závada na motoru Landrover Discovery 4
Napsal: 23 kvě 2019 10:18
Dobrý den mate nekdo zkusenosti s tímto problémem ,
Nejprve byla provedena servisní akce, která nám říkala vyměnit snímač otáček klikového hřídele. Vada tohoto snímače může mít mimo jiné za následek nepravidelný chod motoru i rozsvícení kontrolek brzdového systému jež jste popisoval. Toto se nám bohužel nepotvrdilo a proto byla zahájena diagnóza. Mimo jiné jsme kontrolovali množství a kvalitu paliva, sání motoru, tlak paliva, palivové čerpadlo. Kvůli podezření vadného turbodmychadla byl demontován výfukový systém, kde jsme zjistili zasažení obou turbodmychadel jakousi provozní kapalinou. Při bližším ohledání se jednalo o naftu smíchanou s pevnými částicemi, které vznikají při spalování paliva. Po demontáži vstřikovačů, které nejevili známky poškození jsme přistoupili ke kontrole rozvodu motoru. Zde jsme bohužel nalezli prasklý řetěz vačkových hřídelí na pravé části motoru. Toto může mít za následek i fatální poškození motoru, které však nyní nejsme schopni blíže určit.
Nyní máme dvě možnosti opravy, podle toho co zjistíme po demontáži pravé hlavy válců. Bule-li patrný kontakt ventilů s písty, nezbude než navrhnout výměnu celého motoru. Pokud se toto poškození neprokáže, doporučíme výměnu pravé hlavy motoru a kontrolu hlavy levé.
Pavla
Nejprve byla provedena servisní akce, která nám říkala vyměnit snímač otáček klikového hřídele. Vada tohoto snímače může mít mimo jiné za následek nepravidelný chod motoru i rozsvícení kontrolek brzdového systému jež jste popisoval. Toto se nám bohužel nepotvrdilo a proto byla zahájena diagnóza. Mimo jiné jsme kontrolovali množství a kvalitu paliva, sání motoru, tlak paliva, palivové čerpadlo. Kvůli podezření vadného turbodmychadla byl demontován výfukový systém, kde jsme zjistili zasažení obou turbodmychadel jakousi provozní kapalinou. Při bližším ohledání se jednalo o naftu smíchanou s pevnými částicemi, které vznikají při spalování paliva. Po demontáži vstřikovačů, které nejevili známky poškození jsme přistoupili ke kontrole rozvodu motoru. Zde jsme bohužel nalezli prasklý řetěz vačkových hřídelí na pravé části motoru. Toto může mít za následek i fatální poškození motoru, které však nyní nejsme schopni blíže určit.
Nyní máme dvě možnosti opravy, podle toho co zjistíme po demontáži pravé hlavy válců. Bule-li patrný kontakt ventilů s písty, nezbude než navrhnout výměnu celého motoru. Pokud se toto poškození neprokáže, doporučíme výměnu pravé hlavy motoru a kontrolu hlavy levé.
Pavla