
od Don
Rad bych se zeptal take na par veci pred koupi, protoze uz jsem pevne rozhodnut a behem podzima bych to rad spachal.
Budu mit maly rocni najezd cca 5-15k... takze o plynu az tak neuvazuji, ale kdo vi :)

V cem a proc je horsi 4,2SC oproti 4,4i BMW? 4,4i jsem mel v X5 a moc vykonu to nemelo a tohle vazi jeste o nejakych 200-300kg vic, takze bych radsi ten SC, ale pokud je to tak spatne pujdu do 4,4.

Dalsi otazka je, jestli jsou vetrane sedacky minimalne stejne pohodlne jako lamaci od BMW.

Dalsi dotaz je ohledne vzhledu... Daji se jednoduse vymenit treba svetla nebo predni naraznik za FL pokud to bude model 02-05?
Kde a zakolik se da sehnat ta predni original plastova rampa... moc se mi na nich libi

Diky predem za odpovedi Don

Re: Dotaz před koupí L322 - tradiční dotazy potencionálního kupce co o tom nic neví :-D

Napsal: 26 zář 2018 15:34
od Lukasino
Don píše: 25 zář 2018 21:00 Rad bych se zeptal take na par veci pred koupi, protoze uz jsem pevne rozhodnut a behem podzima bych to rad spachal.
Budu mit maly rocni najezd cca 5-15k... takze o plynu az tak neuvazuji, ale kdo vi :)

V cem a proc je horsi 4,2SC oproti 4,4i BMW? 4,4i jsem mel v X5 a moc vykonu to nemelo a tohle vazi jeste o nejakych 200-300kg vic, takze bych radsi ten SC, ale pokud je to tak spatne pujdu do 4,4.

Dalsi otazka je, jestli jsou vetrane sedacky minimalne stejne pohodlne jako lamaci od BMW.

Dalsi dotaz je ohledne vzhledu... Daji se jednoduse vymenit treba svetla nebo predni naraznik za FL pokud to bude model 02-05?
Kde a zakolik se da sehnat ta predni original plastova rampa... moc se mi na nich libi

Diky predem za odpovedi Don
SC horší jak M62 není, jen se dobře nedá zplynovat. Pokud plyn neřešíš, tak je to ideální volba podle mě ;)

Ale SC v ročnících 02-05 nenajdeš, ty jsou až 05-06 a dál, občas se dá sehnat mezityp, který má třeba ještě starší interiér a už SC motor.

Osobně bych šel do plného faceliftu 05- v SC a s co nejvyšší výbavu.

U Vogue jsou taky lámací sedačky, ale ventilace je až od faceliftu jestli se nepletu, do roku 05 jsou jen vyhřívané.

Čumák se dá relativně jednoduše vyměnit z FL pro 02-05 (i FL 2010, tam se ale už musí řešit LED světla atd).

Ten bullbar se dá sehnat podle štěstí kolem 5ti?? Musí se dělat díra do nárazníku, jinak je montáž jednoduchá. Ale u FL podle mě hezký není :mrgreen:

L. :wink:

Re: Dotaz před koupí L322 - tradiční dotazy potencionálního kupce co o tom nic neví :-D

Napsal: 26 zář 2018 16:41
od Don
Obcas nejakou 4.2 SC plynovku v inzercich vidim. Jinak diky za odpovedi uz mam celkem jasno.

Re: Dotaz před koupí L322 - tradiční dotazy potencionálního kupce co o tom nic neví :-D

Napsal: 26 zář 2018 16:44
od Don
Jeste se zeptam je tady nekdo schopen a ochoten se pripadne na nejake auto zajet podivat?

Re: Dotaz před koupí L322 - tradiční dotazy potencionálního kupce co o tom nic neví :-D

Napsal: 26 zář 2018 17:32
od Lukasino
Don píše: 26 zář 2018 16:41 Obcas nejakou 4.2 SC plynovku v inzercich vidim. Jinak diky za odpovedi uz mam celkem jasno.
Ono to zplynovat jde, ale dlouhodobě to nefunguje. Je tady o tom psáno dost :wink:

Re: Dotaz před koupí L322 - tradiční dotazy potencionálního kupce co o tom nic neví :-D

Napsal: 27 zář 2018 15:33
od Don
Jeste dotaz... je nejaky rozmerovy rozdil mezi 03 a cca 07? Myslim hlavne interier
A jeste co se tyka koroze... je FL lepsi nebo hnije stejne prahy, lemy, pate dvere apod.

Re: Dotaz před koupí L322 - tradiční dotazy potencionálního kupce co o tom nic neví :-D

Napsal: 27 zář 2018 16:29
od pooh
Rozmerovo nie. Co sa tyka korozie, najskor piatd dvere, prahy - rohy, a to niekedy velmi musis pozerat aby si to zbadal. Ale vseobecne byvaju na tom celkom dobre. No a hlavne treba kontrolovat klietky zo spodu - ramy okolo prednej napravy a motora a okolo pridavky...

Sent from my Lenovo A5000 using Tapatalk