Stránka 1 z 2
pomoc s automatem D II
Napsal: 24 dub 2008 21:21
od peepeek
prosím o radu a automatem na D II je asi posmrti auto jede ale sebemenší kopec musím šlapat dost na plyn aby se to hnulo při zastavení na červanou v kopci Diskoška couvá což mi bylo řečeno že by se nemělo dít.Sháním nekoho na opravu a nebo nějakou lepší špajsku pomozte dík Peepeek.
Napsal: 24 dub 2008 21:24
od RudaK
Přeju dobré pořízení.Já měl za to,že automat vydrží v poho..
auto
Napsal: 24 dub 2008 22:59
od Neklan
Také se divím, Angláni říkají, že tyhle čtyřkvalty od ZF (přesněji ZF4HP22EH) jsou "bombproof" a navíc zvládnou mnohem větší krouťák než jaký jim je schopný nabídnout motor TD5. Asi bych to viděl na špatnou údržbu předchozího majitele. Jinak tyhle převodovky bych možná uměl sehnat za slušný peníz.
Napsal: 24 dub 2008 23:11
od peepeek
já jsem auto koupil v raichu od servisu LR a tam jezdil jako anděl po dálnici je v max výbavě a v apsolutne luxusním stavu ale asi ten automat normálně utahali ,KDYŽ JSEM MĚNIL NÁPLNĚ TAK VOLEJ V PŘEVODOVCE BYL CÍTIT SPÁLENINOU A BYL DOST TMAVEJ.AUTO MÁ 138000T/KM ALE PROSÍM TĚ ZA JAKOU CENU JSI SCHOPEN SEHNAT ŠPAJSKU MÁM OPRAVDU ZÁJEM.PEEPEEK
ZF
Napsal: 24 dub 2008 23:24
od Neklan
Zeptám se, ale jsem momentálně služebně na Slovensku. V pondělí zavolám do Anglie a zjistím, kdy nám tam něco jede a na kolik by ta sranda vyšla.
Napsal: 24 dub 2008 23:27
od peepeek
DÍK ZA INFO BUDU ČEKAT JINAK MŮJ MOB.602 419484 A JÁ BUDU TAKY AŽ V PONDĚLÍ ZATÍM .PEEPEEK
Napsal: 25 dub 2008 00:06
od jezbera ivan
No ja teda neviem, ale podla priznakov by som povedal, ze to je skor hydromenic nez prevodovka.
Napsal: 25 dub 2008 07:04
od peepeek
prosím nejsem znalec a není měnič součástí převodovky-abych neviměnil převodovku a nebyl na stejném problému.peepeek
Napsal: 25 dub 2008 07:44
od karel
Není přímo součástí automatu, ale nahrazuje spojku

Bohužel mi sem nejdou přetáhnout fotky z manuálu v pdf

Napsal: 25 dub 2008 08:00
od teslo
automat vydzri preukrutne vela...ale treba mu dat aspon predpisany servis.
Pravdepodobne ho niekto uvaril, alebo mu nemenil olej neviem ako dlho( takeho chuja co mi povedal ze v automate sa olej nemeni som uz zazil - a to bolo vo velkom servise a hlavneho dealera znacky) . Hydromenic sa da zohnat aj samostatne. Ale bolo by vhodne dat aj prevodovku minimalne otestovat. Pokial olej bol uz spaleny, je mozne ze to zanechalo stopu aj na inych komponentoch prevodovky ako len na menici momentu.
V pripade, ze sa s automatom tahaju tazke vleky dlhe trasy, resp. vysoke rychlosti treba ho dost chladit. Do RRC sa montoval dalsi chladic. Neviem ako do DII.
Napsal: 25 dub 2008 08:00
od jezbera ivan
peepeek píše:prosím nejsem znalec a není měnič součástí převodovky-abych neviměnil převodovku a nebyl na stejném problému.peepeek
No ja by som nic nemenil kym to namam zdiagnostikovane. Funkcia hydromenica nahradzuje spojku, inymi slovami prave tu by to mohlo "smykat" tak ako popisujes. Tlak oleja v automate sa tiez meria (za jazdy) a kontroluje sa ci preraduje pri spravnych hodnotach. Ak je tlak oleja maly, tiez to moze robit to co popisujes. Tiez moze byt ucpany filter oleja = znizenie tlaku oleja. Menil si ho?
Celkom dopre diagnosticke typy su v servisnom manuale.
Napsal: 25 dub 2008 08:01
od teslo
menic nieje sucastou. Da sa jednoducho stiahnut z hriadele. Je to taky toroid v ktorom cirkuluje prevodovy olej.
Napsal: 25 dub 2008 13:00
od default
karel píše:Není přímo součástí automatu, ale nahrazuje spojku

Bohužel mi sem nejdou přetáhnout fotky z manuálu v pdf

Tak to otevři a zkus na klavesnici "PrtSc" a hned "vlozit" do malovani nebo podobneho nesmyslu
Napsal: 25 dub 2008 13:27
od discover
Napsal: 25 dub 2008 13:41
od peepeek
ahoj a dík ze informace a ještě nevíte kolik stojí měnič a nebo repas,filtry a oleje měním vždy se servisem i v převodovce jsem tak naučenej o auta se starám pečlivě a svědomitě jo a když jsem skoušel projet velký stoupák v terénu (cca30°)tak na nornál to nešlo ale jen zařadím reduk.tak to jede ok.peepeek
Napsal: 25 dub 2008 13:41
od teslo
Jasne, ale automat je o trosku zlozitejsi.
Kludne to moze byt aj ako pise jezbera, ze je nizky tlak oleja a tym padom preklzuje menic momentu. Menic ako taky moze byt OK, ale moze byt odidene cerpadlo...alebo nieco ine. V kazdom pripade ked uz odtial raz vytiekol olej ktory nebol krasny cerveny, ale bol tmavy a spaleny tak je to zrele na diagnostiku. Olej v prevodovke cirkuluje a pokial obsahoval nejake drobne zbytky z pripadnej opotrebovanej( poskodenej) suciastky, tak to roznesie vsade v systeme.
Napsal: 25 dub 2008 19:27
od Jan Kucera
kdysi sem rozebíral prevodovku z automata audi 100 a mela spaleny nejaklamely a smrdelo to taky dost spáleně (olej),a museli se ty lamely menit,ale nevim jak vypada disco vnutri(Y)
Napsal: 25 dub 2008 23:56
od teslo
Jan Kucera píše:kdysi sem rozebíral prevodovku z automata audi 100 a mela spaleny nejaklamely a smrdelo to taky dost spáleně (olej),a museli se ty lamely menit,ale nevim jak vypada disco vnutri(Y)
urcite velmi podobne. Resp. princip je rovnaky.
Napsal: 26 dub 2008 08:28
od eliott
Podle popisu jsou 100% spálené, lamely. Příčina může být různá, věršinou je příčinou poškození nějakého těsnění, začne unikat tlak, který drží lamely sepnuté a ty pak mohou prokluzovat. Nikdy bych to neřešil jen výměnou lamel, problém by se opakoval. To že auto má v neutrálu snaho couvat zřejmě znamená, že i při zařazení rychlosti dopředu dostává se část tlaku k lamelovému koši, který spíná zpátečku. Tím že není zpátečka sepnutá naplno, lze ji ''přemoct'' plynem a tím se zpátečkové lamely pálí.
Napsal: 26 dub 2008 09:18
od jezbera ivan
Ak je to tak, a mas zaujem to urobit poriadne tak poslal by som prevodovku na vymenu k Davidovi Ashcroftovi (595 libier) alebo kupil na e-bay jazdenku za okolo 350.