Stránka 1 z 1
repase převodovky
Napsal: 30 srp 2019 19:45
od Calibra2
ahoj kluci najde se někdo v okolí Brna na repasi přídavky LT230 už podruhé zaseklá mezinaprava
Re: repase převodovky
Napsal: 30 srp 2019 22:02
od DjALF
Calibra2 píše: 30 srp 2019 19:45
ahoj kluci najde se někdo v okolí Brna na repasi přídavky LT230 už podruhé zaseklá mezinaprava
Zkus napsat tady na fóru uživateli LandJirka je z Boskovic
memberlist.php?mode=viewprofile&u=34
Re: repase převodovky
Napsal: 30 srp 2019 22:05
od Kokesek
Kdyby Jirka nestihal tak mam hotovou nebo udelam tvoji- dily mame.
Re: repase převodovky
Napsal: 31 srp 2019 12:56
od Calibra2
Ahoj kluci můžete my říct z jakého důvodu se toto stalo HD kříž byl včetně soukolí výměně cca v květnu z důvodu podobného ale tenkrát praskl HD kříž a teď toto to jedno soukolí co je na HD kříži je kousnute na tvrdo tak by mě zajímalo co to muže delat oleje jak má být a byl novej.
Re: repase převodovky
Napsal: 31 srp 2019 13:05
od MadTom
Jízda v terénu bez zařazené uzávěrky mezinápravového diferenciálu a velký a dlouhý prokluz jedné nápravy vůči druhé. To malé zubaté kolečko se potom točí jak zblázněné, až se na hřídeli přidře nebo připeče.
Ten pevnostní kříž místo dvou osek řeší pouze slabé místo původních dvou osek, které uměly prasknout.
Re: repase převodovky
Napsal: 31 srp 2019 14:15
od Calibra2
No asi mas pravdu stalo se mi to v terénu výjezd do kopce bylo tam kameni mezinapravu jsem zařadil až to klouzalo a pak jsem to vyjel jak tomu předejít
Re: repase převodovky
Napsal: 31 srp 2019 15:10
od Mira 101
řadit mezinápravu když vjedeš do lesa.
Re: repase převodovky
Napsal: 01 zář 2019 14:47
od hrochado
A co když ji nemám? Jen TC - zato funkční

Re: repase převodovky
Napsal: 01 zář 2019 16:26
od Hanys_a_Kaca
tc to prakticky pohlídá, je to sice za cenu maření výkonu brzdama, ale reálně je velká šance, že mezidiff nedopadne takto, to prakticky tc nedovolí, takovej rozdíl otáček...
Re: repase převodovky
Napsal: 01 zář 2019 16:55
od MadTom
Tak zrovna tohle bych si tvrdit nedovolil. Stačí dát víc plynu a kopec hupsnout, jedna náprava se pěkně roztočí a po dopadu zabere, a to umí mezinápravu rozlámat. Díky zásahům TC je ale menší šance, že se ty satelity zapečou, minimálně proto, že to auto nemá dost výkonu. Hlavně je to ale o tom co je mezi volantem a pedály - když to nechá dlouho hrabat, tak to může dopadnout stejně. To TC není všemocné, hlavně šokové zatížení nemá šanci ovlivnit. A mezináprava je u sériové D2 nejslabší část převodového ústrojí.
Já mezinápravu řadím v měkkém, aby se auto tolik necukalo - TC potom bliká jenom občas, spíš podle toho, co je na autě za pneu - je velikej rozdíl mezi zimníma kolama a hrubýma MT, zimní kloužou furt a TC svítí furt, hrubé MT prostě berou. A když tam mám zařazenou uzávěrku mezinápravy a TC se rozbliká, tak je to dobrá indikace, zamyslet se nad zařazením další uzávěrky. Hlavně se ale dívat kam jedu, dávat uzávěrky až někde v kopci, kdy už auto nejede, je pozdě. S uzávěrkama za dojede dál, a když už to nejde, tak může být problém sehnat traktor, který potom auto vytáhne, protože se tam prostě nedostane.

Re: repase převodovky
Napsal: 01 zář 2019 19:53
od habakuk
No prostě kup přídavku s uzávěrou v náročným terénu ji řaď a budeš mít po problému.
Re: repase převodovky
Napsal: 02 zář 2019 10:45
od Hubert
Calibra2 píše: 31 srp 2019 12:56
Ahoj kluci můžete my říct z jakého důvodu se toto stalo HD kříž byl včetně soukolí výměně cca v květnu z důvodu podobného ale tenkrát praskl HD kříž a teď toto to jedno soukolí co je na HD kříži je kousnute na tvrdo tak by mě zajímalo co to muže delat oleje jak má být a byl novej.
Na jakém autě to je?
Re: repase převodovky
Napsal: 03 zář 2019 20:27
od hrochado
Čert vem špéru, já s tím beztak jezdím jen k Jurovi do servisu. Když nepočítám tu jeho příjezdovku ve Vážanech, tak to terén nevidělo!

Re: repase převodovky
Napsal: 03 zář 2019 21:27
od Hanys_a_Kaca
MadTom píše: 01 zář 2019 16:55
Tak zrovna tohle bych si tvrdit nedovolil. Stačí dát víc plynu a kopec hupsnout, jedna náprava se pěkně roztočí a po dopadu zabere, a to umí mezinápravu rozlámat. Díky zásahům TC je ale menší šance, že se ty satelity zapečou, minimálně proto, že to auto nemá dost výkonu. Hlavně je to ale o tom co je mezi volantem a pedály - když to nechá dlouho hrabat, tak to může dopadnout stejně. To TC není všemocné, hlavně šokové zatížení nemá šanci ovlivnit. A mezináprava je u sériové D2 nejslabší část převodového ústrojí.
Já mezinápravu řadím v měkkém, aby se auto tolik necukalo - TC potom bliká jenom občas, spíš podle toho, co je na autě za pneu - je velikej rozdíl mezi zimníma kolama a hrubýma MT, zimní kloužou furt a TC svítí furt, hrubé MT prostě berou. A když tam mám zařazenou uzávěrku mezinápravy a TC se rozbliká, tak je to dobrá indikace, zamyslet se nad zařazením další uzávěrky. Hlavně se ale dívat kam jedu, dávat uzávěrky až někde v kopci, kdy už auto nejede, je pozdě. S uzávěrkama za dojede dál, a když už to nejde, tak může být problém sehnat traktor, který potom auto vytáhne, protože se tam prostě nedostane.
Já myslím, že to připekl velkým rozdílem otáček a rozpadlo se to následně. Ale nejsem detektiv. To podle mne tc ohlídá relativně dobře, zatímco jeden ráz bych řekl, že v podstatě nemá moc šanci.
Nicméně se nám opakuje stále dokola na fóru to, že zatímco manuály (instrukce, brožurky...) jsou plné toho, jak hlavně nejezdit moc se zařazenou uzávěrkou (na asfaltu apod.) a jak je potřeba ji vždy vyřazovat, tak praxe ukazuje, že mnohem víc trablů dělá to, že ji obecně lidi neřaděj, když maj. To že jí tam někdo nechá většinou odnese požitek z jízdy a gumy, samozřejmě jsou jednotlivé komponenty zbytečně namáhány, ale v zásadě neumíraj...