Stránka 1 z 2
D2 10P potrebuje vahu vzduchu?
Napsal: 23 zář 2019 00:06
od matozv
Hojte
D2 TD5 10P.. Váha vzduchu je len kvoli EGR alebo ju potrebuje aj motor sam o sebe?
15P ju urcite potrebuje ale 10P si myslim ze nie..
Pytam sa preto ze chcem CHip a skor ako to dam spravit chcem mat vsetko na 100percent ok.
Ď
Re: D2 10P potrebuje vahu vzduchu?
Napsal: 23 zář 2019 00:14
od Honza_offroad
matozv píše:Hojte
D2 TD5 10P.. Váha vzduchu je len kvoli EGR alebo ju potrebuje aj motor sam o sebe?
15P ju urcite potrebuje ale 10P si myslim ze nie..
Pytam sa preto ze chcem CHip a skor ako to dam spravit chcem mat vsetko na 100percent ok.
Ď
Ano, v tvem pripade ji potrebuje...
H.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: D2 10P potrebuje vahu vzduchu?
Napsal: 23 zář 2019 00:17
od matozv
si si isty? 101kw motor? auto ide OK... ale ked ju odpojim tak to ide uplne rovnako
Re: D2 10P potrebuje vahu vzduchu?
Napsal: 23 zář 2019 00:18
od Honza_offroad
matozv píše:si si isty? 101kw motor? auto ide OK... ale ked ju odpojim tak to ide uplne rovnako
tak uz nefunguje...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: D2 10P potrebuje vahu vzduchu?
Napsal: 23 zář 2019 00:21
od matozv
Dufam ze mas pravdu.. Risknem to a kupim original... okolo 100€... alebo myslis ze staci aj CHina?
Re: D2 10P potrebuje vahu vzduchu?
Napsal: 23 zář 2019 00:25
od Honza_offroad
matozv píše:Dufam ze mas pravdu.. Risknem to a kupim original... okolo 100€... alebo myslis ze staci aj CHina?
zkus nejdriv diagnostiku, nez neco koupis [emoji6]
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: D2 10P potrebuje vahu vzduchu?
Napsal: 23 zář 2019 00:29
od matozv
Mam iba Delphi (original). a podla nej funguje normalne.. graf má uplne plynuly... Na volnobeh okolo 60 a plny kotol okolo 500ak si dobre pamatam...
Skusal som aj pri nastartovanom motore odpojit hadicu od váhy (nesiel cez vahu ziadny vzduch) a skocilo to na 0.. takze OK... Ale viem ze váha vzduchu je niekedy dost zákerná a proste ju treba vymenit... Hlavne u VW grupe..
Re: D2 10P potrebuje vahu vzduchu?
Napsal: 23 zář 2019 09:42
od Hanys_a_Kaca
10p i 15p normálně používá váhu vzduchu pro engine management jako jeden ze vstupnich parametru pro urceni davky paliva. Pokud funguje spravne, motor "vyuziva" mnozstvi vzduchu a podle toho dá tolik paliva, aby zarucene shorelo, pokud ji odpojis nebo umre a ukazuje treba nulu, tak to RJ pozná a dál ji neuvazuje a mnozství vzduchu rekneme odhaduje (objem motoru, otáčky, tlak před/za turbem - lze odhadnout dost, ve skutecnosti to asi dela dost jednoduchou vazbou na neco z toho), reálnej dopad je takovej, ze dává paliva méně aby byla "jistota", že bude dost vzduchu na spálení (emise...). Tedy pokud váha nefunguje, tak auto jede, reaguje na plyn, ale je takove trochu víc vydechlé...
jestli máš manuál, tak se to pozná hned a jestli automat, tak je to trochu tajemnější, ale taky to poznáš, zvlást, kdyz tomu dás plnej, tak se to musi projevit... Podle mne to platí bez ohledu na 10p ci 15p.
D2 10P potrebuje vahu vzduchu?
Napsal: 23 zář 2019 09:46
od Honza_offroad
Hanys_a_Kaca píše:10p i 15p normálně používá váhu vzduchu pro engine management jako jeden ze vstupnich parametru pro urceni davky paliva. Pokud funguje spravne, motor "vyuziva" mnozstvi vzduchu a podle toho dá tolik paliva, aby zarucene shorelo, pokud ji odpojis nebo umre a ukazuje treba nulu, tak to RJ pozná a dál ji neuvazuje a mnozství vzduchu rekneme odhaduje (objem motoru, otáčky, tlak před/za turbem - lze odhadnout dost, ve skutecnosti to asi dela dost jednoduchou vazbou na neco z toho), reálnej dopad je takovej, ze dává paliva méně aby byla "jistota", že bude dost vzduchu na spálení (emise...). Tedy pokud váha nefunguje, tak auto jede, reaguje na plyn, ale je takove trochu víc vydechlé...
jestli máš manuál, tak se to pozná hned a jestli automat, tak je to trochu tajemnější, ale taky to poznáš, zvlást, kdyz tomu dás plnej, tak se to musi projevit... Podle mne to platí bez ohledu na 10p ci 15p.
Neplati, velmi zjednodusene -> 10P vypocitava mnozstvi vzduch z otacek motoru a rozdiku tlaku. Vahu pouziva pouze na rizeni egr. Pri nefunkcni vaze se ale chova stejne jako 15P. Neprej se me proc je to takhle napsany, ale ten sw tak funguje.
Nemas tam nahodou NNN jednotku?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: D2 10P potrebuje vahu vzduchu?
Napsal: 23 zář 2019 09:51
od Hanys_a_Kaca
hm, tak to se omlouvám za klamné info.
nnn jednotkou myslíš to, co zbytek sveta označuje jako ecu? Mám tu volnou i manualovou i automatovou, ale obe jen pro 10p
Re: D2 10P potrebuje vahu vzduchu?
Napsal: 23 zář 2019 09:53
od Honza_offroad
Hanys_a_Kaca píše:nnn jednotkou myslíš to, co zbytek sveta označuje jako ecu? Mám tu volnou i manualovou i automatovou, ale obe jen pro 10p
to bylo na Matozv, 10pcko na NNN jednotce ma nekdy blbe nastaveny cidlo atm tlaku a pak to blbe jede...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: D2 10P potrebuje vahu vzduchu?
Napsal: 23 zář 2019 09:58
od MadTom
Začnu od konce - euro2 SW v řídící jednotce váhu vzduchu nutně nepotřebu, euro3 už ano a pokud ji nemá, tak spadne do podobného systému řízení jako pro euro2. A to jak u starých MSB jednotek tak u nových NNN. TD5 není motor od VW, takže i po umření váhy vzduchu funguje, takže nesrovnávat.
Pokud už je v autě NNN jednotka, tak je potřeba, aby v ní byla správná mapa pro daný typ motoru (viz. problémy s čidlem tlaku okolního vzduchu ve filtrboxu), ono to sice jede vždy, ale nemusí to být korektní, a vyhazování nesmyslných chyb do diagnostiky je ten nejmenší problém.
Co se týče kvality váhy jako takové - prošlo mi rukama několik lepších nebo horších replik a několik repasovaných váh. Některé byly OK, ale velká část ne - občas se prostě zbláznily a neukazovali správnou hodnotu, jindy zase ano. Tohle dovedlo řídící jednotku perfektně zblbnout. Na to aby poznal, jaká ta váha je se koukám dovnitř - ty originální mají pro snímání dva slabounké keramické pásky (velice křehké), repliky používají klasické nožičkové součástky (rezistor, termistor) natřené většinou modrou barvou, a repasované tam měli něco takového viditelně připájené dodatečně.
Co se týče nutnosti mít v autě dobře fungují váhu vzduchu - u sériového motoru je to uvedeno výše, u poladěné mapy musí být všechno dobře, jinak výsledek nemusí být dle očekávání, a zvýšená kouřivost je to nejmenší. A to i u euro2 motorů.
To že TD5ka jede s odpojenou váhou je výborná vlastnost, ona pro to aby fungovala potřebuje jenom čidlo polohy kliky a plynovej pedál, prostě ten motor někdo navrhl do terénního auta. Ale to neznamená, že je to tak dobře.
Re: D2 10P potrebuje vahu vzduchu?
Napsal: 23 zář 2019 09:59
od Honza_offroad
MadTom píše:Začnu od konce - euro2 SW v řídící jednotce váhu vzduchu nutně nepotřebu, euro3 už ano a pokud ji nemá, tak spadne do podobného systému řízení jako pro euro2. A to jak u starých MSB jednotek tak u nových NNN. TD5 není motor od VW, takže i po umření váhy vzduchu funguje, takže nesrovnávat.
Pokud už je v autě NNN jednotka, tak je potřeba, aby v ní byla správná mapa pro daný typ motoru (viz. problémy s čidlem tlaku okolního vzduchu ve filtrboxu), ono to sice jede vždy, ale nemusí to být korektní, a vyhazování nesmyslných chyb do diagnostiky je ten nejmenší problém.
Co se týče kvality váhy jako takové - prošlo mi rukama několik lepších nebo horších replik a několik repasovaných váh. Některé byly OK, ale velká část ne - občas se prostě zbláznily a neukazovali správnou hodnotu, jindy zase ano. Tohle dovedlo řídící jednotku perfektně zblbnout. Na to aby poznal, jaká ta váha je se koukám dovnitř - ty originální mají pro snímání dva slabounké keramické pásky (velice křehké), repliky používají klasické nožičkové součástky (rezistor, termistor) natřené většinou modrou barvou, a repasované tam měli něco takového viditelně připájené dodatečně.
Co se týče nutnosti mít v autě dobře fungují váhu vzduchu - u sériového motoru je to uvedeno výše, u poladěné mapy musí být všechno dobře, jinak výsledek nemusí být dle očekávání, a zvýšená kouřivost je to nejmenší. A to i u euro2 motorů.
To že TD5ka jede s odpojenou váhou je výborná vlastnost, ona pro to aby fungovala potřebuje jenom čidlo polohy kliky a plynovej pedál, prostě ten motor někdo navrhl do terénního auta. Ale to neznamená, že je to tak dobře.
[emoji106] to je to, co jsem se snazil napsat zjednodusene... [emoji6]
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: D2 10P potrebuje vahu vzduchu?
Napsal: 23 zář 2019 09:59
od MadTom
Doplním euro3 motor má jiné čidlo ve filtrboxu než euro2 motor - má o drát víc a měří i teplotu, nejenom tlak. Rozdíl není zásadní, že by to nejelo, ale na zblbnutí řídící jednotky to stačí, a jede to potom špatně.
Re: D2 10P potrebuje vahu vzduchu?
Napsal: 23 zář 2019 10:08
od Honza_offroad
MadTom píše:Doplním euro3 motor má jiné čidlo ve filtrboxu než euro2 motor - má o drát víc a měří i teplotu, nejenom tlak. Rozdíl není zásadní, že by to nejelo, ale na zblbnutí řídící jednotky to stačí, a jede to potom špatně.
no a jeste tedy drobnost, neni to jen to cidlo teploty, je tam jeste rozdil v prubehu signalu, resp prubeh je stejny, jen posunuty. Proto je dulezite pouzivat spravny sw, mimo jine...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: D2 10P potrebuje vahu vzduchu?
Napsal: 23 zář 2019 10:10
od Hanys_a_Kaca
Kucí, když jste o tolik kroků napřed, nevíte jaká je rovnice pro výpočet množství vzduchu z napětí váhy a z teploty, protože na napští váhy to závisi jen pokud je konstantní teplota a pokud se hne teplota, celá křivka se posune, ale nevím jak, tedy výsledná rovnice obsahuje i napětí z váhy i teplotu... Asi by mi stačil návrh polynomu, parametry už si zjistím, ale co je tam lineárně, co je tam mocnině atd...
D2 10P potrebuje vahu vzduchu?
Napsal: 23 zář 2019 10:19
od Honza_offroad
Hanys_a_Kaca píše:Kucí, když jste o tolik kroků napřed, nevíte jaká je rovnice pro výpočet množství vzduchu z napětí váhy a z teploty, protože na napští váhy to závisi jen pokud je konstantní teplota a pokud se hne teplota, celá křivka se posune, ale nevím jak, tedy výsledná rovnice obsahuje i napětí z váhy i teplotu... Asi by mi stačil návrh polynomu, parametry už si zjistím, ale co je tam lineárně, co je tam mocnině atd...
Muzu ti poslat mapu vahy vzduchu, tam je to zrejme mam pocit. Vecer
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: D2 10P potrebuje vahu vzduchu?
Napsal: 23 zář 2019 10:42
od MadTom
Mám takový dojem, že si to váha vzduchu sama uvnitř kompenzuje, jinak by to nebyla moc váha. Co bych našel tak je tabulka převádějící napětí na výstupu čidla na hodnotu kterou z řídící jednotky vyčetl Nanocom.
Re: D2 10P potrebuje vahu vzduchu?
Napsal: 23 zář 2019 10:55
od Hanys_a_Kaca
MadTom píše: 23 zář 2019 10:42
Mám takový dojem, že si to váha vzduchu sama uvnitř kompenzuje, jinak by to nebyla moc váha. Co bych našel tak je tabulka převádějící napětí na výstupu čidla na hodnotu kterou z řídící jednotky vyčetl Nanocom.
no to si právě asi nekompenzuje, ikdyž jiné váhy to dělají tak td5 ne, ta dává signál fakt podle ochlazeni toho drátku ale při stejném průtoku pokud je teplejší vzduch, ukazuje něco uplně jiného, tedy potřebuje podle mne teplotní čidlo (a to nejen to, ktere má asi v sobě, otázka proč ho teda má je mi tajmstvím...).
Re: D2 10P potrebuje vahu vzduchu?
Napsal: 23 zář 2019 10:56
od Hanys_a_Kaca
Honza_offroad píše: 23 zář 2019 10:19
Hanys_a_Kaca píše:Kucí, když jste o tolik kroků napřed, nevíte jaká je rovnice pro výpočet množství vzduchu z napětí váhy a z teploty, protože na napští váhy to závisi jen pokud je konstantní teplota a pokud se hne teplota, celá křivka se posune, ale nevím jak, tedy výsledná rovnice obsahuje i napětí z váhy i teplotu... Asi by mi stačil návrh polynomu, parametry už si zjistím, ale co je tam lineárně, co je tam mocnině atd...
Muzu ti poslat mapu vahy vzduchu, tam je to zrejme mam pocit. Vecer
Sent from my iPhone using Tapatalk
budu moc rád, kdyžtak mejl
jan.kolinsky@volny.cz