Stránka 1 z 4
Servisní interval Discovery II TD5
Napsal: 05 led 2007 15:01
od Admin
Motorový olej měnit po 20.000km spolu s odstředivým filtrem. Průtokový filtr vyměnit po 60.000km
5W-40
ACEA A1+B1. Použijte ACEA A3+B3 pokud je A1+B1 nedostupné
7,2 litrů
Převodový olej Manuál vyměnit po 40.000km
Texaco MTF94 - 2,4 litrů
Převodový olej Automat kontrola a případné doplnění po 20.000km a vyměnit po 40.000km spolu s filtrem
Dexron II D nebo Dexron III
Přídavná převodovka kontrola a případné doplnění po 20.000km a vyměnit po 40.000km
75W-90
API GL5 + MT1
Texaco Multigear, Castrol SAF-XO
2,1 Litrů
Olej v přední a zadní nápravě kontrola a případné doplnění po 20.000km a vyměnit po 160.000km
75W-90
API GL5 + MT1
Texaco Multigear
1,8l

Měníme po 60.000km Castrol SAF-XO
Filtr vzduchu vyměnit po 20.000km a vyčistit odtokové otvory
Palivový filtr vyměnit po 40.000km, a každých 20.000km vypustit odkalovací komoru filtru.
Filtr systému ACE vyměnit každých 120.000km
Filtr systému SLS vyměnit každých 100.00km
Plochý řemen příslušenství kontrolovat po 20.000 a vyměnit 160.000km pokud není potřeba dříve.
Propláchnout mezichladič stlačeného vzduchu (intercooler) každých 80.000km
Ostatní kapaliny kontrola a jejich doplnění po 20.000km
Olej servořízení a ACE: Texaco Cold Climate 14315, nebo STC50519
Brzdová kapalina: DOT4
Spojková kapalina: DOT4
Baterie dálkového ovládání vyměnit každých 40.000km nebo po dvou letech
Promazání křížů kardanů každých 20.000km
Vyměňte
brzdovou kapalinu po dvou letech
Vyměňte
nemrznoucí kapalinu po každých 60.000km
Napsal: 05 led 2007 17:38
od Jarys
Super, děkuji. Ještě otázečka. Přivezl jsem auto z D. Serviska vyplněná každých 15000km, ale jen razíítko a podpis. Poslední servis na autě byl na 90000km a ja to koupil s 94000. Tudíž vůbec netuším co vše na autě dělali. Na 110000 bych chtěl úplně plný servis se vším co tu píšeš. Není tajemství kolikpak mně to bude u vás stát? Alespň odhadem ten servis, filtry, oleje. Nebudeme hovořit o brzdách, spojce, či dalších věcech, které můžete objevit pokažené. Jen ten servis...l
Mezichladič
Napsal: 06 led 2007 13:53
od Miloš II
Dotaz ten mezichladič se asi musí demontovat na to propláchnutí? A čím ho propláchnout? Vodou s nějakým odmašťovadlem nedo coje po ruce? Miloš II
Re: Mezichladič
Napsal: 06 led 2007 16:34
od DanoDEF
Miloš II píše:Dotaz ten mezichladič se asi musí demontovat na to propláchnutí? A čím ho propláchnout? Vodou s nějakým odmašťovadlem nedo coje po ruce? Miloš II
staci ti na to prud vody...robil som to asi dvakrat na mojej 110tke je tam sice blby pristup kedze mam tri chladice za sebou ale da sa to....robil som to hlavne ked som jazdil vo vysokej suchej trave
Mezichladič
Napsal: 06 led 2007 16:43
od Miloš II
No jak jsi tu vodu s toho chladiče dostal

Demontoval jsem gum potrubí a od pohledu to bylo mastný

Miloš II
Re: Mezichladič
Napsal: 06 led 2007 19:19
od DanoDEF
Miloš II píše:No jak jsi tu vodu s toho chladiče dostal

Demontoval jsem gum potrubí a od pohledu to bylo mastný

Miloš II
nie z vnutra z vonku....
Re: Mezichladič
Napsal: 06 led 2007 20:06
od Návštěvník
DanoDEF píše:Miloš II píše:No jak jsi tu vodu s toho chladiče dostal

Demontoval jsem gum potrubí a od pohledu to bylo mastný

Miloš II
nie z vnutra z vonku....
OK ale Admin psal propláchnout tedy takovej klystýr a dvojtej s chyninem tudíš zevnitř milý Lojzo

jak to bylo ve Švejkovi

A vo to tu de

Miloš II
Mezichladič
Napsal: 06 led 2007 20:09
od Miloš II
Kuva sem se zapoměl přihlásit

Miloš II
Re: Mezichladič
Napsal: 06 led 2007 20:20
od RudaK
Re: Mezichladič
Napsal: 06 led 2007 20:32
od DanoDEF
Anonymous píše:
OK ale Admin psal propláchnout tedy takovej klystýr a dvojtej s chyninem tudíš zevnitř milý Lojzo

jak to bylo ve Švejkovi

A vo to tu de

Miloš II
No bude najlepsie hodit otazku na Admina ako to myslel...ak zvnutra tak nech hodi mudrost ako a cim....
Napsal: 08 led 2007 08:08
od Stavros
mam nejaky otazecky:
- jak odkalit palivovej filtr
- kde je filtr systemu ACE
- jak vymenit pal. filtr, aby se mi nezavzdusnil system
Jinak naposledy jsem byl na 80 tis. prohlidce, takze bych mel mit vse vymeneno, jenom nevim, jestli jste mi u Mejznara delali i brzdovku a chladici. Z faktury to videt neni.
Re: Mezichladič
Napsal: 08 led 2007 10:21
od Admin
Miloš II píše: OK ale Admin psal propláchnout tedy takovej klystýr a dvojtej s chyninem tudíš zevnitř milý Lojzo

jak to bylo ve Švejkovi

A vo to tu de
DanoDEF píše:No bude najlepsie hodit otazku na Admina ako to myslel...ak zvnutra tak nech hodi mudrost ako a cim....
No vidíš, nenapadlo mě jak jsem to opisoval

to upřesnit.
Myšleno bude asi propláchnutí zvenčí aby se pročistilo žebrování a chladič lépe chladil.
Myšlenka propláchnout ho zevnitř není taky asi špatná, vypláchne se olej, případně další usazeniny které se tam mohou dostat skrze EGR ventil (pokud tam je). Stačí i technický benzín.

Po vyčištění nechat dostatečně dlouho vyschnout, pokud chytnou výpary, uvidíte a uslyšíte přeběhové otáčky motoru u svého miláčka. Potom tam dát co nejrychleji pětku, stát na brzdě a pustit spojku, jinak motor nechcípne

Napsal: 08 led 2007 10:42
od Admin
Stavros píše:mam nejaky otazecky:
- jak odkalit palivovej filtr
- kde je filtr systemu ACE
- jak vymenit pal. filtr, aby se mi nezavzdusnil system.
- Na filtru paliva je na spodu zátka, tak tu odšroubovat a vypustit obsah do nějaké nádobky.
- Filtr ACE je v bloku hydraulikého systému, sbíhjí se tam trubky od pístnic.
- Demontuješ starej filtr, našroubuješ novej a otočíš klíčkem v zapalování do polohy kdy se rozsvítí kontrolky a začne běžet palivové čerpadlo. Asi po minutě se čerpadlo samo vypne. Vrátíš klíč zpět do nulové polohy a znova sním otočíš až se ti rozsvítí kontrolky. Tenhle postup opakovat 6x až 7x. Potom začneš startovat, bude to trvat o chvíli déle než normálně ale chytí. Tím máš odvzušněno

Napsal: 08 led 2007 12:51
od Stavros
diky moc za pomoc, uz je mi to jasny, jinak zkotroloval jsem ten filtr na mechy - za zadnim svetlem a je uplne jak novej, takze bych se tim netrapil. Mam najeto 96 tis. Je to molitanova houbicka, takze by sel vyprat. Radsi odkalim i ten palivovej filtr, docela me zarazilo, ze je dulezitejsi a castejsi menit odstredivku nez prutokovej filtr, je mozny vymenit odstredivku bez vypusteni oleje - aby na me neco nevyteklo?
Napsal: 08 led 2007 12:59
od Admin
Odstředivka je filtr jemných částí, které znečištují olej a který plnoprutokový filtr nezachytne. Proto se mění častěji. Odstředivku vyndáš ikdyž máš olej v motoru. Něco málo vní může zůstat. Pokud budeš mít vypnutej motor tak ti olej neuteče.
Napsal: 08 led 2007 13:12
od Stavros
Diky moc za rady, jsem fakt rad, ze tohle forum funguje, da se tady dozvedet spousta dulezitych veci.
Napsal: 08 led 2007 13:14
od Admin
Snažím se, snažím

co to jde. Někdy to jde hůře, někdy lépe.
Díky

Re: Mezichladič
Napsal: 08 led 2007 13:22
od Miloš II
Admin píše:No vidíš, nenapadlo mě jak jsem to opisoval

to upřesnit.
Myšleno bude asi propláchnutí zvenčí aby se pročistilo žebrování a chladič lépe chladil.
Myšlenka propláchnout ho zevnitř není taky asi špatná, vypláchne se olej, případně další usazeniny které se tam mohou dostat skrze EGR ventil (pokud tam je). Stačí i technický benzín.

Po vyčištění nechat dostatečně dlouho vyschnout, pokud chytnou výpary, uvidíte a uslyšíte přeběhové otáčky motoru u svého miláčka. Potom tam dát co nejrychleji pětku, stát na brzdě a pustit spojku, jinak motor nechcípne

Nedávno jsem čistil čidlo(v souvislosti cukání motoru) které je na hliníkovém sání bloku motoru a můžu říc že to byla pěkná bakula bordelu co byla nalepená na čidlu, proto se mi zdálo že vyčištění zevnitř by bylo účinější než zvenku. Tam to opláchne voda. Miloš II
Napsal: 08 led 2007 13:30
od Admin
Přírodní cestou (déšť) ti moc intercooler neočistí, opravdu to chce vzít teplý wap.
Samozřejmě čas od času nebude na škodu vypláchnout ho i zevnitř.
Napsal: 08 led 2007 13:44
od Potapěč
Wapkou naděláš víc škody jak užitku, nejlépe intercooler a i normální chladič propláchnout proudem vody z hadice. Wapkou - velkým tlakem vody dojde k poškození (deformaci) lamel (voštin) chladiče a účinost se ještě zmenší.