Stránka 3 z 6

Re: Ložisko v předním kole

Napsal: 29 čer 2009 20:37
od eliott
Je zajímavé, že ložiska jsou pořád stejné a postupy jiné :roll:

Re: Ložisko v předním kole

Napsal: 09 zář 2009 19:09
od Kangaroo
Mám dotaz na odborníky: měnil jsem na defendru 110 - 2004 ložiska v obou zadních kolech. Koupil jsem sadu od SKF. Výměna proběhla bez problémů. Jelikoš mám, jak psal ELIOT, "novějšího" defíka, mám mezi ložisky rozpěrný kroužek, utáhl sem velké matice dost "na krev". Kolo se na heveru celkem lehce točílo. Po zkušební jízdě cca 30 Km. a i po další cca 20 km se zadní unašeče lehce, ale znatelně zahřály 35-40 stupňů. Je to problém, nebo si to sedne? Dík všem.

Re: Ložisko v předním kole

Napsal: 09 zář 2009 21:37
od eliott
Rozpěrné kroužky mají různé rozměry, je třebat dávat podle potřebné šířky, jsou odstupňovány po 0,05mm , pro určení správného rozměru je třeba měřit před sestavením mikrometry ložiska nalisovaná v náboji.

Re: Ložisko v předním kole

Napsal: 10 zář 2009 15:52
od PETA
:idea: Aha tak takhle je to tam vyřešený :ty jeden...: začalo mi lítat pravý zadní kolo.Tak jsem obědnal u Elliotta nový ložiska.Přišly rychle a za dobrou cenu,Elliotte dík.Ale snažil sem se mírně přetáhnout středovou matici,aby si to jako sedlo.Jenže matka už je,na fest a kolo se furt točí.Ale vůlu nemá.takže vlastně můžu zajistit a frčet.

Re: Ložisko v předním kole

Napsal: 10 zář 2009 21:15
od Land Jirka
Malá rada pro ty co nemají správný rozměr rozpěrného kroužku.
Dá se to lechce předělat na starý dobrý systém používaný do výrobního čísla XA159807 a to jen tak, že vyhodíte rozpěrný kroužek do koše a dáte dvě matky se zajišťovací podložkou a předpětí si nastavíte podle starého postupu.

Re: Ložisko v předním kole

Napsal: 10 zář 2009 23:19
od eliott
Land Jirka píše:Malá rada pro ty co nemají správný rozměr rozpěrného kroužku.
Dá se to lechce předělat na starý dobrý systém používaný do výrobního čísla XA159807 a to jen tak, že vyhodíte rozpěrný kroužek do koše a dáte dvě matky se zajišťovací podložkou a předpětí si nastavíte podle starého postupu.

No jasně, taky to tak děláme, dost často pak původní ložiska jezdí po dotažení dál, když chce zákazník ušetřit.

Re: Ložisko v předním kole

Napsal: 13 zář 2009 08:25
od PETA
Tak jsem matici dotáhl,zajistil,kolo se bez vůle točilo,ale po ujetí asi 20km bylo horký(víc než ostatní).A mimo to začalo lítat i levý přední kolo :( nepatrně ale vůle tam je.

Re:

Napsal: 19 říj 2009 20:04
od PavelU
teslo píše:nech sa paci nadherny obrazkovy postup. Pokial by bol problem s anglictinou, tak zakladne veci prelozim, ale s celym sa mi zaoberat nechce( mozno pri dlhych zimnych veceroch...ale to bude az o par mesiacov :idea: )

http://forums.lr4x4.com/index.php?showtopic=8009
A komu nestačí obrázky, tak se může podívat na video... :wink:

http://www.youtube.com/watch?v=iov7m7KoNGk

Re: Ložisko v předním kole

Napsal: 19 říj 2009 20:36
od Land Jirka
a komu nestačí obrázky ani video tak zejtra přijeďte a uvidíte to u mě naživo :lol:

Re: Ložisko v předním kole

Napsal: 19 říj 2009 20:49
od eliott
A u mne si to může i vyzkoušet, samozřejmě za poplatek :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: Ložisko v předním kole

Napsal: 19 říj 2009 20:52
od PavelU
Žeby dny otevřených dveří... :shock: :wink:

Re: Ložisko v předním kole

Napsal: 19 říj 2009 21:47
od krestak
:shock: makal jako blázen :mrgreen:

Re: Ložisko v předním kole

Napsal: 19 lis 2010 12:52
od mikihran
Malý dotaz po zdejší odborníky.Když se chci dostat k onomu ložisku a dotáhnout ho,a už na začátku po sundáni segrovky zjistím,že jo to celý zarezlý a podložka za segrovkou nejde dostat ven"namáčím,polívám,přemlouvám" o kladivu ani nemluvě.Existuje nějaký fígl,jak to rozchodit,nebo zbývý seříznout zmińovanou podložku a unašeč flexou a modlit se,ať to povolí a neponičím drážkování na polose,nebo už dopředu objednat nový kloub poloosy,když už jsou ty drážky orezlé.Jaký doporučujete,origo,nebo náhrada.Ď za info

Re: Ložisko v předním kole

Napsal: 20 lis 2010 10:22
od eliott
No po sundání segrovky je na řadě příruba (1), pokud ti nejde sundat a je to zarezlé na drážkování, pak je to na flexu nebo autogen, už jsem to zažil asi 2x.

Re: Ložisko v předním kole

Napsal: 24 lis 2010 11:11
od mikihran
Jak rozpojit homok.kloub od polosy co jde z diferáku,hledám segrovku,nenacházím nic :Ja blb: naražená být přece nemůže,je tam malinká vůle,poraďte :(

Re: Ložisko v předním kole

Napsal: 24 lis 2010 15:35
od eliott
Je naražená. Poloosu do svěráku a palicí srazit kloub. Ale je lepší kloub před ránou tahat směrem od poloosy, any naběhl vnitřní zajišťovací kroužek.

Re: Ložisko v předním kole

Napsal: 24 lis 2010 15:43
od RudaK
eliott píše:Je naražená. Poloosu do svěráku a palicí srazit kloub. Ale je lepší kloub před ránou tahat směrem od poloosy, any naběhl vnitřní zajišťovací kroužek.

Jó já to viděl,napsal ale sem si nebyl jistý,tak sem to radeji smazal .... :Sorry: :mrgreen:

Re: Ložisko v předním kole

Napsal: 24 lis 2010 16:52
od mikihran
Tak tuhle variantu,jsem jako první vyloučil a hledal nějakou zkrytou blbinku,předpokládám,že nasazení stejným způsobem.Jsem v tomhle začátečník,ale pomaličku se lepším díky Eliotovi.Sebrali mi papíry,tak si krátím čas pomalou kontrolou všeho možného na defíku.Je pravda,že po pěti letech provozu, jsem trochu zklamám jak podvozek vypadá,desetileté Pajero vypadalo tisíckrát líp

Re: Ložisko v předním kole

Napsal: 24 lis 2010 20:09
od eliott
mikihran píše:Tak tuhle variantu,jsem jako první vyloučil a hledal nějakou zkrytou blbinku,předpokládám,že nasazení stejným způsobem.Jsem v tomhle začátečník,ale pomaličku se lepším díky Eliotovi.Sebrali mi papíry,tak si krátím čas pomalou kontrolou všeho možného na defíku.Je pravda,že po pěti letech provozu, jsem trochu zklamám jak podvozek vypadá,desetileté Pajero vypadalo tisíckrát líp
Ono zase na Pajero stojí všechno 10x víc, takže si nevybereš :mrgreen:

Re: Ložisko v předním kole

Napsal: 02 lis 2011 15:58
od ramjah
kluci pochopil sem to dobře že ten klíč kterým se tohle povoluje je 52? :D