Stránka 1 z 2

Dilema s nákupem vozu LR

Napsal: 09 črc 2020 17:00
od Rudy
Ahoj, byl jsem poměrně pevně rozhodnut pro koupi D4. Vzhledem k užitnosti tohoto vozu je to pro mě ideální volba. Po přečtení zdejšího fóra a zvláště vlákna o fatálních závadách 3,0TDV6 jsem dospěl k závěru že pokud koupit D4 tak snad raději padlou na motor a nechat opravit, než pojízdnou s hrůzou že se tak stane.
Poslední dobou uvažuji i o RR 3.generace s motorem 3,6TDV8.
Důvod proč jsem toto vlákno založil je fakt, že nedovedu posoudit poruchovost 3,0TDV6 vs. 3,6TDV8.
Je V8 spolehlivější než V6?
Poměr servisních nákladů V8 vs V6 a RR vs D4?
Ano vím V8 je složitější má dvě turba více vstřiků a podobně.
Co je třeba řešit u auta co má najeto kolem 200t.
Předem děkuji všem těm kteří mi alespoň trochu pomohou s řešením mého dilema.
Ruda.

Re: Dilema s nákupem vozu LR

Napsal: 09 črc 2020 17:41
od filip91
Kup si mercedes... :grin:

Re: Dilema s nákupem vozu LR

Napsal: 09 črc 2020 17:48
od habakuk
Nebo Land Cruiser

Re: Dilema s nákupem vozu LR

Napsal: 09 črc 2020 21:08
od jareku
Určitě máš nějaký rozpočet na nákup auta... Pokud se ti líbí D4, tak si od rozpočtu odečti cca 200.000,- a ty si nech na případnou opravu motoru, když ti "padne". Nebo si odečti jen 100.000,- a dalších 100.000,- si "našetři" nebo pokud můžeš, tak si je odlož na později - třeba nebudou vůbec potřeba! D3 a D4 jsou skvělá auta - ať si říká kdo chce, co chce!

Re: Dilema s nákupem vozu LR

Napsal: 09 črc 2020 21:19
od Lukasino
A já si myslím, že jdeš na to správně, pokud nepotřebuješ Discovery (z jakýchkoliv důvodů), tak bych šel do RR s 3,6 TDV8. Jasně, umí také potrápit, ale rozhodně netrpí na tak fatální závadu :wink:

A s čím počítat? Podle stavu, nemusí to být nic nebo taky servis za 100... Prostě podle stavu, km většinou nerozhodují

Re: Dilema s nákupem vozu LR

Napsal: 09 črc 2020 21:20
od Rudy
No mám informaci že motor na D4 je spíše 300t což je v podstatě v ceně ojetých kusů. Ale myšlenka že to nechám za tuto sumu opravit a padne za 12000km je pro mě šílená. A to mám Saab 9-5 kde motor nebyl také žádná sláva. No a Saab má 400t a furt jezdí. Je otázkou zdali jsem neměl štěstí na kus že :-). Nebo že by stylem jízdy....

Re: Dilema s nákupem vozu LR

Napsal: 09 črc 2020 21:37
od Honza21
D3/D4 jsou perfektni auta - od převodovky dál.

Re: Dilema s nákupem vozu LR

Napsal: 09 črc 2020 21:49
od jareku
Rudy píše: 09 črc 2020 21:20 No mám informaci že motor na D4 je spíše 300t což je v podstatě v ceně ojetých kusů. Ale myšlenka že to nechám za tuto sumu opravit a padne za 12000km je pro mě šílená. A to mám Saab 9-5 kde motor nebyl také žádná sláva. No a Saab má 400t a furt jezdí. Je otázkou zdali jsem neměl štěstí na kus že :-). Nebo že by stylem jízdy....
Pokud se bojíš nákladnějších oprav, nekupuj žádný "moderní" LR.... Totéž platí o dalších velkých moderních a novějších "prémiových" SUV nebo jak to jinak pojmenovat... Jsou to prostě "luxusní" auta a je potřeba vždy počítat s "dražšími" možnými opravami. Zde platí "stupidní" pravidlo: když si koupíš opici, musíš mít na banány...

Re: Dilema s nákupem vozu LR

Napsal: 09 črc 2020 22:59
od Neklan
Záleží na tom, jak se kdo k autu chová. Mám druhou D4 a zatím jsem neměl ani jednu závadu. První šla do světa při 200 tisících najetých km a druhá má najeto 150 tisíc.

Re: Dilema s nákupem vozu LR

Napsal: 09 črc 2020 23:06
od Rudy
Příběh o opici a banánech znám velice dobře. Sám řeším situaci zdali akceptovat v rodině tři auta nebo jen dvě. Mě zajímala informace o tom, pokud pominnu že padne motor kde cenu více či méně znám. Jak je na tom v porovnání D4 a RR s náklady na servis. Zdali je to více méně stejně či je RR dražší. Nebyl jsem schopen dát dohromady i přesto že se snažím pročítat fórum co vše může nastat. Co obvykle odejde v tomto nájezdu a musí se řešit buď preventivně nebo nutně. Rovněž vím že každé auto bude jiné a bude také záležet na předchozích majitelích či majiteli. Takže jak psal Lukasino je to třeba kilo investic v horším případě? Nebo horší? Jak nemám představu o cenách náhradních dílů a složitosti výměny těžko se mi to počítá.

Re: Dilema s nákupem vozu LR

Napsal: 10 črc 2020 07:01
od habakuk
Rudy píše: 09 črc 2020 23:06 Příběh o opici a banánech znám velice dobře. Sám řeším situaci zdali akceptovat v rodině tři auta nebo jen dvě. Mě zajímala informace o tom, pokud pominnu že padne motor kde cenu více či méně znám. Jak je na tom v porovnání D4 a RR s náklady na servis. Zdali je to více méně stejně či je RR dražší. Nebyl jsem schopen dát dohromady i přesto že se snažím pročítat fórum co vše může nastat. Co obvykle odejde v tomto nájezdu a musí se řešit buď preventivně nebo nutně. Rovněž vím že každé auto bude jiné a bude také záležet na předchozích majitelích či majiteli. Takže jak psal Lukasino je to třeba kilo investic v horším případě? Nebo horší? Jak nemám představu o cenách náhradních dílů a složitosti výměny těžko se mi to počítá.
No staré auto možná tak od stáří 7-10let a pří nájezdu nad 200-250t km bude potřebovat údržbu průběžně. Tedy těžko dojdeš k číslu dám tomu 150 litrů a mám jako nové auto. Spotřební věci jsou jedna část mince, pak tam máš komplet podvozek který jednou bude potřebovat GO, automat, věci kolem vzduchového podvozku, Egry, turba to jsou věci které budou postupně dožívat a časem si řeknou. Toto je daň za to že si kupuješ luxusní auto za 10%-20% ceny.

Re: Dilema s nákupem vozu LR

Napsal: 10 črc 2020 17:58
od xxx
Rudy píše: 09 črc 2020 17:00 Ahoj, byl jsem poměrně pevně rozhodnut pro koupi D4. Vzhledem k užitnosti tohoto vozu je to pro mě ideální volba. Po přečtení zdejšího fóra a zvláště vlákna o fatálních závadách 3,0TDV6 jsem dospěl k závěru že pokud koupit D4 tak snad raději padlou na motor a nechat opravit, než pojízdnou s hrůzou že se tak stane.
Poslední dobou uvažuji i o RR 3.generace s motorem 3,6TDV8.
Důvod proč jsem toto vlákno založil je fakt, že nedovedu posoudit poruchovost 3,0TDV6 vs. 3,6TDV8.
Je V8 spolehlivější než V6?
Poměr servisních nákladů V8 vs V6 a RR vs D4?
Ano vím V8 je složitější má dvě turba více vstřiků a podobně.
Co je třeba řešit u auta co má najeto kolem 200t.
Předem děkuji všem těm kteří mi alespoň trochu pomohou s řešením mého dilema.
Ruda.
D4 má taky 2 turba, okolo 200t km počítej s kompresorem, hydroměničem a spoustou dalších jiných drobností, prostě spotřební material, pokud se toho bojíš už teď, raději to nekupuj

Re: Dilema s nákupem vozu LR

Napsal: 13 črc 2020 13:29
od Acon
xxx píše: 10 črc 2020 17:58

D4 má taky 2 turba, okolo 200t km počítej s kompresorem, hydroměničem a spoustou dalších jiných drobností, prostě spotřební material, pokud se toho bojíš už teď, raději to nekupuj
4ka s 2,7 ma 1 a úplne stačí

Re: Dilema s nákupem vozu LR

Napsal: 14 črc 2020 09:20
od habakuk
Acon píše: 13 črc 2020 13:29
xxx píše: 10 črc 2020 17:58

D4 má taky 2 turba, okolo 200t km počítej s kompresorem, hydroměničem a spoustou dalších jiných drobností, prostě spotřební material, pokud se toho bojíš už teď, raději to nekupuj
4ka s 2,7 ma 1 a úplne stačí
Tak D4 s 2,7 se vyráběli chviličku a bude jich na výběr výrazně méně než vhodné D4 s 3,0. Dále jsou to ty nejstarší ročníky kde mohou nastupovat problémy stáří daného vozu.

Re: Dilema s nákupem vozu LR

Napsal: 14 črc 2020 09:33
od Lukasino
habakuk píše: 14 črc 2020 09:20
Acon píše: 13 črc 2020 13:29

4ka s 2,7 ma 1 a úplne stačí
Tak D4 s 2,7 se vyráběli chviličku a bude jich na výběr výrazně méně než vhodné D4 s 3,0. Dále jsou to ty nejstarší ročníky kde mohou nastupovat problémy stáří daného vozu.
Jako že 2010 je starý pekáč a 2012 je zánovní vozidlo? :mrgreen:

Re: Dilema s nákupem vozu LR

Napsal: 14 črc 2020 10:02
od habakuk
Lukasino píše: 14 črc 2020 09:33
habakuk píše: 14 črc 2020 09:20
Tak D4 s 2,7 se vyráběli chviličku a bude jich na výběr výrazně méně než vhodné D4 s 3,0. Dále jsou to ty nejstarší ročníky kde mohou nastupovat problémy stáří daného vozu.
Jako že 2010 je starý pekáč a 2012 je zánovní vozidlo? :mrgreen:
Kde píši konkrétní data výroby se kterých usuzuješ 2010 staré 2012 nové?
Prostě jenom konstatuji, že 2,7 byla na začátku výroby a bude z těch nejstarších kusů kdežto 3,0 jde skoupit jako čtyřletý kus.

Re: Dilema s nákupem vozu LR

Napsal: 14 črc 2020 10:12
od Lukasino
Nahoře se ptá na 3,6TDV8 což jsou ty levnější kusy v novějších RR, tzn. max. 300k a 300k v D4 znamená jedna z prvních obecně :wink:

Re: Dilema s nákupem vozu LR

Napsal: 14 črc 2020 10:50
od xxx
Acon píše: 13 črc 2020 13:29
xxx píše: 10 črc 2020 17:58

D4 má taky 2 turba, okolo 200t km počítej s kompresorem, hydroměničem a spoustou dalších jiných drobností, prostě spotřební material, pokud se toho bojíš už teď, raději to nekupuj
4ka s 2,7 ma 1 a úplne stačí
o 2,7 TDV6 v dotazu vůbec nepíše a kupovat D4 s tímto motorem je fakt hloupost

3,0 jede o velké poznání lépe a má nižší spotřebu
... a padají oba motory stejně :D

a oba motory se dávali do D4 od roku 2009

Re: Dilema s nákupem vozu LR

Napsal: 14 črc 2020 11:51
od Acon
xxx píše: 14 črc 2020 10:50

o 2,7 TDV6 v dotazu vůbec nepíše a kupovat D4 s tímto motorem je fakt hloupost

3,0 jede o velké poznání lépe a má nižší spotřebu
... a padají oba motory stejně :D

a oba motory se dávali do D4 od roku 2009
Je to o prioritách. Modely s 3l sú podstatne zložitejšie = väčšia šanca na prúser niekde mimo sivilizacie. Mam 2,7 + remap RJ a nikdy som nepotreboval ani polovicu výkonu. Nad 2500ot som išiel možno pár krát za celý čas co ju mám.

Re: Dilema s nákupem vozu LR

Napsal: 14 črc 2020 12:49
od xxx
Acon píše: 14 črc 2020 11:51
xxx píše: 14 črc 2020 10:50 o 2,7 TDV6 v dotazu vůbec nepíše a kupovat D4 s tímto motorem je fakt hloupost
3,0 jede o velké poznání lépe a má nižší spotřebu
... a padají oba motory stejně :D
a oba motory se dávali do D4 od roku 2009
Je to o prioritách. Modely s 3l sú podstatne zložitejšie = väčšia šanca na prúser niekde mimo sivilizacie. Mam 2,7 + remap RJ a nikdy som nepotreboval ani polovicu výkonu. Nad 2500ot som išiel možno pár krát za celý čas co ju mám.
to může napsat jen někdo, kdo s 3L vůbec nejezdil :D
a zajímalo by mě, v čem je 2,7 v D4 jednodušší než 3,0, krom toho turba, co má méně?