Stránka 1 z 1
Běh kompresoru bez motoru, ale s externí elektrikou?
Napsal: 14 led 2019 16:59
od OC
Tak si říkám, jak moc obtížné by bylo přimět EAS, aby podle potřeby spouštěl kompresor a udržoval tlak/výšku v případě, kdy sice motor neběží, ale je připojená externí elektrika?
Re: Běh kompresoru bez motoru, ale s externí elektrikou?
Napsal: 15 led 2019 08:45
od teslo
pokial si sikovny, rozumies elektronike, schemam a mas trosku volneho casu, tak by to urcite islo

Staci aby si aktivoval EAS a jemu prisluchajuce komponenty, aby si mysleli, ze je nastartovane a mozno zopar dalsiech podmienok.
Otazka vsak znie, naco?
Re: Běh kompresoru bez motoru, ale s externí elektrikou?
Napsal: 15 led 2019 08:58
od teslo
ak to suvisi s Tvojim prispevkom ohladom motora, predpokladam, ze chces ozivit (zdvihnut) auto bez motora. V tom pripade, by som iba dal na hadicky k mechom ventilky a kazdy jednotlivo dofukal.
Re: Běh kompresoru bez motoru, ale s externí elektrikou?
Napsal: 15 led 2019 09:35
od OC
Já to původně rozebíral podrobněji, ale nějak se to ztratilo, to jsem blázen...
Souvisí to
spíše s tímto tématem, kdykoli parkuji doma, mám to připojené k udržovací dobíječce.
A tak mne napadlo, že by bylo hezké, kdyby se přitom taky udržoval tlak v hrnci a zvednuté měchy, abych vyjížděl rovnou na plném, a nemusel drkotat 5 km, než se to nafouká.
Jasně, otázka je
(a) jak moc by to bylo komplikované patřičně oblbnout EAS;
(b) o kolik víc by dostával zabrat kompresor a oč by to snížilo jeho životnost...
Proto se tady právě ptám na názory

Re: Běh kompresoru bez motoru, ale s externí elektrikou?
Napsal: 15 led 2019 09:40
od MadTom
Já se zeptám z druhé strany.
Napojení auta na dobíječku jednoznačně ano, to určitě ničemu neuškodí. Ale proč bych měl dofukovat průběžně zásobník nebo proč by auto mělo drkotat? Jestli se auto vyfukuje a klesá, tak opravit, a jestli klesá tlak v zásobníku tak taky opravit. Nebavím se o úniku za měsíc, ale týden by měl být v pohodě.
Zátěž na kompresor - více startů kompresoru jako takového, na druhou stranu kratší doba foukání, takže se zase tak moc neohřeje, oproti případu, že fouká "prázdný zásobník".
Re: Běh kompresoru bez motoru, ale s externí elektrikou?
Napsal: 15 led 2019 09:54
od teslo
tak v tom pripade, by som radsej venoval cas kontrole a generalke systemu, pretoze ak Ti to sfukava radovo v dnoch, tak tam mas nieco dost pokazene

Aby sa Ti nestalo, ze sa Ti EAS hodi do nudzaku pocas jazdy a nasledne mechy vyfukne

Re: Běh kompresoru bez motoru, ale s externí elektrikou?
Napsal: 15 led 2019 09:54
od pooh
daj radsej do poriadku EAS, a potom aj ked klesne o nieco pocas noci, okamzite by to malo vyrovnat po nastartovani. takto setris aj kompresor, lebo nebezi zbytocne
Re: Běh kompresoru bez motoru, ale s externí elektrikou?
Napsal: 15 led 2019 10:32
od OC
Jedna dvě noci jsou OK, to sedne jen trochu a hrnec je plný, po nastartování se zvedne hned; ale do týdne dvou zcela spolehlivě sedí na dorazech a hrnec nic moc, po rozjetí fouká dlouho.
Pochybuji, že by to šlo o moc lépe. Přinejmenším, plusmínus podobně (někdy hůře) na tom bylo všech asi pět P38a, jež jsem během let měl. A navíc teď u toho současného, jehož si obzvláště hýčkám, jsem se to opakovaně snažil nechat pořešit — ale lépe, než ten cca týden dva max do prázdna, to nedokázal zařídit žádný z asi pěti různých servisů, včetně Eliotta před lety nebo Kosoře loni.
A ano, právě faultu se chci vyhnout: když kompresor občas dofukuje trochu, je to v pohodě. Když ale vyjedu někam třeba po třech týdnech, a chudák má naráz nafoukat všechny měchy a celý hrnec, má toho dost, a přinejmenším přehřátí a pausa, ne-li fault, skutečně hrozí :/
Re: Běh kompresoru bez motoru, ale s externí elektrikou?
Napsal: 15 led 2019 10:35
od OC
P.S. Pokud někdo umíte pořešit vzduch tak, aby vydržel tři týdny nebo víc, dejte vědět, rád si k Vám zorganizuji cestu, plotím zlotem

Re: Běh kompresoru bez motoru, ale s externí elektrikou?
Napsal: 15 led 2019 10:54
od teslo
OC píše: 15 led 2019 10:32
Jedna dvě noci jsou OK, to sedne jen trochu a hrnec je plný, po nastartování se zvedne hned; ale do týdne dvou zcela spolehlivě sedí na dorazech a hrnec nic moc, po rozjetí fouká dlouho.
Pochybuji, že by to šlo o moc lépe. Přinejmenším, plusmínus podobně (někdy hůře) na tom bylo všech asi pět P38a, jež jsem během let měl. A navíc teď u toho současného, jehož si obzvláště hýčkám, jsem se to opakovaně snažil nechat pořešit — ale lépe, než ten cca týden dva max do prázdna, to nedokázal zařídit žádný z asi pěti různých servisů, včetně Eliotta před lety nebo Kosoře loni.
A ano, právě faultu se chci vyhnout: když kompresor
občas dofukuje
trochu, je to v pohodě. Když ale vyjedu někam třeba po třech týdnech, a chudák má naráz nafoukat všechny měchy a celý hrnec, má toho dost, a přinejmenším přehřátí a pausa, ne-li fault, skutečně hrozí :/
Mozes mat netesnosti v spatnych ventiloch (aj).
O moc lepsie to rozhodne ide. Tak vsetky boli plus minus zle. Musi si udrzat tlak a vysku aj radovo v tyzdnoch.
Aj keby kompresom fukal priebezne pri vypnutom aute, tak by to dofukoval stale a zodral by sa rychlejsie.