Freelander 2 HSE i6 3.2 - chladící okruh výměna hadice LR005564
Napsal: 22 lis 2020 17:39
Koncem října se zpod auta vyvalila pára, pod autem kaluž. Prasklá hadice LR005564 roztrojka mezi vodní pumpou, spodkem chladiče a napojení dolu pod motor. Tam se hadice buď špatnou předchozí montáží nebo spíš stářím a nabobtnáním opírala o blok motoru. došlo k prodření, možná vlivem tepla z bloku motoru.
Vymontováno
Bylo mi doporučeno vyměnt rychlospojky za eskapasky, ale taková předělávka by byla nad moje síly. Objednáno z ebay, čína, Dorazilo po třech týdnech, včera zprovozněno. Abych si udělal místo pro lepší přístup, vyndal jsem bednu s filtrem a svod od filtru dolů. Demontáž by měla být snadná na hadici ke spodku chladiče povytáhnout zajišťovací péro a rozpojit. Na straně trubky vodní pumpy pootočit aby packy spojky byly mimo zářez na trubce. Odjištěno OK, ale pak to bylo hodně zatuhlé, díky malému prostoru to byl spíše souboj s ježkem v kleci
Dole byla hadice jen na eska pásku, takže bez problému. Následně jsem očistil, nacvaknul a zajistil spojky, dole utáhnul pásku. Teď se hadice bloku nedotýká.
Trochu jsem měl strach, aby to těsnilo, ale po dolití chladící směsi nic neteče, alespoň zatím po cca 100km.
Vymontováno
Bylo mi doporučeno vyměnt rychlospojky za eskapasky, ale taková předělávka by byla nad moje síly. Objednáno z ebay, čína, Dorazilo po třech týdnech, včera zprovozněno. Abych si udělal místo pro lepší přístup, vyndal jsem bednu s filtrem a svod od filtru dolů. Demontáž by měla být snadná na hadici ke spodku chladiče povytáhnout zajišťovací péro a rozpojit. Na straně trubky vodní pumpy pootočit aby packy spojky byly mimo zářez na trubce. Odjištěno OK, ale pak to bylo hodně zatuhlé, díky malému prostoru to byl spíše souboj s ježkem v kleci

Trochu jsem měl strach, aby to těsnilo, ale po dolití chladící směsi nic neteče, alespoň zatím po cca 100km.