Stránka 1 z 1
D1 přední kardan se volně otáči o 1/4 otáčky
Napsal: 11 srp 2019 12:55
od hofffko
Mám vůli u predního kardanu,tak o 1/4 otáčky. Vůle neníu křížů,ale kardan se pootočí celej. Jak na výstupu z převodovky,tak aj na výstupu z diffa. Je to OK ? Zadni kardan se ani nehne. Jsem momentalne v Africe,tak jestli by mi někdo mohl odpovédět. Dikes
Re: D1 přední kardan se volně otáči o 1/4 otáčky
Napsal: 11 srp 2019 13:14
od MadTom
Vůle jsk v převedovce tak v diferáku jsou normální. To že se ti zadní kardan nehne, bude zataženou ruční brzdou. Spíš jde o to, jak velká ta vůle je.
Re: D1 přední kardan se volně otáči o 1/4 otáčky
Napsal: 11 srp 2019 17:25
od Hubert
1/4 otacky je tak hraniční.
Odesláno z mého Mi A1 pomocí Tapatalk
Re: D1 přední kardan se volně otáči o 1/4 otáčky
Napsal: 11 srp 2019 17:50
od hofffko
dikes chalani za odpovědi. Jsem myslel že mi Afrika servisman instaloval blbě kardan. Po vyměně křížů mi v nízkých otáčkách do 70kmH auto D1s automatem,rezonuje v pravidelných intervalech.
Re: D1 přední kardan se volně otáči o 1/4 otáčky
Napsal: 11 srp 2019 18:41
od Hubert
De o to zda ti ho spatne nesložil.
Odesláno z mého Mi A1 pomocí Tapatalk
Re: D1 přední kardan se volně otáči o 1/4 otáčky
Napsal: 11 srp 2019 18:42
od Hubert
Musi met posunute kříže
Odesláno z mého Mi A1 pomocí Tapatalk
Re: D1 přední kardan se volně otáči o 1/4 otáčky
Napsal: 11 srp 2019 22:07
od Wiki
no spatně serizeny , někdo se vtom poreypal, a to je dost spatně , tak z vyroby je to tak max. 15º
Re: D1 přední kardan se volně otáči o 1/4 otáčky
Napsal: 12 srp 2019 14:30
od hofffko
Kdybych sundal kardan a výstup z diff pootočil do prava a výstup z převod pootočil do leva a pak nasadil kardan? Možná by vule nebyla tak velka??
Re: D1 přední kardan se volně otáči o 1/4 otáčky
Napsal: 12 srp 2019 14:44
od MadTom
Pozice kardanu vůči diferenciálu na přírubách je jedno, jakmile se do kardanu zasahovalo - měnili se kříže.
Jde o to, jestli je kardan správně složenej, jestli maznice na křížích jsou proti sobě, aby se vzájemně alespoň trošku vyvažovali, a pokud je to kardan co má na obou stranách jenom jeden kříž, tak jestli je to správně pootočené o 45° na drážkování. To poslední je tak trošku neobvyklé. A ani to nemusí stačit - normálně se kardany vyvažují.
Napiš lépe, co ti s tím kardanem vlastně dělali.
Re: D1 přední kardan se volně otáči o 1/4 otáčky
Napsal: 12 srp 2019 16:42
od Wiki
ne,

to špatně serizení differentialu. , -talř vs. hruška , tak ten zadní náprava diff. je nespíš OK a na ten prední náprava a mezináprava je treba se podívat
Re: D1 přední kardan se volně otáči o 1/4 otáčky
Napsal: 12 srp 2019 17:24
od hofffko
pouze jsem nechal zde v Zambia vyménit kříže.
Pokud sundám kardan a pootocim kazdý výstup na jinou stranu taliř a hrušku,tak tím že pak dám mezi ně kardan by mohli být předci o néco lépe zaaretované a bude menší vůle . Pokud mám vůli cca 1/3 tak ji tím rozdélím mezi oba výstupy.Vychazí mi to tak o jednu díru na kardanu. Tá vúle je znát/slyšet když je záběr tak to klepne ,jako doraz a pak zabere.
Ty maznice mají jít proti sobe tak,že jedna bude zespoda a druha zeshora
? proti sobě na uhlopříčku? Dikes
Re: D1 přední kardan se volně otáči o 1/4 otáčky
Napsal: 12 srp 2019 17:45
od pojir
hofffko píše: 12 srp 2019 17:24Pokud sundám kardan a pootocim kazdý výstup na jinou stranu taliř a hrušku,tak tím že pak dám mezi ně kardan by mohli být předci o néco lépe zaaretované a bude menší vůle . Pokud mám vůli cca 1/3 tak ji tím rozdélím mezi oba výstupy.
Tohle zni sice pekne, ale bude to fungovat jen dokud to auto bude stat. Jakmile se rozjedes, tak bude vse zase pri starem. Jestli to ale vazne chces zkouset, tak stejnyho efektu dosahnes bez demontaze kardanu proste tim, ze zvednes jedno kolo a otocis s nim

Re: D1 přední kardan se volně otáči o 1/4 otáčky
Napsal: 12 srp 2019 19:17
od Hubert
Vůle na nápravách a přídavce.
Je třeba zjitit jakou máš vůli jak na přídavce tak na pření nápravě.
DI mají někdy vůli i na přední nápravě 1/4 otáčky a přitom se nic neděje. Je tam moc spojení takže se to to nasčítá. To samé platí i pro přídavku. Pak to při změněně směru jízdy, řazení či brždění motorem bouchá. Největší vůle bývá na "pokličce" homokyneťáku. Tu poznáš když sundáš prachovku pokud tam nebude mazivo tak je to špatný a vůle se bude zvětšovat.
Pokud se po napnutí všech vůlí již žádná další neprojeví tak to bejvá v pohodě. Pro klid duše bych alek kouknul na oleje jestli tam nejsou špony.
Vibrace, když jede auto kolem 60 a není v zátahu spíš jako v plovoucím režimu a začne kardan jakoby tarokovat tak to bude asi špatně složený nebo je špatné geometrie. Maznice je jedno jestli jsou stejně nebo posunuté. Ono když je dá někdo stejně aby se dal kardan namazat v jedné poloze svědčí o tom že ten kdo ho skládal o tom přemýšlel a složil ho jak byl.
Mám pro tebe úkoly a dotazy:
1) Pošli fotku kardanu ať je vidět celý jak je poskládaný.
2) Zvedni jedno přední kolo a při zařazeném 4 rychlosti na Hi pootoč kolem a napiš jakou má vůli.
2) Je auto zvednuté?
3) Nedělalo se ještě něco s přední nápravou?
Re: D1 přední kardan se volně otáči o 1/4 otáčky
Napsal: 07 zář 2019 19:42
od hofffko
tak jsem zjistli malou vůli z výstupu převodovky,hebu kardanem nahoru /dolu 1mm ,asi vůle naložisku? Hlavní matici na výstupu,jsem zkoušel dotáhnout