Stránka 1 z 5
Diferákové prevody 3.9:1 pre pneu 32" - info
Napsal: 14 dub 2008 10:42
od jezbera ivan
Ahojte. Iba chcem informovat, vsetkych tych, kt. mate ten smutny pocit, ze po obuti vacsich pneu - 32" vam zdochlo 25% koni pod kapotou, mate moznost prebrat ich spat k zivotu a vratit svoje prevodove pomery do origo stavu. Alebo, ty co mate automat, urcite citite, za po zvacseni pneu Vam auto chodi podkvaltovane, tak ziskate spat spravne radenie.
Nasiel som totiz diferakovy prevod 3.9:1 (origo je 3.54:1), kt. presne pasuje pre najpopularnejsi offroadovy rozmer pneu pouzivany na nasich LR, cize 32" (235/85 R16 alebo 265/75 R16). Tento prevod vyraba a dodava Bill z Great Basin Rovers z Utahu (
Gbrovers@aol.com, +1-801-486-5049). Chce za to cca 600 dolarov spolu pre oba diferaky a nehnusi sa mu posielat do Europy (postovne budem vediet dnes, uz ich mam totiz objednane).
Je to najsolidnejsi sposob ako mat Vasho LR na vacsich pneu a povodnych prevodoch. Auto bude zivsie, silnejsie, redukcie pomalsie a silnejsie, proste, tak ako to ma byt!
Asi netreba spominat, ze to je pre vsetky diferaky v RRC, Def i Disco.
3.9:1 je dobry prevod pre pneu 32" pre vacsie pneu potom 4.11:1 (alebo 4.7:1), ale ten sa da kupit u Ashcrofta v UK (mimochodom, ked uz ho spominame, David A. si bol zajazdit na motorke po slovenskych lesoch prave tento vikend).
Napsal: 14 dub 2008 12:06
od karel
Dobrá informace, ale již dlouho ovažuji o 4,11 nebo 4,75 právě od Ashcroftu těch 3,9 je tak napůl cesty ale zase za dobré peníze

Napsal: 14 dub 2008 12:41
od jezbera ivan
karel píše:dlouho ovažuji o 4,11 nebo 4,75 právě od Ashcroftu těch 3,9 je tak napůl cesty
Prave naopak, 3.9 je presne to co potrebujes pre 32".
32" - 3.9:1
33" - 4.11:1
35 a viac - 4.7:1
Ak mas 32ky a das tam 4.11, sice v samotnom terene to bude lepsie ako seria, ale na ceste budes prekvaltovany (vysoke otacky - nizka rychlost, znizenie max. rychlosti, atd...)
Ak mas 33" (255/85 R16) vtedy je 4.11 akurat, ale to je pre discoveru uz dost problemovy rozmer s mnohymi komplikaciami i pri 3" lifte, najme s drhnutim do blatnikov, podblatnikov a zadnych dveri. Prave tento rozmer som aktualne intenzivne zvazoval, ale ked som sa na forach docital co ma caka, tak som usudil, za za ten 1,2 cm pod diferakom to nestoji a zostavam pri 235/85 R16 k comu uplne presne pasuje prevod 3.9, preto o tom pisem, lebo ho v europe nik neponuka (iba 3.8 od kamdifs).
Napsal: 14 dub 2008 13:12
od karel
Nejde mi o samotné narovnání ztráty v převodech při současných gumách 33", ale přemýšlím o předělání na ještě větší, proto ta úvaha o 4,11 nebo 4,75, něco v tomto duchu: převody 4,75 a 36" gumy
Napsal: 14 dub 2008 13:35
od jezbera ivan
Tak to je ina, jasne. To uz su ale upravy pre min. presun po ceste. A to taky prejazd do rumunska si ani neviem predstavit.
Napsal: 14 dub 2008 13:38
od karel
Přesně tak jednostranná účelovka, kterou skoro nic nezastaví

chybí už jen zadní navijáček

Napsal: 14 dub 2008 13:50
od jezbera ivan
To je ten vecny problem, kde je hranica zdraveho rozumu uprav. Ja som si ju stanovil (aspon na teraz

) na velkost 32" a vzor BFG MT. 33" ? Das vyssi lift, aby sa ti spratali pod kasnu - spracu sa ale geometricky problem - prevody, pevnost prevodov, kardany, bocny naklon, presun po ceste .....
A to vsetko preto (ako hovori michi), aby som zapadol o 3m dalej ako na 32"

Napsal: 14 dub 2008 20:29
od Land Jirka
jezbera píše:Tak to je ina, jasne. To uz su ale upravy pre min. presun po ceste. A to taky prejazd do rumunska si ani neviem predstavit.
Nesmíš bejt zhýčkanej Ivane.
Já jezdm do Rumunska Lightweightem SIII max. rychlost 80 km/h
Ten převod 3,9/1 jsou na něj někde nějaký reference?
Napsal: 14 dub 2008 20:31
od kudrnac
Velmi pěkně vytvarovaný zadní nárazník.
Napsal: 14 dub 2008 20:32
od karel
kudrnac píše:Velmi pěkně vytvarovaný zadní nárazník.
No jo když on origo skoro nic nevydrží, taky ho mám trochu ohlý

Napsal: 14 dub 2008 20:51
od kudrnac
Ano, ano vzadu je toho na disco hodně zbytečného. Znám to musel jsme tam dát pevnostní nárazník ARB, ten origo se neustále pouštěl.
Napsal: 14 dub 2008 21:00
od jezbera ivan
Land Jirka píše:Ten převod 3,9/1 jsou na něj někde nějaký reference?
No, ja som to vycital na US forach, ze taky prevod robi GBR, tak som tam zavolal, lebo stranku maju v rekonstrukcii a ono je to pravda. Referevcie v zmysle kvality a pevnosti som necital, ale v US je Great Basin Rovers asi najznamejsia firma na dodavku altern. dif. prevodov.
Napsal: 14 dub 2008 21:57
od Jarys
Já v přepočtu budu přezouvat na 31", což je samo truchu jiná kategorie. A jsem naopak docela zvědavý na efekt větších kol. Tedy nebudu tolik vytáčet auto při nižších stupních a na dálnici by to mohlo jet taky trochu v nižších otáčkách... doufám
Napsal: 14 dub 2008 22:04
od Jarys
kudrnac píše:Ano, ano vzadu je toho na disco hodně zbytečného. Znám to musel jsme tam dát pevnostní nárazník ARB, ten origo se neustále pouštěl.
Ahoj, prosím tě nemůžeš poslat fota a detaili o tom ARB zadním nárazníku do tématu zadní nárazníky??? Dík
Napsal: 16 dub 2008 09:42
od jezbera ivan
Jarys píše:jsem naopak docela zvědavý na efekt větších kol. Tedy nebudu tolik vytáčet auto při nižších stupních a na dálnici by to mohlo jet taky trochu v nižších otáčkách... doufám
To aj bude, akurat kym sa do nich dostanes uz budes v cieli

Napsal: 12 kvě 2008 08:22
od jezbera ivan
Prevody dif. 3.9 su tu. Brali sme na dve auta, vyslo to aj s cestou (priniesla to jedna pani za 200) na jedno auto 800 USD. V cene je semering, hruska, koleso a sada podloziek. Kedy budu na aute zalezi uz len od pana majstra, vsak Jirko?

Napsal: 12 kvě 2008 10:00
od karel
Fajnová věc Ivane a to budeš dávat předpokládám do Discovery a ne do RR

Napsal: 12 kvě 2008 10:27
od jezbera ivan
Do Discovery a potom sa ukaze, kde este vsade.

Napsal: 13 kvě 2008 15:14
od Land Jirka
jezbera píše: Kedy budu na aute zalezi uz len od pana majstra, vsak Jirko?

Už se mně o těch tvejch autech i zdává.

Napsal: 14 kvě 2008 13:37
od Miloš II
jezbera píše:karel píše:dlouho ovažuji o 4,11 nebo 4,75 právě od Ashcroftu těch 3,9 je tak napůl cesty
Prave naopak, 3.9 je presne to co potrebujes pre 32".
32" - 3.9:1
33" - 4.11:1
35 a viac - 4.7:1
235/85 R16 k comu uplne presne pasuje prevod 3.9, preto o tom pisem, lebo ho v europe nik neponuka (iba 3.8 od kamdifs).

No a ten převod 3.8 : 1 na 285/75/16 by se nehodil

Ptám se proto, že zrovna řeším výměnu diferáků spojenou s uzávěrama ARB tu
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... =p3907.m29
a jedna s variant, kterou nabízí je právě 3.8 " 1

Miloš II